Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun varomaan mitä miehelle sanon, onko ok?

Vierailija
12.03.2025 |

Joku jostain ihmeen syystä poisti edellisen ketjun, joten kysyn uudestaan.

Meillä on ollut muutamia todella pahoja riitoja viime aikoina. Vaikka muuten rakkautta on aina ollut paljon.

Olen tarkkailija ja pakostakin huomaan asioita muissa. Varsinkin läheisessä ihmisessä ja myöskin huolehdin. Koska rakastan. Olen huomannut näitä myös miehessä. Usein asiat ovat olleet syvällisempiä, mutta esimerkin vuoksi kerron että kun kysyin häneltä onko hän nukkunut tarpeeksi, se ärsytti häntä. Kysyin koska eräs hänen harrastus oli vienyt hänen aikaa ja valvottanut ja hän oli väsynyt. Kysymykseni ärsytävät häntä, siis sellaiset että kerron että hän vaikutti tietynlaiselta, onko huomioni totta, miltä hänestä tuntuu. Kysyn koska haluan lähentyä hänen kanssa.

Kerran jo lähes aikiuinen poikani oli käymässä ja poika hlausi tehdä jotain kahdestaan. Kun tulimme kotiin, mies vaikutti ärtyneeltä. Myöhemmin kerroin miltä hän vaikutti ja siitäkin tuli iso riita.

Hän on sanonut että olen tarkkasilmäinen. Miksi siis kysmyksseni ärsyttää häntä ja onko se ok että hän sanoo etten saa kysyä niitä niin?? Minun pitäisi kysyä sillä tavalla etten "oleta" mitään.

Minusta tuntuu että joudun varomaan häntä.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spämmi poistoon. Vinkki: älä spämmää äläkä jaarittele. Tää ei ole novellialusta.

Ei edes ollut pitkä teksti, onko keskittymiskykysi kadonnut täysin? Edes rajattu kommentin enimmäispituus ei ollut lähelläkään.

Jos ko. aloitus ei miellytä syystä tai toisesta, niin voit lukea muita, tai mennä vaikka Tiktokkiin. 

Vierailija
62/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita sinä vaikka imeä persvittua.

Mikä sellainen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kysymyksesi on liikaa, kohtelet miestäsi kuin pikkulasta ja tuosta saa käsityksen ettei hän osaa itse ajatella ja huolehtia itsestään. Pikkulapsilta kysytään oletko nukkunut tarpeeksi jne. Tarkkailet jatkuvasti miestäsi, sanot että se on rakkautta, ennenminkin kontrollointia. Olen ollut  vastaavassa tillanteessa ja silloin tuntui että olen tikun nokassa ja kaikkea mitä teen ja mitä sanon arvostellaan ja oletetaan että hän (arvostelija) tietää  paremmin mitä tarvitsen ja haluan. Meillä tilanne parani monen rankan ja perusteellisen keskustelun jälkeen, muuten olisi tullut ero.

Vierailija
64/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa kuuluu olla kiinnostunut toisesta ja hänen voinnistaan, mutta pitkälle viedyt tulkinnat toisen ilmeiden perusteella eivät kehitä kommunikaatiota vaan päinvastoin. AP:n tilanteesta minulle tulee vaikutelma, että mies on ärtynyt ap:n tulkintoihin hänen voinnistaan. AP esim tulkitsi, että mies on ärtynyt, koska hän kävi poikansa kanssa jossain.

Voihan olla, että mies oli ärtynyt koska

lempifutisjoukkue oli hävinnyt, tulosveto oli mennyt pieleen, mies oli syönyt jotain sopimatonta ja mahaa väänsi jne, jne.

Väsyneisyydestä kysymisen mies on ehkä kokenut arvosteluksi, koska ap:n tekstistä saa kuvan että ap ei hyväksy miehen

aikaavievää ja valvottavaa harrastusta,

vaikka mies kokee harrastuksen ajan ja yöunien menetyksen arvoiseksi. AP:lle antaisin ohjeeksi, että ole kiinnostunut toisesta ja hänen voinnistaan avoimin mielin, ilman omia tulkintojasi tilanteesta. 

