^^^Enskat lauantaihin^^^
Perjantain pulinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9790386&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (22)
täälläkin herätty... tosiaan toissa yönä oliver päätti valvoa melkein 1½ tuntia kun oli klo15 alkaen yöhön nukkunut putkeen. vain pari kertaa herännyt syömään ja jatkanut unia. no, ei itkenyt kaipasi vain seuraa. siinä hetki netissä surffailtiin ja syötiin, sit taas uni maistui! eilen sit en illalla antanut nukkua, vaan pidin " väkisin" hereillä syönnin jälkeen, niin johan nukutti yöllä=) eli nyt meilläkin ekaa kertaa yöllä hetki valvottu!
Queen, joo tossa pt:ssä hyvä takaluukku. hyvä nostaa vaunut kun ei sellaista pykälää edessä kun sedaneissa ja muutenkin tilava!=)
milli oli ollut yölenkillä, jotkut tosiaan varmaan katsonut että " tuohon aikaan lapsen kanssa lenkillä" ;=) väliäkös sen kun toinen nukkuu kiltisti!
Hoplopin treffit, tajusin just että ne ois ristiäisten aikaan:( enkö mä taaskaan pääse treffaamaan. no, koitetaan järkkäillä tänne pääkaupunkiseudulle jotain päiväkahveja, niin pääsee meikäläinenkin tuulettumaan:))
mies salibandyturnauksessa, kohta naapuri tulee kylään 1v3kk poikansa kanssa=) taidanpa lähteä tuttipulloja siivoamaan keittiön pöydiltä pois, tuntuu että niihin hukkuu!! niitä on joka paikassa...
sori isojen kirjaimien puuttuminen, mut oliver varannut toisen käden!
Aurora & Oliver 3vkoa4pvää
ps. Ma olis jo 1kk neuvola, mihin tää aika menee??!!
Heti kun siirryttiin päiväpinoihin, niin johan poppoo hiljeni :)
Queen, kiitos vielä selvennyksestä fyskareissusta, hyvin on Liia kehittynyt!
Pikku-millin poppoota olen unohtanut onnitella ihka omasta asunnosta! Mäkin haluun!!! Kuulosti kivalta vaihtelulta tuo teidän yöllinen reissu :) Oli muuten taas ihania kuvia Aksusta!
Aurorakin saanut nukkua viime yön hyvin :) Kuinkas usein Oliver herää tällä hetkellä syömään öisin? Oliverkin jo kohta 1kk, hui!
Ihanaa, Iitukka heräsi tänään " vasta" klo 8.45. Viikon ajan on jo klo 7-8 aikaan kuulunut ekat kiljahdukset pinniksestä. Ida on niin huvittavan näköinen aamulla kun kurkistan meidän sängystä sinne pinnikseen. Masullaan, kädet suorina (pääsee korkealle) hän oikein odottaa koska isi tai äiti kurkistaa sänkyyn :) Sitten muutamana aamuna Ida on tehnyt jo silleen, että ylettyy toisella kädellä pinniksen reunalle ja nostaa itseään vieläkin vähän korkeammalle kurkistamaan meidän sänkyyn ja eihän sitä koskaan tiedä koska se toinen käsikin tulee siihen mukaan ja siellä ollaan jo polvillaan. Kävipä kyllä jo mielessä, että jokohan sitä kohta laskisi pykälällä alemmaksi pinniksen pohjaa ettei käy niinkuin Naperolle, että keskellä yötä joutuu laskemaan :D
Silmun (vai solmun) unohdin toivottaa tervetulleeksi :D
Tänään jatkettiin taas kestoilua. Pidin meinaa päälle pari viikkoa taukoa, kun ostin vahingossa nafteja kerttiksiä ja ne oli käytettävä pois. Ainut vaan niin oli pakko tilata L-koon vaippoja kun kas kummaa melkein kaikki ämmät menneet pieneksi. Vyötärön kohdalta ei meinaa mennä kiinni...
Nyt voisi vähän siivota, kun neitikin nukkuu tuolla ekoja päikkäreitään...
MiaMik ja Ida 5kk+
Piti vielä sanomani, että ihanaa kuulla Milonkin masuvaivojen helpottaneen ja öiden menevän nukkuessa eikä kukkuessa :)
MiaMik: Vai on teillä siirrytty L-kokoihin. =) Meillä taas S-kokosetkin mahtuu aika hyvin. Pari M-kokosta on jo kyllä käytössä, mutta ne on vähän isoja! =D
Aurora: No voi harmi kun sulla menee kaikki treffit ohi suun... =S Noh. Onneks enskat on aktiivista sakkia, ni eiköhän pääseutulaiset järjestä semmosetki treffit johon sä pääset menemään. ;)
P.Milli: Voi että mä oon viäki ihan tohkeissani tosta teidän uudesta asunnosta! :) On varmasti huippu ihanaa kun saa laittaa Aksullekin ihanan oman näkösensä huoneen. Voih... oon ihan kade kyllä. :) Heh.
Taidan lukee ton perjantain pinon, josko siellä olis jotain kommentoitavaa... Moro.
Burde ja Heidi 5,5kk
Mutta täällä oli se isoisovanhempien keskustelu, johon en oo vielä vastannu... Eli mulla ei oo oo isovanhempia enää elossa. Miehellä on vielä pappa ja muori, jotka asuu kans täällä Tampereella. Se pappa tosin on just se jolla on se aivoihin levinny keuhkosyöpä. :(
Ja joskus aikasemmin oli se sukulaiskeskustelu... ni siihen mun vastaus.. Eli miehen puolen suku asuu kaikki täällä Tampereen seudulla, mutta mun sukulaiset asuu Jyväskylän seudulla ja pääkaupunkiseudulla... eli niistä ei oikeen oo apua esim. vauvan hoidossa. Mut onneks ny sentään noi miehen sukulaiset on tässä lähettyvillä...
Voi hitsi... Söin tässä samalla aamupala leipää ja nyt alko kiertää mahassa.. Toi juuston loppu ei tainnukaan olla enää hengissä. :( Eilen illallakin mulla kierti mahassa ihan hirveesti ja maha oli vähän kipee... No tiettyhän se tarttu sitten Heidiinkin, joten me valvottiin kans viime yönä jonku aikaa kun sen masu oli kipee.. :( Onneks nyt Heidi on nukkumassa partsilla ja nukkuu tod.näk. aika pitkään, että toivottavasti se ei tällä kertaa sais ämmän välityksellä masuvaivoja.
Jaha.. tulipas omaa napaa oikeen urakkalla... Sorry *punastuu*.
Burde taasen
Yritän tässä lukee tän viikon pinoja.. Maanatai on ainoo, minkä oon lukenut kokonaan eli omaa napaa tulee nyt..
Paitsi Q: Onnea vielä! Nyt vasta luin ton sun tiistain viestin (eilen vaan äkkiä huomasin jotain muista viesteistä..).. tippa linssissä olin ton lukemisen jälkeen :). Vitsit miten ihanaa OIKEESTI!!
JA ihan hirveesti onnea yritykseen niille kenelle 2. on tervetullut!! bdbd..
Mä olin keskiviikon koulussa. Tein yhden yön, mitä en viime talvena voinut tehdä, koska siinä käytetään ainetta, joka on hermomyrkkyä ja toista ainetta joka on syöpää ja geenimutaatioita aiheuttava.. En varmaan ole ikinä nauttinut niin paljon koulussa olosta kuin nyt. Aluksi aamulla junassa ja koululla oli ihan sellanen olo et olen aivan väärällä planeetalla, mut sitten oli tosi kivaa.. En edes oikeastaan huolehtinut et miten mies ja D pärjää, ruokiksella laitoin miehelle viestin ja hyvin kuulemma meni :). Iltapäivällä alkoi kyllä olla jo koti-ikävä ;). Pojat oli pärjännyt hyvin ja D oli syönyt suht. normaalisti. Ihana tietää, niin voi toistekin häipyä hetkeksi jonnekin ;).
D on ollut tosi kärttyisä ja jalassa roikkuva.. Koko ajan pitää sylitellä tai ainakin olla alle metrin säteellä pojasta. Taitaa olla se suuri 8 kk " toinen syntymä" kyseessä.. (Lainasin piruuttani Wahlgrenin Lapsikirjan, kun siitä treffeillä puhuttiin ;). En vaan ole vielä ehtinyt hirveesti siihen paneutua..).
Eilen meidän pieni vauva sit todisti, että vauva-ajat alkaa olla loppumassa (vaikka sylihiiri onkin). Illalla D päätti nousta seisoon sohvaa vasten :D. On yrittänyt ennekin jos sohvan vieressä on tyyny tai mä makoilen sohvan edessä, kun silloin pääsee vähitellen hivuttautumaan ylemmäs helposti. Eilen siis nousi seisomaan ilman mitään apuvälineitä :). Tyyny oli sihvan vieressä, mut D ei ollut tyynyn kohdalla. Seisaaltaan D yritti hivuttautua tyynyt päälle ja siitä kiivetä kokonaan sohvalle..
Nyt jatkan lukemista.. Jos sais jotain käsitystä teidän kuulumisista ;).
Ja pk-seudun treffeistä.. Mä ja D ollaan aina kiinnostuneita ;)
Jenni ja D 8 kk
Hui, Jennin D:kin siellä jos nousee seisomaan :) Siitä tulikin mieleen, että unohdin quieron poitsua onnitella uudesta ryömimistaidosta, onnittelut siis!
Nyt täytyy mennä pelastamaan tuo neiti tuolta sohvatuolin alta. kummasti taas pääsi pyörimällä muutaman metrin ja missäs sitä muuallakaan olisi kuin sohvatuolin alla hakkaamassa päätänsä! Aina muutenkin kun Iitu kääntyy mahalta selälleen niin pää vain kolisee lattiaan, mutta neitipä ei ole moksiskaan. Ihmettelen kylä suuresti, kun muuten tuntuu olevan niin herkkä :)
Kirjoitin taas niin vauhdilla :D Ja tietenkin piti Jennin poitsuakin onnitella siitä seisomaan noususta :D
Taas kävin lukemassa Enskojen monen päivän pinoja ja huomasin,että Pikku-Q:sta on tulossa isoveli!!!!Oikein paljon Onnenkantamoisia koko teidän perheelle!!!!Ihana asia!!!!
Ja oli täällä muitakin plussia:oikein paljon onnea pikkukakkosista!!!!
Meidän Poikanen on 8kk,ja kävin viemässä työpaikalle Hoitovapaa-anomuksen.Poikaa ei viedä hoitoon ennen 2v synttäreitä,mutta itse meinaan tehdä sellaisia keikkaluonteisia töitä heti,kun imetys antaa vähän myöten.Isi hoitaa vapaapäivinä,et äiti pääsee töihin.
Meinasin kirjoitella nyt kerrankin oikein kunnolla,mutta heti Touhutoope heräsi päikkäreiltä....Ryömii ja istuu,pyörii ja konttausta harjoittelee,joten menossa pitää olla mukana,ettei tapahdu ' hirveitä'
;-D
Eli oikein mukavaa kevättä teille kaikille!
T:PauliNea ja Poikanen 8kk
Sain vihdoin tytön nukkumaan¿ ollaan seurusteltu ja syöty jne aamukymmenestä asti ja nyt vasta uni maistuu. Yösyötötkin kestää yleensä helposti sen 2 tuntia, mikä on hiukan raskasta välillä. Auroralla taisi suunnilleen saman ikäisen vauvan kanssa mennä yleensä yösyötöt paljon sujuvammin kuin meillä J . Kauanko Oliverilla yleensä menee aikaa/syöttökerta?
Onnea Q!! ja muillekin plussanneille. Hurjaa että täällä aloitellaan jo toista kierrosta.
Meillä on nyt tässä alkuun käynyt aika paljon vieraita ja kaikki se kestitseminen yhdistettynä vähäisiin yöuniin alkaa nyt tuntua vähitellen. Tosi vaikeaa saada päivällä unen päästä kiinni, käyn ihan ylikierroksilla koko ajan. Väsyttää, mutta ei saa silmiä kiinni. Olisi ihanaa päästä vähän ulkoilemaan mutta taidan vielä priorisoida nukkumista kuitenkin.
Aika hauskaa kuitenkin että tuon kahden viikon ikäisen tytön kanssa voi jo seurustella. Tyttö viihtyy hyvin sylissä, katselee ja kuuntelee kun sille juttelee. Olen vähän lauleskellut sille ja ollaan yhdessä tehty kotitöitä.
