Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamat

Vierailija
12.03.2025 |

Olisko vinkkejä millä pääsisi eroon kiusallisesta vaivasta. Mulla vatsa usein kovalla ja joutuu ponnistelemaan, että saa ulostetta. Sen jälkeen tuntuu kuin halkeais. Takamusta pakottaa ihan hitokseen. Olen käyttänyt scheriproct puikkoja, ja se auttaa hetkeksi. Kunnes taas seuraava kova p. Tulee

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulostetta pehmentävä lääke käyttöön. Vi-Siblin tai Pregorion. 

Vi-Siblin on arvaamaton ja paha!

Vi-Siblin turpoaa  suolessa ja voi itse asiassa aiheuttaa tukoksen!

Prego on hyvä. Sitä ylläpitohoitona muutaman kerran pieni annos viikossa nesteen kera. Voit hakea oman tarvitsemasi määrän ajan myötä. Ei tarvi joka päivä ottaa. Stimuloi suolta ja pehmentää massaa. Ei häiritse eli ei tottumisvaaraa, ei häiritse suolen luonnollista  toimintaa.

Vierailija
22/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräpukamien kumilenkkihoito on yleinen ja vaivaton hoitomuoto sisäisiin peräpukamiin. Tätä toimenpidettä kutsutaan usein myös Barronin ligaatioksi.

https://www.mehilainen.fi/perapukamat

Ihan turhaa läträtä joiden voiteiden kanssa kun ongelmasta pääse helposti eroon. Nopea ja kivuton hoito.

Anteeks mut mihin se kumilenkura viritetään?

Kieleen 

Jaa, mulle läkri viritti sen pilluhuulien ympärille. Oliskohan tuo erehtynyt puolesta ja mennyt etupymppy & takapymppy sekaisin?

Se läkri oli kyllä sellainen myyrän näköinen täti, sellaisilla pullonpohjalaseilla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ikinä kärsinyt ummetuksesta ja vatsa toimii aina säännöllisesti pari kertaa päivässä ja silti tuli peräpukamat. Usein ne johtuvat liiasta istumisesta, mutta tulivat vaikka en paljon istunutkaan ja harrastin paljon liikuntaa. Peräpukamathan on rekkamiesten ammattitauti. Kävin hirtättämässä pukemat ja sen jälkeen oireeton ja kivuton."

Niin me ollaan yksilöitä. Osalla sidekudos on löyhempää tyypiltään, ehkä heille syntyy helpommin pukamia. Ikää myöten yleistyy myös, kudokset ei ole ikinuoria nekään.

Yleisimmin ongelman takaa löytyy perussyyt ummetus tai raju ripulointi, runsas istuminen, ponnistelu, raskaus ja synnytys, anaalikanavan vamma tai vaurio jne.

Vierailija
24/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prego on hyvä. Sitä ylläpitohoitona muutaman kerran pieni annos viikossa nesteen kera. Voit hakea oman tarvitsemasi määrän ajan myötä. Ei tarvi joka päivä ottaa. Stimuloi suolta ja pehmentää massaa. Ei häiritse eli ei tottumisvaaraa, ei häiritse suolen luonnollista  toimintaa.

ViSiblin on aivan hyvä, kunhan lukee käyttöohjeet. Sitä niin kuin mitään kuitulisää ei ole tarkoitus syödä kuivana. Kuitu lietetään nesteeseen tai jos sen ripottelee esim. jogurtin päälle tulee juoda lasi vettä päälle.

Kuitu aloitetaan pienellä annoksella mielellään jaettuna ainakin kahteen ottokertaan päivässä, hitaasti nostetaan että keho ehtii tottua.

Kuitu auttaa hallitsemaan kolesterolia kun imee sitä itseensä ja  tekee hyvää suolen bakteerikannalle myös. 

Vierailija
25/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllynpaukamat on perseestä. Minulla on tullut sellaisia kielekkeitä niiden jäljiltä, sinne jää ulostetta väliin ja sekös on rasittavaa. Vaikka kuinka suihkuttaa ja pyyhkii, hetken päästä jostakin lipuu lisää shaissea aukolle sotkemaan kalsarit.

Vierailija
26/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ViSiblin on aivan hyvä, kunhan lukee käyttöohjeet. Sitä niin kuin mitään kuitulisää ei ole tarkoitus syödä kuivana. Kuitu lietetään nesteeseen tai jos sen ripottelee esim. jogurtin päälle tulee juoda lasi vettä päälle.

Kuitu aloitetaan pienellä annoksella mielellään jaettuna ainak

No ei ihme, et tuo kuitupuu on nykysin ni kysyttyä!

Vierailija
27/28 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mukana, peräpukama

Pinteessä paukahtelee, iloisesti roiskahtelee

Uuden saat, kun istut ja makaat 

Vierailija
28/28 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visibline on kallista. Samaa psyllium kuitua on Urtegramin psyllium, jota voi ostaa esim. K kaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi