Jos äiti lähtee lapsen saattajaksi amulanssiin, meneekö äidiltä kyydin omavastuuosuus?
Mä en oo kulkenu itse ambulanssilla moneen vuoteen, ja eilen tuli lasku joka on mun nimellä. Lähtöpaikaks on nimetty meidän katu, mut se minne on ajettu on kyllä sellainen paikka jossa olen käynyt vain omalla autolla.
Laskuun merkityn ajan tienoilla lin kyllä lapseni mukana saattajan ambulanssissa, mutta emme edes menneet sinne, mihin meidän laskussa sanottiin menneen. Ja lisäksi lasku oli mun nimellä ja potilas oli lapsi..
Jotenkin tuntuu melko oudolta... Mä soitan siitä huomenna sinne laskun lähettäjälle. Mut jos jollain on kokemusta näistä laskuista niin olis kiva lukea.
Ärsyttää ihan sikana maksaa se lasku. Eihän se iso oo, jos siitä ambulanssista olis oikeesti ollu hyötyä. Mut se ensinnäkin tuli vasta 45min kuluttua soitosta, onneks lapsen hengitysvaikeus olis silloin kohtausluontoinen, ja meni itsestään ohi, ettei lapsi ehtinyt kuolla. Sit ne vei meidät terveyskeskukseen josta me sit mentiin taas taksilla sairaalaan ja oltiin siellä pari päivää. JOs olisivat edes suoraan voineet viedä sinne sairaalaan
Kommentit (8)
Me mentiin 1,5-vuotiaan kanssa terveyskeskuksesta ambulanssilla sairaalaan, niin siitä ei tullut mitään laskua.
Eli ilmeisesti jos olisin kotoa soittanut ambulanssin niin sit olis joku lasku tullut?
Niillä on nyt lanssissa mennyt tiedot sekasin. Paa soittaen niin kyllä se siitä selviää. Ei siitä saattajana toimisesta mitään tarvi maksaa. Sehän on selvä, et on saattaja mukana kun on lapsi kyseessä.
Jos lapsella on vakuutus, eikö vakuutus korvaa ambulanssikuljetusta?
ja lasku tuli minun nimellä, maksu alle 10e.
ja se tuli sun nimellä koska olet lapsen huoltaja. Ihan jos viet lapsen sairaalaan niin tulee sieltäkin poliklinikkamaksu.
Sama asia olisi hoitunut menemällä taksilla terveyskeskukseen. Tuommoisesta hysterisoinnista saakin laskuttaa.
siis esim. kuljetus ambulanssilla terveyskeskuksesta sairaalaan.
paikalle, kun ambulansseja ei ole vapaana. Tulikin sitten muutamassa minuutissa paloauto pillit soiden pihaan. Ja olivat niin kauan meillä, kunnes ambulanssimiehet tulivat, vaikka hätä olikin jo ohi.
Ja käytiin sairaalassa näytillä ambulanssikyydillä. Olen ymmärtänyt, että siinä maksetaan siitä yhdestä kyydistä. Ei väliä onko siellä sitten vain lapsi kyydissä vain sekä lapsi että äiti.
Silloin muutama vuosi sitten oli 9,50 euroa/kyyti.