Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** HUHTImammojen la-su **

10.03.2007 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon kun se toinen rupesi jo olee aika pitkä, taas =)

Jos joku fixumpi vois linkittää edellisen pinon, minäkun en osaa linkittää..

Laitan oman textin ihan kohta..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita mennään. En ole jaksanut pariin päivään kirjoittaa enkä oikein edes lukea pinoja. Mies oli pe-iltana viihteellä pitkästä aikaa (en todellakaan muista milloin ollut viimeeksi, varmasti reilut puoli vuotta tai vuosi aikaa...) ja meidät komennettiin esikoisen kanssa mummolaan! No, ok. Itseäni pelotti, että synnytys yllättäen alkaisi ja ilmoitin, että on aivan typerää lähteä tässä vaiheessa viihteelle! (No hitto! 40vk raskaudessa aikaa käydä ja yksi lähtee kun vk kasassa 37!). No, oltiin sitten mummolassa yötä. Minä en saanut nukuttua yhtään ja poika alkoi puoli viisi huutaa iskää (joka siis aina hoitaa yöheräämiset) ja äidille tuli tylyä tekstiä: " mene pois!" . Rauhoittui kyllä, mutta kova oli isin-ikävä. Eilen oltiin sitten kaikki enemmän tai vähemmän äkäisiä, väsyneitä ja mies krapulainen. Ei ollut oikein hyvä päivä...

Tänään sitten onkin jo parempi mieli koko porukalla. Minua supistelee, vauva hikkailee ja vessassa saa ravata. Olo kuitenkin suht ok. Ei närästä vaihteeksi niin paljon kuin yleensä. Mies ja poika menivät ulkoilemaan ja iltapäivällä meidät on kutsuttu rippijuhliin! Kiva juttu! Minulla on nimittäin yhdet tosi hyvät mustat äitiyshousut, joita en ole kotona tietenkään pitänyt. Ovat olleet parempina housuina jos jossain joskus harvoin on käyty. Ja lisäksi minulla on ihana valkoinen poncho. Eli vaatteetkin löytyy vaikka viikkoja on jo näin paljon. MInulla muuten ei ole yhtään turvotusta? Eikä painon lisääntyminen näy kuin mahan kasvuna. No, ehkä vähän reisissä, mutta ei paljon. Mitään hajua ei ole paljonko painoa on tullut, koska neuvolatäti on lomalla... Seuraavaksi menen viikon päästä sairaalalle tapaamaan lääkäriä. On synnytystapa-arvio. Pitää vissiin ottaa laukku mukaan ja ensi viikko muutenkin harrastaa sitä SSS-kuviota. Toivon että saisin jo jäädä synnyttämään tai että edes sovitaan päivä. (EN suostu odottamaan 2vk yli, koska edellisen kerran painoarviot menivät metsään ja vauva oli liian iso).

Minun päivän plussat:

+ Rippijuhlat! Pääsee ihmisten ilmoille ja voi laittautua.

+ Poika nukkui koko yön, samoin minä! En käynyt edes vessassa!

+ Mies pääsi haluamaansa työhaastatteluun! Ollaan tosi iloisia siitä!

Että sellasta. Palataanpa taas. Nyt imuroimaan keittiötä.

t.hannah81 rv37+1

Vierailija
22/24 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin kirjoitella, hiljaiselon jälkeen. Täällä voidaan nyt hyvin. Pahimmat supistelut ovat takana. Voi olla että vaikuttaa kun esikoinen isänsä kanssa ollut reilun viikon nyt reissussa ja minä kotona puoltoista vuotiaan hymypojan kanssa. :) Ei ole tarvinnut kertaakaan huutaa ja rähjätä. Kyllä se kummasti nostaa verenpainetta ja pistää supistamaan.

Neuvolassa tosin sanoi lääkäri että ei mahda laskettuun aikaan olla tyttö sisällä. Paineet 151/85. Kohdunkaulaa jälellä 1cm ja kohdunsuu pehmeä. Lääkäri totesikin että tuntee sormissaan pikkuisen pään!

No, huomenna on 37+0 ja on jo mahdollista viikkojen takia mennä Haikaranpesään. Ens viikolla päätinkin aloittaa kunnon siivousurakan. Pojat tulevat huomenna kotiin. On sitten porukka kasassa ja uskallan vähän rehkiä. Lääkärihän on määrännyt minut kotona lepoon, nostelukiellon ja sexy kiellon. Arvaatte varmaan että toi lepo- ja nostelukielto ei oikein ole toiminut puoltoista vuotiaan lapsen kanssa...

Plussa juttu oli kiva idea! Kävin minäkin kurkkimassa Maalispuolella ja näytti toimivalta ja positiiviselta jutulta.

