Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako täällä joku leipoa itse viinereitä?

Vierailija
10.03.2025 |

Mun äiti osaa. Teki niitä aina 80-90-luvulla. Todella hyviä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, sillä 60-luvulla opetettiin kaulitun voitaikinan teko kökäössä ja siitä viinerit syntyy helposti. T. Mummeli

Vierailija
2/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaan, tyttäreni opetti.  On leipurimestari, itse olen 58v mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa mutta mieheni osaa, oppi sen aikoinaan äidiltänsä. Hänen on monesti pitänyt se minullekin opettaa, mutta jotenkin me molemmat aina sen unohdamme ja päätämme että "noh, ensi kerralla sitten" ja sitten se taas unohtuu.

Vierailija
4/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole mikään vaikea. Voita vaan kaulitaan kerrosten väliin

Vierailija
5/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan, sillä 60-luvulla opetettiin kaulitun voitaikinan teko kökäössä ja siitä viinerit syntyy helposti. T. Mummeli

Ai voitaikinasta viinereitä. Se on taikinaa jossa on myös hiivaa,jota. voitaikinassa ei ole. Kohotetaan viileässä ja nestettä ei lämmitetä viinertaikinaan. Ovat ihan eri taikinoita vaikka osin samoja aineita.

Vierailija
6/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai voitaikinasta viinereitä. Se on taikinaa jossa on myös hiivaa,jota. voitaikinassa ei ole. Kohotetaan viileässä ja nestettä ei lämmitetä viinertaikinaan. Ovat ihan eri taikinoita vaikka osin samoja aineita.

Ihan sama, mikä on sinun taikinasi, mutta parhaat viinerit olen saanut moneen kertaan kaulitusta voitaikinasta, ja jokainen niitä syönyt on halunnut sen tekemisen oppia, koska eivät tykkää hiivataikinasta. Makuasia, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

Anteeksi, jos loukkasin erinomaisuuttasi. Kunhan nyt yhden menetelman kerroin, mutta en pakota ketään niin tekemään. T.mummeli.

Vierailija
7/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole mikään vaikea. Voita vaan kaulitaan kerrosten väliin

Hyvä ohje kyllä 👍. Eli ihan sama minkä väliin voita kaulitaan.  Laita lisää näitä helppoja ohjeita 

Vierailija
8/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin mutta ei kiinnosta tehdä.

Vierailija
9/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisin mutta ei kiinnosta tehdä.

Sama homma.  En kyllä ole nähnyt enkä kuullut miten tehdään, mutta osaisin kyllä.  Me toiset vaan ollaan niin hyviä.

Vierailija
10/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea viineritaikina ei ole voitaikinaa, vaikka samaan malliin kaulitaan. Mutta kyllä osaan minäkin, emäntäkoulussa opin.

Vierailija
11/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea viineritaikina ei ole voitaikinaa, vaikka samaan malliin kaulitaan. Mutta kyllä osaan minäkin, emäntäkoulussa opin.

Samaa mieltä,voitaikina ja viineritaikinan on eri asiat. Vaikka täällä joku taituri kertoikin tekevänsä viinerit voitaikinasta aiemmassa viestissä. Varmaan ovat hyviä myös mutta ei ne ole viinereitä . 70-luvulla koulussa opeteltiin viineritaikinan teko, samoin voitaikinan mutta enpä ole kumpiakaan sen koommin tehnyt. Ja nykyisin on pakasteessa valmiit taikinat ,niin ei edes tarvitse.  

Vierailija
12/12 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi