Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
11.03.2025 |

Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.

Kommentit (621)

Vierailija
521/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan jatkuvasti noin 10v nuoremmaksi. Ihmiset yllättyvät kuullessaan ikäni, ja papereita on myös kysytty kaupoissa. Olen pitkälti yli 40. Ei aina ole omasta kuvitelmasta kiinni, saattaa sitä luulla ja monilla on hyvin tarkat ja fakkiutuneet näkemykset miltä tietyn ikäiset näyttävät. Jos et mahdu tähän karsinaan, saatetaan kuvitella nuoremmaksi. Ei kaikki viisikymppisetkään näytä elähtäneeltä. 

Tällä palstalla ei kannata tuollaista sanoa. Täällä kukaan ei voi näyttää ikäistään nuoremmalta.

Vierailija
522/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee asiakkailta, minkä ikäiseksi häntä luulevat. Just. Hänhän siis kerjää jopa asiakkailta "ooh, enpä ois uskonut" -kommentteja. Miksi siitä pitää tehdä numero. Olisi vaan hiljaa ja sanoisi "tällaisia tennareita käyttää nykyisin kaiken ikäiset". 

Omaa ikääni aletaan arvuuttelemaan toisinaan. Kerron suoraan ikäni, miksi sitä pitää arvuutella. Jos joku pytää arvaamaan oman ikänsä, sanon mahd yläkanttiin. Lapsellista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mies ja minua luultiin hyvin pitkään ikäistäni nuoremmaksi. Siis esim. kun olin reilusti päälle kahdenkymmenen, niin lukemattomat ihmiset luulivat että minä olen lukiolainen. Tämä jatkui aidosti päälle neljäkymppiseksi. Tyypillisesti minua luultiin vajaa 10 vuotta nuoremmaksi kuin mitä olin.

Ja siis ihan muutkin miehet, naisten lisäksi.

Enää toki ei, mutta kyllä meitä oikeasti nuoren oloisia ihmisiä tässä maailmassa on.

Naisten kohdalla "kulma" oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että minä olin kiinnostava vasta päälle kolmekymppisenä,koska mitä ilmeisemmin pitkään parikymppisenä olin aivan liian paljon lukio-nörden oloinen.

Vierailija
524/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mies ja minua luultiin hyvin pitkään ikäistäni nuoremmaksi. Siis esim. kun olin reilusti päälle kahdenkymmenen, niin lukemattomat ihmiset luulivat että minä olen lukiolainen. Tämä jatkui aidosti päälle neljäkymppiseksi. Tyypillisesti minua luultiin vajaa 10 vuotta nuoremmaksi kuin mitä olin.

Ja siis ihan muutkin miehet, naisten lisäksi.

Enää toki ei, mutta kyllä meitä oikeasti nuoren oloisia ihmisiä tässä maailmassa on.

Naisten kohdalla "kulma" oli siinä mielessä mielenkiintoinen, että minä olin kiinnostava vasta päälle kolmekymppisenä,koska mitä ilmeisemmin pitkään parikymppisenä olin aivan liian paljon lukio-nörden oloinen.

Mä tiedän myös yhden miehen, joka näyttää kaikkien silmissä 20-vuotiaalta vaikka on 30. Oon yleensä hyvä arvioimaan ihmisten ikää, mutta tuohon ansaan lankesin kyllä. 

Vierailija
525/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietein, että kukaan tavia töissäkäyvä mies ei kirjoita niinkuin hönö kirjoittaja.

Sitten joskus tajusin, että se on r ja ymmärsin nuo kirjoitukset.

Vierailija
526/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liikaa vaadittu että laittaisi linkin?

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011087582.html

Lienee kyse tuosta.

Itse arvasin kuvien perusteella 43v.

Vasemmassa kuvassa näyttää tosiaan nelikymppiseltä lippispäältä ja oikeassa kuvassa joltain joka on laittanut jokerinaamarin päähänsä

Vierailija
527/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua luullaan jatkuvasti noin 10v nuoremmaksi. Ihmiset yllättyvät kuullessaan ikäni, ja papereita on myös kysytty kaupoissa. Olen pitkälti yli 40. Ei aina ole omasta kuvitelmasta kiinni, saattaa sitä luulla ja monilla on hyvin tarkat ja fakkiutuneet näkemykset miltä tietyn ikäiset näyttävät. Jos et mahdu tähän karsinaan, saatetaan kuvitella nuoremmaksi. Ei kaikki viisikymppisetkään näytä elähtäneeltä. 

