Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
241/6747 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kurkkaamassa OmaOpintopolussa, olen hyväksytty todistusvalinnassa kakkostoiveeseeni YAMK-opintoihin Turun ammattikorkeakouluun! Ykköstoiveeseeni varasijalla 23, tämäkin Turkuun. Joka tapauksessa opinnot kutsuu 😊

Hyvä sinä!

Vierailija
242/6747 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yamk-valintakoeopintojaksoista tulee yleensä arvioinnit tai pisteet tietoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/6747 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko Centriaan? Mä hain sinne just Nuorisotyön johtamisen koulutukseen, ja oli kyllä aika työläs setti :D mutta tehty on ja eilen päättyi hakuaikakin, niin nyt vaan odotellaan.

Vierailija
244/6747 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi kirjoittaja tässä, tähän piti tosiaan vastata:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas vielä hiljaista täällä keskustelussa!

Nyt kun valintakurssi on jo suoritettu (YAMK) eikä voi enää millään tavalla vaikuttaa tuloksiin, niin tuntuu tuskaiselta tämä odottelu. Mitenhän tässä saisi koko homman unohdettua ainakin kesäkuun alkuun asti, jolloin ehkä voisi alkaa kyttäämään, joko mitään infoa pisteistä ja varasijoista voisi alkaa irrota.. 

Itellä onneksi ei ole silleen paineita paikan saamisesta, kun kuitenkin oon oman alan duunissa ja hain vähän vaan huvikseni ja kokeillakseni, ja jos en pääse niin ei vaikuta elämään sen enempää. Silti tuntuu niiiiiin ankealta odottaa kesäkuulle, pahimmillaan heinäkuun puolelle tuloksia. Saapahan ainakin opistopisteet/suoritetun kurssin, vaikka ei sisään pääsisikään.

Mille alalle haet? Mä haen Yhteisöpedagogin YAMK-koulutukseen. Olen opettaja, joten ei vastaa ihan täysin omaa alaa, mutta ko

Vierailija
245/6747 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia AMK:n valintakurssit ovat ja miten ne suoritetaan? Kaverini on hakemassa tradenomiopintoihin valintakurssilla ja kommentoi, että kukaan ei valvo tehtäviä ja tenttejä. Näin kuka tahansa voi tehdä ne hakija puolesta. Miten näin voi olla? Kun joku hakee tradenomiopintoihin YO-todistuksella, on aivan varmaa, että juuri ko. henkilö on suorittanut YO-tehtävät. Salin ovella pitää todistaa henkilöllisyytensä. Ei tunnu oikein tasa-arvoiselta tai oikeudenmukaiselta! Kilpaillaan kuitenkin samoista opiskelupaikoista; yksi pääsee omalla osaamisellaan ja joku toinen jonkun toisen osaamisella. 

Vierailija
246/6747 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia AMK:n valintakurssit ovat ja miten ne suoritetaan? Kaverini on hakemassa tradenomiopintoihin valintakurssilla ja kommentoi, että kukaan ei valvo tehtäviä ja tenttejä. Näin kuka tahansa voi tehdä ne hakija puolesta. Miten näin voi olla? Kun joku hakee tradenomiopintoihin YO-todistuksella, on aivan varmaa, että juuri ko. henkilö on suorittanut YO-tehtävät. Salin ovella pitää todistaa henkilöllisyytensä. Ei tunnu oikein tasa-arvoiselta tai oikeudenmukaiselta! Kilpaillaan kuitenkin samoista opiskelupaikoista; yksi pääsee omalla osaamisellaan ja joku toinen jonkun toisen osaamisella. 

kyllä ne pääosin tehdään omalla koneella koulun luokassa ja todellakin tsekataan henkilöllisyys ja aikataulu on sen verran skarppi ettei siinä kerkee venkoilemaan jos et oikeasti hoksaa asioita. Myös se tsekataan että puhelin on pois eikä älykelloja saa olla käytössä.

Vierailija
247/6747 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tälläinen henkilö, joka joutuisi pyytämään jonkun muun tekemään valintakurssin puolestaan kuvittelee suoriutuvansa itse opinnoista? Väittäisin, ettei tälläistä toisen puolesta tekemistä tapahdu tai on ainakin äärimmäisen harvinaisia tapahtumia. Miksi kenelläkään joka ei itse pyrkisi opintoihin olisi edes motivaatiota suorittaa jotain kurssia toisen puolesta? Itse en ole tällaista kurssia suorittanut, mutta oletan, että on melko kattava määrä materiaaleja joihin tulee perehtyä kurssin suorittamista varten. En usko, että ihan läpihuutojuttuja ovat ilman perusteellista materiaaleihin perehtymistä, paitsi ehkä jollekin kovan luokan ammattilaiselle. Ja miksi se ammattilainen toisen puolesta tekisi, kun haluaa varmaan tulevaisuudessa päteviä kollegoja jotka suoriutuvat ihan itse työstään.

