KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
Joo hain vain kolmeen KTM maisteriin Treelle. Voiko näistä päätellä sitä että milloin tulokset esim olisi tulossa?
Haitko siis vain ktm vai kandi + maisteri?
Hain tradenomina pelkkään maisteriin treelle siis! Nyt jännätään millon tulisi nuo tulokset kun palkit jo näkyy!
Sain ei-ensikertalaisena juuri paikan LAB amkista toiselta varasijalta. Onnellistakin onnellisempi ihminen täällä! <3
Vierailija kirjoitti:
Joo hain vain kolmeen KTM maisteriin Treelle. Voiko näistä päätellä sitä että milloin tulokset esim olisi tulossa?
Ei. Toimii vain silloin, kun on jo varasijalla jossain. Se varasijan katoaminen on se pointti. Olematon ei voi kadota.
Vierailija kirjoitti:
Hain tradenomina pelkkään maisteriin treelle siis! Nyt jännätään millon tulisi nuo tulokset kun palkit jo näkyy!
Okei huh tämä helpottaa minua, koska jäin varasijalle Poriin (Turun yliopiston KTM) ja jos tosiaan Tre tulematta, niin voi vielä heilauttaa Porin varasijoja. Toivotaan, että sinulle paikka aukeaa, hirveän jännää kyllä tämä! =)
Vierailija kirjoitti:
Usein jos palkit jo näkyy, niin tulevat saman päivän aikana vielä. Joissain harvemmissa voi mennä muutama päivä, mutta yleisin on ihan saman päivän aikana. Muutaman kerran olen jo hakenut, ja näitä kyyläillut. =D
t. se Porin varasijalla odotteleva
Toivottavasti molemmille nämä paikat aukeaa! Nyt vaan päivittelen opintopolkua malttamattomana täällä!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti molemmille nämä paikat aukeaa! Nyt vaan päivittelen opintopolkua malttamattomana täällä!
Samoin, varmaan 10 min. välein käynyt hahah =D
Jos on varasijalla 2, niin voiko olla useampi ennen minua, vai juuri tuo 2? Mietin, että onko tasapistetilanteessa useampi samalla varasijalla, vai miten tuo menee?
En malta lukea kaikkia uusia viestejä, mutta selkeästi tänään tapahtui jotain, koska mulla 1.valinnan varasijat lähti liikkeelle ja pääsin sinne sisään!
Vierailija kirjoitti:
En malta lukea kaikkia uusia viestejä, mutta selkeästi tänään tapahtui jotain, koska mulla 1.valinnan varasijat lähti liikkeelle ja pääsin sinne sisään!
Mihin hait?
Vierailija kirjoitti:
Jos on varasijalla 2, niin voiko olla useampi ennen minua, vai juuri tuo 2? Mietin, että onko tasapistetilanteessa useampi samalla varasijalla, vai miten tuo menee?
Riippuu oletko ensikertalainen ja onko ensikertalaisten kiintiö vai kaikkien kiintiö ja onko siellä kaikkien kiintiössä ensikertalaisia sisällä vai ei.
Tasasijasääntö lukee siellä Opintopolun varsinaisilla nettisivuilla. Joko kaikki otetaan sisään, ketään ei oteta sisään tai arvotaan sisäänpääsijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oletko ensikertalainen ja onko ensikertalaisten kiintiö vai kaikkien kiintiö ja onko siellä kaikkien kiintiössä ensikertalaisia sisällä vai ei.
Tasasijasääntö lukee siellä Opintopolun varsinaisilla nettisivuilla. Joko kaikki otetaan sisään, ketään ei oteta sisään tai arvotaan sisäänpääsijä.
Ei oo mitään ensisijaisuuskiintiötä siinä mihin hain
Sain juuri tietää, että minut hyväksyttiin avoimen väylää tietojenkäsittelytieteeseen. Osaako joku sanoa, missä kohtaa opintopolussa lukee, onko se ehdollinen hyväksyntä?
Olin saanut siis jo paljon aiemmin viestiä, että mahdollinen hyväksyntäni on ehdollinen, koska osa ilmoittamista suorituksista oli keskeneräisiä (sai siis ilmoittaa kaikki kurssit, jotka tekee 30.6 mennessä). Kaikki keskeneräiset kurssit olivat kuitenkin ylimääräisiä, ja kaikki pakolliset olin saanut valmiiksi hyvillä arvosanoilla ennen määräaikaa. En huomannut opintopolkua mainintaa ehdollisuudestam joten nyt mietinkin, onko sisäänpääsyni sittenkin jo nyt varma.
Onko kellään tietoa milloin helsingin yliopistosta (sosiaalitieteet, kulttuurien tutkimus, teologia) on viime vuosina tullut valintakoetuloksia? Tai kellään yleensäkkään mitään arvausta, että kannattaako niitä ennen juhannusta edes odotella?
Vaasan yliopiston kauppiksen maisteritulokset tulee ainakin yleensä ihan viime tipassa. Kun joku hätäili, että onko kaikki KTM maisterit jo tulleet, niin ei, eikä tulekaan vielä hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri tietää, että minut hyväksyttiin avoimen väylää tietojenkäsittelytieteeseen. Osaako joku sanoa, missä kohtaa opintopolussa lukee, onko se ehdollinen hyväksyntä?
Olin saanut siis jo paljon aiemmin viestiä, että mahdollinen hyväksyntäni on ehdollinen, koska osa ilmoittamista suorituksista oli keskeneräisiä (sai siis ilmoittaa kaikki kurssit, jotka tekee 30.6 mennessä). Kaikki keskeneräiset kurssit olivat kuitenkin ylimääräisiä, ja kaikki pakolliset olin saanut valmiiksi hyvillä arvosanoilla ennen määräaikaa. En huomannut opintopolkua mainintaa ehdollisuudestam joten nyt mietinkin, onko sisäänpääsyni sittenkin jo nyt varma.
Se lukee ihan suoraan siinä palkissa ja ihan selväsanaisesti, Hyväksytty ehdollisesti tms. Ja lisätiedossa lukee, mikä syy ehdolliselle hyväksymiselle on.
Eli sulla on selvästi mennyt kaikki tiedot perille. Jos/kun hait samaan yliopistoon mihin sen avoimen teit, näkivät opintotoimistossa rekisteristä suoraan, että kaikki kunnossa.
Onnea paikasta!
Jännittää niin paljon valintakoe B:n tulokset, että vatsaan sattuu eikä pysty syömään. Ihan älytöntä I knw, koska ei varmasti enää ainakaa tällä viikolla tule :D
Saan tästä ketjusta kohta vastahaavan 😂😂 ei vielä omat tulokset ole tulleet