Joko olet syönyt Dubai suklaata?
Ökykallis Dubai-suklaa on herättänyt runsaasti keskustelua meillä ja maailmalla. Ruotsalaislehti Aftonbladetissa ihmeteltiin maaliskuussa, miten nettikaupoissa jopa yli 70 euroa maksava suklaalevy voi olla niin suosittu.
Aftonbladetin jutussa nostetaan myös esiin sosiaalisen median vaikuttajien vastuu: nuorten jatkuva altistuminen muiden menestystarinoihin ja ylelliseen elämäntyyliin luo painetta menestyä.
Mahdollisuus ostaa satoja kruunuja maksava suklaalevy ja syödä se seuraajiesi edessä sosiaalisessa mediassa antaa tietyn statuksen.
Lehdessä muistutetaan, että Dubai-suklaalla tehtaillaan myös rikoksia. Ruotsin tulli otti vastikään kiinni miehen, joka yritti salakuljettaa maahan 13 000 levyä luksussuklaata.
Kommentit (23)
Haluaisin jossain vaiheessa tehdä sitä itse, mutta en halua lähteä metsästämään täytteeseen tulevaa kadaif-taikinaa erikoiskaupoista, joten olen ajatellut että korvaisin sen filotaikinalla. Voihan filotaikinankin kai hienontaa ja paistaa rapeaksi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hölmöt ostaa kalliilla pistävänmakuista sheikinpaskatäytteistä suklaata ja kuvaavat sen syömistään tiktokkiin. Hullu maailma !
Ehkä mä tulevalla Kreikan-reissulla ostan kataifia, pistaaseja ja suklaata, mäyhään ne kaikki suussa yhtaikaa, siinähän se on. Tykkään kaikista noista ainesosista, varmaan hyvää, katsotaan tuleeko maistettua.
Faith kirjoitti:
Haluaisin jossain vaiheessa tehdä sitä itse, mutta en halua lähteä metsästämään täytteeseen tulevaa kadaif-taikinaa erikoiskaupoista, joten olen ajatellut että korvaisin sen filotaikinalla. Voihan filotaikinankin kai hienontaa ja paistaa rapeaksi.
Turussa on Afrodite Market, sieltä saa kataifia, on nettikauppa myös.
afroditemarket.fi
Onko tässä huumeita vai miksi maksaa?
Oliko tää se mihin on sotkettu kamelinlantaa?
Onko ne helleenit nyt vaihtaneet ihan kokonaan kulttuurinsa? Jos näin, niin en enää ikinä mene Ateenaan!
Vierailija kirjoitti:
Hölmöt ostaa kalliilla pistävänmakuista sheikinpaskatäytteistä suklaata ja kuvaavat sen syömistään tiktokkiin. Hullu maailma !
Sheikit vaan rahastaa Dubaillaan ja suklaillaan. Kantakaa vaan rahanne sinne ja uliskaa köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä huumeita vai miksi maksaa?
Ilmeisesti tehdään pieniä eriä ja hankalasti saatavilla. Ei kyllä kiinnosta yhtään.
Haluaisin maistaa koska pidän pistaasista ja suklaasta, mutta en jaksa alkaa metsästämään mistään. Ylipäätään en tykkää sellaisesta keinotekoisesta eksklusiivisuudesta.
Voin rehellisesti sanoa, että näyttää niin öklöltä ja omaan makuun sopimattomalta että en ostaisi vaikka olis kaupan alelaarissa ilmaisena.
Siinä oli joku eksoottinen ainesosa. En tarvitse suklaata maistaakseni sitä.
Bölölölörf Eterprises alkaa tuomaan erikoisversiota suklaasta suomeen, maksaa vain puolet ja on käsin muotoiltua.
Dubain suklaa kuulostaa hieman sellaiselta mitä sometyrkyt joutuu tekemään arabien kanssa :(
Ihan tämän jatkuvan mediassa jauhamisen takia ei kiinnosta ostaa tuotetta
Miksimostaisin dubai-suklaata?
tyhmät pysyy köyhinä koko ikänsä
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää se mihin on sotkettu kamelinlantaa?
Mikrobiologisten tutkimusten mukaan Saksaan lähi-idästä tuodut Dubaisuklaat sisältävät mm. homeita, entero- ja kolibakteereita, mikä ei tietysti yllätä yhtään mitenkään, käsihygienia lienee tuntematon käsite
https://m.bild.de/leben-wissen/wissenschaft/dubai-schokolade-ekel-ergeb…
Köyhät kyykkyyn, kohta sitä saa Suomen Lidleistä.