Puolisoni aikuinen lapsi ei vastaa, kun tervehdin
Välillä juttelee aika normaalin oloisesti. Kysynkö seuraavan kerran häneltä, miksi hän ei vastaa, jos sanon moi tai huomenta?
Kuulo on normaali, tai varmaankin tavanomaista parempi, kun joskus häntä häiritsee hyvin hiljaisetkin taustaäänet.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä puolisosi puhuu lapselleen? Mun lapsuudenkodissa oli ihan vierasta kaikki kohteliaisuudet perheen kesken. Ei tervehditty, ei kiitetty, ei pyydetty anteeksi. Sen verran kyllä opetettiin että vieraita ihmisiä tervehditään ja se on mulle täysin luontevaa. Mutta äitiä tai isää on edelleen tosi kiusallista tervehtiä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Mutisin hiljaa hei saapuessani kylään. Ei meillä ollut mitään läheisyyttäkään eikä koskaan esim halattu. Tällaista on vaikeaa käsittää jos on itse elänyt erilaisessa ympäristössä.
Niin, ei voi kauhalla vaatia, kun lusikalla annettu. Ei tuo mielestäni mitään ihmeellistä ole. Talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tervehtimättä tai vastaamatta jättäjä on järkyttävän huonokäytöksinen ihmisoletettu, jolla ei ole minkäänlaisia normaalin ihmisen tapoja. Siinä se pelkistetysti. Ne, jotka tällaista sikailua puolustavat, ovat samaa sarjaa, joiden ei pitäisi lisääntyä.
Hallitsen käytöstavat, jotka periytynyt myös lapsilleni. Siitä huolimatta ymmärrän nuoria, jotka eivät välttämättä tervehdi.
Luultavasti ei jaksa/hyväksy jotain vierasta akkaa pyörimässä lapsuudenkodissaan. En itsekään hyväksy isäni uusia naisystäviä, sillä mielestäni hän ei kunnioita kuolleen vaimonsa/äitini muistoa tuollaisella.
Oletko tehnyt selväksi kuinka sinun äärimmäisen herkkä itsetunto ei kestä jos sinua ei tervehdi?
Voi olla kyse siitä, että ei ole oman perheen kesken totuttu joka tilanteessa tervehtimään. Sanooko puolisosi aina lapselleen huomenta/moi ja saako vastauksen? Tuskin lapsen puolelta huonoja välejä, kun käy teillä yökylässä ja juttelee. Jos itse olet sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut ja aikuinen lapsi ei, niin teillä on eri tyyli kommunikoida, mikä ei kerro huonoista väleistä vaan erilaisista luonteenpiirteistä.