Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4101/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jösssses, varasija liikkui! 1. varasijalla Helsinkiin maataloustieteisiin. Nyt jännittää, nyt jännittää!!

terkuin, se ei-enska langan puolivälistä

Pidetään peukkuja!

Kiitos!! Ja tosiaan pidetään!

Vierailija
4102/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista päästä varasijalta 43 metropolia sosionomi kun alin hyväksytty 107(yo) mulla on 104 :/:/:/:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että täällä on pelkkiä nuoria hakemassa?" 

En. Heitä kannustin. 

Entä me nuoret, jotka on ensikertalaisuuden jo menettäny, koska "välivuodet ei ole hyviä cv:ssä" ja otti ekan surkean vastaantulevan opiskelupaikan vastaan, minkä pääsykokeella sai, kun ylppäritkään ei riittäny ja nyt joutuu jumittamaan työttömänä, kun töitäkään ei löydy? Ei paljooo lohduta.

Jokainen valitsee tiensä. Voi valita vaikka amistutkinnon tekemisen välivuonna ja säästää ensikertalaisuuttaan sillä. Sanoisin, että amistutkinto on vihtoehto sinulle edelleen. On parempaa olla amis töissä, kun korkeakoulutettu työtön. Itse tein ensin korkeakoulututkinnon ja perään amistutkinnon. Työllistyin amistutkinnolla.

"Jokainen valitsee tiensä" on aika surkee toteemus, ku kaikki ei ole omasta valinnasta aina kii. 🤦🏼 Hyvä se niillä on keillä on korkeekoulutetut vahemmat, jotka tietää mistä vivuista väännellä ja pystyy tukemaan rahallisesti jo lukiossa ja sen jälkeen. Eikä paljoo "ole vaihtoehto" kun ei ole varaa opiskella. Oppisopimustakaan en oo saanu, vaikka yritinkin. Musta on jännä kui ihmisen arvo unohtuu sillä sekunnilla kun ei enää sovikaan siihen yhteen muottiin.

Vierailija
4104/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista!

Vierailija
4105/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösssses, varasija liikkui! 1. varasijalla Helsinkiin maataloustieteisiin. Nyt jännittää, nyt jännittää!!

Pidän sulle peukkuja! Mantsan eiliset tulokset ehkä liikuttivat sunkin jonoa. Uskoisin kyllä että sulla on mahdollisuudet päästä viimeistään heinäkuun alussa ellei jostain syystä kaikki ei-enskapaikat olisi jo täynnä.

Vierailija
4106/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku noussut Haaga-Helian tradenomihaussa varasijalta ensikertalaisena? Miltä varasijalta pääsit opiskelemaan?

Vierailija
4107/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, Vipunenpa päivittyi aikaisin :) Ei montaa valittua enää puutu, joku pari tuhatta.

Minulla Vipunen ei ole päivittynyt. Päivitä kaikki tiedot -näppäin ei toiminut, mitään päivityksiä valittuihin ei tullut.

Toimiinko Vipunen muilla?

Vierailija
4108/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä jonot voivat liikkua näin viikonloppuisinkin. Harmi vaan mulla liikkui kaikki paitsi se yksi ainoa jonne haluaisin.

Jep, näemmä voi. Itsellä liikkui yks, mut varasija on sen verran pitkällä siinä kohteessa, ettei sillä ole edes väliä.. Sitten taas se jono, mihin olisi edes jotain mahiksii päästä, ei liiku laisinkaan :(

Pitkällä olevat varasijat liikkuvat aina enemmän. Valtaosa varasijaliikkumisesta on sitä, että edestäsi sieltä varasijajonon puolelta siirrytään muihin koulutuksiin tai kohta hylätään jonopaikka, kun otetaan vastaan se alempi.

Ykkösvarasija liikkuu vain siitä, että joku poistuu sieltä itse koulutuksesta. Ja se on paljon harvinaisempaa, osalla aloista/jonoista sitä ei käy lainkaan.

Vierailija
4109/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijat liikkuneet! Nyt 1. varasija ei-ensikertalaisena AMK. Saas nähdä kuinka käy. 

Mille alalle haet?

Sosionomi Savonia AMK 

Vierailija
4110/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista!

Mitkä ovat isoimpia varasijoja, joista on noustu opiskelemaan?

Vierailija
4111/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista päästä varasijalta 43 metropolia sosionomi kun alin hyväksytty 107(yo) mulla on 104 :/:/:/:/

Aika pienet. :/ Suosittu koulu.

Vierailija
4112/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän sulle peukkuja! Mantsan eiliset tulokset ehkä liikuttivat sunkin jonoa. Uskoisin kyllä että sulla on mahdollisuudet päästä viimeistään heinäkuun alussa ellei jostain syystä kaikki ei-enskapaikat olisi jo täynnä.

Kiitos!! Eiliset on joo varmaan liikuttanut! Toivotaan että sieltä vielä joku havahtuu muualle.

ps. Teidän tsemppaukset piristää yllättävän paljon, kiitos niistä! <3

Vierailija
4113/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, Vipunenpa päivittyi aikaisin :) Ei montaa valittua enää puutu, joku pari tuhatta.

