Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
2821/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityön kandi+ maisteri- hakuihin tullut kaikkiin koevalintajono- palkit/ viivat lisätietoihin. Eilen nämä oli vain Tampereen ja Lapin yliopistojen lisätiedoissa ja muissa oli vain todistusvalintajonotiedot, eli jotain siellä tapahtuu!

Mulla oli ykkösenä sosiaalityö kandi+maisteri Turku, eikä ole palkkeja. Kakkosena sosiaalitieteet, on palkit kuten myös poliittinen historia Turku. Voiko tästä päätellä jotain?

Näkyykö jollain Turku sosiaalityö?

Vierailija
2822/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä AMK sosionomilinjat on liikkunu? Oon varasijalla viiteen eri sosionomiin ympäri suomea ja osa on päivätoteutuksia ja osa verkko mut eivät ole liikkuneet viikossa oikein ollenkaan 

tällä hetkellä edelleenkään juuri mikään ei liiku kovin paljon, koska vain 1. vaihtoehtoja voi ottaa vastaan. Ne maakuntien varasijat alkavat liikkua sitten heinäkuun alussa kun muita kuin ykkösiä voi alkaa ottaa vastaan. Kaikki lunastamattomat paikat vapautetaan 10.7, joten niillä main tulee toinen isompi liikehdintä. Sen jälkeen alkaa pikkuhiljaa vähentymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sote-alalla. Olen varasijalla Sosionomi päivätoteutus.

Mihin kaupunkiin?

Seinäjoki 

Vierailija
2824/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.

Vierailija
2825/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen oikis tuli ja pisteraja korkeampi ja omat pisteet huonommat kuin oletin. Vuosia siitä kun olen hakenut mihinkään viimeksi, osaako kukaan sanoa kuinka paljon varasijat voivat liikkua ja voiko pisterajat vielä muuttua?

Vierailija
2826/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuun oikis, Koevalintajono kaikille hakijoille, pisteraja tällä hetkellä 77. Itsellä 75 ja 9. varasija.

Pidän peukkuja!!

Vierailija
2827/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa ihan lupaavat setit. Tsemiä!

Vierailija
2828/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄKSYTTY SAMK YAMK!

1. Vaihtoehdossa varasija pieni, miten toimin? Odotanko että varasija mahd. Liikkuu ja milloin voi hyväksyä tuon SAMKin? Jos varasija siis ei liiku.

Vierailija
2829/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän yliopiston sosiaalityön kandi+maisterin tulokset näkyy.

Vierailija
2830/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Suomen oikis tuli ja pisteraja korkeampi ja omat pisteet huonommat kuin oletin. Vuosia siitä kun olen hakenut mihinkään viimeksi, osaako kukaan sanoa kuinka paljon varasijat voivat liikkua ja voiko pisterajat vielä muuttua?

Arvaan, mutta en tiedä, että iso osa  nyt Joensuuhun valituista pääsee lopulta Helsinkiin, ja Joensuun pisteraja ja varasijat rullaa merkittävästi kunhan Helsingin tulokset tulevat.

Vierailija
2831/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HYVÄKSYTTY SAMK YAMK!

1. Vaihtoehdossa varasija pieni, miten toimin? Odotanko että varasija mahd. Liikkuu ja milloin voi hyväksyä tuon SAMKin? Jos varasija siis ei liiku.

Et voi toimia mitenkään muuten kuin odottaa. Jos et ole 3.7. päässyt ykköskohteeseen, voit hyväksyä sen mihin olet päässyt tai ymmärtääkseni hyväksyä sen ehdollisena. Eli odotella vielä josko ykköskohteeseen pääset varasijoilta ja jos et, niin se mihin olet päässyt, muuttuu sitovasti vastaanotetuksi.

Vierailija
2832/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko terveystieteiden tuloksia jo tullut? Kandi+maisteri? Mikä yliopisto?

Vierailija
2833/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaan, mutta en tiedä, että iso osa  nyt Joensuuhun valituista pääsee lopulta Helsinkiin, ja Joensuun pisteraja ja varasijat rullaa merkittävästi kunhan Helsingin tulokset tulevat.

Oikis on yhteisvalinta, joten Helsinki on todennäköisesti jo käsitelty, eikä sijat muutu tästä mitenkään.

Vierailija
2834/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun oikiksessa muuten ensikertalaisten pisteraja 71.

Vierailija
2835/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan kuulostaa aika hyvältä! Itellä kolminumeroinen varasijaluku niin en varmastikaan pääse

Vierailija
2836/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joensuun oikiksessa muuten ensikertalaisten pisteraja 71.

Ja kaikille 77? Aiemmin ei oikiksessa ole kauheasti ollut väliä onko ensikertalainen vai ei (pl. todistusvalinnan mahdollisuus).

Vierailija
2837/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tänään tulla Tampereen kieli- ja viestintätieteiden tuloksia. Pitää kärvistellä juhannuksen yli.

Vierailija
2838/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan Itä-Suomen yliopistoon, Kuopion Kampukselle hoitotieteen maisteriohjelmaan. Onko muita päässeitä? Mainostivat tätä uutta maisteriohjelmaa, jossa onnistuisi etänä opiskelukin. Itse asun toisella puolella Suomea, niin toivotaan, että ei kovin usein tarvitse matkustaa. 

Vierailija
2839/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain paikan Itä-Suomen yliopistoon, Kuopion Kampukselle hoitotieteen maisteriohjelmaan. Onko muita päässeitä? Mainostivat tätä uutta maisteriohjelmaa, jossa onnistuisi etänä opiskelukin. Itse asun toisella puolella Suomea, niin toivotaan, että ei kovin usein tarvitse matkustaa. 

Milloin tuli tulokset? Oottelen sote-hallintotieteen maisteriohjelman tuloksia ite.

Vierailija
2840/6747 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut paikasta!!

Harmittaa etten itse huomannut tätä vaihtoehtoa mutta hyvä tietää jatkoon :) 

Muualta ei hoitotieteen maisteriopinnoista liene vielä kuulunut :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme