Miksi ennen jotkut ihmiset sanoivat että "lähden rimpsalle"?
Kommentit (51)
Mä lähden nykyisinkin. Käytän sanaa, koska se on hauska.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä kyselet näin tyhmiä?
Koska se keventää tunnelmaa ja tuo viihdettä palstalle. Aiheet niin vakavia. Sana on vieras monille. Miksi äksyilet.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Sitä ihmettelen myös.
Paljon tyylikkäämpää sanoa lähtevänsä rimpsalle rilluttelemaan, kuin kartsalle.
Omassa nuoruudessani lähdettiin viihteelle. Vanhempieni sukupolvi lähti rimpsalle.
Vierailija kirjoitti:
Käykö sana rimpsu?
Mun mielestä "lähdetään kartsalle" oli oudompi. Itse yhdistän sen tupakka "kartsaan", eli sellaiseen isoon tupakkapakettiin jota saa laivalta.
Rimpsalle on ehkä sellainen ironinen lausahdus illanvietosta.
Kun lähdetään rimpsalle, niin lähdetään pilke silmäkulmassa liikkeelle.
Baariin lähtiessä idea on juoda tuttujen kanssa parit oluet ja ajaa muut tiehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö sana rimpsu?
Rimpsuluut. En koskaan osta.
Nuorena lähdettiin eniten kylille ja osa lähti kartsalle. Osa porukasta lähti toki rimpsallekin, mutta oli vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä rimpsa on?
Sitä ihmettelen myös.
Rimpsa on koristeellinen nauha tai reunus. Usein kiinni vaatteissa.
Arvaus on että rimpsalle lähtö tarkoitti näyttäytymistä muille parhaimpiinsa pukeutuneena. (Tietysti naisiin/miehiin meno oli oikea syy).
Tästä sanasta tulee kyllä ensimmäisenä mieleen römpsä ja hu..raamaan lähtö, ei mikään parin oluen kittaaminen ja hauskanpito kavereiden kanssa.
Rimpsalle, rimputtelemaan, pitämään hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se keventää tunnelmaa ja tuo viihdettä palstalle. Aiheet niin vakavia. Sana on vieras monille. Miksi äksyilet.
No kyllä tämänkin aloituksen viihde on kuin kuivaa näkkileipää järsisi ilman voita. En näe mitään viihteellistä siinä että kysytään MIKSI joku on joskus sanonut sanan rimpsa. Tuskin kovinkaan moni miettii että minkähän takia mä nyt sanon tekeväni soppaa, miksi en sano tekeväni keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja lähteä humpalle.
Se olisi erikoinen näky jos joku humppaa trance-musiikin tahtiin reiveissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähteä humpalle.
Se olisi erikoinen näky jos joku humppaa trance-musiikin tahtiin reiveissä.
Erottautuu joukosta jolloin ihmiset huomaavat ja muistavat. Jos osaa pelata korttinsa oikein niin seura on taattua.