Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6751)

Vierailija
2801/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sosiaalityön maisteriohjelmaan Tampereen yliopistoon Poriin!!

Vierailija
2802/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityön kandi+ maisteri- hakuihin tullut kaikkiin koevalintajono- palkit/ viivat lisätietoihin. Eilen nämä oli vain Tampereen ja Lapin yliopistojen lisätiedoissa ja muissa oli vain todistusvalintajonotiedot, eli jotain siellä tapahtuu!

Mulla oli ykkösenä sosiaalityö kandi+maisteri Turku, eikä ole palkkeja. Kakkosena sosiaalitieteet, on palkit kuten myös poliittinen historia Turku. Voiko tästä päätellä jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote-alalla. Olen varasijalla Sosionomi päivätoteutus.

Vierailija
2804/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK varasijatkin liikahti hieman. Toivottavasti ensi viikolla liikkuu rytinällä.

Mikä ala? Eilen tuli terveystieteitä, se varmaan on vähän sh-linjoja liikuttanut.

Jos siellä nyt oikeesti on oikista ja kauppista sisällä, ne liikuttavat tradepaikkoja.

Tähän piti vastata. Eli siis liikkui Sote-alalla. 

Vierailija
2805/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoe H, ei ole tainnut tulla vielä mitään....

Vierailija
2806/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun yliopiston Porin yksikön Digitaaliseen kulttuuriin, maisemantutkimukseen ja kulttuuriperintöön (3+2v) on ilmestynyt palkki opintopolkuun. Jotain tapahtuu tänäänkin sentään :D

Tämä kohde oli valintakokeessa H. 

Vierailija
2807/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko realistista saada lääkiksen tuloksia tänään? Tuskin, mutta...

Vierailija
2808/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kemiantekniikka, puhtaat tuotantotavat. 

Vierailija
2809/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on palkit ehkä. Jos ei, melko 50/60

Vierailija
2810/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Kuopioon lukemaan sosiaali- ja terveyshallintotieteitä, maisterihaku.  vielä ei kuulu mitään. Kauhee jännitys 🥹 onnea opiskelupaikan saaneille ja teille muille tsempit jos ei opiskelupaikka auennut

Vierailija
2811/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain just tuloksia Tampereen yliopiston maisterihauista. Sekä normi maisteri että DI-tulokset tuli!

Oho, jäi tästä siis pois, että kyseessä tietojenkäsittelytieteiden maisteri ja tietotekniikan DI tulokset. Näihin ei siis ollu valintakoetta vaan motivaatiokirje jne.

Vierailija
2812/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sote-alalla. Olen varasijalla Sosionomi päivätoteutus.

Mihin kaupunkiin?

Vierailija
2813/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uef liiketaloustiede ja tietojenkäsittelytiede tuli tänään. En osallistunut pääsykokeisiin, mutta oletan että haettiin samalla kokeella kuin kauppikseen yms. Jos tosiaan taloustieteitäkin on tullut, luulisi (toivoisi) että ens alkuviikosta viimeistään tulee myös kauppis.

Vierailija
2814/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se ja DIA tulevat aina vasta muiden jälkeen ja suuri osa muista on vielä tulematta.

Hakupainealoja on tullut vasta psyka (eilen).

Vierailija
2815/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset tuli, ei ollut asiaa Tampereen mihinkään KTM linjoille tradenomin papereilla. Keskiarvo 4.7, oppari 5 ja kurssivalinnot suunnattu johtamiseen ja vastuullisuuteen. Motivaatiokirjeessä puhuin haaveesta tohtoriopinnoista. Luulen että haluavat sitten jotain työelämä lähtöisempää tai keskiarvoon vaaditaan vain vitosia. Hain johtamiseen, vastuullisuuteen ja markkinointiin. Näihin varmaan niin kova haku että paras jatkossa hakea laskikseen tai taloustieteeseen, ja jonnekkin pieneen yliopistoon. 

Vierailija
2816/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se ja DIA tulevat aina vasta muiden jälkeen ja suuri osa muista on vielä tulematta.

Hakupainealoja on tullut vasta psyka (eilen).

No kerpele

Vierailija
2817/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Kuopioon lukemaan sosiaali- ja terveyshallintotieteitä, maisterihaku.  vielä ei kuulu mitään. Kauhee jännitys 🥹 onnea opiskelupaikan saaneille ja teille muille tsempit jos ei opiskelupaikka auennut

Mulla tää kakkosena ja Vaasan vastaava ekana. Vaasa kuulemma panttaa pirun pitkään tuloksiaan, eli yritän nyt sitten asennoitua juhannukseen sen mukaan. (Ei tuu onnistumaan...) Saas nähdä tavataanko syssyllä Kuopiossa, oon ehtinyt viimeisen puolen vuoden aikana tykästyä kaupunkiin, vaikka Jyväskylästä käsin näitä opintoja tekisinkin. 

Vierailija
2818/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulokset tuli, ei ollut asiaa Tampereen mihinkään KTM linjoille tradenomin papereilla. Keskiarvo 4.7, oppari 5 ja kurssivalinnot suunnattu johtamiseen ja vastuullisuuteen. Motivaatiokirjeessä puhuin haaveesta tohtoriopinnoista. Luulen että haluavat sitten jotain työelämä lähtöisempää tai keskiarvoon vaaditaan vain vitosia. Hain johtamiseen, vastuullisuuteen ja markkinointiin. Näihin varmaan niin kova haku että paras jatkossa hakea laskikseen tai taloustieteeseen, ja jonnekkin pieneen yliopistoon. 

Oisko JKL mahdollisuus? Tänne ei vissiin tarvittu ihan noin kovia papereita, ainakaan johtamisen puolelle missä ite oon. En oo kyllä ihan varma, ite menin toisessa valintajonossa viime syksynä pisteillä 82 sisään - tradejen alin oli muistaakseni 83. Voin kyllä tarkastaa vielä opintopolusta. Tänne ei myöskään tarvinnu motivaatiokirjettä, siitä olis varmaan jäänyt meikäläisellä kiinni. :D 

Vierailija
2819/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä AMK sosionomilinjat on liikkunu? Oon varasijalla viiteen eri sosionomiin ympäri suomea ja osa on päivätoteutuksia ja osa verkko mut eivät ole liikkuneet viikossa oikein ollenkaan 

Vierailija
2820/6751 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä AMK sosionomilinjat on liikkunu? Oon varasijalla viiteen eri sosionomiin ympäri suomea ja osa on päivätoteutuksia ja osa verkko mut eivät ole liikkuneet viikossa oikein ollenkaan 

Isot varasijat liikkuvat aina enemmän kuin pienet, sillä valtaosa varasijaliikkumisesta on sitä, että jonosta lähdetään kokonaan pois. Pienempi osa tulee siitä, että juuri siihen koulutukseen aukeaa paikkoja. Niitä alkaa aueta parin viikon päästä, kun ollaan ottamatta sosionomia vastaan ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän