Joudun varomaan mitä miehelle sanon, onko ok?
Joku jostain ihmeen syystä poisti edellisen ketjun, joten kysyn uudestaan.
Meillä on ollut muutamia todella pahoja riitoja viime aikoina. Vaikka muuten rakkautta on aina ollut paljon.
Olen tarkkailija ja pakostakin huomaan asioita muissa. Varsinkin läheisessä ihmisessä ja myöskin huolehdin. Koska rakastan. Olen huomannut näitä myös miehessä. Usein asiat ovat olleet syvällisempiä, mutta esimerkin vuoksi kerron että kun kysyin häneltä onko hän nukkunut tarpeeksi, se ärsytti häntä. Kysyin koska eräs hänen harrastus oli vienyt hänen aikaa ja valvottanut ja hän oli väsynyt. Kysymykseni ärsytävät häntä, siis sellaiset että kerron että hän vaikutti tietynlaiselta, onko huomioni totta, miltä hänestä tuntuu. Kysyn koska haluan lähentyä hänen kanssa.
Kerran jo lähes aikiuinen poikani oli käymässä ja poika hlausi tehdä jotain kahdestaan. Kun tulimme kotiin, mies vaikutti ärtyneeltä. Myöhemmin kerroin miltä hän vaikutti ja siitäkin tuli iso riita.
Hän on sanonut että olen tarkkasilmäinen. Miksi siis kysmyksseni ärsyttää häntä ja onko se ok että hän sanoo etten saa kysyä niitä niin?? Minun pitäisi kysyä sillä tavalla etten "oleta" mitään.
Minusta tuntuu että joudun varomaan häntä.
Kommentit (170)
Olisin vastannut rehellisesti jos ei olisi ollut työt kesken, en halua aloittaa mahdollisesti pitkää keskustelua kun vasta töiden jälkeen.
Itse olen kysellyt vain kun kummallakin on aikaa.
ap
Eli valehtelit.
Ap pitää miestään niin typeränä, että kokee velvollisuudekseen huolehtia miehen puolesta hänen jaksamisestaan. Mies ei muka osaa tehdä sitä, tai monia muitakaan aikuisten asioita itse.
Vierailija kirjoitti:
Olisin vastannut rehellisesti jos ei olisi ollut työt kesken, en halua aloittaa mahdollisesti pitkää keskustelua kun vasta töiden jälkeen.
ap
Eli valehtelit.
Olisiko pitänyt sanoa että joo ja pitää toista tuntikausia odotuksessa, jotta päästää puhumaan. Itsestäni se olisi ahdistavaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan äiti-poikasuhteelta. Ei mikään ihme jos aikuisella miehellä menee hermo. Miehen mielessä olet hänen äitinsä, et rakastaja ja kumppani. Oot liikaa lelliny miestä kuin poikaasi. Se ei koskaan kannata.
Pakko kysyä, mikä tässä aloittajan tarinassa antaa tällaisen vaikutelman? Mikä olisi äiti-poika-suhde? Miten ap on käyttäytynyt kuin "äiti"?
"kun kysyin häneltä onko hän nukkunut tarpeeksi, se ärsytti häntä. Kysyin koska eräs hänen harrastus oli vienyt hänen aikaa ja valvottanut ja hän oli väsynyt."
Enää puuttuu vaan se että kysyy onko vaippa märkä, ja että pitäisikö se jo vaihtaa??
Mies kuitenkin saa kysellä näsitä asioista vai??
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli valehtelit.
Olisiko pitänyt sanoa että joo ja pitää toista tuntikausia odotuksessa, jotta päästää puhumaan. Itsestäni se olisi ahdistavaa.
ap
No itse voisin sanoa että puhutaan paremmalla ajalla tästä mutta sinua mietityttää X asia. Kysyt siis ennemminkin täällä kuin mieheltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ap pitää miestään niin typeränä, että kokee velvollisuudekseen huolehtia miehen puolesta hänen jaksamisestaan. Mies ei muka osaa tehdä sitä, tai monia muitakaan aikuisten asioita itse.
Meillä on kummastakin itsestäänselvää ettei kumpikaan pidä toista typeränä. Tämä kertoo vain sisnusta itsestäsi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan äiti-poikasuhteelta. Ei mikään ihme jos aikuisella miehellä menee hermo. Miehen mielessä olet hänen äitinsä, et rakastaja ja kumppani. Oot liikaa lelliny miestä kuin poikaasi. Se ei koskaan kannata.
Pakko kysyä, mikä tässä aloittajan tarinassa antaa tällaisen vaikutelman? Mikä olisi äiti-poika-suhde? Miten ap on käyttäytynyt kuin "äiti"?
"kun kysyin häneltä onko hän nukkunut tarpeeksi, se ärsytti häntä. Kysyin koska eräs hänen harrastus oli vienyt hänen aikaa ja valvottanut ja hän oli väsynyt."
Enää puuttuu vaan se että kysyy onko vaippa märkä, ja että pitäisikö se jo vaihtaa??
Nainen: "Huomenta rakas, mites yö, saitko nukuttua tarpeeksi?"
Mies: "Huomenta kulta, vähän venähti taas, kesti pitkään saada unta, kyllä tässä pärjää. Lisää kahvia vaan. Kiitos kun kysyit. Mitäs sulla tänään?"
Nainen: "Laitanko lisää kahvia tulemaan? Toivottavasti vaikka viikonloppuna saa univelat sit pois. Mulla ihan normipäivä tulossa, vähän ehkä pää kipeä mutta otin buranan jo"
Jne jne ihan normaalia aikuisten ihmisten välistä keskustelua tavallisena arkiaamuna. Aamulla tsekataan mitä kuuluu ja illalla tsekataan mitä kuuluu. Aivan normaalia keskustelua. Lisäksi sitten halit ja pusut kun lähdetään hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli valehtelit.
ap
No itse voisin sanoa että puhutaan paremmalla ajalla tästä mutta sinua mietityttää X asia. Kysyt siis ennemminkin täällä kuin mieheltäsi?
Enhän kysy. Kysyin täältä kokonaiskuvasta, mikä on kenellekin normaalia. Minun asia miehelle on aivan eri.
ap
Ongelmahan näyttää olevan että et ole puhunut niistä asioista mitkä oikeasti sinua ahdistavat, vaan olet naamioinut sen huolehtimiseksi. Et siis uskalla puhua miehellesi etkä uskalla olla rehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, tulee kaikenlaisia huomiota, ääripäistä ja siltä väliltä. Kertoo siitä että ehkä tavassa jolla kysyn on ehkä myös parannettavaa.
Toki, jos ensi kerralla kun poikani on läsnä, tulee taas riitaa jostain mitä en ymmärrä. Asiaan täytyy tarttua heti.
ap
Älä käsittele ristiriitatilanteita, jotka mahdollisesti aiheuttavat riitaa, lapsesi edessä. Tuollaiset tilanteet käsitellään kahden kesken eikä yleisön edessä. Jos kysyt onko mies ärtynyt lapsesi kanssa viettämästäsi ajasta lapsesi edessä, mies ei välttämättä voi vastata totuudenmukaisesti jos haluaa kehittää hyvät välit lapsesi kanssa ja joka tapauksessa lapsellesi tulee tunne, että on tiellä parisuhteessasi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan normaali marttyyri. Se jää suhteeseen kiillottamaan sädekehäänsä kunnes äijä hakkaa siltä hampaat suusta.
Ja siksi koko ketju on aivan turha.
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että tunnistit miehen ajatuskuvioista ja käytöstavoista mahdollisesti väkivaltaisen ihmisen, ja epäilet, että miehen suuttumus pikkujutuistakin voi eskaloitua väkivallaksi.
Joka on sitten on mielestäsi jostain syystä aloittajan vika ja aloittaja on "marttyyri". Siis hetkinen.
Kävikö nyt niin, että kerroitkin vahingossa tässä nyt miten sinulla itselläsi on suhteissa mennyt, ja miten omasta väkivallastasi olet syyllistänyt ja hakkunut, mitätöinyt ja alentanut omaa puolisoasi. Kun et kykene ottamaan vastuuta omasta käytöksestäsi ja lähisuhdeväkivallan vaikutuksista toiseen ihmiseen.
