KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Mulla sama havainto, että opintopolun tulokset päivittyy joskus aamulla kerran päivässä. Vipusta en ole jaksanut seurata, koska ei vaikuta päivittyvän missään tietyssä syklissä. Ei siellä nytkään näy suurinta osaa aloista, joista on tullut tuloksia jo päiväkausia sitten. Ei se siis kovin hyvin ajan tasalla ole. Sit kun kaikki hakukohteet näkyy niin mahtaako pisterajatkaan päivittyä kovin nopeaan, en usko mut en osaa sanoa.
Mitä Vipusen tilastoa te seuraatte?
Avoimen kautta alkaa muuten saamaan tutkintoja, niin jengi voisi hieman relata näistä hauista.
Miten haastavaa on ensikertalaisen päästä Haaga Heliaan liiketaloutta lukemaan pääsykokeen kautta?
Vierailija kirjoitti:
Mä kannatan ideaa, että yliopistokoulutuksen voisi suorittaa maksullisena avoimen tms. puolella. Menisin heti ja maksaisin ihan mielelläni ja mitään kitisemättä. Hakeminen muuttuu vuosi vuodelta kammottavammaksi.
Hallitus päätti jo että tämä tulee tapahtumaan. Tutkinnon hinnaksi tulee joku 10k?
Vierailija kirjoitti:
Miten haastavaa on ensikertalaisen päästä Haaga Heliaan liiketaloutta lukemaan pääsykokeen kautta?
Ei kovin haastavaa. Hain viime vuonna läpällä ja olisin päässyt kuten kaikki kaverinikin.
Metropoliaan fyssari varasija 5, onkohan mitään mahista päästä vielä sisään todistuksella? En usko että pääsykokeella mahdollisuudet paremmat kuin todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kannatan ideaa, että yliopistokoulutuksen voisi suorittaa maksullisena avoimen tms. puolella. Menisin heti ja maksaisin ihan mielelläni ja mitään kitisemättä. Hakeminen muuttuu vuosi vuodelta kammottavammaksi.
Hallitus päätti jo että tämä tulee tapahtumaan. Tutkinnon hinnaksi tulee joku 10k?
Asiasta on ollut puhetta (todella myönteistä että on), mutta mitenköhän käytännössä tulee toteutumaan? Onhan vastaavan tyyppistä jo nyt, esim. oikikseen on vuosia voinut päästä avoimen väylähaussa avoimessa tehtyjen maksullisten opintojen perusteella. Ei ole sama asia kuin ostettu kokonainen tutkinto, mutta sinne päin. Olisko jatkossa sitten joku kalliimpi ja suorempi reitti? Luulen että kelpaisi monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin haastavaa. Hain viime vuonna läpällä ja olisin päässyt kuten kaikki kaverinikin.
Ok, kiitos. Toivottavasti siis tuota kautta aukeaisi nuorelle opiskelupaikka, jos yliopiston ovet eivät aukea.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Vipusen tilastoa te seuraatte?
En itse päässyt aikanaan Haaga-Heliaan, vaan päädyin Laureaan.
Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota amk paikka vastaan ja hae DI:ksi maisterihaussa jos siltä tuntuu.
En ole sama, mutta pystyykö noinkin nykyään tekemään? Eli ensin valmistuu AMK tietotekniikan insinööriksi ja siitä voi hakea yliopistoon DI:n maisteritutkintoon?
Kyllä näin on tehty. Poikani hyväksyttiin äsken insinööri AMK. Siitä sitten joskus yliopistoon pariksi vuodeksi DI- ksi opiskelemaan
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.
Jännitän ihan samaa! Mille linjalle hait?
Kauppiksen lisätieto-palkit tulleet vihdoin. Onko muilla aloilla yleensä tullut palkkien ilmestymisen kanssa samana päivänä tulokset?
Apua, olen varasijoilla 1 ja 3 unelma-alalleni! Kaikki tulokset valmistuivat eilen ja olen aivan ällistynyt tilanteesta. Haen toista kertaa ja pisterajat nousivat mutta omatkin arvosanani ovat viime kevättä huomattavasti korkeammat. Kunpa pääsisin nyt sisään :')
Vierailija kirjoitti:
Apua, olen varasijoilla 1 ja 3 unelma-alalleni! Kaikki tulokset valmistuivat eilen ja olen aivan ällistynyt tilanteesta. Haen toista kertaa ja pisterajat nousivat mutta omatkin arvosanani ovat viime kevättä huomattavasti korkeammat. Kunpa pääsisin nyt sisään :')
Mitkä kaikki? Joko Aalto-yliopiston tulokset ovat tulleet?
Onko Tampereen yliopiston teknillisestä tullut mitään?
Mullakin haku Hki humanistinen, ei ole tullut tuloksia.