KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Minne hait? Luokanopettajan soveltuvuuskokeisiin UEF:n tuli kutsu. Mistä saisi tietää minkälaiset pisterajat olivat tänä vuonna.
yhteen HY: n maisteriohjelmaan. En uskalla avata opintopolkua 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota amk paikka vastaan ja hae DI:ksi maisterihaussa jos siltä tuntuu.
En ole sama, mutta pystyykö noinkin nykyään tekemään? Eli ensin valmistuu AMK tietotekniikan insinööriksi ja siitä voi hakea yliopistoon DI:n maisteritutkintoon?
Kyllä näin on tehty. Poikani hyväksyttiin äsken insinööri AMK. Siitä sitten joskus yliopistoon pariksi vuodeksi DI- ksi opiskelemaan
Kunhan minimi KA täyttyy, suurimmassa osassa taitaa vähimmäisvaatimus olla 3/5 riippuen ohjelmasta ja koulusta. Tampereella ohjelmien KA vaatimukset ovat väliltä 2.8-4.0 Tekniikan aloille ja Aallossa 3.8-4.5 mutta aika harvoin ihan "rimaa hipoen" pääsee ohjelmaan eli kannattaa ainakin puoli arvosanaa tuota minimivaatimusta ylemmäksi keskiarvoa tavoitella.
Täydentäviä opintoja voi jonkin verran tulla erityisesti Matematiikasta että saadaan matematiikka "DI" tasolle, (noin 5-15 op) ainakin Tampereella riippuen omasta amk tutkinnosta ja DI ohjelmasta mihin hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, olen varasijoilla 1 ja 3 unelma-alalleni! Kaikki tulokset valmistuivat eilen ja olen aivan ällistynyt tilanteesta. Haen toista kertaa ja pisterajat nousivat mutta omatkin arvosanani ovat viime kevättä huomattavasti korkeammat. Kunpa pääsisin nyt sisään :')
Mitkä kaikki? Joko Aalto-yliopiston tulokset ovat tulleet?
Kaikkien niiden kohteiden, joihin olen hakenut. Yliopistotuloksia on ilmeisesti vielä yllättävän paljon tulematta, joku ainakin odotteli eilen ja tänään vielä humanististen alojen ja kauppatieteen tuloksia. En valitettavasti tiedä Aallosta mitään :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.
Jännitän ihan samaa! Mille linjalle hait?
Hain tuotantotalouden verkko-opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.
Jännitän ihan samaa! Mille linjalle hait?
Hain tuotantotalouden verkko-opintoihin.
Mä hain samaan, ja konetekniikkaan myös.
Onko vielä DI-tuloksia putoillut?
Täällä myös yksi Samkin tuotantotalouden tuloksia odotteleva. Paljonko saitte verkkokurssista pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi Samkin tuotantotalouden tuloksia odotteleva. Paljonko saitte verkkokurssista pisteitä?
85 pistettä. Mulle kurssi oli ainakin aika haastava. Ei ensikertalaisena hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 85 pistettä. Laskujen kanssa kompuroin vähän vaikka selvästi sanottiin että niitä on tenteissä :D En ole ensikertalainen joten ei kovin luottavainen olo ole.
Hetkinen. Joko nyt saadaan tietää tulevia opiskelupaikkoja? En siis itse ole lähdössä opiskelemaan vaan jännitän tutun nuoren puolesta. Viime vuonna samanlaista ketjua seurasin oman lapsen kohdalla ja seuraaminen venyi ihan loppukesään saakka.
Onko DI-valinnat tulleet, entä valtsika? Kauppiksen varasijojen liikkumista tässä yritän arvioida.
Mitäs sait konetekniikasta pisteitä? Mä sain tuotantotaloudesta 81 ja konetekniikasta 94,64 ja oon ensikertalainen. Kahden muun kurssin tuloksia vielä odottelen. Saisi jo lopulliset tulokset tulla, ettei tarttis enää jännittää 😅
Sain SAMK tuotantotalouden verkkokurssista ei-ensikertalaisena 92 pistettä. Veikkaan, ettei ole toivoakaan. Olisi varmaan pitänyt saada lähes täydet, jotta olisi mahdollisuus päästä sisään.
Itse menossa vasta Aallon valintakokeisiin ensi kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Joko nyt saadaan tietää tulevia opiskelupaikkoja? En siis itse ole lähdössä opiskelemaan vaan jännitän tutun nuoren puolesta. Viime vuonna samanlaista ketjua seurasin oman lapsen kohdalla ja seuraaminen venyi ihan loppukesään saakka.
Tässä ketjussa on viime päivinä seurattu ensimmäisiä todistusvalinnan tuloksia, ehkä jotain muitakin hakutapoja (en ole varma kun en tunne kaikkia hakuväyliä kovin hyvin). Olen jo tullut hyväksytyksi hakemukseni sijoille 4-6 asettamiini kohteisiin, joten olen tällä hetkellä hyväksytty sijalla 4 olevaan kohteeseen ja jännään ylempien todistusvalinnan kehitystä. Tällä hetkellä voi ottaa vastaan vain ensimmäisenä hakemukseen merkityn kohteen, muilta sijoilta voi vastaanottaa paikkoja vasta heinäkuun tulospäivänä 3.7.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sait konetekniikasta pisteitä? Mä sain tuotantotaloudesta 81 ja konetekniikasta 94,64 ja oon ensikertalainen. Kahden muun kurssin tuloksia vielä odottelen. Saisi jo lopulliset tulokset tulla, ettei tarttis enää jännittää 😅
Ensikertalaiselle noi on kyllä tosi hyvät pisteet! Mun konetekniikan pisteet oli 96,39% eli oliko se pistemäärä sitten joku 98/102, en muista enää tarkkaan.
Jossain toisessa keskustelussa sanottiin, että Samk on aiempina vuosina julkaissut tulokset toukokuun lopussa joten pidetään peukkuja ettei tarvi heinäkuulle asti odottaa kuitenkaan!
Joku kyseli kauppiksen (yliopisto) varasijojen liikkeistä. Ne liikkuvat todistusvalinnassa tosi paljon pitkin kesää; jopa useita kymmeniä niissä yliopistoissa, jotka eivät ole top 3:ssa suosituimmassa (Aalto jne). Sijat liikkuvat vielä varasijavaiheessa varsinaisen haun päätyttyä heinäkuun puolen välin jälkeen. Eli jos nyt on varasijalla 30 Vaasaan tai LUT:iin, niin uskoisin sisäänpääsyyn. Aallon 30 varasija ei pääse sisään.
Millaiset oli pisterajat esim. Aalto, TRE, Turku, Jyväskylä, Vaasa, LUT?
Minne hait? Luokanopettajan soveltuvuuskokeeseen UEF:n tuli kutsu. Saako jostain tietoa, millä todistuspisteillä olisi päässyt esim. Raumalle. Viime vuonna pisteet olisivat riittäneet, mutta ei tänä vuonna.