Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus ja lääkitys

Vierailija
12.03.2025 |

Nuorella 20+ naisella todettiin masennus. Hän ei ole kotonaan saanut mitään tehdyksi. Jää siivoamatta, pyykit huoltamatta, ruokakin laittamatta. Syö huonosti ja epäterveellisesti. Töissä käy ja kokee sen tietyllä tavalla varmaan myös pelastavaksi. Ilman työtään jäisi pelkästään kotiin makaamaan eikä olisi sitäkään syytä nousta ylös tekemään jotain sosiaalista ja tarpeellista.

Hän sai lääkityksen masennukseen.

Mitä mieltä olette. Pitääkö ensin keskittyä rutiinien laittamiseen kuntoon? kuten uni, syöminen, lepääminen, mukavien asioiden tekeminen? Itse ajattelisin, että lääkityksestä nimenomaan saa voimaa laittaa loput asiat kuntoon koska ilman lääkitystä ne eivät ole onnistuneet.

Kertokaa te, joilla asiasta kokemusta

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ei oo tie onneen

Vierailija
2/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, nesteytys ja vitamiinit. Uni. Kävelylenkki. Työkin voi osan väsyttää, mutta kaipa osalla joku ponnahduslauta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke parantaa toimintakykyä yleensä sen verran, että sen avulla alkaa saada asioita ja rutiineja järjestykseen, mikä taas parantaa oloa ja toimintakykyä. 

Vierailija
4/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääke on hyvä. Minulla toimii. 

Vierailija
5/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys ei oo tie onneen

Voi se ollakin. Se antaa voimia pistää muu elämä kuntoon ja /tai hakea muuta apua. Tällä palstalla väitetään aina ettei lääkitys toimi ja on turha. Itse tiedän todella monta masentunutta/ahdistunutta ja lähes kaikille on löydetty lääkitys, joka helpottaa oloa. Lääkityksen lopettaminenkaan ei ole useimmiten vaikeaa, JOS sen tekee tarpeeksi hitaasti.

Vierailija
6/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikkasi hyvätkin tunteet, mistään ei saanut enää hyvää oloa joten kaikki oli ihan sama, samaa harmautta päivästä toiseen. Toivuin vasta kun lääkkeet jäi pois

Vierailija
7/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto on toiset aivot kuten sanotaan. Jos ei edes ruokavalioa viitsi laittaa kuntoon niin ennuste ei ole kyllä hyvä.

Vierailija
8/8 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä masentuneella ole jaksamista laittaa asioita kuntoon ilman lääkitystä