Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HEINÄSIRKAT¤¤¤ keskiviikkona

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Missä kaikki olette?

Mä kävin juuri vähän shoppailemassa ja mukaan tarttui mammaneule ja mammapaita.. eihän niille nyt vielä ole niinkään käyttöä, mutta olivat nättejä perusvaatteita.. mammapaidat kun on niin ihanan pitkiä.

Muuten olo on loistava, makeakin on alkanut maistua..(olis kyllä voinut pysyä poissa tuo makeanhimo..). Paino on edellen pikkasen alhasempi kun lähtö, mutta mulla on kuitenkin vielä jokunen " ylikilo" ..Ei stressata!!

Palailen taas myöhemmin jos joku muukin olis mukana. :-)

maryanne 10+5

Vierailija
2/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on?

Me heräiltiin tuossa kaheksan pintaa ja singahdettiin pihalle ja sitten aamupalalle. Vielä kun saisi tuon pojan päikkärielle, nykyään harvinaiste herkkua se.. Tuo uhma yhtenä syynä. Ei muuten mitään, mutta jostain kumman syystä tämä äiti tarvitsisi myös unta :D

Tässä lasketaan vain päiviä ensi tiistaihin ja keskiviikkoon kun on neuvola ja ultra käynti. Kuulee sen " peltilevyn paukkeenkin" , musta nimittäin vauvan syke kuulostaa ihan siltä kun peltilevyä " tuulettaisi" :D

Mistä muuten nämä kaikki finnit on tullut! Siis aivan älytöntä, ikinä ei ole ollut näin paljoa! Kamala työ kun yrittää jonnekin lähteä, että saa ne edes vähän piiloon. Hyi, hyi. hyi!

Mutta tulkaahan ystävät hyvät kertomaan kuulumisia kun on niin hiljaista!

Minä lähden syömään ja yrittämään onneani, josko saisin pojan nukutettua.

Terkuin Jenni, Veeti2v ja " luuri" 11+2

Luuri nimi tuli siitä kun mies nauroi ultrakuvaa katsoessaan että sehän on ihan puhelimen luurin näköinen, no, niinhän se olikin kyllä :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mullakin oikein kirjoitella pelkän lukemisen sijasta ; )

Täällä jännitetään huomista alkuraskauden ultraa. Olo on ollut aika erilainen kuin edellisessä raskaudessa (muistaakseni), siis vähemmän pahoinvointia. Pelottaa onko kaikki hyvin. Toisaalta olen syönyt tosi ahkerasti b-vitamiinia jonka kerrotaan vähentävän pahaa oloa, joten toivotaan että siinä syy.

Mulla mietityttää kertoako jouluna vanhemmille ja sisaruksille raskaudesta vai odottaako maagisen 12 viikon yli. Huominen ultra tietysti vaikuttaa jonkun verran asiaan. Toisaalta taas... jos tulee keskenmeno niin ehkä siitäkin haluais kertoa lähimmälle suvulle...

Vierailija
4/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas välillä kirjoittelisikin jotain kun on jäänyt muutamana päivänä väliin. Vietimme sunnuntaina ja eilen kuopuksen 1-vuotis synttäreitä...Ihan haikeaksi eilen veti kun mietti onko siitä tosiaan jo vuosi kun meidän ihana pieni Lucia-neitomme syntyi:)

Muutoin olo ennallaan, välillä etoo vähemmän ja välillä enemmän. Alavatsalla näkyy jo aamuisinkin selvä kohouma, joten eiköhän se pikkarainen siellä kasva ihan hyvin. Np ultra ajan sain vasta 10.1 rv:lle 13+1, joten sinne on vielä aikaa, mutta onneksi on se lääkärineuvola joulun jälkeen 28.12, jos kuuluisi vaikka silloin toivottavasti jo ne sydänäänet. Saisi sitten viettää uutta vuotta taas rauhallisin mielin.

Mammavaatteista taisi olla eilen puhetta. Itse huusin Huutonetistä siistin äitiysvaatepaketin, johon kuului 3 housut ja 2 paitaa. En raaski uusia vaatteita näin lyhyen ajan vuoksi ostella, kun meillä ei tämän vauvan syntymän jälkeen niille tule enää käyttöä. Viime raskaudessa ostin yhdet vaaleat mammahousut, joten niitäkin tulee varmaan jossain vaiheessa käytettyä. Toivon, ettei tulisi kuitenkaan niin paljon painoa, että pitäisi ihan heti noihin mammavaatteisiin sompautua.

