Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Saako miehesi...

Vierailija
17.09.2008 |

1. riittävästi piparia

2. käydä yökerhossa kavereiden kanssa

3. matkustaa yksin tai kavereiden kanssa laivalla

4. harrastaa mitään

5. kunnioitusta ja läheisyyttä

6. älyllistä haastetta sinusta

7. hoitaa lapsia yhtä paljon kuin sinä

8. pussailla pikkujouluissa

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia

Aina se olis köyrimässä, annan ehkä kerran kuussa

En päästä. Kerran jo pussaillut jonkun kanssa!

Noiden kavereiden kanssa ei mennä kuin huoriin!

4. harrastaa mitään

Tossa se sohvalla enimmäkseen makoilee.

Haha. Miten tuollaista läjää kunnioitetaan. Läheisyys tiedetään, vonkaamassa kuitenkin.

Ai mitä? Ruokalaskuista nipottaa.

Ai koska muka?

Sen kun menee laiska paska vaikka nussiman.

Vierailija
22/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä ollaan päätetty mitä saa ja mitä ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ei

2. ei tietenkään

3. vielä vähemmän

4. saa käydä minun kanssani yhtä aikaa salilla, ei yksin

5. ei, miehen tehtävä on kunnioittaa ja tarjota läheisyyttä.

6. ?

7. hoitaa enemmän kun minulla on niin paljon työ- ja harrastusmenoja

8. ei saa käydä pikkujouluissa joten tämä ei ole ongelma

Vierailija
24/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteen kannalta. 50% parsuhteissa petetään. 50% parisuhteista päätyy eroon. Monissa perheissä tapellaan paljon, nalkutetaan, kiristetään (rahalla tai seksillä), voidaan huonosti, haukutaan tai vähätellään toista jne. Onko tämä sitten hyväksi pereheen ilmapiirille ja parisuhteen onnistumismahdollisuuksille, tai yksilöiden subjektiiviselle onnellisuudelle. Tuskin, mutta niin tehdään, kun luullaan, että sitä se parisuhteessa oleminen on.

Kuka tahansa ammattilainen (parisuhdeterapeutit ym.) painottaa sitä, että liitossa ollaan tasavertaisina ja päätökset liiton pelisäännöistä tehdään yhdessä. Kieltäminen ei ole koskaan oikea toimintamalli kahden aikuisen ihmisen suhteessa. Ja mistä tämä kieltäminen (esim. kavereiden kanssa vietettyyn aikaan liittyvä) kertoo, ellei epävarmuudesta, epäluottamuksesta tai turhautumisesta suhteessa?

Minusta on paljon vapauttavampaa olla parisuhteessa, jossa molemmat voivat VAPAASTI JA AVOIMESTI tehdä elämään normaalisti liittyviä asioita. MATKA ulkomaille kavereiden kanssa ei varmasti sinänsä ole mikään kumppania loukkaava asia? Sen sijaan kumppania voi asiassa loukata vaikkapa jokin seuraavista seikoista

a) matka ulkomaille kaverin kanssa vaikuttaa tärkeämmältä ja kivemmalta kuin yhteinen matka tai muu yhdessä vietetty aika

b) matkalle ulkomaille kaverin kanssa halutaan usein, ja sen sijaan kotona ei hoideta omaa osuutta tai olla läsnä riittävästi

c) pelätään, että matkalla petetään tai tehdään muuta kumppania loukkaavaa

Ja mikä silloin on ongelma; se matkako itsessään, vai nämä muut asiat? Kannattaisiko hyväksyä, että ongelmia on luottamuksessa tai yhteisessä arjessa ja korjata ne ongelmat, ei KIELTÄÄ sitä matkaa?

kutonen

ps. Erittäin elinvoimaisessa suhteessa oltu jo monta vuotta ja kaveripiirissäkin yleisen ihastelun ja kateudenkin aihe

Vierailija
25/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia

Saa aina kun haluaa onko se sitten riittävästi.

Kyllä saa

Ei pidä laivamatkoista, mutta muuten kyllä tekee reissuja kavereiden kanssa.

4. harrastaa mitään

Hänen harrastuksiin menee viikossa enemmän aikaa kun minun.

Kyllä kai

Ainakin ärhäkän

Saa

No ei todellakaan tanssia kylläkin niin paljon kun haluaa.

Vierailija
26/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia

Ei oo ainakaan valittanut puutetta. Piparitaikinaa ei tosin syö, kun on allerginen raa'alle kananmunalle.

Ei se halua, menee mieluummin johonkin olutravintolaan tai vaan peruskuppilaan.

Tekee tätä vähintään kerran vuodessa (hakee veljen kanssa Tukholmasta sinne tilattuja kamoja mitä Suomeen ei saa ja menee kerran vuodessa Ahvenanmaalle töihin.)

4. harrastaa mitään

? Tottakai. Harrastaa mm. lintuja ja lenkkeilyä.

Eikös tämä ole toimivan parisuhteen perusasia? Toimii molemmin päin meillä.

Luulisin, koska mies sanoo että olen sitä älykkäämpi. Jos koulutuksesta puhutaan, niin molemmat ollaan akateemisia, mä tosin vaan maisteri ja mies kohta tohtori.

