Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain lähihoitajakoulutukseen, koska en saanut vanhoilla ammatiltani töitä..mutta nyt

Vierailija
12.03.2025 |

Koulu alkaa maanantaina ja mua on nyt alkanut ahdistaa suunnattomasti. Ensin olin innoissani kun pääsin hakutesteistä läpi ja valitsin suuntautumiseksi jo kehitysvammaiset tai mielenterveys- ja päihdetyön mielessäni. Nyt olen sitten googlaillut (joo virhe) kokemuksia koulutuksesta ja lähihoitajan työstä eri paikoissa.

Miten voi olla että missään ei sanota mitään positiivista. Koko ala ja kaikki erikoistumiset on haukuttu aivan pystyyn. Mulla on mennyt nyt koko into edes aloittaa, ja olen jo kauhuissani harjoitteluista joissa vanhat naiset kuulemma syövät elävältä harjoittelijat. Kertokaa pliis joku jotain positiivista. Olen kuitenkin ollut ruokakaupoissa ja siivoamassa yli 10 vuotta ja voin kertoa että rankkaa ja kovaa kiirettä on sekin ollut ja huonommalla palkalla. Onko ala siis tosiaan ihan kauhea?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tehty ap!

Älä lannistu. Uskon että yhdistettynä vanhaan ja uuteen ammattiin saat myös paremmin itsesi työllistettyä tulevaisuudessa koska sinulla on lupa toimia. Kaikki eivät pääse osastohoitoon ja itsensä työllistäminen on nousussa sekä kodissa tapahtuva hoito.

Älä lannistu. Tsemppiä!

Vierailija
22/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä täältä sen parempaa mieltä tullut. Ja olen kyllä tutustunut alaan ja minusta tuo palkka on hyvä mitä olen ennen saanut kaupasta. Eipä ollut nyt kauheasti vaihtoehtoja alasta mitä opiskella kun piti rahattomuuden vuoksi opiskella uusi ammatti työvoimatoimiston hiostamana. Ei minusta hitsaajaksikaan ole. Mutta kiitos vauvapalsta ei kyllä ikinä petä. Kiitos yhdelle ystävälliselle kommentoijalle. Luulin että ala olisi minulle juuri sopiva ja tein kyllä pohjatyötä huolella. Miksi ihmisistä on tullut näin ilkeitä toisilleen? Mukavaa päivää vaan! Ap

Tarkoitus ei ole olla ilkeä, vaan sanoa asiat suoraan. Lähipiirissäni on monta hoitajaa, joilta kuulee koko ajan pelkkää negatiivista. Ja kiusaaminen alalla on paikoin todella raadollista. Ja ilkeys mitä tällä palstalla on ollut, on pientä verrattuna hoijajien arjessa tapahtuvaan kiusaamiseen. Tosin niistä tuttujen negatiivis

Kannattaa muistaa, että niistä hyvistäkin paikoista on nyt uuden mitoituksen myötä vähennetty porukkaa. Omalla työpaikallani oli vielä viime vuonna kaikki ok, mutta nyt riitelyä on melkein joka päivä.

Kolme lähihoitajaa saa tapella siitä kuinka paljon apua saa kerroksen ainoalta hoiva-avustajalta. Jos et pidä puoliasi niin saat hoitaa 100kg vuodepotilaasi ihan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äääh, hemmetin automaattikorjaus! Otsikossa luki että en saanut vanhoilla ammateillani töitä.  Ap

Älä usko ihan kaikkea, sinulla on varmasti kokemusta elämästä itselläsikin. Jos työ olisi niin kammottavaa niin tuskin sitä tekisi monikaan. Nykyisin on trendikästä valittaa jopa kutsumusammatistansa.

Mikä ihmeen "kutsumusammatti"? Lh on ihan tavallinen duunarihomma.

No voi kuule, kyllä joku ammatti tai työ voi olla jollekin kutsumus, jopa se hoitotyö. 

Vierailija
24/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äääh, hemmetin automaattikorjaus! Otsikossa luki että en saanut vanhoilla ammateillani töitä.  Ap

Älä usko ihan kaikkea, sinulla on varmasti kokemusta elämästä itselläsikin. Jos työ olisi niin kammottavaa niin tuskin sitä tekisi monikaan. Nykyisin on trendikästä valittaa jopa kutsumusammatistansa.

No voi kuule, kyllä joku ammatti tai työ voi olla jollekin kutsumus, jopa se hoitotyö. 