Jos aidot syyt esim velat tai addiktiot vievät rahaa ja energiaa, hyvä niistäkin olisi kertoa.

Ärsyyntynyt, koska valehtelee ja on kusessa. Käyttää hyväkseen.

Vierailija
65/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun kysymyksesi on liikaa, kohtelet miestäsi kuin pikkulasta ja tuosta saa käsityksen ettei hän osaa itse ajatella ja huolehtia itsestään. Pikkulapsilta kysytään oletko nukkunut tarpeeksi jne. Tarkkailet jatkuvasti miestäsi, sanot että se on rakkautta, ennenminkin kontrollointia. Olen ollut  vastaavassa tillanteessa ja silloin tuntui että olen tikun nokassa ja kaikkea mitä teen ja mitä sanon arvostellaan ja oletetaan että hän (arvostelija) tietää  paremmin mitä tarvitsen ja haluan. Meillä tilanne parani monen rankan ja perusteellisen keskustelun jälkeen, muuten olisi tullut ero.

En kuvittele tietäväni paremmin. Meillä on nyt monta asiaa jotka hakee paikkansa. Jos miehestä tuntuu raskaalta olla minun ja poikani kanssa, halusin kuulla siitä. Esim kumpikin varmasti kaipaa omaa aikaa. Mutta minusta siitä pitää puhua.

Mies itse kyselee aina miten nukuin, nukuinko tarpeeksi. Miten hän sitten saa kysyä. Ymmärrän kuitenkin pointtisi.

ap

Vierailija
66/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt sanoa, että omalla kohdalla riippuisi todella paljon kontekstista. Mua ei haittaisi, jos puoliso kysyy vaikka että onko kaikki kunnossa, kun vaikutan väsyneeltä/huolestuneelta/olevan allapäin tmv. johon voisin asiallisesti vastata. Mutta puoliso kysyy ärsyyntyneellä äänellä "no, mikä on? ". Siitä tulee sellainen olo, etten saisi olla oma itseni, vaan naamani pitäisi olla peruslukemilla, etten vain ärsytä puolisoa. Mieluummin siis peittelen miltä tuntuu, mutten aina jaksaisi teeskennellä.

Vierailija
67/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt sanoa, että omalla kohdalla riippuisi todella paljon kontekstista. Mua ei haittaisi, jos puoliso kysyy vaikka että onko kaikki kunnossa, kun vaikutan väsyneeltä/huolestuneelta/olevan allapäin tmv. johon voisin asiallisesti vastata. Mutta puoliso kysyy ärsyyntyneellä äänellä "no, mikä on? ". Siitä tulee sellainen olo, etten saisi olla oma itseni, vaan naamani pitäisi olla peruslukemilla, etten vain ärsytä puolisoa. Mieluummin siis peittelen miltä tuntuu, mutten aina jaksaisi teeskennellä.

En kysy ärtyneellä äänellä mitään.

ap

Vierailija
68/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa kuuluu olla kiinnostunut toisesta ja hänen voinnistaan, mutta pitkälle viedyt tulkinnat toisen ilmeiden perusteella eivät kehitä kommunikaatiota vaan päinvastoin. AP:n tilanteesta minulle tulee vaikutelma, että mies on ärtynyt ap:n tulkintoihin hänen voinnistaan. AP esim tulkitsi, että mies on ärtynyt, koska hän kävi poikansa kanssa jossain.Voihan olla, että mies oli ärtynyt koska lempifutisjoukkue oli hävinnyt, tulosveto oli mennyt pieleen, mies oli syönyt jotain sopimatonta ja mahaa väänsi jne, jne. Väsyneisyydestä kysymisen mies on ehkä kokenut arvosteluksi, koska ap:n tekstistä saa kuvan että ap ei hyväksy miehen aikaavievää ja valvottavaa harrastusta, vaikka mies kokee harrastuksen ajan ja yöunien menetyksen arvoiseksi. AP:lle antaisin ohjeeksi, että ole kiinnostunut toisesta ja hänen voinnistaan avoimin mielin, ilman omia tulkintojasi tilanteesta. 