Jaja ja pikkarainen rv 9+2 (ultran mukaan 9+6)

Vierailija
5/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin morjestan!

Aika kuluu niin siivillä. Ollaan oltu koko perhe hurjan kipeinä (vatsatautia, flunssaa ja esikoisella keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus). Mutta tänään kävin esimmäisessä nlalääkärissä ja kuulin aivan ihanat, suloiset, mieltä rauhoittavat sydänäänet selkeästi ja voimakkaasti. Nyt voin huojentuneena odotella np-ultraa, joka on joulun jälkeen 27pvä. Olen lueskellut viestejä ja monet ovat jo ultrassa käyneetkin.

Mammavaatteet kävin kaivamassa vintiltä ja tarkastelin, mitä niistä voisi vielä pitää...farkut ajattelin ostaa joulun jälkeen ja jotku muut housut. Ja muutama siisti peruspaita. Edelliset on hieman kulahtaneita (varsinkin trikoiset). Housut alkavat jo kiristää, mutta vielä nuo on mammakledjut himppu liian isoja.

Mahtavaa kun alkaa toipua siarasteluista, jospas tämä muukin pahoinvointi tästä hellittäisi kun aletaan olla toisen trimesterin puolella piakkoin. Mä olenkin ollut välillä hieman heikossa hapessa erityisesti iltaisin. Toivossa on hyvä elää.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille masuille!

minni rv11+3

Vierailija
6/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ilmoittautuu! Tajuton flunssa ja vielä pahempi yskä ovat riivanneet jo 1.5 viikkoa. Tuo yskä huolestuttaa, kun kestää vaan ja on tosi kova. Onneks neuvolalääkäri on huomenna, niin voi valittaa sitten siellä. Toivottavasti myös sydänääniä kuunnellaan ja kuuluisivat. Mut jos ei niin, jee, mä pääse ens torstaina np-ultraan :). Sain tänään ajan siihen, eli turhaan oon hermoillut missä kutsu viipyy.

Eilen olin työhaastattelussa, joka on oli kaikista pahin missä ikinä oon ollut. Onneks eivät kuitenkaan kysyneet perhesuunnitelmista...luulevat varmaan ettei enää lisäännytä kun meillä on jo kaks lasta (olen ollut samalla työpaikalla jo vuosia pätkätyöläisenä).

Eli summa summarum, ennen joulua pääsen ultraan ja myös ennen joulua selviää työpaikan saanti, tosi kivaa ettei tarvitse joulun yli jännitellä molempia.

FANTUlle osanottoni :´(. Voimia.

Meri05 10+5

Vierailija
7/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin jo ap:n nimimerkin ( olen , varsinkin raskaana, kauhea lahopää) mutta mistä löysit äitiysneuleen ja paljon maksoit siitä?

Odotushousuja minulla onkin ihan mukavasti ja tällä viikolla pitäisi posin tuoda yhdet uudet vielä. Mutta äitiyspaitoja pitäisi vielä pari ostaa tässä.

Täällä myös naama kukkii... finnejä ihan kamalasti.

Meillä tulee jouluaattona rv 12 täyteen niin sitten kerrotaan miun vanhemmille ja uuttavuotta mennään juhlimaan miehen kotiin niin sitten kerrotaan siellä. Ja sen jälkeen tämä onkin jo ihan julkinen juttu...

Mä olen täällä murheen murtama. Tehtiin eilen päätös että meidän on luovuttava yhdestä koirastamme. On reunnut äkäiseksi tuolle esikoiselle. Nyt pitäisi sitten löytää sille uusi koti.... =(

Pahoinvointi ei hellitä yhtään... tuleekohan meille nyt se poika kun esikoinen on tyttö ja silloin voin paljon paremmin.

t: Marenda ja mussukka rv 10+4

Vierailija
8/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ompa ihmeen hiljaista...itekin oon pari päivää pitänyt hiljaiseloa. Tänään oli eka neuvola ja terkkari sanoi lasketun ajan päivää aikaisemmaksi eli 17.7. No ultrassa sitten tarkentuu. Oli tosi kiva päästä sinne äitiysneuvolaan. Nyt pääs jotenkin siihen fiilikseen mitä oli ekalla kerrallakin. Ultraan pääsee varmaan vasta joulun jälkeen ja eka lääkärineuvolakin on tammikuun 17. päivä, kun aikaisempaa aikaa ei ollut vapaana. Sit puhuttiin jo synnytyksestäkin, kun mulla on vähän pelkoja tuohon tapahtumaan. ..eka synnytys kun päätyi hätäsektioon. Pääsenkin onneksi tuonne pelkopolille, jos haluan. Ja varmasti haluan!

