KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Valintakoe H:n oikeat vastaukset ja esseiden hyvän vastauksen piirteet on jukaistu yliopistovalinnat sivulla.
Kiitos tiedosta.
Onko muut saaneet jo kirjeen sähköpostiin? Ite en oo saanu. Hain mm farmasialle. Ja samaa ihmettelen ku muutkin, Kuopiossakaan ei oo rajat tai varasija tilanne muuttunut koko aikana sen jälkeen ku tulokset tuli ekan kerran. Todella outoa
Vierailija kirjoitti:
Kirje saapui itselle klo 13.
Kiva! Kirjettä ei oo näkynyt, mutta opintopolussa oli linkki, missä pääsi ilmoittautumaan :) Voisko sitä NYT lähteä lomalle, kun on selvät sävelet... tai no, sitten alkaa uuden opiskelijan infojen kelaaminen ;)
Kirjeestä ei tietoa tullut sähköpostin, vaan se oli Omassa Opintopolussa saatavilla.
Ilmoittautuminen kaikkiin paikkoihin aukesi jo eilen. Kirjeet saapuvat hissukseen tänään. Niitä ei pysty lähettämään koko määrää kerralla ja myös vastaanottajien postintarjoajat saattaisivat jättää kirjeen roskapostina toimittamatta, kun samanlaisia kirjeitä tulee ykskaks tuhatmäärin.
Tuloskirje löytyy myös Opintopolusta. Kaikessa viestinnässä on kerrottu, että opiskelupaikka pitää ottaa vastaan 10.7. mennessä. Jos joltain jää paikka ottamatta vastaan, varasijalainen kiittää.
Mulle ei ole tullut kirjettä ollenkaan
Ei ole jonot liikkuneet, vaikka kirjeet onkin tullu jo ja paikkoja saanut ottaa vastaan. Täälläkin ensikertalainen puoliso pähkäilee, ottaako paikan sitovasti vai ehdollisesti vastaan. Minua ei-enskana toki pähkäily ärsyttää, sillä jonot eivät liiku, mutta onhan tämä iso päätös, joten maltti on valttia, koskee kaikkia meitä.
Ei mulla opintopolussa mitään tuloskirjettä ole
Vierailija kirjoitti:
Miten toisilla on tulokirje tullut ja toisilla ei? Lähettävätkö ne aalloissa eri päivinä?
Luulisi, että opintopolkuun edes tulee samaa aikaa?
Tuloskirje tulee Opintopolkuun näkyviin hakukohteiden yläpuolelle pienenä linkkinä "Tuloskirje pä.iv.äys" ja aukeaa omaan ikkunaan. En tiedä näkyykö vielä kaikilla, mut ei ole mikään erillinen juhlallinen kirje opintopolun etusivulla tms. Vois kyllä olla :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jonot liikkuneet, vaikka kirjeet onkin tullu jo ja paikkoja saanut ottaa vastaan. Täälläkin ensikertalainen puoliso pähkäilee, ottaako paikan sitovasti vai ehdollisesti vastaan. Minua ei-enskana toki pähkäily ärsyttää, sillä jonot eivät liiku, mutta onhan tämä iso päätös, joten maltti on valttia, koskee kaikkia meitä.
Miksihän jonot eivät ole liikkuneet? Mille alalle haette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varasijamatikka on tylsää. Samaan kohteeseen on esim. neljä eri varasijajonoa: ensikertalainen todistus, ensikertalainen koe, kaikkien todistus, kaikkien koe. Kun joku luopuu paikasta, liikkuu vain se jono, josta paikka lähti (joskus ketjureaktiona muutkin, mutta sivuutetaan se tässä yhteydessä). Niinpä oma varasija ei välttämättä muutu, vaikka joku luopuisikin. Luopuminen myös keskittyy yleisiin koulutuksiin ja vähemmän kiinnostaviin kouluihin, monessa kiinnostavammassa paikat eivät liiku lainkaan.
Mulle oli tullut opintopolkuun kans se linkki kirjeeseen, en oo huomannut, että milloin, mutta nyt just ennen klo 14 sen satuin näkemään. Oli niin huomaamaton linkki, et on voinut mennä aiemmin ohikin.
Edelleenkään ei maisterivalinnan pisteitä näy. Yliopisto ne kuitenkin vuosittain sivuillaan julkaisee, tai siis alimmat vaaditut pisteet.
Milloin on pakko alkaa ottaa tarjottuja paikkoja vastaan? Ja voiko valintaa loppupäässä vetkuttaa niin kauan, että paikkaa ei saa enää kukaan, jos ei siis itse sitä aio ottaa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toisilla on tulokirje tullut ja toisilla ei? Lähettävätkö ne aalloissa eri päivinä?
Eivät ainakaan aakkosjärjestyksessä. Meillä S tullut jo kympiltä aamulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt just tuli mulle spostiin ilmoitus. Linkki oli näkyvissä opintopolussa jo aiemmin. S-alkuinen sukunimi täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt just tuli mulle spostiin ilmoitus. Linkki oli näkyvissä opintopolussa jo aiemmin. S-alkuinen sukunimi täälläkin.
Pääsitkö johonki? Mietin, et tuleekohan valituille eka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka ja Sote. Eivät liiku, koska sisään päässeet pähkäilevät vielä. Jos kattoo Metropolian vaihtoehdot Vipusesta, niin siellä on monella alalla valittuja yhtä paljon kuin aloituspaikkoja, mutta opiskelupaikan vastaanottaneita alle puolet. Jengi on siis miettinyt jo todistusvalinnoista asti, eivätkä ole kuitenkaan vahvistaneet opiskelupaikkojaan. Näin pitkä panttaaminen ei kyl oo yhtään kivaa meille varasijoilla odottaville
Samaa mietin. Ovatko jonot liikkuneet, kun on voinut ottaa paikkoja vastaan?