Miksi ennen jotkut ihmiset sanoivat että "lähden rimpsalle"?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähteä humpalle.
Se olisi erikoinen näky jos joku humppaa trance-musiikin tahtiin reiveissä.
Tätähän tässä tarkoitetaankin.. 😁
Siksi just niin hauska.
Vierailija kirjoitti:
Neva hööd
M52
always used, good one, innit?
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neva hööd
M52
always used, good one, innit?
N53
Nope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Sitä ihmettelen myös.
Rimpsa on koristeellinen nauha tai reunus. Usein kiinni vaatteissa.
Arvaus on että rimpsalle lähtö tarkoitti näyttäytymistä muille parhaimpiinsa pukeutuneena. (Tietysti naisiin/miehiin meno oli oikea syy).
Yksi niistä vanhoista sanoista joiden alkuperää monikaan ei tiedä mutta sana on jäänyt elämään.
Missäpäin suomea tuota rimpsaa on käytetty, varmaan jossakin taksari kuukkilassa, en ole itse koskaan kuullut.
En ole milloinkaan kuullut tai lukenut tällaista lausetta missään. M51
Kyllä niin sanotaan edelleenkin. Mun mies lähtee aina rimpsalle ja nyt meidän neljävuotiaskin puhuu rimpsalle lähtemisestä.
Oon kuullut joskus 80-luvulla. Mulle tulee mielleyhtymänä jonkinlainen seuranhaku. Viihteelle puolestaan voi mennä ihan vaan pitämään hauskaa. Rimpsalle mennessä aikeissa/toiveissa on jotain muutakin.
Rimpsa - arkikielinen ilmaisu viittaa epäilyttävään iltamenoon, seuranhaku kiinnostaa.
Rimpsu on sitten se röyhelö vaatteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Sitä ihmettelen myös.
Se on siinä pimpsan vieressä
Mun vanhemmat sano 90-luvulla, et me lähetään illalla käymään tanssimassa :D Sit mummo tuli vahtimaan meitä ja ne tuli humalassa aamuyöllä kotiin :D
Espoo- Helsinki - akselilla käytiin 90- luvulla muutaman kerran viikossa rimpsalla eli baarissa/ bileissä ystävien kanssa tanssimassa. Tarkoitti sellaista vauhdikasta juhlimista, mikä ei olisi viinapäissään olis onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Itäsuomalainen versio römpsästä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä sanasta tulee kyllä ensimmäisenä mieleen römpsä ja hu..raamaan lähtö, ei mikään parin oluen kittaaminen ja hauskanpito kavereiden kanssa.
Taidat olla ainoa jolle se tulee siitä mieleen
Vierailija kirjoitti:
Espoo- Helsinki - akselilla käytiin 90- luvulla muutaman kerran viikossa rimpsalla eli baarissa/ bileissä ystävien kanssa tanssimassa. Tarkoitti sellaista vauhdikasta juhlimista, mikä ei olisi viinapäissään olis onnistunut.
Ja kyllä silloin puettiin parempaa Seppälää päälle kun lähdettiin rimpsalle. Ja seuraavana aamuna jalkapohjat olivat kipeät tanssimisesta. Oi, nuoruus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Itäsuomalainen versio römpsästä.
Kuulostaa tiukemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin suomea tuota rimpsaa on käytetty, varmaan jossakin taksari kuukkilassa, en ole itse koskaan kuullut.
Silloinhan sitä ei ole ollut, kun sinä et ole kuullut.
*Miksi ennen jotkut ihmiset sanoivat että "lähden rimpsalle"?*
Siksi, kun ennen lähdettiin tapaamaan oikeita ihmisiä parisuhdemielessä. Ei vain möllötetty kotona koneella.
Niin te kai sit 1800- luvulla puhuitte.
Out.