Minulla Vipunen ei ole päivittynyt. Päivitä kaikki tiedot -näppäin ei toiminut, mitään päivityksiä valittuihin ei tullut.

Toimiinko Vipunen muilla?

Toimii. Siellä on nyt farmasian tulokset, joita ei ollut eilen, joten on varmuudella päivittynyt.

Vierailija
4114/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varasija 1 yleiseen kasvatustieteeseen ei-ensikertalaisena, mut paikkoja vaan 2. Viimeksi jäin 1. varasijalle, joten en oikein usko sisäänpääsyyn

Siis miten niin vain 2 paikkaa ei-ensikertalaisille mahdollisia Lapin yliopistoon? Vai mikä jono kyseessä? Ite olin viime vuonna 4. varasijalla kaikkien jonossa (vakava-kokeella) ja pääsin lopulta sisään, mutta en ottanu paikkaa vastaan. 19/30 paikoista on varattu ensikertalaisille

Vierailija
4115/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla varasija 1 yleiseen kasvatustieteeseen ei-ensikertalaisena, mut paikkoja vaan 2. Viimeksi jäin 1. varasijalle, joten en oikein usko sisäänpääsyyn

Siis miten niin vain 2 paikkaa ei-ensikertalaisille mahdollisia Lapin yliopistoon? Vai mikä jono kyseessä? Ite olin viime vuonna 4. varasijalla kaikkien jonossa (vakava-kokeella) ja pääsin lopulta sisään, mutta en ottanu paikkaa vastaan. 19/30 paikoista on varattu ensikertalaisille

Todistusvalinta on ensisijainen tapa, niin leijonanosa ei-enskojen paikoistakin on todistusjonossa.

Vierailija
4116/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että täällä on pelkkiä nuoria hakemassa?" 

En. Heitä kannustin. 

Entä me nuoret, jotka on ensikertalaisuuden jo menettäny, koska "välivuodet ei ole hyviä cv:ssä" ja otti ekan surkean vastaantulevan opiskelupaikan vastaan, minkä pääsykokeella sai, kun ylppäritkään ei riittäny ja nyt joutuu jumittamaan työttömänä, kun töitäkään ei löydy? Ei paljooo lohduta.

Jokainen valitsee tiensä. Voi valita vaikka amistutkinnon tekemisen välivuonna ja säästää ensikertalaisuuttaan sillä. Sanoisin, että amistutkinto on vihtoehto sinulle edelleen. On parempaa olla amis töissä, kun korkeakoulutettu työtön. Itse tein ensin korkeakoulututkinnon ja perään amistutkinnon. Työllistyin amistutkinnolla.

"Jokainen valitsee tiensä" on aika surkee toteemus, ku kaikki ei ole omasta valinnasta aina kii. 🤦🏼 Hyvä se niillä on keillä on korkeekoulutetut vahemmat, jotka tietää mistä vivuista väännellä ja pystyy tukemaan rahallisesti jo lukiossa ja sen jälkeen. Eikä paljoo "ole vaihtoehto" kun ei ole varaa opiskella. Oppisopimustakaan en oo saanu, vaikka yritinkin. Musta on jännä kui ihmisen arvo unohtuu sillä sekunnilla kun ei enää sovikaan siihen yhteen muottiin.

Tämä on väärä ketju, ketään ei kiinnosta pudonneet. 

Vierailija
4117/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyh tällä hetkellä toivon, että oma varasijajono ei liikkuis ennen tuota 3.7. Pääsin meinaan alempaan kohteeseen mutta sitä ei voi vielä hyväksyä.

Sama täällä. Ittellä lukee hyväksytty 5.vaihtoehdossa enkä voi sitä vielä hyväksyä, ja tällä hetkellä tuntuu että juuri se yliopisto on itseasiassa se mihin haluan kun heidän OPS ja systeemit sopisi omaan elämäntilanteeseen parhaiten. Mulla kaikki hakukohteet 1-6 on samalle alalle (sostyö) niin saa nähdä. 

Tsemii siis sinnekin. Minä hakiessa laitoin AMK ylemmäs, koska "pitäisi" käydä vain nopeasti uusi koulu ja takas työelämään. Heti jo hakujen jälkeen tätä vähän kirosin ja nyt kevään pyöriteltyäni olen todennut, että olisin kuitenkin valmis "seikkailuun" ja yliopistoon. 

Vierailija
4118/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Opintopolkuun ovat palkit ilmestyneet tänään aamusta niin voiko odottaa, että varsinaiset tuloksetkin julkaistaisiin viikonlopun aikana vai meneekö ensi viikolle arkipäivään?

Vierailija
4119/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mulle kerrottiin, että pääsykokeen kautta vain 2 paikka, muut ei-enskat todistuksella. Olisi kyllä huippua jos paikkoja olisi enemmän, mahdollisuudet päästä sisään kasvaisi

Vierailija
4120/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset