KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Täällä todistusvalinnassa hakeva. Jäin viime keväänä ekalle varasijalle :D Ainahan sinne joku jää, mutta olipa vaikea uskoa että se sillä kertaa olin juuri minä. Soitin oikein erikseen johonkin hakutoimistoon, kun ensimmäinen varasija ei viikkokausiin liikkunut. Fiksumpi olisi varmaan tajunnut, että olin jäänyt varasijalle, mutta soitto toimistoon varmisti, että kaikki sen kiintiön paikat oli jo otettu vastaan. Kyllä kismitti.
No niin. Menin läpällä katsomaan Opintopolkua. Hyväksytty tuotantotalouden maisteriopintoihin! Äsken tuli sitten jälikijunassa hyväksymisviestikin.
Perjantaina tuli tieto Turun AMKsta, hyväksytty todistusvalinnan kautta YAMK. Kiva, ettei tarvinnut koko toukokuuta odotella tuloksia 🙂
Vierailija kirjoitti:
No niin. Menin läpällä katsomaan Opintopolkua. Hyväksytty tuotantotalouden maisteriopintoihin! Äsken tuli sitten jälikijunassa hyväksymisviestikin.
Mistä yliopistosta on tullut maisterituloksia? Muistini mukaan niitä pantataan yleensä pitkään. Kiva jos ei.
Täälläkin jännitän ei-ensikertalaisena todistusvalinnan tuloksia. Milloinkohan niitä voisi aikaisintaan odotella tulevan, jos yo-tulokset tulee viikon päästä 13.5. klo 9.00. Eli tämän jälkeen tulee sitten todistusvalinnan tulokset tipotellen, mutta kuinkahan nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin jännitän ei-ensikertalaisena todistusvalinnan tuloksia. Milloinkohan niitä voisi aikaisintaan odotella tulevan, jos yo-tulokset tulee viikon päästä 13.5. klo 9.00. Eli tämän jälkeen tulee sitten todistusvalinnan tulokset tipotellen, mutta kuinkahan nopeasti.
Viime vuotisen "virallisen jännitys- ja seurantaketjun" perusteella 20.5.2024 alkoi tulla joistain kouluista tuloksia. Kyl on odottavan aika pitkä 🙈
Tälle vuodelle todistusvalinnan tuloksissa näkyy Opintopolussa 26.5, mutta ainakin esim. Turun yliopiston sivuilla lukee viimeistään 28.5... Ne mitä olen seurannut ja mihin olen itse hakeneet ovat tulleet aina selvästi ennen takarajaa. Kannattaa kattoa Opintopolkua, sinne aukeaa hakukohteisiin se iänikuinen "pistepalkki" sit kun tulosten julkaisun on päivän parin päässä!
Täällä siis yks keski-ikäinen jännäilijä myöskin.
Kukaan tietoinen milloin Helsingin yliopiston maisterihaun tulokset ovat yleensä alkaneet tippua vai onko tiedekuntakohtaista?
YYHYYY EN PÄÄSSYT LUKEMAAN PSYKAA VAIKKA OLEN JUURI SAMANLAINEN KUIN KAIKKI SIELLÄ KOKEISSA!!!😫
N25
Vierailija kirjoitti:
YYHYYY EN PÄÄSSYT LUKEMAAN PSYKAA VAIKKA OLEN JUURI SAMANLAINEN KUIN KAIKKI SIELLÄ KOKEISSA!!!😫
N25
Maantienvärinen pitkä suora tukka keskijakauksella ja pienet lattarinnat törössä? Legginsit ja toppi.
Vierailija kirjoitti:
Tälle vuodelle todistusvalinnan tuloksissa näkyy Opintopolussa 26.5, mutta ainakin esim. Turun yliopiston sivuilla lukee viimeistään 28.5... Ne mitä olen seurannut ja mihin olen itse hakeneet ovat tulleet aina selvästi ennen takarajaa. Kannattaa kattoa Opintopolkua, sinne aukeaa hakukohteisiin se iänikuinen "pistepalkki" sit kun tulosten julkaisun on päivän parin päässä!