Painoa on tullut noin kilon verran, mikä oli ihan odotettavissakin....oon niin mahdoton herkkusuu. Ja tuo pahoinvointi on pakottanut popsimaan vähän väliä jotain. No, sama mulla oli ekassa raskaudessakin ja kuitenkin pano nousi ihan normaalit n.13kg. Jeps, nyt ei tule muuta mieleen, kuin että hyvää keskiviikon jatkoa kaikki sirkat ja vointeja!

Saara ja pikkuruu rv 9+2

Vierailija
9/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kovasti olla ahkerampi pinoutuja, mutta en yleensä jaksa kirjoittaa jos pinossa on yli 20 viestiä...kun en aina jaksa lukeakaan niitä...mutta siis. Noista mammavaatteista, itse en ole vielä siirtynyt käyttämän kun ei masuakaan juuri ole.

Olen himoinnut jo edellisessä raskaudessa bebesin Elly B-farkkuja, joten taidan sijoittaa niihin joulun jälkeen ;) Mammapaitoja mulla on tallessa edellisestä raskaudesta ;)

Ja FINNEISTÄ! Voi jestas, mulla on naama ja kaula ihan täynnä finnejä! :( Mulla on aina ollut hirmu hyvä iho ja siksipä oonkin niin järkyttynyt ;)

" Hauska" kuulla että muillakin on, kuuluu siis asiaan...;)

Ja ihan samaa mietin kuin Marendakin; onkohan meille nyt tulossa poika kun esikoinen oli tyttö eikä ollut juuri mitään oireita....nyt oksennan edelleen vielä näillä viikoilla, sitten on nuo finnit ja vielä mitä kaikkea muuta!

Voikaa hyvin!

sandin rv 11+4

Vierailija
10/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marenda: Ostin H&M:ltä ihan perus v-aukkosen mustan neuleen. Vaikutti ihan hyvältä matskulta, kaikki ei sitä ole.. Maksoikin vain 19.90, ei hirveä hinta neuleelta ja sitä voi käyttää jo nyt!!

Peruspaidatkin oli ihan jees, 3/4osa hihalla!! 12.90!

Vierailija
11/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen huomenna menossa äitiysvaate ostoksille, rupeaa kyllästyttämään kun täytyy aina pitää yksiä ja samoja housuja jotka nekin nyt ahdistaa. (nappi+vetoketju yhdistelmä) Rintaliiveissäkin olen siirtynyt jo seuraavaan kokoon. Saa nähdä kasvaako nyt samalla lailla kuin esikoisesta, siirryin b-kupista dd/e-kuppiin. Plus sitten kun maito nousi.. Sen kyllä huomaa rinnoista, täynnä arpia.. :/ Esikoisesta ei ole vaatteita jäljellä kun myin kaikki. Olen nyt reilun 10kg pienempi kuin ennen esikosien odotusta ja roikkuivat todella rumasti päällä. Mutta mielelläänhän sitä aina vaatteita ostaa ;)

Ja noista finneistä vielä, mullakin on niitä kaulassa. Siis mitä ihmettä!?! Ei i-k-i-n-ä ennen ole ollut.. huh huh..

Nyt poistun järkyttyneenä takavasemmalle ja alan kunnon maalarin pensselillä peittämään finnejä kun pitäisi liikenteeseen lähteä. Ei naurata, ei..

Vierailija
12/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa minä taas olevan vähän uumoillut tän tulokkaan olevan tyttö, koska esikoinen on poika ja silloin alkuraskaus oli ihan erilainen; ei näin huonoa oloa, ei finnejä, ei jatkuvasti rasvoittuvia hiuksia, ei näin kamalan saamatonta ja ärsyttävää oloa... No saapi nähdä sitten!

Minä olen myös himoinnut noita Elly B - farkkuja mutta kun ne ovat niin älyttömän kalliit... En tiedä viitsisinkö laittaa äitiysfarkkuihin niin paljon rahaa. Ja vielä kun ne eivät ilmeisesti mene ihan raskauden loppuun asti?! Mutta hyvännäköiset ovat kyllä.