Silti jostain syystä vain hoitotyötä on tavattu sanoa kutsumustyöksi. Ehei, sitä tehdään vain ja ainoastaan rahan vuoksi kuten kaikkia muitakin töitä.

Vierailija
25/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti jostain syystä vain hoitotyötä on tavattu sanoa kutsumustyöksi. Ehei, sitä tehdään vain ja ainoastaan rahan vuoksi kuten kaikkia muitakin töitä.

No ethän sä voi puhua kuin omasta puolestasi! Tunnen useita, jotka ovat lapsesta asti haaveilleet tietyn asian parissa työskentelystä ja joukossa on myös hoitajia. Itse teen kutsumustyötäni, samoin mieheni. Jos siitä lapsuuden haaveesta tulee totta ja on vielä 3, vuotta myöhemminkin alalla, niin kyllähän silnä jo kutsunuksesta voi puhua Tottakai se raha on suurin syy käydä töissä, mutta ei se ole se ainoa syy silloin kun on alalla, jossa viihtyy. Sää nyt huutelet vain sieltä omasta kuplastasi, jossa mielestäsi on koko muu maailma vastaan hoitajat. 

Vierailija
26/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*30 vuotta 

Vierailija
27/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan hakea lh:n jälkeen esim. sh tai terkkakoulutukseen ja vaihtoehtoja on taas enemmän. Tsemppiä! 

Vierailija
28/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan kaikilla aloilla mitä tahansa suunnittelee jos rupeaa lukea netistä sanotaan ei ole töitä, työ on p:stä, opiskelu liian vaikeaa tms. mitä näitä nyt on

Vierailija
29/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää ekaan työpaikkaan, vaikka siellä joten kuten pärjäisitkin. Mä vaihdoin ja vaikka ala on sama, siis samantyyppisiä potilaita, niin nyt on mukavaa mennä töihin! 

Siis se työporukka merkitsee niin paljon. Ja se, että mikä se osasto tai yksikkö on. Meillä on pikkuisen parempi mitoitus, koska potilaat ovat haastavia, mutta kummasti se auttaa kun porukkaa töissä. 

Eli jos et viihdy työssäsi, vaihda rohkeasti! Ei joka paikassa ole sama meininki. Ja kyllä, vanhat tädit on jostain syystä nihkeitä uusille. Mut se korjaantuu ku valmistut. Eikä niihin huonoihin ilmapiireihin kannata jäädä.

Vierailija
30/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole kutsumusammatissaan. Ja kutsumusammatti voi olla vaikka verovirkailija, mistä nyt kukakin kiksinsä saa. 

Vierailija
31/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiva työpaikka, kivat työkaverit ja kivat asiakkaat. Päivätyö, mutta mahdollisuus tehdä myös vuoroja. Fyysisesti kevyttä ohjaustyötä. Ei ole tietenkään joka päivä ruusuilla tanssimista, mitta 15 vuotta olen ollut samassa paikassa ja pääsääntöisesti töihin on mukava tulla aamulla. 

Vierailija
32/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat hirveitä valittajia. Älä usko kaikkea, mitä keskustelupalstoilla kirjoitetaan.

Hoitajan työ on työ siinä kuin moni muukin työ, mutta ei tarvitse palella pakkasessa ja räntäsateessa, vaan saat olla sisällä lämpimässä ja palkkakin on työhön nähden korkea.

Vierailija
33/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista ei oikein ole mihinkään työhön. Kaikilla naisvaltaisilla aloilla on valtavasti valitusta. Naiset valittavat jatkuvasti  kaikesta.

Vierailija
34/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lähäreitä kouluttava sanoi että yli 80& valmistuneista ei saisi päästää edes potilaan kanssa samaan tilaan.

Vierailija
35/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en halua nyt olla ilkeä, mutta kakkavaippojen vaihtoa tämä työ pääsääntöisesti on. Likaista, kuvottava haju ympärillä, ilkeät asiakkaat, selkäsi joutuu koville jnp. Siivoustyö on siistimpää. 

Läheltä seurannut. 

Vierailija
36/36 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sitten tiedä mitä tässä pitäisi tehdä kun töitäkään en mistään saa näillä vanhentuneilla tutkinnoillani. Varaa ei ole asuntovelkaisena lapsiperheellisenä mennä ammattikorkeakouluun opintolainalla kun ei ole työpaikkaa. Siellä olisi kiinnostanut tradenomi, sosionomi ja suuhygienisti. Työelämässä olen ollut 20 vuotta kunnes tuli heikot ajat ja lähtö viime kesänä kun tuli lomautukset ja Yt:t. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan