Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
4081/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään varasijat liikkuneet tänään?

Vierailija
4082/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole :( , hitto ku hermostuttaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mutta ei mitään toivoa.

Vierailija
4084/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijat liikkuneet! Nyt 1. varasija ei-ensikertalaisena AMK. Saas nähdä kuinka käy. 

Vierailija
4085/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varasija 1 yleiseen kasvatustieteeseen ei-ensikertalaisena, mut paikkoja vaan 2. Viimeksi jäin 1. varasijalle, joten en oikein usko sisäänpääsyyn

Vierailija
4086/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kohdetta liikkui yhdellä

Vierailija
4087/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösssses, varasija liikkui! 1. varasijalla Helsinkiin maataloustieteisiin. Nyt jännittää, nyt jännittää!!

terkuin, se ei-enska langan puolivälistä

Vierailija
4088/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että täällä on pelkkiä nuoria hakemassa?" 

En. Heitä kannustin. 

Entä me nuoret, jotka on ensikertalaisuuden jo menettäny, koska "välivuodet ei ole hyviä cv:ssä" ja otti ekan surkean vastaantulevan opiskelupaikan vastaan, minkä pääsykokeella sai, kun ylppäritkään ei riittäny ja nyt joutuu jumittamaan työttömänä, kun töitäkään ei löydy? Ei paljooo lohduta.

Jokainen valitsee tiensä. Voi valita vaikka amistutkinnon tekemisen välivuonna ja säästää ensikertalaisuuttaan sillä. Sanoisin, että amistutkinto on vihtoehto sinulle edelleen. On parempaa olla amis töissä, kun korkeakoulutettu työtön. Itse tein ensin korkeakoulututkinnon ja perään amistutkinnon. Työllistyin amistutkinnolla.

Vierailija
4089/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varasija 1 yleiseen kasvatustieteeseen ei-ensikertalaisena, mut paikkoja vaan 2. Viimeksi jäin 1. varasijalle, joten en oikein usko sisäänpääsyyn

Oletko hakenut useampaan eri yliopistoon vai vaan yhteen?

Vierailija
4090/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut useampaan eri yliopistoon vai vaan yhteen?

Hain useampaan, muihin varasijat 10 paikkeilla. Lappiin tuo varasija 1

Vierailija
4091/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityön varasijat (ainakin "kaikkien jono" pääsykokeella) on liikkunut ainakin viime yönä ainakin Tampereen, Helsingin ja Jyväskylän osalta. Itse olen niissä jonoissa nyt muutaman pykälän ylempänä. 

Vierailija
4092/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, Vipunenpa päivittyi aikaisin :) Ei montaa valittua enää puutu, joku pari tuhatta.

Vierailija
4093/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis näin, että vipunen päivittyy vain arkisin? 

Vierailija
4094/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh tällä hetkellä toivon, että oma varasijajono ei liikkuis ennen tuota 3.7. Pääsin meinaan alempaan kohteeseen mutta sitä ei voi vielä hyväksyä.

Vierailija
4095/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat liikkuneet! Nyt 1. varasija ei-ensikertalaisena AMK. Saas nähdä kuinka käy. 

Mille alalle haet?

Vierailija
4096/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasija liikkunut taas mutta vipusessa ei näy valituissa taaskaan mitään eroa. eikö ne pitäisi näkyä jossai tai edes valittujen määrän nousta yli aloituspaikkojen määrn?

Vierailija
4097/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ketjusta, on ollut välillä sormi kokoajan päivittämässä keskustelua. Tänään tuli kasvatustieteellisen tulokset ja jännittäminen loppuu. Minä ja kaksi tytärtä haimme kaikki ei-ensikertalaisina ja kaikki pääsimme sisään. Ja kaikki eri paikkakunnalle. Sosiaalityö, erityispedagogiikka ja terveydenhoitaja kutsuu meitä! Tsemppiä teille, jotka vielä odottelette tuloksia! 

Ihanaa! Onnea teille kaikille!

Muistan kirjoituksesi ketjussa aikaisemmin ja silloin jo ajattelin, että kova on setti teidän perheessä. Nauttikaa onnistumisen tunnelmasta. Itse jäin vuosi sitten koukkuun ketjuun, kun silloin jännitin nuoreni puolesta lääkishakua. Paikka irtosi ja tunnelma oli (ja toki on yhä) uskomattoman ihana. 

Onnea myös kaikille muille paikan saaneille ja iso tsemppi ilman paikkaa jääneille. Kohti seuraavaa kierrosta; älä luovuta koskaan!

Samoin, onnittelut paikan saaneille!

Valitsematta jääneille tai jonossa oleville uskoa tulevaan: kyllä se paikka vielä joku päivä irtoaa. :)

Vierailija
4098/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittää edellisvuosilta nämä:

paikkoja 40, valittuja 55, paikkoja vastaanotettu 38. Eli kenellekään ei lopulta kelvannut nuo 2 paikkaa?

ja

paikkoja 30, valittuja 45, paikkoja vastaanotettu 45.

Mikä logiikka näissä on? Siirtyvätkö toisen alan käyttämättömät paikat noihin toisiin kiintiöihin vai miten?

Vierailija
4099/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyh tällä hetkellä toivon, että oma varasijajono ei liikkuis ennen tuota 3.7. Pääsin meinaan alempaan kohteeseen mutta sitä ei voi vielä hyväksyä.

Sama täällä. Ittellä lukee hyväksytty 5.vaihtoehdossa enkä voi sitä vielä hyväksyä, ja tällä hetkellä tuntuu että juuri se yliopisto on itseasiassa se mihin haluan kun heidän OPS ja systeemit sopisi omaan elämäntilanteeseen parhaiten. Mulla kaikki hakukohteet 1-6 on samalle alalle (sostyö) niin saa nähdä. 

Vierailija
4100/6747 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösssses, varasija liikkui! 1. varasijalla Helsinkiin maataloustieteisiin. Nyt jännittää, nyt jännittää!!

terkuin, se ei-enska langan puolivälistä

Pidetään peukkuja!