+Hyvä olo, ei supistele

+ostin edullisesti ihanat tuplavaunut

+pystyn nukkumaan vielä tänään kuopuksen kanssa päikkärit, huomenna sekin ilo loppuu kun esikoinen kotiniin. :/

Ramsas rv36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipa karmea yö! Ehkä laitan ne plussat loppuun... :)

Meidän tenava on ollut rt:ssa jo monta viikkoa ja just viime yönä päätti jostain ihmeen kumman syystä kääntyä. En ymmärrä miten se onnistui, kun on jo niin ahdasta. :/ Heräsin 2.44 kun joku muljautteli ihan kauheasti ja kipeästi alavatsaan ja voihkin siinä sitten tunnin. En saanut ollenkaan hyvää asentoa ja siinä se loppuyö menikin sitten ihmetellessä. Taisi vaavikin olla vähän ihmeissään, kun oli niin levoton.

Nyt on ollut koko päivän tosi hiljainen, onneksi potkut tuntuvat nyt oikealla kyljellä niin elän toivossa, että olisi kääntynyt taas oikeinpäin. Pelkään ihan sikana, että joudun leikkaukseen, kun kaksi edellistä ovat tulleet ihan nätisti alakautta. Vasta keskiviikkona on neuvola, josko siellä katsovat, onko oikeinpäin, kun en nyt itse oikein hahmota tilannetta. Synnyttämään tässä jo kovasti alkaa tehdä mieli.

Mutta ne päivän plussat. Kiva, että niin moni on niitä keksinyt, vaikka ajatukset saattavat näinä viikkoina pyöriä melko samaa rataa....

+ ulkona on ihana kevätilma

+ kystahaavat on parantuneet ihan ok

+ synnytykseen enää muutama viikko

~Emppu-76 ja " Tii" 34+3

Vierailija
24/24 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat heti alkuun:

+ Iiiiiiiiihana ilma ulkona! Kevät!

+ Käytiin miehen ja pojan kanssa ulkona syömässä ja jälkkäriksi otettiin ISO jätskiannos kermavaahdolla... Nam

+ Turvotus lähti aika hyvin eilisen saunomisen seurauksena, joten parempi olo.

Olen siis ollut viimeisen viikon aika turvoksissa, joka on ihan uutta mulle. Esikoista odottaessa ei turvotusta ollut ainakaan niin että olisin huomannut. Nyt on ollut jalat paisuksissa oikeen kunnolla ja naamastakin huomaa. Kamalaa. Ihan tönkkö olo. En tiedä mistä johtuu. En mä nyt niin suolaistakaan syö, ihan normaalia ruokaa. Ei tosiaankaan mitään sipsejä voi ajatellakaan... Oisko ollu ne oliivit joita popsin aika kasan kun oltiin yksissä juhlissa syömässä viime sunnuntaina. En voinut vastustaa, ne oli sellasia valkosipulimarinoituja ja niihin tuli hirveä himo.

Muuten on ollut ihan hyvä olo ja masussa sopivan vilkasta. Olen jaksanut jopa jo vähän siivota. Koko kämppä pitäis puunata kuntoon kun esikoisella on synttärit tämän kuun lopulla. Leipoakin olen ajatellut. No jos energia ja into loppuu kesken niin ostan sitten kakun ja muut, ihan hyvällä omallatunnolla. Menee vähän viimevaiheille noi synttärit, mutta eihän niitä nyt voi jättää väliinkään. Saa poikakin huomiota osakseen ennenkuin vauva tulee. Ja toivottavasti laskettu aika pitää, ettei jouduta perumaan synttäreitä! Sitten täytyy kyllä keksiä jotain, järjestää ne vaikka vähän myöhemmin. Poika kun niitä niin odottaa ja joka päivä niistä puhuu.

Meillä alkaakin olla jo kaikki valmiina vauvaa varten. Vaatteet kaapissa ja muut tavarat odottelee vaatehuoneessa ja kylppärissä, että joku vaan nostais ne paikoilleen. Taidan jättää sen homman siihen kun päästään sairaalasta takaisin. Kyllä sen sitten ehtii, olisivat nyt vaan tiellä. Eihän se vauva oikeasti tarvi kuin minut maitoineni. Ja ehkä pari vaippaa... Huomasin tossa yks päivä kun hypistelin Lastentarvikeliikkeessä kaikkea ihanaa (lue:turhaa), että sitä tulee vähän sokeaksi koko touhulle kun uppoaa tähän " vauvamaailmaan" . Meilläkin kaapit pursuu jo vaatteita ja tuttipulloja, jotka on suurimmaksi osaksi ihan turhia. Ne on ne pari paitaa ja potkarit joita kuitenkin aina vauvalle puen, vähänkin epäkäytännölliset ja ei-niin-kivat jää pinon pohjalle pienenemään. Ihan kun sitä rahaa nyt olis kenellekään liikaa, mutta aina pitäis jotain ostaa kun H&M:lle " siis ihan vahingossa" eksyy. Jepjep. Apua jos tämä masuasukki on tyttö! Kaikki ne pienet ylisöpöt hameet, joita en ole voinut ostaa kun esikoinen on poika, nehän ei kauaa kaupoissa pölyty. Ja hameethan on vauvalla tosi käytännöllisiä...

Mukavaa loppuiltaa kaikille! Huomenna alkaa taas uusi viikko ja kohtahan on jo huhtikuu.

crisantemo 34+3