Mutta nyt yritän taas niitä päiväunia!
tokkopa ja tyttö 2,5 vkoa
Tokkopa, kannattaa tosiaan laittaa vauvan nukkuessa oma lepo etusijalle, ulkoilut ja vieraiden kestitsemiset ehtii myöhemminkin :) Tuo on raskas vaihe kun joutuu öisin valvomaan pitkiä pätkiä, on vielä hyvässä muistissa kuinka meilläkin syötiin ja valvoskeltiin parin tunnin pätkiä öisin. Mutta onneksi se ajan kanssa helpottaa!
PauliNeankin poika osaa jo vaikka ja mitä :)
Voi kuinka suloiselta kuulostaa Iitun kurkkimiset pinniksesta :)
Jennin D oli noussut seisomaan, vautsi, onnea uudesta taidosta!
Kiitti Osse ja Ope noista istuttamiskommenteista. Ja Opella olikin ihan asiantuntijan antamaa ohjeistusta asiasta, kiva kuulla että voin rauhassa antaa pojan olla sylissä istuvassa asennossa, mihin on aina ihan pakko itseä punkea :)
Meilläkin on nyt Aleksi alkanut nauramaan ääneen, aivan ihanan kuuloista! Vielä se ei mitenkään helposti tule, mutta jos jaksaa nostella poikaa ilmaan niin johan alkaa kikatus... :D (" pientä" treeniä käsille, kun tuo jässikkä painaa jo varmaan sen 8kg...)
Jos nyt menisi tekemään jotain järkevää, kun poika vielä nukkuu.
Tai jos sittenkin tuota tv:tä...
Ai niin, täälläkin Idols suosikki on Ari :)
Viipero & Aleksi 4kk+
Jennille jo tossa aamulla kerroinkin, mutta raportoitakoon nyt muillekin, että quun känkkäränkkä jatkui koko viime yön. Siis ihan oikeesti meidän poika, joka nukkuu jo kiltisti läpi yön, itkeskeli ihan koko ajan ja unissaan hieroskeli päätään puolelta toiselle. Annoin maitoakin yöllä, kun ajattelin, että voiko tuo ryömiminen olla yhtäkkiä niin kuluttavaa, että nälkä on iskenyt taas kesken unien... Mutta aamuyöllä poika oli ihan kuuma, kun nostin hänet viereeni ja kuumettahan se sitten oli. Suppo auttoi taas melkein heti. Mies oli yöpyvällä työvuorolla, mutta tuli onneksi aamulla kotiin. Puoliltapäivin saatiin aika lastenlääkärille, joka totesi heti, että ihan selvä tapaus, molemmat korvat on tulehtunut! Eli nyt sitten quulla on ensimmäinen antibiottikuuri, ja toivotaan, ettei sillä ala mikään korvatulehduskierre. Meillä on molemmilla ollu aika hankalat korvatulehdukset pienenä, joten vähän jänskättää. Lääkäri neuvoi välttämään flunssapesäkkeitä eli etenkin kaikkia paikkoja, missä nämä lapsukaiset pääsevät peuhaamaan ihan kasvotusten. Ei siis taaskaan kerhoja ja muskareita yms. ensi viikolla, voihan plaah! Mutta tärkeintä on saada poika terveeksi!
Hyvä, että Aksulla ei kuitenkaan ollut korvatulehdusta!
millin perheellä oli mielenkiintoinen yökävely. :) Mekin suunnitellaan jo innolla muuttoa, kun se tulee jo yllättävän pian, varmaankin toukokuun alussa. Nyt tän viime viikkoisen jymy-yllätyksen myötä ollaan todellakin onniteltu itseämme siitä, että ollaan ostettu valmiiksi iso asunto, jossa on tilaa quulle ja myös pikkusisaruksille! :) Tekis mieli muuttaa vaikka heti, kun toi quun menovauhti oletettavasti tosta nopeutuu aika piankin, ja meillä on täällä vanhassa asunnossa sellaset johtohässäkät, että apua!
D:lle onnittelut seisomisesta! :) Kyllä se oikeesti muuttaa vauvaa tosi paljon, kun " elintaso" nousee. Jotenkin noi seisovat ja konttaavat ja ylhäältä tavaroita kurkottelevat vauvat on jo niiiiin lähellä taaperovaihetta kuitenkin. MiaMikin Idakin kohta jo nousee ylös, huih! Muutenkin Iitukka kuulostaa etenevän tosi vauhdikkaasti!
