Rehellisesti: vaikuttaako miehen vaarallisuus parinvalintaasi
Esim. Jos mies on perus duunari versus mies on lakifirmassa.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
No tuossa vaikuttaa montakin asiaa.
- lakimiehet voivat olla psykoja ja tekevÀt todella pitkiÀ työviikkoja. KestÀÀkö miehen mielenterveys työtÀÀn pimahtelematta kotona? Onko moraali kunnossa? Onko turvallinen ja reilu, vai sellainen moraaliton kusettajalakimies? Millainen työporukka hÀnellÀ on, onko sitoutunut yhteen duuniin, osakas, vai palloileeko firmojen vÀlillÀ, mikÀ vakaus? Vaatiiko työnkuva tai työporukka alkon kÀyttöÀ? Osittain samat kysymykset pÀtevÀt duunariin
Rahakin vaikuttaa, mutta työ voi olla myös yli puolet elÀmÀn varsinaisesta sisÀllöstÀ, jotka taas vaikuttavat perheen elÀmÀnlaatuun ja hyvinvointiin. Itselleni ei vÀlttÀmÀttÀ olisi ongelma kasvattaa poissaolevan lakimiehen lapsia, jos hÀn olisi hyvÀluonteinen, luotettava, alkoton, moraalinen ja kaikin puolin kunnollinen. Kuitenkin ainoat lakimiehet, kenen kanssa olen edes jutellut, olivat:
- sukupuoleton ja omituisen vauvahimokas, ei kunnioittanut nai
Kuka tahansa voi olla psyko, tÀssÀ nyt varmaan pohdittiin sitÀ jos vaihtoehdot olisivat muuten identtiset tai yhtÀ houkuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa on liitto tyssÀnnyt siihen, kun olen vaatinut avioehtoa.
Professori
JÀnnÀ, ei teillÀ niin isot palkat ole ettÀ luulisi olevan ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Professori
Suomalaisissa avioiehdoissa ei huomioida synnytystÀ ja lastenkasvatusta, eikÀ avion jÀlkeistÀ elatusta. MinÀ voisin ihan hyvin allekirjoittaa avioehdon, joka on reilu ja laadittu myös naisen panos huomioiden, eikÀ vaan sellaiseksi "minun rahat ja minÀ kÀytÀn sinun pilluasi ja lapsiasi" -kusetukseksi. Jos tuollaista ehtoa yrittÀÀ niin ei kuulu pÀÀstÀ edes samaan tilaan hedelmÀllisten naisten kanssa.
MÀ en nÀe mitÀÀn syytÀ tehdÀ avioehtoa jos kumpikin on nuori ja suht varaton pariutuessaan. Vanhemmat voivat testamentilla rajata puolisot pois jos se vaivaa.
Joo, tottakai. VÀltÀn vaarallisia miehiÀ niin paljon kuin mahdollista.
KyllÀ vaikuttaa. MiehellÀ pitÀÀ olla suunnilleen samanlainen elintaso kuin itsellÀni. Myös suunnilleen samanlaiset kulutustottumukset, en haluaisi elÀÀ törsÀÀjÀn enkÀ pihtarin kanssa.
Vaaralliseen mieheen en haksahda, sitÀhÀn sinÀ kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa vaikuttaa montakin asiaa.
- lakimiehet voivat olla psykoja ja tekevÀt todella pitkiÀ työviikkoja. KestÀÀkö miehen mielenterveys työtÀÀn pimahtelematta kotona? Onko moraali kunnossa? Onko turvallinen ja reilu, vai sellainen moraaliton kusettajalakimies? Millainen työporukka hÀnellÀ on, onko sitoutunut yhteen duuniin, osakas, vai palloileeko firmojen vÀlillÀ, mikÀ vakaus? Vaatiiko työnkuva tai työporukka alkon kÀyttöÀ? Osittain samat kysymykset pÀtevÀt duunariin
Rahakin vaikuttaa, mutta työ voi olla myös yli puolet elÀmÀn varsinaisesta sisÀllöstÀ, jotka taas vaikuttavat perheen elÀmÀnlaatuun ja hyvinvointiin. Itselleni ei vÀlttÀmÀttÀ olisi ongelma kasvattaa poissaolevan lakimiehen lapsia, jos hÀn olisi hyvÀluonteinen, luotettava, alkoton, moraalinen ja kaikin puolin kunnollinen. Kuitenkin ainoat lakimiehet, kenen kanssa olen edes jutellut, olivat:
- sukupuol
Sanoisin ettÀ statistisesti duunareissa on vÀhemmÀn psykoja kuin lakimiehissÀ/lÀÀkÀreissÀ/kauppislaisissa ja muissa korkean suorituspaineen ammateissa. Johan osa noista ammateistakin vaatii sitÀ, ettÀ tÀytyy kylmettÀÀ itsensÀ inhimilliseltÀ empatialta, eikÀ kukaan tervejÀrkinen edes pysty samaistumaan mihinkÀÀn narratiiveihin jostain naisten kohtujen standardinomaisesta silpomisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Professori
Suomalaisissa avioiehdoissa ei huomioida synnytystÀ ja lastenkasvatusta, eikÀ avion jÀlkeistÀ elatusta. MinÀ voisin ihan hyvin allekirjoittaa avioehdon, joka on reilu ja laadittu myös naisen panos huomioiden, eikÀ vaan sellaiseksi "minun rahat ja minÀ kÀytÀn sinun pilluasi ja lapsiasi" -kusetukseksi. Jos tuollaista ehtoa yrittÀÀ niin ei kuulu pÀÀstÀ edes samaan tilaan hedelmÀllisten naisten kanssa.