Joo, yleensä paria päivää ennen Opintopolussa aukeaa hakukohteeseen lisävalikko, lisätiedot tms. Silloin ainakin jotain tuloksia odotettavissa lähiaikoina. Mulla sama käsitys että tuloksia tulee tiedekunnasta riippuen ehkä viikonkin ennen tota vikaa deadlinea. Turus ja ainakin myös Tampereella yliopistojen sivuilla tosiaan lukee että tulokset tulee 28.5 mennessä, en tiä onko muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, yleensä paria päivää ennen Opintopolussa aukeaa hakukohteeseen lisävalikko, lisätiedot tms. Silloin ainakin jotain tuloksia odotettavissa lähiaikoina. Mulla sama käsitys että tuloksia tulee tiedekunnasta riippuen ehkä viikonkin ennen tota vikaa deadlinea. Turus ja ainakin myös Tampereella yliopistojen sivuilla tosiaan lukee että tulokset tulee 28.5 mennessä, en tiä onko muualla.
Ei ole ihan noin, eli HUOM. niille jotka katsoo todistusvalinnan tulosjulkistuksia: Tampereen yliopiston sivuilla lukee tarkennetusti, että ekan yhteishaun tulokset viimeistään 28.5 ja toisen yhteishaun viimeistään 26.5. En tiedä päteekö kaikkialla vai mistä kyse, mutta siellä eritelty näin!
Kylä ny jokainen saa opiskella mitä lystää. Ja varmaan vähän alasta ja taustasta riippuu löytyykö töitä. Onhan monet keski-ikäiset valmiit pistämään elämänsä uusiksi, lähtemään ulkomaille ja maksamaan lukukausimaksuja päästäkseen lääkäriksi. Aika varmaan saavat töitä Suomesta tai muualta. Pätee moneen muuhunkin alaan.
Veikkaisin myös että tässä keskustelussa on aika paljon keski-ikäisiä tai vähintäänkin jonkun mielestä "liian vanhoja" opiskelemaan.
Ensimmäinen mahdollisuus päästä unelma-ammattiin meni mönkään tänään kun tuli spostilla tieto etten päässyt valintakurssista seuraavaan osioon. Oli vielä ykköshakukohteeni, joten harmittaa. Nyt jännitetään vielä toista hakukohdetta että ihan koko peli ei ole menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen mahdollisuus päästä unelma-ammattiin meni mönkään tänään kun tuli spostilla tieto etten päässyt valintakurssista seuraavaan osioon. Oli vielä ykköshakukohteeni, joten harmittaa. Nyt jännitetään vielä toista hakukohdetta että ihan koko peli ei ole menetetty.
Toivottavasti pääset ja toivottavasti kakkosvaihtoehtokin on sulle mieluisa. Ja aina kannattaa hakea uudestaan, jos vaan pystyy.
Joo eikö noi "yli-ikäisten" opiskelijoiden haukkumiset oo jo nähty. Olen seurannut tätä ketjua itse hakiessa tai jonkun läheisen tuloksia odotellessa ja tää on harvoja hyvänmielen vauvisketjuja, joihin olen törmännyt.
Aina tulee kuitenkin joku inttämään liian vanhoista opiskelijoista. Sanoisin että nykymenossa, jossa palkka ei kaikilla riitä elämiseen, työt menee alta ja työnhaku on osittain yhtä persettä ei ole mikään ihme, että yhä usemapi ja yhä vanhempi haluaa turvata selustansa ja kokeilla vaihtaa alaa.
Kävin kurkkaamassa OmaOpintopolussa, olen hyväksytty todistusvalinnassa kakkostoiveeseeni YAMK-opintoihin Turun ammattikorkeakouluun! Ykköstoiveeseeni varasijalla 23, tämäkin Turkuun. Joka tapauksessa opinnot kutsuu 😊
Vierailija kirjoitti:
Kävin kurkkaamassa OmaOpintopolussa, olen hyväksytty todistusvalinnassa kakkostoiveeseeni YAMK-opintoihin Turun ammattikorkeakouluun! Ykköstoiveeseeni varasijalla 23, tämäkin Turkuun. Joka tapauksessa opinnot kutsuu 😊
Ai vitsi, olispa minunkin yamk-kohteisiin ollut todistusvalinta. Meni hyvä todistus ihan "hukkaan", kun sitä ei edes vilkaista.
Jep, ja pian tulee myös YO-tulokset ja todistusvalinnan ekat tulokset :O Odottavan aika on totta vie pitkä. Valmistaudun henkisesti valintakokeeseen, onneksi siihen on nyt mahdollista osallistua täysipainoisesti vaikka koetan päästä opiskelemaan ensisijaisesti todistuksella.