Tosi kiva oli kuulla PauliNean ja poitsun kuulumisia! Sun viesteistä aina välittyy sellainen positiivinen fiilis. Teidän Touhutoope on kyllä tosiaan jo touhukas! Saa olla silmät selässäkin. Pääseekö poika konttaamalla jo eteenpäin vai huojuuko vasta?
tokkis, sano vaan ihan suoraan vierailijoille, jos et kertakaikkiaan jaksa ottaa vastaan. Mekin sanottiin ihan aluksi muutamille, että sopisko, että he tulisivat vähän myöhemmin tai pyydettiin esim, että kaverit tulis samalla kerralla just sen takia, että jäis edes hetki aikaa nukkua päiväunia ja vaan levätä sillä välin, kun vauva nukkuu...Kyllä kaikki sen ymmärtää.
Pikku-quu lähettää iloisia terveisiä kikattavalle Aleksille! :D
Me käytiin tänään lääkärireissulla ottamassa samalla passia varten kuva pojasta. Tuli tosi hyvä, jotenkin niin ison pojan näköinen, kun on mustavalkoinen.
Tänään ei ole pelottanut niin paljon tuo oma napa, kun ollaan hoidettu tätä meidän pikkupotilasta. Kaikki siis toistaiseksi hyvin, masussa myllertää ja aamuisin sekä iltaisin etoo. Mikä jännintä, tunnen jo käsin ihan selvästi, että kohtu on hieman kasvanut!
-Q- ja -q- 7kk ja masuvaavi 4+?
Perjantaina oli neuvola, uusimmat mitat: 9670g ja 79cm! Onko vähän pitkä tyttö meillä, häh? Miten voi olla noin pitkä? En ymmärrä... Painoa oli kahdessa kuukaudessa tullut vajaa kilo, pituutta 5cm! Päänympärykseen oli tullut yksi milli.
Niinhän siinä kävi, että sairaana oltiin koko perhe. Mies vielä kuumeessa mutta minä ja tyttö ollaan jo suht terveitä, nuha vielä vaivaa.
Elikkäs eilen illalla kyllä jo tultiin kotiin, mutten jaksanut lukea saati kirjoittaa mitään, tänään onkin sitten päivä menny tavaroita lajitellessa ja kävi yksi ystäväkin kylässä. Ihanaa!
Pakko teille kertoa, tää ystävä on siis mun lapsuudenystävä, ollaan asuttu 20m päässä toisistamme ja ikäeroa meillä on noin 5kuukautta, joten ollaan kasvettu yhteen! Ollaan oltu toistemme kaasoina, minä viimeksi hälle pahoinvointeineni kaikkineen... Ja nyt hän odottaa esikoistaan!!!!!!!! LA on elokuussa, ja mä olen ihan sika onnellinen hänen puolestaan!!!!!! IHANAA!!!!!! Ainoo harmitus on vaan se että kun hän jää kotiin, niin mä JOUDUN töihin... Byäää!
Mulla on nyt ajatukset kaikki hänessä... Anteeksi!
Ja toinen hyvä ystävä saa hetkenä minä hyvänsä toisen lapsukaisensa... Tai siis LA oli jo melki kaks viikkoo sit, maanantaina puhkaistaan kalvot, josko se sitten syntyis...
Mutta siis olitte puhuneet isoisovanhemmista, Eetulla on kaksi isoisoäitiä, toinen on minun äitini äiti ja toinen miehen isän äiti.
Pikkumillillä oli ollut yökävely, varmasti ihana kävellä uuden oman asunnon ohi... Ja haaveilla... Ja mitä sen on väliä mitä muut ihmiset aattelee moisesta!
Uusien taitojen oppineille onnea! Ainakin quu ja D olivat saaneet uusia taitoja, ja Iitukkakin...
Jenni oli käynyt koulunpenkillä, mahto kyl olla mielenkiintosta! Ja hienoa että miehesi oli pärjännyt Dn kanssa.
Tokkopalle tervetuloa joukkoon, minä tosin kuuluisin jo tuonne taaperoihin, mutta...
Napnapin tyttö on kyl tosi pitkä! Ja hienosti hän on kasvanut!