MÀ en nÀe mitÀÀn syytÀ tehdÀ avioehtoa jos kumpikin on nuori ja suht varaton pariutuessaan. Vanhemmat voivat testamentilla rajata puolisot pois jos se vaivaa.
Tuo ei vaan ole avioliiton pointti. Jos taas ei mene kunnolla avioon eli tule yhdeksi puolisonsa kanssa, niin sitten ei tarvitse myöskÀÀn yhtyÀ siittimellÀ siihen puolisoon.
Suunnilleen sama tulotaso kuin minulla, mutta myös koulutustaso. En ottaisi amista vaikka kuinka paljon tienaisi. ItseÀni vÀhemmÀn tienaava akateeminen kelpaisi, kunhan ei aivan eri tulosarjassa pyöri.
Vierailija kirjoitti:
KysytÀÀn vaarallisuudesta ja suurin osa vastaa varallisuudesta.
Tais olla virhe otsikossa.
TEKSTISSĂ LUKEE:
Esim. Jos mies on perus duunari versus mies on lakifirmassa.
SillÀ, mitÀ mieheni tekee työkseen, ei ole mulle pÀtkÀn vertaa vÀliÀ. Halusin omakseni maailman ihanimman raksamiehen, jonka satuin bongaamaan kotini lÀhistöltÀ, eikÀ hÀnellÀ ollut mitÀÀn sitÀ vastaan. Mulla itsellÀni on akateeminen loppututkinto ja ihan kelvollinen palkka, joten mun ei tarvinnut pariutua miehen rahat, vaan rakkaus mielessÀni.
Vierailija kirjoitti:
Perusduunari ei kiinnosta itseÀni huonojen kokemuksien vuoksi. Kokevat alemmuutta minua huonomman palkan ja koulutuksen vuoksi. MielellÀÀn joku jolla myös akateeminen koulutus ja tulotaso about sama kuin itsellÀ.
Kuvaat hienosti kahdella rivillÀ sen, miksi pÀÀdymme sukupuuttoon.
AivotyötÀ pitÀÀ tehdÀ, fyysisen työn tekijÀstÀ en usko ettÀ voisin kiinnostua. Tulotasolla ei niin vÀliÀ kunhan elÀttÀÀ itsensÀ ja pystyy kanssani tekemÀÀn asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusduunari ei kiinnosta itseÀni huonojen kokemuksien vuoksi. Kokevat alemmuutta minua huonomman palkan ja koulutuksen vuoksi. MielellÀÀn joku jolla myös akateeminen koulutus ja tulotaso about sama kuin itsellÀ.
Kuvaat hienosti kahdella rivillÀ sen, miksi pÀÀdymme sukupuuttoon.
Miksi se olisi huono asia? Lue uutisia. Lapsia en ole hommannut kun se ei minua kiinnostele muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voitte sitten liihotella kahdestaan siellÀ kylmissÀ ylÀilmoissanne.
SillÀ munan koolla ei ole mitÀÀn vÀliÀ, ellei maksa kunnolla s eksiorjuudesta. Kukaan nainen ei suostu lÀpi elÀmÀn seksuaaliseen hyvÀksikÀyttöön ihan siitÀ riippumatta, minkÀ mallinen se hyvÀksikÀyttÀjÀn muna on.