&nbsp

Miksi tuo on sinulle niin tärkeää? Jos puoliso ei arvosta sitä, miksi jatkat? Nyxä ei muutu samanlaiseksi kuin exä vaikka kuinka tahtoisit niin. Hyväksy puolisosi, älä yritä muuttaa edelliseksi mieheksi. 

Vierailija
69/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tästä saa tehtyä niin vaikeaa. Joo, mullakin on käynyt niin, että kumppani kysyy jostain "turhaan". Yhtenä päivänä olin ihan vaan väsynyt, ja hän kysyi että olenko surullinen jostain, eli teki tulkinnan havaintonsa perusteella. Tämmöisestä asiasta ei ärsyynnytä, suututa tai kiukutella, vaan sitten korjataan että ei, vähän väsytti mutta kaikki on muuten ok, kiitos kun huomasit ja kysyit. Niin yksinkertaista. 

Niin minullain edellisesä suhteessa mies olisi vain ilahtunut, jos olisin kysellyt näin. Nyt oikeasti välitän, haluan kuulla ja haluan saada tämän toimimaan.

ap

EDELLISESSÄ SUHTEESSA!!!!

Vierailija
70/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan juttelua mahtuu. Kiva kun joku huomioi ja kysyy jotain. Aivan naurettavaa. Korvien välissä on vikaa jos ei tykkää ja jopa tuohtuu 😂😂😂

Vierailija
71/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei rakasta sinua lainkaan. Joku syy on miksi sua kuppaa. Hengittämisesi  ja läsnäolosi on liikaa. Täysmulkero. 

Vierailija
72/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tästä saa tehtyä niin vaikeaa. Joo, mullakin on käynyt niin, että kumppani kysyy jostain "turhaan". Yhtenä päivänä olin ihan vaan väsynyt, ja hän kysyi että olenko surullinen jostain, eli teki tulkinnan havaintonsa perusteella. Tämmöisestä asiasta ei ärsyynnytä, suututa tai kiukutella, vaan sitten korjataan että ei, vähän väsytti mutta kaikki on muuten ok, kiitos kun huomasit ja kysyit. Niin yksinkertaista. 

Niin minullain edellisesä suhteessa mies olisi vain ilahtunut, jos olisin kysellyt näin. Nyt oikeasti välitän, haluan kuulla ja haluan saada tämän toimimaan.

ap

EDELLISESSÄ SUHTEESSA!!!!

Nimenomaan, jos aloitetaan vertailemaan tai edes tulee mieleen edellinen suhde vertailukohteena suhde on tuhoon tuomittu. Joko olet nyxällesi lipsauttanut että edelliseltä sai kysellä?

Vierailija
73/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei rakasta sinua lainkaan. Joku syy on miksi sua kuppaa. Hengittämisesi  ja läsnäolosi on liikaa. Täysmulkero. 

On vaan todella hämmentävää kun hän on kaikessa muussa todella ihana ja huomioiva.

ap

74/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni kyselisi minulta olenko nukkunut riittävästi niin kyllä ärsyttäisi. Vaikutan tietynlaiselta??

Mies 'vaikutti ärtyneeltä' kun tulit kotiin - en reagoisi mitenkään, en kyselisi => ei tarvi riidellä.

Lopeta turhat kyselyt ja okettammiset.

Vierailija
75/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toimii selvästi ihan oikein ja käyttäytyy kuten parisuhteessa kuuluukin.

Minulla särähtää korvaan tuo, että mies kyllä kyselee aloittajalta, mutta että aloittaja ei saisi kysellä häneltä. Väkisinkin tulee mieleen että jotain on pielessä ja miestä hermostuttaa se, että aloittaja arvaa mikä se asia on. Miksi muuten toisen ihmisen tekemät havainnot olisivat ärsyttäviä?