Kaikille nuhanenillä paranemisia, mun on parempi lopettaa, kun päässä ei oo kuin yks ajatus, kaveriii saaaa vauvaaan....
napero ja Eetu 1v1kk
Eetun mittoja
pituutta oli 75.2cm ja painoa 8700g ja päänympärys oli 46.1cm, että meillä on tuollainen pikkuinen...
napero
.. En mä saa noita tän viikon pinoja ikinä luetuks.. Täällä ei nukuta päivällä kuin 30 min pätkiä ja muu aika roikutaan äidin lahkees.. Koko iltaakaan ei jaksais koneella istua..
Sen verran ehdin päivällä vilkasta, et MARIKAAkin saa onnitella.. Eli koko porukalle isot onnittelut.. Ja Q & Marika te ette kyl lähde täältä minnekään :). Saatte kirjotella jonnekin muihinki pinoihin, mut tänne pitää kirjotella kans ;)
Pikku-millille ja porukalla onnea uudesta kodista! Koska muutatte? Meillä on nyt kans eka " koti" . Ei noita aikasempia opiskelija-asuntosäätiön asuntoja oikein kodiks tuntenut.. Me ei ees mitenkään hirveesti sisutettu niitä tms. kun tiedettiin, et asutaan max pari vuotta.. Kauanko sulla on koulua jäljellä? Oletko syksyllä menos takasin? Mä nimittäin menen syksyllä vielä 1,5 vuodeksi kouluun..
IsoIsovanhempia D' lla on 2 isomummua. Mun mummut. Tosin toinen on halvaantunut ja menettänyt puhekyvyn aivoverenvuodon seurauksena, kun mä olen ollut joku 8 v. Toinen isomummu on hyvässä kunnossa ja asuu mun vanhempien kanssa..
q' ko on oppinut ryömimään? Tais sulla (taas) samaan aikaan kun D' lle se taito.. d oli 7 kk ja 1vko, kun ryömi..
Mitä te ootte puhuneet niistä hoplop-treffeistä? Mä en hirveen mielellään lähtis sunnuntaina, mut jos " kaikki vanhat" naamat on tulos (ja uusiakin tietty) niin kai sitä sit on pakko ;)
Hassua miten erikokoisia vauvat on (ja varmaan vaipatkin). Meillä käytetään M ja joitain L kokosia. Osa noista L' istä on kyllä etenki vyötäröltä isoja, mut M taas jää usein matalaks.. Mä olen taas löytänyt uuden innostuksen ;) Villahousut (niistä taisin jo höpistä) ja sisätäyttövaipat. Noi sisätäytöt on kyllä ihan 1' siä.. Kuivuu nopeesti ja saa just sen verran imuja kun tarvii..
MM: Mä kyllä luulin jo tosta ekasta viestistä et onnittelit ;) (eli omin q' n onnittelut ;) ). Onko teidän pieni alkanut kierimään? Sama se mikä on tyyli, kunhan maisemat vaihtuu ;) Hienoa Iitu!
PauliNea: Kuulostaa aika tutulle ;). Meillä ryömitään hurjaa vauhtia, keikutaan kontallaan ja ilmeiseti aletaan nyt kiipeileen ylöspäinkin..
Voi q-pientä! Toivottavasti korvat paranee ja pääsette tosta räkiskierteestä! Ja jaksuja koko perheelle! Mamma Q' n pitää sit vaan muistaa lepäillä aina kun voi :D! Mulla oli alkuraskaudessa ihme mahamyllerryksiä ja useampi vikko sellanen olo et menkat alkaa ihan just. Etenkin bussissa tms. tärinässä istuessa tuntu, et kaikki tärähdykset ottaa mahaan.. Maha kai kasvaakin paljon nopsempaan kuin ekalla kerralla, ainakin D' n muskarikaverin äiti sanoi niin..
NapNap' in tytölle 1 v. onnea jälkikäteen *nolo*.. Hiukan iso teidän minimimmi jo on!
Napero: Mulle ei tullut ne kuvat, mitä lähetit.. Laitoin siitä kyl sähköpostia, mut se varmaan hävis..
