KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikiksen koevalintapalkit tulleet opintopolkuun
Odotamme kiinnostuneina miten superhelppo monivalinta on realisoitunut sisäänpääsyn rajauksessa, koska kaikki täysin oikein vastanneet eivät millään mahdu kiintiöön, jääkö todella muulle.
Tämä kyllä tiedetään jo. Silloin kun Joensuun 24 paikkaa oli ainoat julkaistut oikiksissa, rajat olivat 70-jotain kun maksimi on 100.
Jo silloin tuli kommentteja että luulin että oli helppo mutta ei ollutkaan.
Miten selittyy se, että osa A-kokeen pääsykoetuloksista on jo tullut ja loput ei? Voiko siis pääsykoeryhmien sisällä olevat oppiaineet tulla eriaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, eilen tuli montaa kauppista mutta tradenomin varasijoja ei heilauttanut kuin yhdellä paikalla.
Mistähän tämä mahtaa johtua?
Tietääkö joku kansanterveystieteen pisterajoja Tampereelle? En tänä vuonna hakenut mutta olin samassa kokeessa ja kiinnostaa et oisinko päässy sisään.
Vierailija kirjoitti:
Miten selittyy se, että osa A-kokeen pääsykoetuloksista on jo tullut ja loput ei? Voiko siis pääsykoeryhmien sisällä olevat oppiaineet tulla eriaikaisesti?
Kokeet tarkastetaan luultavasti yhdessä mutta joka hakukohde käsitellään lopullisesti erikseen yleensä eri ihmisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja tulevatkin. Se on vain sama koe, hakukohteet ovat ihan erilliset. Opiskelijavalinnan tekee aina koulu ja tulevat sillä aikataululla, kun dekaani tms. jonka vastuulle opiskelijavalinta kuuluu, ehtii sen käydä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Varasija 30 tietojenkäsittelytieteeseen... ei taida olla mitään mahiksia tuohon. No, onneksi sen yläpuolella on vielä hakupaikkoja joista ei ole tullut tuloksia, mutta vähän masentavaa jos tämä kouluun pääseminen on näin hankalaa. Hakijoita on ihan liikaa suhteutettuna koulupaikkoihin
Mihin hait? Onko kenelläkään tietoa pisterajoista Helsingin tietojenkäsittelytieteeseen kokeella?
Mihin yliopistoon hait? Millaisilla pisteillä pääsit varasijalle 30?
Palkit tullu helsinkiin kulttuurien tutkimukseen ja teologiaan. Homma siis vihdoin etenee! Ehkä ne vielä tällä viikolla tulis😌
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, eilen tuli montaa kauppista mutta tradenomin varasijoja ei heilauttanut kuin yhdellä paikalla.
Kauppiksia on niin monta, että niillä saa 6 kohdetta täyteen. Isojen kaupunkien tradelinjoille ei myöskään ole niin helppo päästä, ettäkö kaikki voisivat olla niissä odottamassa kauppispaikkaa. Eivät mahdu.
Onko kirjallisuustieteistä tullut vielä mitään tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut paikkaa ja masentaa ihan tosissaan, olin niin toivonut elämänmuutosta. Kertasin koko kevään tiettyjä aineita mutta eipä tuossa kokeessa sitten ollut siitä hyötyä. Ensi keväänä voi tietty hakea uudestaan, mutta silloinkin ensikertalaiset kiilaa etusijalle eikä kokeeseen edelleenkään voi täsmäharjoitella 😭
Pahoittelut! Mä ymmärrän pettymyksen, itsellenikin toinen suunta olisi todella tarpeen. Onneksi vielä ei tarvitse päättää ensi keväästä, mutta oon ainakin itse tässä koittanut varmistella, etten jätä kesken, jos on toivoa sisäänpääsyyn yrittämällä vielä kerran ja toisenkin.
Itse sain opiskelupaikan ja tässä on ollut hirveä kriisi, että valitsinko ihan väärän pääaineen ja miksi irtasanoin ihanan asuntoni yms. Vaikka tätä olen halunnut jo niin kauan,
Suomeksi sinä jänistät :) Kyl se hyvin menee!
yön aikana oma varasija liikkunu 32 --> 27 Oulun enkun linjalle! Hieman lisää toivoa vaikka ei paljoa :D
Lääkiksen palkit tullu, ai että jännittää!
Tuleeko B-kokekeenkin pääsykoetulokset oppiaine kerrallaan?
Vierailija kirjoitti:
Elukalla kans näkyy ainakin palkit, et hyvä mahdollisuus et tulee yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elukalla kans näkyy ainakin palkit, et hyvä mahdollisuus et tulee yhdessä
Elukalla. :D :( On siinä vielä ravitsemustiede, farmasia ja molekyylibiologia ainakin. Ehkä tulevat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikiksen koevalintapalkit tulleet opintopolkuun
Odotamme kiinnostuneina miten superhelppo monivalinta on realisoitunut sisäänpääsyn rajauksessa, koska kaikki täysin oikein vastanneet eivät millään mahdu kiintiöön, jääkö todella muulle.
Joskus helpolta tuntuva ei todellisuudessa ookkaan niin helppo.
No sehän tossa valintakoe B;ssäkin hämäs, että tavallaan tuntu helpolta, että pakko olla koira haudattuna :D mielummin selkeesti vaikea kuin epäilyttävän helppo 😆
Olen 86 varasijalla metropolia Tieto ja viestintä tekniikka, onko peli pelattty? Viime vuonna olisin päässyt todistuksella :(
Opealojen palkit tullu Helsingin ja Lapin yliopiston osalta.. Tulispa tuloksetki jo tänään