Tuollainen uhrin syyttely ja alentaminen, nimittäin kuuluu hyvin olennaisena osana väkivaltaisen ihmisen ajatusmaailnaan, jolla hän ikäänkuin oikeuttaa itselleen oman väkivaltansa. Hänen mielestään oli uhrin syy, hän on kurja ja surkea ja sai minut tekemään näin....Hän "provosoi" (Kysymällä mitä kuuluu..).
Jos osuin oikeaan, niin sinun on nyt aika hakea ammattiapua omaan väkivaltaisuuteesi. Ole hyvä.
Onneksi minulla ei ole tuollaista perheen omaa mikromanageeraajaa. Ihmekkään, että mies hermostuu.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan näyttää olevan että et ole puhunut niistä asioista mitkä oikeasti sinua ahdistavat, vaan olet naamioinut sen huolehtimiseksi. Et siis uskalla puhua miehellesi etkä uskalla olla rehellinen.
Väärin. Olemme puhuneet myös niistä. Mutta silti mies ei hoida asuntoasiaa, vaikka uskon sen tällaisenaan stressavan häntä.
Toiminta on myös hieman sitä vastaan mitä hän sanoi kun aiheesta puhuimme. Tämä on vain yksi esimerkki.
ap
Näin uniongelmista kärsivänä en ihmettele, jos olisi riitaa kumppanin huomautellessa väsymyksestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, tulee kaikenlaisia huomiota, ääripäistä ja siltä väliltä. Kertoo siitä että ehkä tavassa jolla kysyn on ehkä myös parannettavaa.
Toki, jos ensi kerralla kun poikani on läsnä, tulee taas riitaa jostain mitä en ymmärrä. Asiaan täytyy tarttua heti.
ap
Älä käsittele ristiriitatilanteita, jotka mahdollisesti aiheuttavat riitaa, lapsesi edessä. Tuollaiset tilanteet käsitellään kahden kesken eikä yleisön edessä. Jos kysyt onko mies ärtynyt lapsesi kanssa viettämästäsi ajasta lapsesi edessä, mies ei välttämättä voi vastata totuudenmukaisesti jos haluaa kehittää hyvät välit lapsesi kanssa ja joka tapauksessa lapsellesi tulee tunne, että on tiellä parisuhteessasi.
En olekaan käsitellyt, vaan vasta myöhemmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Näin uniongelmista kärsivänä en ihmettele, jos olisi riitaa kumppanin huomautellessa väsymyksestäni.
Nin no, hän ei olekaan uniongelmainen vaan omaa hyvät unenlahjat.
Vierailija kirjoitti:
Heh, Joku jostain ihmeen syystä poisti edellisen ketjun, joten kysyn uudestaan.
Osasit ihan ulkomuisista kirjoittaa teksin tisamalleen samalla tavalla?
No ei tule mieleen, että aloituksen teksti on joko aluperinkin kirjoitettu tekstinkäsitteyohjelmalla ja talletettu, tai kopioitu talteen muuten omalle koneelle. Onko tässä jotain kummallista mielestäsi jostain syystä?
Jotenkin koomista kun suurin osa ei näytä yhtään lukevan mitä aloittaja tilanteesta kertoo.
AP: sulla alkaa varmaan olla jonkinlainen toimintasuunnitelma? Keskustelu auki hyvällä hetkellä. On ihan mahdollista että koko juttu selittyy ihan vaan jollain muulla miehen stressillä tms mistä hän ei ole sinulle kertonut. Mutta kunnon juttelu tekisi nyt hyvää. Voihan sen tehdä just siitä näkökulmasta, että nyt kun on kaikenlaista muutosta niin mites me selviydytään niistä yhdessä parhaiten? Voidaanko auttaa puolin tai toisin jossain? Eiköhän tuo tuosta taas aukene.
"Väärin. Olemme puhuneet myös niistä. Mutta silti mies ei hoida asuntoasiaa, vaikka uskon sen tällaisenaan stressavan häntä.
Toiminta on myös hieman sitä vastaan mitä hän sanoi kun aiheesta puhuimme. Tämä on vain yksi esimerkki."
Jos olette jo puhuneet ja teot ei vastaa puheita, kyllä siitä on ihan luonnollista huolestua. Mies ei taida olla valmis tekemään tämän enempää?
On hyvä vähän varoa mitä sanoo kenellekään.