Nyt mies tuli töistä, joten meen sitä kiusaan ;)
Jenni ja D 8 kk
laitoin sulle uudestaan ne kuvat! Toivottavasti saat ne! Ja jos joltain muulta viel puuttuu (ja multa vaan löytyy s-posti) niin ilmoittakaa...
napero
Piti vielä tulla hehkuttamaan, että quu istuu sittenkin jo hienosti ihan ilman tukea! Sille on nyt tullut joku ahaa-elämys tässä parina viime päivänä. Ehkä toi ryömiminen oli viimeinen niitti sillekin, että se oppi istuskelemaan. Kokeiltiin tänään laittaa se leikkimään istuma-asennossa ja laitettiin varmuuden vuoksi imetystyyny sen selän taakse, jos se sattuis kupsahtamaan, mutta siinä se jökötti ja hymyili maireasti kameralle ja videokameralle, kun ikuistettiin näitä uusia taitoja! :)
Napero, sä oot kyllä tosi hyvä ystävä, kun noin liikutut parhaan kaverisi vauvauutisista! Kuulostaa ihanalta teidän ystävyyssuhde.
Joo, D ja quu on kyllä samikset! Ihan kiva tietää etukäteen, että meilläkin reilun kuukauden päästä jo seisoskellaan. Ei vais, katsotaan nyt. :)
Hienosti oli NapNapin neiti kasvanut ja on kyllä hitsin pitkä tyttö!
Nyt alko bondi, pitääkin mennä miehen kainaloon tiirailemaan sitä.
-Q-
Aloitetaanpa pino lauantaille kun kerran vuorokausikin on jo vaihtunut. Oltiin miehen veljellä istumassa iltaa ja puoli yhden aikaan kotiuduttiin. Ja tietysti piti kävellä kotiin uuden asunnon ohi kun kerran matkan varrella on¿ oltiinpa varmaan näky kun puoli yhdeltä yöllä vaunujen kanssa käveltiin. Akseli kyllä olikin melkoisen sikeässä unessa kun kyläpaikasta lähtiessä ei herännyt kun puin ulkovaatteet ja kotona ei herännyt kun riisuin ne samaiset ulkovaatteet¿ pyjama olikin jo valmiiksi päällä niin sai vaan kipata täydessä unessa olevan pojan suoraan sänkyyn.
Kiitos kaikille onnitteluista uuden asunnon suhteen! Ihana päästä laittamaan omaa kotia. Mulle tää oikeestaan on ensimmäinen ihan oma koti kun silloin alun perin muutin miehen luokse ja siitä sitten tähän nykyiseen muutettiin vuokralle. Ja ihanaa on se, että saadaan Akselille oma huone. Josko saataisiin öitä rauhoittumaan vähän.
Ai niin ja sitä piti jo paljon aiemmin kommentoida kun joku kysyi isompien vauvojen maito- ja hapanmaitotuoteasioista. Jogurttia Aksu on saanut niiden vauvajugujen muodossa jo puolivuotiaasta. Lehmänmaitoa oon nyt pari viikkoa laittanut puuron sekaan ja tarkoituksena on aloittaa vähitellen kokonaan lehmänmaitoon siirtyminen kunhan vaan sais aikaiseks.
Tokkopalle onnea pikku prinsessan syntymän johdosta!
Ihana lukea vauvakuumeista ja plussailuista =) Mulla vauvakuume taitaa olla kroonisena vaivana, mutta koulun käyn nyt loppuun tässä välissä ennen kun vauvakuume saa kunnolla tähän pirttiin iskeä.
Isoisovanhemmista oli puhetta. Meillä on kaksi mummua jäljellä eli sekä mun että miehen puolelta on meidän äitien äidit elossa ja he sitten ovatkin sitäkin sitkeämpiä :D miehen mummu ikää 86v ajaa edelleen autoa (mikä ei mun mielestä oo välttämättä ihan kaikkein kivoin asia¿ kyydissä olleena) ja käy Espanjassa golfaamassa.
Pikku-Q:lle onnea ryömimään oppimisesta ja kiva, että kylpy sujui ¿isojen poikien tyyliin¿ hyvin.
Niin ja Idolsissa suosikkina Ari =D
Flunssaisille pienille (ja isommillekin) jaksamisia!! Aksun kanssa eilen piipahdettiin lääkärillä näytillä yskän kanssa. Keuhkot kuunneltiin ja kaikki oli ok ja korvatkin onneksi oli kunnossa. Tänään Aksulle ei oo ruoka maistunut sitten ollenkaan. Kylmää hedelmäsosetta ja maitoo vaan. Josko ne olis ne hampaat ;)
MM, mä syön ainakin ihan päin perästöö¿ ja sen kyllä huomaa.
pikku-milli & Akseli 10kk