Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa koko paketti, kun aletaan suhteeseen henkilön kanssa, jolla on lapsia ennestään?

Vierailija
12.03.2025 |

Tarkoittaako se myös taloudellista ja hoidollista vastuuta yhtälailla kuin lapsen vanhemmalla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa.

Vierailija
2/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa.

Väheneekö etävanhamman taloudellinen ja hoidollinen vastuu siis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa.

Miksi ihmeessä vähenisi?

Vierailija
4/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämän takia kutsumanimiä uusperhereelle on kivireki ja painolasti ja muita hauskoja. Koska siivoat toisen ja tuntemattoman sotkut ja kannat vastuun kuin omistasi. Ei kiitos täällä. 

Vierailija
5/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä  kyllä, sillä perheellä on sama elintaso, varsinkin jos haaveilet yhteisistä lapsista, ei samassa perheessä asuvilla lapsilla voi olla eri elintaso.

Alkuun nyt ainakin ymmärrät, että lapsi on aina tärkeämpi kuin sinä. 

Vierailija
6/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu kuule ihan sanojasta. Usein myös eksää ja eksävihaa, sekä rakkautta.

Vierailija
7/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tämän takia kutsumanimiä uusperhereelle on kivireki ja painolasti ja muita hauskoja. Koska siivoat toisen ja tuntemattoman sotkut ja kannat vastuun kuin omistasi. Ei kiitos täällä. 

Haaremi, apinalauma. "Parisuhde" tai "uusi vaimo" on tuossa paletissa pienempi osa kuin se ykkösliitto, sen jälkipyykki ja ykkösvaimon lapset. Kakkosvaimo piika, jonka mies suostuu ehkä siittämään jos on tarpeeksi alentuva.

Vierailija
8/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä oleta että mies maksaisi lasteni kuluja. Minä maksan ja lasten isä. Toki jossain kaupassa käydessä puolin ja toisin voi maksaa toisenkin ruokia. Mutta minulle tuo koko paketti merkitsee että ne lapset nyt on tässä ja jos minun kanssani haluaa olla, pitää hyväksyä myös ne lapset ja tulla toimeen niiden kanssa. Ei tarvitse olla mikään uusi isä niille, mutta toimeen tulla. 

Vierailija
9/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä sitä noin ajattelisi. Toki riippuisi myös siitä, onko molemmilla osapuolilla lapsia. Jos on , niin silloin itselleni olisi ollut tärkeää, että lapset elävät yhteisessä kodissa samaa elintasoa, eikä niin, että toisen lapset saisi merkittävästi enemmän kuin toisen.

Jos taas vain toisella on lapsia, niin kyllä ne lapsen omat vanhemmat elättävät lapsensa, mutta muuten eletään ihan normaalisti perheenä, ja lapset on osa elämää, eikä jotain mitä vältellään ja josta kärsitään jne. Tokikaan nyt ei pennejä aleta laskemaan, mutta noin yleisesti niin kyllä ajattelen että jokainen omansa kustantaa, mutta jos joku saman katon alla asustaa, niin jokainen kohtelee toinen toistaan kunnioittavasti ja huomaavaisesti. Myös lapset aikuisia.

Vierailija
10/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tarkoittaa täysin erilaista suhdetta kuin lapsettoman kanssa. Enemmän joustamista.

Vierailija
11/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa.

Että etävanhemman pitää maksaa ja hoitaa määrätty osuutensa, mutta jos ei sitä tee, vaikka kuolee, niin vastuu on sinun.

Vierailija
12/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä  kyllä, sillä perheellä on sama elintaso, varsinkin jos haaveilet yhteisistä lapsista, ei samassa perheessä asuvilla lapsilla voi olla eri elintaso.

Entä jos lasten etäisä on vaikka miljonääri ja isäpuoli tavisduunari, niin helposti näillä bonuslapsilla on eri elintaso kuin yhteisillä.

Kaverillani oli näin, ei tosin miljonääri, mutta vanhimman lapsen isä oli sen verran hyvätuloinen, että osti pojallleen pelit, pleikkarit, iPhonet, mopoautot, kaikki mitä vaan keksi haluta. Perheen muut lapset sit katseli vaan kateellisena vieressä

Vierailija
13/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan. Lapset on miehellä joka toinen viikonloppu, ja silloin minä olen poissa. En halua mitään tekemistä lastensa kanssa.

Vierailija
14/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pysty tuosta puhumaan ja kysymään, ei pidä alkaa vakavaan suhteeseen.

Vierailija
15/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, miksi hoivaisin lasta, joita en itse edes hallunnut?

Vierailija
16/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei kuitenkaan kasvatusvastuuta tai muuta päätösvaltaa lapsen suhteen. Lapsen ei tarvitse totella äitipuolta tai isäpuolta.

Vierailija
17/17 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittasin hetken lapsetonta miestä. Se kuvitteli, että voin esim. noin vain muutella aikatauluja mieleni mukaan jotta päästään treffeille. Ei selvästi ymmärtänyt pakettiratkaisua.

Nyt ollaan pitkään oltu yhdessä kumppanini kanssa, jolla myös on oma lapsi. Ja molemmat kyllä ymmärtää, mitä tarkoittaa "koko paketti". Kumppani ja lapset tulee molemmat ensin, mutta lapset vielä enemmän ensin.