Menetkö ruokakauppaan listan kanssa vaiko muistin varassa?
Jos lista, niin onko summittainen vaiko tarkka, ja missä muodossa (paperi, älypuhelin, tms.)?
Kommentit (48)
Riippuu siitä kuinka paljon on ostettavaa. Päivällistarvikkeet päätän vasta kaupassa sen perusteella mikä on tarjouksessa.
Käyn kerran viikossa kaupassa ja listan kanssa menen. Käytän s-ostoslistasovellusta, on tosi näppärä.
Muistin varassa. Välillä unohtuu ostaa jotain.
Minulla on aina paperinen kauppalista. Jo sen takia, että käyn paljon useammin kaupassa ja vaimokin voi lisätä siihen listaan tarvitsemansa asiat. Tosin kauppa on niin lähellä, että voisin aivan hyvin käydä siellä vaikka monta kertaa päivässä.
Mikään ei auta lista on paperinen mutta lukihäiriön ansiosta ei onnistu kaikkea ostaa mitä listalla on. Joskus on lista kotona, joskus katson kaupan ovella listaa ja totean että kyllä nuo muistan, en muuten muista
Aina lista. Kroonista kipua ja unettomuutta, usein myös migreeniä päälle jolloin pää ei toimi sitten yhtään. Saattaisin pystyä osasto kerrallaan ostamaan kaiken ilman listaa mutta kivempi kun ei tarvitse stressata muistaako tai kotona harmitella kun se kahvimaito nyt jäi sitten.
Ite meen aina listan kanssa ja nyt kun ajattelen asiaa, niin 95-99% muista asiakkaista ei pidä listalappua (tai listaa kännykässä) mukana ostoksista. Jos ei olis listaa mukana, niin aina unohtuisi joku tärkeä juttu ostamatta, siksi lista.
Välillä listan kanssa (luurissa tai paperilla), välillä ilman minkäänlaista listaa ja silti tuntuu aina unohtuvan jotain.
Minulla on puhelimessa lista mutta kirjoittaminen puhelimen näppäimistöllä on kökköä, joten listalla on vain tuikitärkeät. Lisäksi otan jääkaapista, pakastimesta, ja muista kaapeista kuvia, niistä näen aika helpolla mitä on ja mitä puuttuu.
En ole koskaan tehnyt listaa ostoksia varten, vaan aina olen toiminut muistin varassa. Käyn kaupassa 2-3 kertaa viikossa ja kuukauden aikana unohtuu noin yksi ostos, välillä ei yhtään. M65
Joskus kuukauden alussa on tilanne, että puuttuu kaikki. Ihan kaikki. Silloin en tarvitse mitään listaa, koska tiedän mitä ostan aina ja mitä haluan kotoa löytyvän. Nuo ovat helppoja kauppareissuja. Muutoin teen listan tai jos on ostoksia tyyliin kaffi, tomaatti ja maitu, päätän että nyt jumalauta muistan ne ulkoa. Aika hyvin olen muistanutkin viime aikoina. Tosin kaupan pitää olla rauhallinen. Ihmisvilinässä unohdan sekunnissa kaiken.
tilaan kotiin, siis lista jonka laitan kauppaan...
Nykyään kun lapset muuttanut jo omilleen, teen aina samat ostokset, niin en tarvitse listaa. Kun tulevat kotikotiin, menen listan kanssa, silloin teen ns. Kunnon ruokaa ja jälkkärit.
Pakko olla lista, taikka kaupassa menee 2 tuntia ja seilaan pitkin ja ostelen ihan ihmejuttuja, mutta jää se vessapaperi saamatta.
Monesti olen käyttänyt vanhaa kauppalistaa, kun yleensä tulee ostettua melko samoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuukauden alussa on tilanne, että puuttuu kaikki. Ihan kaikki. Silloin en tarvitse mitään listaa, koska tiedän mitä ostan aina ja mitä haluan kotoa löytyvän. Nuo ovat helppoja kauppareissuja. Muutoin teen listan tai jos on ostoksia tyyliin kaffi, tomaatti ja maitu, päätän että nyt jumalauta muistan ne ulkoa. Aika hyvin olen muistanutkin viime aikoina. Tosin kaupan pitää olla rauhallinen. Ihmisvilinässä unohdan sekunnissa kaiken.
Otan kyllä melkoisen riskin kun menen hakemaan vaikka kaffia ilman listaa, koska en voi olla päivääkään ilman, tai tulee kauhea migreeni :dd Joskus vain haluan haastaa aivoni ja päätän, että tällä kertaa muistan mitä tarvitsen, ja se mitä en muista, ei ole niin tärkeää. Kotona ensimmäinen ajatukseni on aina, että mitäköhän unohdin tällä kertaa. Viime aikoina en ole unohtanut todellisuudessa mitään.
Kirjoitan listan, mutta melkein aina unohdan sen joko kotiin tai autoon niin että lopulta menee ostelut muistipeliksi.
Milloin mitenkin. Joskus on kaupan sovelluksessa listaa tuotteista, mitä pitäisi muistaa, joskus on paperilista. Pitkälti teen valintoja kaupassa, että mitä ruokaa laitan, kun katson, mitä sattuu olemaan tarjouksessa. Monesti on tuotteita tosi halvalla, kun niissä on päiväykset muutaman päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ite meen aina listan kanssa ja nyt kun ajattelen asiaa, niin 95-99% muista asiakkaista ei pidä listalappua (tai listaa kännykässä) mukana ostoksista. Jos ei olis listaa mukana, niin aina unohtuisi joku tärkeä juttu ostamatta, siksi lista.
Mistä olet niin päätellyt? En mä ainakaan tuijota listaa jatkuvasti vaikka mulla sellainen on. Paperinen lappu on mulla kärryissä ja puhelimen listasta katson useamman tuotteen kerralla enkä pidä sitäkään koko ajan kädessä.
Älypuhelimen muistiinpanoissa aina lista. Muuten jäisi paljon ostamatta koska mulla tosi huono muisti.