Vierailija
248/6747 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valintakokeen aikana pitäisi sammuttaa koneen virustorjunnat ym. security? Yliopiston valintakoetta varten sanotaan ohjeissa noin. Miksi ihmeessä? En edes osaa sammuttaa niitä ja miten saan ne takaisin päälle, kun valintakoe on ohi?

Vierailija
249/6747 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valintakokeen aikana pitäisi sammuttaa koneen virustorjunnat ym. security? Yliopiston valintakoetta varten sanotaan ohjeissa noin. Miksi ihmeessä? En edes osaa sammuttaa niitä ja miten saan ne takaisin päälle, kun valintakoe on ohi?

Jos käsketään tekemään noin, onko sen toteuttamiseen tarjolla tarkempaa ohjeistusta? Osalla saattaa olla vaikka joku lainakone tai muuten vain vähäiset taidot koneen käytössä. Ensin pitää tuoda oma kone, sitten siitä pitää muokata toimintoja x y z. Mitä seuraavaksi? Nyt ei sentään tarvitse enää palella teltassa tekemässä valintakoetta, senhän voisi vaikka palauttaa, kun ei muuten ole tarpeeksi hankalaa päästä kouluttautumaan.

Vierailija
250/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tällä viikolla voi jo odotella amk todistusvalinnan tuloksia?

Vierailija
251/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomenna ainakin tulee YO-tulokset! Niille jotka kirjoittaa ylioppilaaksi nyt keväällä tai jotka on olleet nostamassa arvosanoja todistushakua varten huominen kertonee paljon omasta tulevasta menestyksestä todistusvalinnassa. Olen hakenut todistuksella vain yliopistoon ja sieltä ei ihan heti ole tullut tuloksia, luulisin että ens viikolla voisi odotella aikaisimpia valintatuloksia.

Vierailija
252/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin piti toimia ainakin kun kävi tekemässä oppilaitoksen verkossa pääsykoetta, palomuuri blokkasi tenttialustalle pääsyn muuten. Tästä ei ollut mitään ennakko-ohjetta kyllä, mutta itse ehti jo panikoida kun ei pääse aloittamaan niin paikalla ollut näppärä it tuki auttoi ainaki tuon kanssa että lähti homma pelittämään. 

Vierailija
253/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin piti toimia ainakin kun kävi tekemässä oppilaitoksen verkossa pääsykoetta, palomuuri blokkasi tenttialustalle pääsyn muuten. Tästä ei ollut mitään ennakko-ohjetta kyllä, mutta itse ehti jo panikoida kun ei pääse aloittamaan niin paikalla ollut näppärä it tuki auttoi ainaki tuon kanssa että lähti homma pelittämään. 

Kiitos tästä tiedosta! Mulla läppäri seonnut pari kertaa abitissa, joten toivottavasti pääsykokeissakin mahdollista päästä etukäteen varmistamaan, että systeemit toimii ja kone pelittää.

Vierailija
254/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on uhkailtu lakkoja joihinkin yliopistoihin, toivottavasti eivät hidasta valintaprosesseja.

Vierailija
255/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Tai haen sosiaalipsykan maisteriin ite ja mul kans ammattikorkeakoulututkinto taustalla. Haeksä ihan kandi- ja maisteriohjelmaan vai miten? :) 

Vierailija
256/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muilla AMK-valintakoe kursseja?

Itsellä on mennyt nuo täysmittaiset harjoituskokeet kokoajan paremmin ja itsevarmuus kokeeseen täten kasvanut, viimeisimmästä kokeesta sain 295/400 pistettä kun aikaisemmista olen saanut 225 ja 248 pistettä.

Vierailija
257/6747 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt jännittää! En olisi uskonut, mutta nyt mie kyllä jännitän huomisaamua ja kirjoitusten tuloksia :E Ihan järjetön pettymys jos ei tule parannusta, alustavat pisteet kuitenkin omalla mittapuulla tosi hyvät ja aiempia yrityksiä selvästi paremmat.

Vierailija
258/6747 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yhteishaun todisvalinta tuloksia näkynyt? Yo tulokset julki.

Vierailija
259/6747 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jo unta että sain opiskelupaikan :D Omassa opintopolussa tietty aamulla vielä kesken :D

Vierailija
260/6747 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa milloin alkaa tulla yhteishaun todistusvalintatuloksia?