Onko tavallista jos 7-vuotiaana ei ole isovanhempia?
Eli silloin siis kuoli mun viimeinen isovanhempi. Nyt 21-vuotiaana tuntuu että valtaosalla on vielä ainakin yksi jäljellä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mun kuopukseni isovanhemmat kuolivat 8/2 vuotta ennen hänen syntymäänsä! Isosisko oli 4/12v tuolloin
Häh?
Minä olin 5v, kun viimeisinkin isovanhempani kuoli. Omilla lapsillani on vielä kaikki isovanhemmat elossa. Lapet ovat 4-15v väliltä. Minulle on ollut tavallista elää ilman isovanhempia, minun lapsilleni ei. Siitähän se tavallisuus on kiinni, mihin ihminen tottuu.
Joillain ei ole isovanhempia vaikka kaikki olisi elossa
Ei kai sillä ole merkitystä onko tavallista vai ei. Olen kolmekymppinen ja minulla on vielä yksi isovanhempi. Vanhimmat serkkuni ovat 47v ja 55v, heillä on siis tämä sama isovanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Se, ettei ole tekemisissä heidän kanssaan, ei poista heidän olemassaoloaan. Ihminen on olemassa siihen saakka kunnes kuolee.
Oikeastaan ei ole,mullakin oli mutta ne asui satojen kilometrien päässä huom elettiin 1960 lukua.. ja muutaman kerran pentuna näin heitä ne kun tulivat joskus vierailulle, joten ei ole ollut lapsuus sitä että mennään mummolaan,se vaihe multa puuttuu kokonaan se on sääli mutta en mieti niitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Se, ettei ole tekemisissä heidän kanssaan, ei poista heidän olemassaoloaan. Ihminen on olemassa siihen saakka kunnes kuolee.
Minulla ei ole ikinä ollut isää. Minulle häntä ei ole olemassa.
Jollain on jollain ei.
Minun isäni isoäiti elää. On 86 vuotias. Asuu yksin ja on kaikin puolin kunnossa.
Mun isän vanhemmat kuolivat jo ennen syntymääni, äitini isä kuoli kun olin 2v ja äitini äiti kuoli kun olin noin 5v.
Se on outoa jos ei ole vanhempia. Meidän luokalla oli yksi 10v jolla ei ollut vanhempia ja asui mummolassa. Haisi vanhalle kissanpissalle.
Ei ole erityisen tavallista - mutta ei mitenkään tavatontakaan. Omia isoisiäni en ole koskaan tavannut, koska kuolivat aikaisin. Mummot kuolivat kun olin 8v ja 14v. Että itsellä oli enää vain yksi isovanhempi 14-vuotiaaksi.
Tavallisuudesta en tiedä, mutta ainoa elossa ollut isovanhempani, äidinäiti kuoli ollessani 7v.
Kuolleista ei kai saa puhua pahaa, mutta en jäänyt kaipaamaan, hän oli mielestäni ilkeä ja äksy lapsille.
M42
Nykyään on varsin tavallista jopa se, että pikkulapsen isovanhempien vanhemmat ovat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nyt 70 ja perusterve. Lapsenlapset 13, 5 ja 3. Toivon saavani olla vielä kauan terve ja katsella heidän kasvuaan ja kehitystä.
Lapsenlapsillesi toivon että saavat sinut vielä kauan pitää🤗
Kiitos kauniista sanoistasi ja hyvää jatkaisi 😊
Tuosta tulee yhtä yleisempää sitä mukaa kun vanhemmaksi tullaan yhä vanhempana. Jos sä saat lapsen vaikkapa 42-vuotiaana, johan sun vanhemmat on siinä kohtaa jo 70+ ikäisiä.