Mulla ei ole yhtä ainutta äitiysvaatetta, esikoisesta käytin tavallisia vaatteita aika pitkään ja sitten sain siskoltani muutamat äitiyshousut. Ja ne housut ovat jo aikoja sitten annettu eteenpäin, sisko siis antoi. Nyt näyttää siltä että tarvetta on enemmän, tavalliset housut kiristävät jo nyt....

Evius 10+2

Vierailija
13/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli eka neuvola ja pienen hakemisen jälkeen ne sydänäänet kuuluivat jo aivan selvästi :))) Kohtukin oli kuulemma jo kasvanut ja tuntui selvästi, että kyllä siellä jotain tapahtuu eikä kumma jos maha tuntuu pömpöttävän. Meidän kunnassa odottajille ei tehdäkään niskapoimu ultraa ollenkaan, muuta kuin niille, jotka ovat verikokeista saaneet tuloksen, että kuuluvat riskiryhmään. Päätimme olla menemättä noihin kokeisiin, vaikka lapsi todettaisiin hyvin vammaiseksi, en haluaisi aborttia , ja haluan ottaa syntyvän lapsen vastaan yllätys lahjana. Kyllähän ne kaikki luonteen piirteet ja fyysinen ulkomuoto sukupuolta myöten paljastuvat sitten syntymän jälkeen vasta. Lääkärinneuvolaan sain kuitenkin jo ajan. Se on vielä tämän vuoden puolella, ja siellä kuitenkin ultrataan sitten vauvan koon vastaamista viikkoihin. Eli lääkärin neuvolassa kuitenkin se pieni itunen nähdään :) Mitäs siellä lääkärin neuvolassa muuten muuta tehtiinkään...? En yhtään muista esikon ajalta... Vissiin siellä ainakin jotain kopelointia harrastettiin :) Ai niin ja LA aikaistui päivällä, mutta ilmoitan viralliset tiedot tuonne listaan vasta sitten sen lääkärin neuvolan jälkeen...

Ihanaa oli kuulla ne sydänäänet, mutta silti minusta vaan tuntuu vieläkin aika epätodelliselta tämä raskaus ja keskenmeno riski on yhä olemassa...kun ajattelen ihmisille raskaudestani kertomisesta, koko ajan mieleen tulee vaan että entä jos se menee taas kesken, eipä ole sitten mukava koko maailmalle sitä asiaa selventää.. :( Kaippa se on keskenmenon kokoneilla kohtalona joutua pelkäämään sen toistuvan uudelleen. No, pitää nyt yrittää muistuttaa itselleen, että tällä kertaa on kuitenkin noita oireita olut alusta asti ihan eri lailla ja viikojakin on kasassa nyt jo paljon enemmän kuin viimeksi.

Tosi kurjalta tuntui taas eilen lukea vieläkin km-uutisia, olen todella pahoillani fanttu :( Jaksamista uuteen yritykseen!

Kiva oli kuulla taas sinustakin Sandin :) Etpäs tosiaan vissiin olekaan vähään aikaan kirjoitellut...

No, nyt lopetan taas tämän romaanin kirjotuksen ja jätän tilaa vähän muillekin *nolostus hymiö*

Niinaemo rv 10 + 2

Vierailija
14/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollut paljon parempi ja nyt olen saanut nukuttuakin. Tänään heräsin sillein, että luulin justiinsa laittaneeni silmät kiinni...

Päätin jäädä töistä pois jo tammikuussa. Eli pätkä oli loppumassa ja sanoin pomolle ihan reilusti, etten kovin pitkään pysty töitä tekemään (erittäin fyysistä ja raskasta) ja on siten parempi kaikille osapuolille, että en ole töissä. Käyn tekemässä voinnin mukaan pienempiä pätkiä, viikon tai parin ja muuten keskityn vatsan kasvattamiseen. Jos sitä saisi vihdoinkin opiskeltua jotain kivaa, mitä on aina miettinyt " jos on aikaa" -tyylillä... Olen kyllä töissä huomannut, että selkä kipeytyy. En saa niin hyvää työskentelyasentoa ja jatkuvasti jalkojen päällä olo rassaa.

Äitipolilta ei vieläkään ole kuulunut mitään, ilmeisesti eivät pidä minua kiireellisenä tapauksena. Toivottavasti nyt kuitenkin jouluun mennessä saisin tietää, onko niitä pieniä yksi vai kaksi. Toiveita kahdesta elättelen, mutta järki on varautunut yhteen. Kieltämättä huolettaa kummankin alun vointi, vaikka toinen ihan reilusti ultrassa liikkuikin.