Saa, mutta mä olen hoitanut enemmän (olin kotona 2 v), mies tekee iltaisin keikkatöitä väikkäprojektin ohessa, mulla ns. normaali työaika.

Katsoa saa muttei koskea on meidän sääntö.

Vierailija
27/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia? Saa 1-7 kertaa viikossa, riippuen työvuoroista. Välillä mies haluaisi enemmän.

2. käydä yökerhossa kavereiden kanssa? Saa silloin tällöin, mutta hän käy omien sanojensa mukaan mieluummin minun kanssa.

3. matkustaa yksin tai kavereiden kanssa laivalla? En tiedä päästäisinkö laivalle, paitsi jos se olisi esim. työpaikan kustantama. Itse maksettuna en haluaisi päästää, koska meillä tulee yhdessä/perheenä käytyä niin harvoin, että olisi kiva sijoittaa sekin raha yhteiseen hyvään.

4. harrastaa mitään? Saa ja harrastaakin motocrossia ja nyt on aloittamassa myös toista harrastusta.

5. kunnioitusta ja läheisyyttä? Kunnioitusta saa, läheisyyttä mies haluaisi enemmän. Hän on hempeilijä ja kyöhnääjä, kun minä taas tarvitsen enemmän tilaa.

6. älyllistä haastetta sinusta? Saa ja hän kehuu monesti, kuinka fiksu olen.

7. hoitaa lapsia yhtä paljon kuin sinä? Saa ja itse asiassa hoitaa joskus enemmän kuin minä. Esim. minun iltavuoropäivinä ja olen myös viikonloppuisin paljon töissä.

8. pussailla pikkujouluissa? Saa, minun kanssani ;) Muiden kanssa pussailua en hyväksy, eikä myöskään mieheni.

Vierailija
28/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia

- Ei, eikä saakaan kunnes alapääni paranee

- Ihan vapaasti vaan

- Ihan vapaasti vaan

4. harrastaa mitään

- Harrastaisikin jotain

- Kyllä

- haastetta piisaa :)

- Ei, koska imetän yhä ja olen kotona. Mies töissä.

- ? Niitä firman ukkojako?

Vierailija
29/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja allekirjoitan täysin tämän hänen kirjoituksensa myös meidän osalta.

mahtaakohan miehetkin harrastaa paljonkin tämäntyyppisiä galluppeja ja kyselyitä vaimojensa suhteen...

Vierailija
30/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ne palaa aina kiitollisina kotisohvalle päivittelemään, että ajattele Kaken vaimo ei päästä sitä edes firman pikkujouluihin. Vähänkö olen kiitollinen sinusta ja vähänkö Kake ole katkera!

Vierailija
31/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia

Kausittain. En koskaan kieltäydy siksi ettei "huvita" koska seksi ei ole vastenmielistä vaikka itsellä ei olisi tarvetta.

Ei kuulemma halua. Mutta aina kun haluaa niin voi puolestani mennä ellen ole kipeä tms. jolloin tarvitsen apua lapsten hoidossa. Yleensä hän käy iltaisin istumassa kahviloissa, pelaamassa biljardia ja muuten vaan ajelemassa kavereidensa kanssa.

Ei kuulemma halua sitäkään.. :) Olen joskus kysynyt haluaisiko reissata "poikien kanssa" mutta ei kuulemma kiinnosta.

4. harrastaa mitään

Tottakai. Joskus joudun suorastaan patistelemaan. Hän tykkää tosi paljon sählystä ja jääkiekosta muttei saa aikaiseksi aloittaa. Sitten kun menee niin yleensä viihtyy kerran viikossa.

Kunnioitusta 97% ajasta (myönnän), läheisyyttä niin paljon kuin haluaa.

Luulisin niin.

Kyllä, alusta lähtien (Paitsi imetykset ;) ).

EI TODELLAKAAN! :)

Vierailija
32/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemminpuolinen kunnioitus ja luottamus. Olemme fiksuja ihmisiä, joten ei tulisi esim. mieleenkään mahdollisuus pikkujouluissa örveltää ja pussailla ympäriinsä.

Vierailija
33/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ainakin on tultava suoraan töistä kotiin. Alkoholia hän ei käytä, mutta lauantaisin annan hänen ostaa irtokarkkeja kaupasta. Hänen palkkansa on tietysti ohjattu minun tililleni ettei se reppana niitä mihinkään tuhlaa. Laitan hänet aina "jäähypenkille" jos hän ehdottelee rivoja. Harrastukset on ihan turhia kun kotona voi palvella minua. Jos nyt on ihan pakko päästä kavereiden kanssa jonnekin niin niiden kavereiden on ensin tultava näyttäytymään että ovat kunnon poikia eikä mitään hunsvotti huoribukkeja. Ihmettelen vaan miksi toi ukkeli vaikuttaa joskus hiukan masentuneelta...

Vierailija
34/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa tytöt opiksi!