Tällä palstalla ei kannata tuollaista sanoa. Täällä kukaan ei voi näyttää ikäistään nuoremmalta.

No ei ainakaan miehet, kaikki rupisia setämiehiä.

Vierailija
528/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnia kunnia kunnia.

Ton toisen kirjoittajan ei enää kannata kirjoittaa palstalle ton yhden takia.

Vierailija
529/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismitutkani hälyttää aina kun kuulen jonkun puhuvan omasta ulkonäöstään ylistelevästi.

Vierailija
530/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nämä yhdet olleet otsikoissa, että ihme, jos ei niitä palstalla olisi.

Vierailija
531/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismitutkani hälyttää aina kun kuulen jonkun puhuvan omasta ulkonäöstään ylistelevästi.

Narsismi ei liity ulkonäköön vaan esim. henkilö haukkuu sinua aina kahden kesken ja muille sitten sanoo, en ole tehnyt, en ole sanonut tai käsitit väärin, olet yliherkkä.

Vierailija
532/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut miehet käyttäytyy hyvin, mutta ne ei. Ja kuka nyt naista haukkuisi muuta kuin ne.

Tajusin jossakin kohtaa mikä se on.

Vierailija
533/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä näytän mielestäni ikäiseltäni, mutta uimahallin saunakeskusteluissa parikybäiset naiset kyselee välillä mitä opiskelen. Siitä olen sitten päätellyt, että ehkä näytänkin nuoremmalta?

Vierailija
534/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut miehet käyttäytyy hyvin, mutta ne ei. Ja kuka nyt naista haukkuisi muuta kuin ne.

Tajusin jossakin kohtaa mikä se on.

Eikö äidit kasvata niitä, ei vissiin.

Vierailija
535/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ikäisensä näköinen on molemmissa kuvissa. Näitä näkee 13 tusinassa joka päivä.

Vierailija
536/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä vain harva on töissä ja käyttäytyy hyvin kuten palsta osoittaa.

Vierailija
537/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos papereita kysytään kaupoissa niin se ei johdu siitä miltä näyttää vaan se nyt vaan pitää kysyä kaikilta esim. alkoholia ostaessa. Ja muiden ihmisten kohdalla se lienee useimmiten vaan kohteliaisuutta, moukkamaistahan se olisi toisin päin sanoa että ohhoh näytätpäs vanhalta ja nuoreksi kehuminen otetaan aina kohteliaisuutena.

No eikä tarvitse kysyä, höpön löpö. 

Vierailija
538/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä vain harva on töissä ja käyttäytyy hyvin kuten palsta osoittaa.

Ja palstallakin on kohdistanut kiusaamisen naiseen.

Yhdessä vaiheessa tajusin, että ei ole tavismies vaan niitä. Eikä se ole töissä itse missään.

Vierailija
539/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut uskovat kun kehutaan nuoremman näköiseksi. Kuinka moni sanoo että näytät ihan ikäiseltäsi 😅 Kasvojen rakenne on nelikympisellä ihan eri kuin parikymppisellä vaikka ryppyjä tms. ei olisikaan

"Kasvojen rakenne" - Vähemmän taikinaa nelikymppisenä?

Vierailija
540/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos papereita kysytään kaupoissa niin se ei johdu siitä miltä näyttää vaan se nyt vaan pitää kysyä kaikilta esim. alkoholia ostaessa. Ja muiden ihmisten kohdalla se lienee useimmiten vaan kohteliaisuutta, moukkamaistahan se olisi toisin päin sanoa että ohhoh näytätpäs vanhalta ja nuoreksi kehuminen otetaan aina kohteliaisuutena.

No eikä tarvitse kysyä, höpön löpö. 

Kaikki sanoo että ihmisten ikää on vaikea arvioida joten kaupan kassa kysyy sitten varmuudeksi kaikilta vaikka pitäisikin kysyä vain tietyn ikäarvion alittavilta. Joku 15v jonnekin voi näyttää joltain ikälopulta partatimpurilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi