Olenko minä työuupunut, masentunut, jotenkin fyysisesti sairas vai vaan laiska?
En jaksa mitään eikä mikään huvita. Kaupassakäynti on iso ponnistus enkä muuta sinä päivänä pysty tekemään jos kaupassa käyn. Jos taas teen ruokaa niin sinä päivänä en pysty keittiössä jälkiä siivoamaan, se jää seuraavaan päivään. Harvoin teen ruokaa. Jos siivoan keittiön, en jaksa käydä kaupassa samana päivänä.
Pystyn siis tekemään maksimissaan yhden asian päivässä. Uuvun siitä niin että tarvitsen loppupäivän lepoa. Aamusta menee viisi kuusi tuntia päästä liikkeelle ja kerätä voimia sitä yhtä ponnistusta varten.
Ei tää muuten haittaisi, mutta kun pitää hakea töitä. Tänään tein työhakemuksen ja muuta en ole sitten pystynytkään tekemään, se oli niin väsyttävää. Miten sitten käy jos pääsen töihin? En ikinä pysty siihen.
Kommentit (45)
Kaikkea yhdessä. Olen samassa tilanteessa ja im on ainoa vaihtoehto itselle kun säästöt on syöty. En ole edes tukia jaksanut hakea, joten tuloja ei tule mistään.
Vierailija kirjoitti:
Sinullakin on nyt ADHD.
Väsyttääkö se näin paljon?
Korjaus aloitukseen. Ei mulla mitään keittiötä ole vaan pieni keittokomero. Ei sen siivoamisen pitäisi olla ylivoimaista mutta kyllä se vaan väsyttää jos tiskit tiskaa ja tasot pyyhkii.
ap
Syötkö ap terveellisesti. Sillä on jaksamiseen suuri vaikutus?
Ehkä olisi ihan hyvä käydä lääkärissä.
Tiedän että on vaikea kuvailla, mutta väsyttääkö itse tekeminen vai se aikomus ja liikkeelle lähtö tekemään jotain?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea yhdessä. Olen samassa tilanteessa ja im on ainoa vaihtoehto itselle kun säästöt on syöty. En ole edes tukia jaksanut hakea, joten tuloja ei tule mistään.
Just noin. Mä oon saanu työkkärirahat liikkeelle mutta sinänsä sama, ei muakaan elämä enää kiinnostele. Toivon että hitaasti saisin nääntyä pois.
ap
Vierailija kirjoitti:
Syötkö ap terveellisesti. Sillä on jaksamiseen suuri vaikutus?
Pari leipää päivässä jos maistuu. Ei ole oikein nälkä. Joskus ostan tuoremehua. Mutta en oikein jaksaisi syödäkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että on vaikea kuvailla, mutta väsyttääkö itse tekeminen vai se aikomus ja liikkeelle lähtö tekemään jotain?
Se tekeminen. Kestää pitkään lähteä liikkeelle, on hidasta aamulla sängystä nousu ja sitten ihan vaan istun pitkään. Suihkuun unohdun pitkäksi aikaa ja pöntölle. Kahvia juon pitkään. EI se ajatus väsytä että pitää tehdä joku juttu. Kestää vaan kauan ennen kuin tulee valmista ja sitten oonkin jo valmis unille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voisin käydä jos jostain vaan tulis se lääkäriaika. Mutta en jaksa jonottaa missään numerossa tai ennakkoselittää. Uuvun.
ap
Olet somen uhri, et viitsi muuta tehdä, kun on koko ajan kiire takasin älylaitteen uumeniin.
Tiedän tunteen. Mulla kyllä kokopäivätyö siihen oheen vielä. Tuntui, että muutama vuosi sitten jaksoi paljon enemmän. Nyt ajatuskin moninaisista askareista uuvuttaa. Hyvä, kun töiden jälkeen jaksaa kaupassa enää käydä. Jotenkin ihan poikki koko ajan.
Mun tuntema 64-vuotias rouva käy töissä, töiden jälkeen kaupassa, kotiin tultuaan tekee pihatöitä, sitten leipoo ja siivoaa lopuksi jäljet. Mä olen 37-vuotias ja ollessani hänen luonaan tajusin miten paljon enemmän energiaa hänellä on. Paloin loppuun yrittäessäni pysyä hänen tahdissaan vaikka en edes ollut töissä. Tämä on täys mysteeri miksi mulla on niin vähän voimia. Tuo rouva on reilusti ylipainoinen, mä oon normaalipainoinen ja syön muutenkin terveellisemmin kuin hän.
Mistä lähtien se on ollut tollaista ettet mitään jaksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin käydä jos jostain vaan tulis se lääkäriaika. Mutta en jaksa jonottaa missään numerossa tai ennakkoselittää. Uuvun.
ap
Jätä soittopyyntö. Kuvaile oireet kuten teit tässä.
Masentuneelta kuulostat. Sen syy voi toki olla fyysinen. Aliravittukin varmaan olet jos et syö oikein mitään. Koita saada raahattua itsesi lääkäriin. Olisiko joku läheinen, joka voisi varata sinulle ajan?
Vierailija kirjoitti:
Heti huomenna sossuun, teet huoli-ilmoituksen itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja aloituksen tein kun aloin ihmetellä miten muut ihmiset jaksaa niin paljon. Telkkari on auki ja sieltä tulee Koko Suomi leipoo. No minä en leivo. Mutta miten nuo naiset jaksaa leipoa jotain tommosta mihin menee yli tunti aikaa? Olisin ihan poikki jo puolen tunnin kohdalla. En ikinä voisi edes aloittaa tuollaisia kakkuja.
ap
Viimeksi tein jotain fiksua, olikos se torstaina. Mun pitäisi hoitaa asiat, mutta psykoosilääkkeet puuttuu ;) Pitäisi olla melko kovat lääkitykset tuollaisille asioille, et katotaan huomenna taas, lähtisikö ilmankin. On jo melko monta päivää kateltu, jos vaikka lähtis mopo käyntiin.
Ja aloituksen tein kun aloin ihmetellä miten muut ihmiset jaksaa niin paljon. Telkkari on auki ja sieltä tulee Koko Suomi leipoo. No minä en leivo. Mutta miten nuo naiset jaksaa leipoa jotain tommosta mihin menee yli tunti aikaa? Olisin ihan poikki jo puolen tunnin kohdalla. En ikinä voisi edes aloittaa tuollaisia kakkuja.
ap