Vierailija
15/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kerkeä enää mihinkään! Koko ajan hirveä kiire, se vähäinenkin aika jonka kotosalla olen menee joulun laittamiseen, siivoamiseen tai leipomiseen. En nyt mitenkään hirveästi ajatellut leipoa, mutta eipä mulla olisi aikaakaan. Hyvä jos illalla kerkeää 3 tuntia kotona touhuta, kun pitäisi olla jo kovaa kyytiä nukkumassa että jaksaa aamulla taas nousta :(

No, täällä edelleenkin tyttö laskee öitä joulupukin tuloon ja äiti koulun loppumiseen ;)

Nyt alkaa se kauhea koerumba, en jaksa ymmärtää mistä saada niihin energiaa ja motivaatiota :( Meillä on ensi viikolla ma-ke 5 kokeet, eikä muuten naurata yhtään! Nytkin pitäisi olla pänttäämässä :(

Hmm..jokohan tyttö nukahti sänkyynsä, kun tuli hiljaista. Se on kyllä ollut jo puoli 7 asti yöppä päällä ;) Yleensä menee nukkumaan vasta kymmeneltä, mutta taisi olla raskas kerhopäivä..Jihuu, mäkin pääsen rauhassa kohta kömpimään sänkyyn :D

Etova olo vain jatkuu..Tänäänkin meinasi taas hätä tulla linkissä, kun tuntui, että matka kestää ikuisuuden :(

Onko kenenkään maha " pullistellut" satunnaisesti..?! Äh, olipa typerästi esitetty kysymys.. Mulla tuossa illasta veti mahan pyöreäksi kuin pallo ja aivan kuin loppuraskaudessa, se oli iso. En tiedä oliko se jokin supistuksen tapainen tai joku turvotus..hmm..outo se kuitenkin oli! Mulla tätä mahaa on siis muutenkin niin paljon ylimääräistä, että se näytti aivan samalta, kuin esikoista odotuksen lopussa..Tuntui, että se poksahtaisi just. Olen tässä miettinytkin, että jospa öittiäisiä onkin 2, vaikkei se neuvolatäti nähnytkään kuin yhden. Pienihän se oli..Tuntuisi oudolta..Niin, ja tuo " pullistus" ei sattunut yhtään vaan tuntui vain, että paita alkaa kiristämään :O

Täällä kans yksi finninaama :( Mä en tykkää! Noi on vielä niin kamalan kipeitäkin!

Mutta nyt oma peitto ja tyyny kutsuvat ;)

~suviande ja öittiäinen 10+3~

Vierailija
16/16 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis eka ultra. Olin jotenkin niiiin varma, että tyhjää näyttää kohtu, mutta ei, ihana vauva siellä oli! Ihan ihmettelin, että on käynyt niin hyvin. Alussa vauva vain oli paikoillaan, sitten hieroi toisella kädellä poskeaan ja lopussa morjesti meitä (tai venytteli, heh) käsi suorana pitkällä pään yläpuolella. Voi että oli ihana nähdä! Olisin voinut katsoa sitä leffaa koko illan :) Jotenkin silti tuntui, että vauva jäi sinne tutkimushuoneeseen. Yhä on vaikea uskoa, että hän lähti sieltä huoneesta meidän mukana kotiin. Esikoinen 2v. ei tajunnut ultrasta mitään, kutitteli vain mun jalkoja sängyn jalkopäässä.

Meidän vaavin mitat olivat 5,44 cm ja SUUREKSI yllätyksekseni laskettuaika vastasi päivälleen (esikoisesta siirtyi 5 päivää myöhemmäksi). Meidän laskettuaika on siis 29.6. Haluaisin silti kovasti kuulua teidän joukkoonne, enkä siirtyä vieraisiin kesäkerttuihin. Esikoinen meni 9 päivää yli, joten olen ihan varma, että vasta heinäkuun puolella kannattaa pakkailla sairaalakassia ;)

Oli kyllä ihana nähdä se pikkuinen. Niille, joille kunta tarjoaa ekan ultran vasta rv 15 jälkeen, suosittelen ehdottomasti yksityisellä käyntiä. Kyllä se on sen hinnan arvoinen ja saa varmuuden. Meillä oli siis kunnan ultra, mutta menemme sitten yksityiselle rakenneultraan.

Nyt nukkumaan! Huomenna rv 12 täynnä, hurjaa! :)

Liinaharja 11+6

Ps. Taidetaan kuitenkin kertoa jouluna perheille ja joillekin ystäville