Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
541/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellekään tullut Hki ja Oulun yliopisto humanistisen tuloksia? Minulle ei näy edes lisätietopalkkia. 

Mullakin haku Hki humanistinen, ei ole tullut tuloksia.

Vierailija
542/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama havainto, että opintopolun tulokset päivittyy joskus aamulla kerran päivässä. Vipusta en ole jaksanut seurata, koska ei vaikuta päivittyvän missään tietyssä syklissä. Ei siellä nytkään näy suurinta osaa aloista, joista on tullut tuloksia jo päiväkausia sitten. Ei se siis kovin hyvin ajan tasalla ole. Sit kun kaikki hakukohteet näkyy niin mahtaako pisterajatkaan päivittyä kovin nopeaan, en usko mut en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Vipusen tilastoa te seuraatte?

Vierailija
544/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen kautta alkaa muuten saamaan tutkintoja, niin jengi voisi hieman relata näistä hauista. 

Vierailija
545/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haastavaa on ensikertalaisen päästä Haaga Heliaan liiketaloutta lukemaan pääsykokeen kautta?

Vierailija
546/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kannatan ideaa, että yliopistokoulutuksen voisi suorittaa maksullisena avoimen tms. puolella. Menisin heti ja maksaisin ihan mielelläni ja mitään kitisemättä. Hakeminen muuttuu vuosi vuodelta kammottavammaksi.

Hallitus päätti jo että tämä tulee tapahtumaan. Tutkinnon hinnaksi tulee joku 10k?

Vierailija
547/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haastavaa on ensikertalaisen päästä Haaga Heliaan liiketaloutta lukemaan pääsykokeen kautta?

Ei kovin haastavaa. Hain viime vuonna läpällä ja olisin päässyt kuten kaikki kaverinikin.

Vierailija
548/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliaan fyssari varasija 5, onkohan mitään mahista päästä vielä sisään todistuksella? En usko että pääsykokeella mahdollisuudet paremmat kuin todistuksella. 

Vierailija
549/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kannatan ideaa, että yliopistokoulutuksen voisi suorittaa maksullisena avoimen tms. puolella. Menisin heti ja maksaisin ihan mielelläni ja mitään kitisemättä. Hakeminen muuttuu vuosi vuodelta kammottavammaksi.

Hallitus päätti jo että tämä tulee tapahtumaan. Tutkinnon hinnaksi tulee joku 10k?

Asiasta on ollut puhetta (todella myönteistä että on), mutta mitenköhän käytännössä tulee toteutumaan? Onhan vastaavan tyyppistä jo nyt, esim. oikikseen on vuosia voinut päästä avoimen väylähaussa avoimessa tehtyjen maksullisten opintojen perusteella. Ei ole sama asia kuin ostettu kokonainen tutkinto, mutta sinne päin. Olisko jatkossa sitten joku kalliimpi ja suorempi reitti? Luulen että kelpaisi monelle.

Vierailija
550/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin haastavaa. Hain viime vuonna läpällä ja olisin päässyt kuten kaikki kaverinikin.

Ok, kiitos. Toivottavasti siis tuota kautta aukeaisi nuorelle opiskelupaikka, jos yliopiston ovet eivät aukea.

Vierailija
551/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Vipusen tilastoa te seuraatte?

Vierailija
553/6747 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse päässyt aikanaan Haaga-Heliaan, vaan päädyin Laureaan. 

Vierailija
554/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä  opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.

Vierailija
555/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota amk paikka vastaan ja hae DI:ksi maisterihaussa jos siltä tuntuu.

En ole sama, mutta pystyykö noinkin nykyään tekemään? Eli ensin valmistuu AMK tietotekniikan insinööriksi ja siitä voi hakea yliopistoon DI:n maisteritutkintoon?

Kyllä näin on tehty. Poikani hyväksyttiin äsken insinööri AMK. Siitä sitten joskus yliopistoon pariksi vuodeksi DI- ksi opiskelemaan

Vierailija
556/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa milloin voisi odottaa tuloksia pelkän AMK valintakurssin perusteella haettavissa paikoista? Kyseessä Samk verkkokoulutus. Meneekö tuonne heinäkuulle asti? Kurssialustalla näkyi jo saadut pisteet. Aika vaikealta tuntuu päästä  opiskelemaan näin ei ensikertalaisena.

Jännitän ihan samaa! Mille linjalle hait?

Vierailija
557/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiksen lisätieto-palkit tulleet vihdoin. Onko muilla aloilla yleensä tullut palkkien ilmestymisen kanssa samana päivänä tulokset?

Vierailija
558/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen varasijoilla 1 ja 3 unelma-alalleni! Kaikki tulokset valmistuivat eilen ja olen aivan ällistynyt tilanteesta. Haen toista kertaa ja pisterajat nousivat mutta omatkin arvosanani ovat viime kevättä huomattavasti korkeammat. Kunpa pääsisin nyt sisään :')

Vierailija
559/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, olen varasijoilla 1 ja 3 unelma-alalleni! Kaikki tulokset valmistuivat eilen ja olen aivan ällistynyt tilanteesta. Haen toista kertaa ja pisterajat nousivat mutta omatkin arvosanani ovat viime kevättä huomattavasti korkeammat. Kunpa pääsisin nyt sisään :')

Mitkä kaikki? Joko Aalto-yliopiston tulokset ovat tulleet?

Vierailija
560/6747 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tampereen yliopiston teknillisestä tullut mitään?