Vierailija
35/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. riittävästi piparia KYLLÄ

2. käydä yökerhossa kavereiden kanssa KYLLÄ

3. matkustaa yksin tai kavereiden kanssa laivalla KYLLÄ

4. harrastaa mitään KYLLÄ

5. kunnioitusta ja läheisyyttä KYLLÄ

6. älyllistä haastetta sinusta KYLLÄ

7. hoitaa lapsia yhtä paljon kuin sinä KYLLÄ

EI

Vierailija
36/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai luvan viettää kavereineen illan nuorisoseuran diskossa, mutta hän ei saanut lähteä itse kavereineen diskoilemaan. Riita tuli siitäkin, kun en ollut edes nähnyt ja kuulustellut kaikkia pojan kavereita ennen diskoa, mutta miehen piti marssittaa ystävänsä nähtäväkseni ennen saunailtaa. Siitä kanssa vähän nurisi, että poika sai olla klo 23:een asti ulkona ja itsensä miehen piti tulla klo 20.30 kotiin...Mutta antaa noiden nurista ja masentua; yhteisen hyvän eteenhän heitä valvotaan.

Minusta ainakin hyvän parisuhteen perusedellytys on perinpohjainen valvonta ja tiukkaan määritetyt säännöt miehelle. Minä ainakin pistin heti suhteen alussa keittiön oveen sellaisen listan, jossa säännöt on eksplikoitu kotiintuloajoista (useinmiten tietysti suoraan töistä) sallittuihin harrastuksiin (minun kanssani jotain kotiin liittyvää). Ja tietysti siinä on erikseen maininta siitä, että masturbointi ei ole suotavaa, mutta jos sellaista on ihan pakko joskus tehdä, täytyy miehen ajatella minua sitä tehdessään. Katsos paras tapa turvata suhteen tulevaisuus on se, ettei anna miehelle MAHDOLLISUUTTA pettää tai harrastaa muutakaan kyseenalaista toimintaa. Me kaikkihan tiedämme, että jos tilaisuus on, se on menoa...

Vierailija
37/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko on ollut kohta kaksi vuotta sidottuna sängynpäätyyn. Vessaan pääsee ja koneelle tekemään etätöitä. Ei ole pettänyt ei. Eikä petä.

Vähän se aneemiselta ja surkealta näyttää, eikä anna enää mulle pullaa, mutta kyllä se vuodessa alistuu.

Vierailija
38/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tosiaan käy vielä töissä (valvotulla kuljetuksella tietysti), mutta oon aatellut kotityöhön siirryttämistä. Viikonlopuiksi kyllä lukitsen vaatekomeroon, sillä olen kuullut, että etenkin viikonloppuillat ovat riskialtista aikaa parisuhteille. Vitsit mä oon kade teidän parisuhteesta, mutta kyllä tämä meidänkin elämä välttelee. Lasten takia nyt ainakin roikun tässä parisuhteessa. Mutta kyllä mun mielestä mies kerjää vähän liikaa vapauksia, niin kuin nyt esimerkiksi sitä, etten laittaisi käsirautoja sinne vaatekomeroon tai valvoisi vessassa käyntejä. Herran jumala, sehän saattaisi vaikka runkata, jos en katsoisi perään, mitä se niillä käsillään tekee. Ja mun mielestä runkkaus on kyllä pettämistä siinä missä muukin seksuaalinen aktiviteetti, jossa mä en ole mukana (tosin ihan kuin mä haluaisin seksiä mieheni kanssa!). Auttaako muuten käsien amputointi tähän runkkaus-ongelmaan? Kellään kokemusta?

Muutenkin otetaan vastaan vinkkejä, millä tätä kuria saisi vähän tiukemmaksi?

Vierailija
39/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun paikka jaella lupia tai kiintiöidä mitään kahden tasavertaisen aikuisen suhteessa. Mieheni itse päättää ja määrittelee sitten sen, miten ja missä määrin meidän parisuhde vaikuttaa hänen tekemisiinsä, ja minä sen, haluanko olla parisuhteessa näillä ehdoilla.

klip klip

Sorry tiukkapipoinen vastaus, mutta mulla nousee aina karvat pystyyn tuosta "saako miehesi"-kysymyksestä!

Sama täällä. "Saako" käydä - aikuinen ihminen.... Meillä toki kerrotaan, että ollaan menossa (= varataan aika kalenterista) jotta toinen tietää varautua. Joskus on sellaisia hetkiä, ettei jokin meno vaan yhtään sovi, mutta suurimman osan ajasta on ilmoitusluonteista.

Muutenkin mieskin on ihan aikuinen olento :), joka itse määrittelee, mitä tekee ja mitä ei. Samoin minä.

Vierailija
40/46 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaat ne aina vapaa-ajalla kiinni, ei runkkaa ei. Meillä kyllä mies on sen verran valvonnassa, että se muutenkaan missään välissä ehtisi.

Tieks mä olin mun miehen kanssa kahdesti (kaksi lasta) ja mä voin kyllä sanoo, ett se on vaa kamalaa. Mä mietin koko aika englantia ja yritin hoputtaa sitä. Se kyllä valitti että inasen vaikeeta saada vauvaa, jos akka koko ajan kyselee, että ootko valmis jo ootko valmis jo.

Miehet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme