KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä AMK sosionomilinjat on liikkunu? Oon varasijalla viiteen eri sosionomiin ympäri suomea ja osa on päivätoteutuksia ja osa verkko mut eivät ole liikkuneet viikossa oikein ollenkaan
tällä hetkellä edelleenkään juuri mikään ei liiku kovin paljon, koska vain 1. vaihtoehtoja voi ottaa vastaan. Ne maakuntien varasijat alkavat liikkua sitten heinäkuun alussa kun muita kuin ykkösiä voi alkaa ottaa vastaan. Kaikki lunastamattomat paikat vapautetaan 10.7, joten niillä main tulee toinen isompi liikehdintä. Sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa vähentymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sote-alalla. Olen varasijalla Sosionomi päivätoteutus.
Mihin kaupunkiin?
Seinäjoki
Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.
Itä-Suomen oikis tuli ja pisteraja korkeampi ja omat pisteet huonommat kuin oletin. Vuosia siitä kun olen hakenut mihinkään viimeksi, osaako kukaan sanoa kuinka paljon varasijat voivat liikkua ja voiko pisterajat vielä muuttua?
Vierailija kirjoitti:
Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.
Pidän peukkuja!!
Vierailija kirjoitti:
Jopa ihan lupaavat setit. Tsemiä!
HYVÄKSYTTY SAMK YAMK!
1. Vaihtoehdossa varasija pieni, miten toimin? Odotanko että varasija mahd. Liikkuu ja milloin voi hyväksyä tuon SAMKin? Jos varasija siis ei liiku.
Jyväskylän yliopiston sosiaalityön kandi+maisterin tulokset näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomen oikis tuli ja pisteraja korkeampi ja omat pisteet huonommat kuin oletin. Vuosia siitä kun olen hakenut mihinkään viimeksi, osaako kukaan sanoa kuinka paljon varasijat voivat liikkua ja voiko pisterajat vielä muuttua?
Arvaan, mutta en tiedä, että iso osa nyt Joensuuhun valituista pääsee lopulta Helsinkiin, ja Joensuun pisteraja ja varasijat rullaa merkittävästi kunhan Helsingin tulokset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
HYVÄKSYTTY SAMK YAMK!
1. Vaihtoehdossa varasija pieni, miten toimin? Odotanko että varasija mahd. Liikkuu ja milloin voi hyväksyä tuon SAMKin? Jos varasija siis ei liiku.
Et voi toimia mitenkään muuten kuin odottaa. Jos et ole 3.7. päässyt ykköskohteeseen, voit hyväksyä sen mihin olet päässyt tai ymmärtääkseni hyväksyä sen ehdollisena. Eli odotella vielä josko ykköskohteeseen pääset varasijoilta ja jos et, niin se mihin olet päässyt, muuttuu sitovasti vastaanotetuksi.
Siis onko terveystieteiden tuloksia jo tullut? Kandi+maisteri? Mikä yliopisto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, mutta en tiedä, että iso osa nyt Joensuuhun valituista pääsee lopulta Helsinkiin, ja Joensuun pisteraja ja varasijat rullaa merkittävästi kunhan Helsingin tulokset tulevat.
Oikis on yhteisvalinta, joten Helsinki on todennäköisesti jo käsitelty, eikä sijat muutu tästä mitenkään.
Joensuun oikiksessa muuten ensikertalaisten pisteraja 71.
Vierailija kirjoitti:
Toihan kuulostaa aika hyvältä! Itellä kolminumeroinen varasijaluku niin en varmastikaan pääse
Vierailija kirjoitti:
Joensuun oikiksessa muuten ensikertalaisten pisteraja 71.
Ja kaikille 77? Aiemmin ei oikiksessa ole kauheasti ollut väliä onko ensikertalainen vai ei (pl. todistusvalinnan mahdollisuus).
Ei taida tänään tulla Tampereen kieli- ja viestintätieteiden tuloksia. Pitää kärvistellä juhannuksen yli.
Sain paikan Itä-Suomen yliopistoon, Kuopion Kampukselle hoitotieteen maisteriohjelmaan. Onko muita päässeitä? Mainostivat tätä uutta maisteriohjelmaa, jossa onnistuisi etänä opiskelukin. Itse asun toisella puolella Suomea, niin toivotaan, että ei kovin usein tarvitse matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain paikan Itä-Suomen yliopistoon, Kuopion Kampukselle hoitotieteen maisteriohjelmaan. Onko muita päässeitä? Mainostivat tätä uutta maisteriohjelmaa, jossa onnistuisi etänä opiskelukin. Itse asun toisella puolella Suomea, niin toivotaan, että ei kovin usein tarvitse matkustaa.
Milloin tuli tulokset? Oottelen sote-hallintotieteen maisteriohjelman tuloksia ite.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut paikasta!!
Harmittaa etten itse huomannut tätä vaihtoehtoa mutta hyvä tietää jatkoon :)
Muualta ei hoitotieteen maisteriopinnoista liene vielä kuulunut :(
Näkyykö jollain Turku sosiaalityö?