"Kyllä sun kysymyksesi on liikaa, kohtelet miestäsi kuin pikkulasta ja tuosta saa käsityksen ettei hän osaa itse ajatella ja huolehtia itsestään. Pikkulapsilta kysytään oletko nukkunut tarpeeksi jne."

Kuulostaa painajaismaiselta, jos ei saa kysyä ihan normaaleja kysymyksiä läheiseltä ihmiseltä. Minä ainakin haluan, että tällaisia kysellään, että kumppani on kiinnostunut hyvinvoinnistani. 

Vierailija
76/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Jos mieheni kyselisi minulta olenko nukkunut riittävästi niin kyllä ärsyttäisi. Vaikutan tietynlaiselta??

Mies 'vaikutti ärtyneeltä' kun tulit kotiin - en reagoisi mitenkään, en kyselisi => ei tarvi riidellä.

Lopeta turhat kyselyt ja okettammiset.

Meillä ei ole toimittu niin, vaan mieskin sanoo että kaikesta pitää puhua. Nyt sitten ei kuitenkaan saakaan.

ap

Vierailija
77/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan kun tämä kyselemisen määrä tuntuu olevan monille mysteeri: omilta perheenjäseniltä ja kumppanilta kuuluu kysyä _joka päivä_ miten menee ja mitä kuuluu ja onko kaikki ok. Joka päivä. Ihan normaalia käyttäytymistä. Aamulla kysytään miten yö meni, nukuitko hyvin, millä mielellä päivään. Illalla kysytään miten meni päivä, mitä tapahtui, miltä tuntuu. Tämä on normaalia kommunikaatiota perheessä ja parisuhteessa. 

Ei ole. Normaalissa parisuhteessa oletetaan asioiden olevan lähtökohtaisesti ok ja molempien olevan lähtökohtaisesti ok. Sitä ei tarvitse varmistella ja tarkistella pitkin päivää.

Aamulla ei tarvitse kysyä,miten yö meni, se menee niin kuin yöt menee. Nukkuessa, joskus paremmin, joskus huonommin, mikä on ihan tavallista. Jos on jotain erityistä, siitä kerrotaan itse. 

Mikä ihmeen millä mielellä päivään? Aikuiset lähtee ihan arkeen arkimielellä. Teilläkö mielialat tavallisena tiistaina seilaa euforiasta kaaottiseen?

Tunteista kerrotaan ja puhutaan, jos jotain kerrottavaa on. Siinä, että menin töihin, tein työni ja kävin alakerran ruokalassa lissun kanssa ei ole avattavaksi tapahtumia eikä tunteia. 

Näiden sijaan jutellaan päivän uutisista, maailman tapahtumista, seuraavaan viikonlopun suunnitelmista, jne. Ei olla kuin alakoululaiset vanhemman tentissä.

Luota sinäkin ap siihen, että mies puhuu, mistä haluaa puhua ilman, että sinä teet huomioita. 

Vierailija
78/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmaan juttelua mahtuu. Kiva kun joku huomioi ja kysyy jotain. Aivan naurettavaa. Korvien välissä on vikaa jos ei tykkää ja jopa tuohtuu 😂😂😂

Ap, tämä yksinpuhelusi kuulostaa siltä että et ehkä ole itsekään mikään helpoin ihminen, vaan väännät tai manipuloit mielipiteesi läpi vaikka väkisin. 

Vierailija
79/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkätys ja nalkutus jota te arvon Ladyt mielätte normaaliksi puheeksi. Stressi miehellä niin ei se muuta tarvitse. Miksi Ladyt varovat Ladyporukassa leimaamasta toisia, mutta ukolle voi sanoa MITÄ TAHANSA????

Vierailija
80/170 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi "oletko nukkunut tarpeeksi" ei tosiasiassa ollut aito kysymys, vaan ihan suora syytös, ettei miehesi nuku tarpeeksi. Itsekin tämän tiedät, koska sanoit, että hänen harrastuksensa valvottaa häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan