KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jyväskylän kauppatieteiden maisteri ainut ktm joka tulematta?
Vaasa ei ole tullut
Tuli aamupäivällä, ainakin yksi KTM. Uskoisin että kaikki kauppiksen maisterit tuli samalla.
Ei hitsi, eli enää ei varmaan varasijalta nousta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan teille päivittyy aamupäivällä varasijat?
Kyllä aikaisin aamusta jo.
Onko yksikään KTM maisterivaihe enää tulematta?
T. varasijalla 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein jo n klo 6. Tuo varasijojen peruutusten ajo oli lisäksi tehty nyt iltapäivällä, aamulla oli vielä varasijat näkyvillä
Joo tää peruuttaminen liittyy haun päättymiseen ja käynnistetään käsityönä virka-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein jo n klo 6. Tuo varasijojen peruutusten ajo oli lisäksi tehty nyt iltapäivällä, aamulla oli vielä varasijat näkyvillä
Joo tää peruuttaminen liittyy haun päättymiseen ja käynnistetään käsityönä virka-aikaan.
Tarkoittaa ettei enää minnekään tule tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa ettei enää minnekään tule tuloksia?
Joo.
Varasijat eivät enää liiku tästä.
Eli alkaako ne huomenna lähetellä niitä tulossähköposteja jo
Vierailija kirjoitti:
Onko varma tieto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma tieto
Ei ole, lähinnä masentunut toteamus, mutta eikö se näin ole?
Eli ei ole enää mahdollisuuksia, ellei joku peru paikkaansa. Eikö?
Eivät liiku uusien tulosten tulemisen kautta, sillä niitä ei enää tule. Alkavat liikkua paikkojen vastaanottamisen ja perumisten myötä sen mitä liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma tieto
Mutta eikö varasijat juuri lähde liikkeelle torstaina, kun paikkoja voi alkaa ottaa vastaan.
Mistä päätellen kaikki on edes tulleet? On ne ennenkin päivittänyt keskellä päivää varasijoja. Ainakin itsellä liikkunut joskus iltapäivästä.
Ei ainakaan koskaan aikaisemmin ole kaikki tulokset tulleet vielä tässä vaiheessa. Ja muutaman vuoden olen seurannut näitä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päätellen kaikki on edes tulleet? On ne ennenkin päivittänyt keskellä päivää varasijoja. Ainakin itsellä liikkunut joskus iltapäivästä.
Ei ainakaan koskaan aikaisemmin ole kaikki tulokset tulleet vielä tässä vaiheessa. Ja muutaman vuoden olen seurannut näitä.
Kuinka paljon sulla on liikkunut varasijat? Milla alalle haet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma tieto
Mutta eikö varasijat juuri lähde liikkeelle torstaina, kun paikkoja voi alkaa ottaa vastaan.
Mut sit joku ei ottaisi yhtään mitään paikkaa vastaan. Onhan se mahdollista, mutta mun taustalla opiskelemaan pääse 5, joten minun osalta peli oli tässä. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varma tieto
Eivät erityisemmin. Sieltä katoaa niitä Helsingin varasija tosi iso, että pääsee hakemaan asuntoa jostain Kuopiosta.
Suurin liikkuminen on aina varasijajonosta kokonaan muualle lähteminen. Ei koulutukseen sisäänpääseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan koskaan aikaisemmin ole kaikki tulokset tulleet vielä tässä vaiheessa. Ja muutaman vuoden olen seurannut näitä.Kuinka paljon sulla on liikkunut varasijat? Milla alalle haet?
Olen hakenut maisterivaiheeseen Terveystieteiden ja kauppiksen puolelle. Sitä aikaisemmin muutamaan YAMK:n. Ei kyllä tässä vaiheessa ole koskaan loppunut liikehdintä eikä uusien tulosten tuleminen. Aikaisintaan yhtä päivää ennen joskus, että ois kyllä sitten ennätys. Ja on varasijat joka ikinen vuosi liikkunut myös päivällä. Useammin varhain aamulla, mutta välillä myös päivällä satunnaisesti - tänäkin vuonna ainakin kerran aikaisemmin.
Jos johonkin maisteriin on kauppiksessa päässyt, ja silti kytee toiveissa se toinen paikka, niin joku voi vielä olla vastaanottamatta paikkaa. Joissakin ehtona, että ei saa olla voimassa olevaa tutkintoa toisessa KTM tämä varmaan ainoa toivo. Toki kriteerit voi myös muuttua ensi vuonna, ei sitä koskaan tiedä.tästä syystä en itse uskaltanut ottaa YAMK:ta vastaan, jos ne keksisivätkin ensi vuodelle haavekouluuni tällaisen typerän säännön.