Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**marraskuiset 06- nyt on jo marraskuu!!**

07.11.2006 |

eli ihan pakko pistää pinoa pystyyn jos joku muukin jo palstailisi.

kertokaas kuulumiset!

Meillä menee ihan mukavasti. Tytöllä tuntuu kaksoileukaa pukkaavan- ilmeisesti maito siis riittää ja ihan yllättävän hyvin ovat menneet yöt. Vauva on rauhallinen tapaus eikä juurikaan huutele. Koliikkivauvan ja 2 maitoalleregista kokeneena tuntuu ihan omituiselta näin tyytyväinen vauva. :-)

mom ja tyttö pian 1kk

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syödään yöllä kolmen-neljän tunnin välein. Muuten nukkuu hyvin. Tuntuu että vauva kasvaa ihan silmissä.

Meilläkin on nimi jo päätetty, kutsuma nimi otettiin käyttöön jo salissa. Koko nimi päätettiin alkuviikosta. Ristiäiset pidetään joulukuun alussa.

Mulla raskauskilot ovat jo lähteneet, itse asiassa painoa on 3 kiloa vähemmän kuin raskauden alkaessa. Ja se passaa mulle mainiosti. Jospa tuosta ylipainosta pääsis vihdoinkin eroon..

Ulkoilua ei olla vielä aloitettu. Ensi viikolla sit ku on kaksi viikkoa syntymästä. Esikoinenkin on ollut kauheessa nuhassa.

Nyt täytyy mennä imetyshommiin! Moi!

Vierailija
2/36 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että meitä on tällä puolella jo näin paljon! Onnittelut teille kaikille omista kääröistänne!

Ovatko teidän miehenne olleet jo isyyslomalla? Entä onko terveydenhoitaja käynyt? Montako kotikäyntiä teidän neuvolassanne on?

Minun mieheni on ollut tämän viikon lomalla. Joulun aikaan olisi tarkoitus pitää lomaa joulusta loppiaiseen ja ne muutama jäljelle jäävä päivä pidetään pääsiäisen aikaan.

Terveydenhoitaja kävi meillä eilen (vauva silloin 10 päivää vanha). Käy vielä ensi viikolla, jonka jälkeen siirrymme lastenneuvolan asiakkaiksi. Sieltä tulee terkkari kotikäynnille 6 viikon iässä. Eli hyvää palvelua on...

Meidän vauva on saanut sekä rintamaitoa että korviketta (2:sti päivässä). Terveydenhoitaja suositteli korvikkeen antamista imetyksen rinnalla edelleen, sillä painoa oli tullut vähänlaisesti. Öisin poitsu on aika haka nukkumaan, herättää vain pari kertaa, mistä tietysti koko muu perhe on erittäin kiitollinen! Isommat sisarukset hellivät pikkuveljeä kilpaa ja mustasukkaisuuspuuskilta on säästytty ainakin toistaiseksi. Ulkoilua ajattelimme aloitella (sään niin salliessa) viikonloppuna. Se kahden viikon raja menee rikki maanantaina.

Eli kaikki hyvin täällä. Ihmetellyt olen sitä, että mitään itkupuuskia minulla ei ole ollut vaan paljon valoisampi olo kuin aikaisempien lasten kohdalla. Myöskään väsymystä ei ole juuri ollut. Ehkä sitä osaa nykyään kuunnella enemmän itseään ja osaa olla itselleen armollisempi...

Loistavaa viikonloppua kaikille!

-Neljän muumin mamma-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun viherrän teille, joilla maitoa tulee " yli äyräiden" . Mulla tulee juuri ja juuri yhden tarpeisiin ja kaksihan noita on... Nyt on vielä ilmennyt uusi ongelma. Jouni ei nimittäin enää " osaa" imeä rintaa. Sairaalassa jouduin muutaman päivän käyttämään rintakumia kipeiden rinnanpäiden vuoksi. Sen jälkeen ei Jounilta oikein ole onnistunut ilman rintakumia (Miska on kyllä tosi hyvä imemään). Nyt sitten ei onnistu edes kumin kanssa. Aivan onnetonta lussuttamista. Imussa ei mitään voimaa. Pullosta kyllä syö. Paljasta rintaa jos tarjoaa, niin vauva karjuu keuhkonsa pihalle kyyneleet silmissä eikä kuvittele edes yrittää imeä, vaikka rinta olisi jo tungettu syvälle suuhun :( Että tämäkö on tässä sitten? Yritän pumpata sen, mikä Miskalta jää ja juottaa Jounille, hän kun sitä pienen kokonsa takia enemmän tarvisi.

Kiloista - voih... On noita 4kg enemmän kuin ennen raskauta ja 8kg enemmän kuin mitä normaalisti. Imetys ei tehoa mulla mihinkään, paino taitaa olla vain nousussa, kun täällä sisällä vain istun ja makaan. Vuoden vaihteessa ajattelin aloittaa ihan kunnon laihdutuksen (mikäli ei vaikuta imetykseen) ja jumpan myös.

Alia ja pojat

Vierailija
4/36 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alian kadehtia- sulla on siellä kaksi pientä joista huolehtia, hyvä on että syliä riittää molemmille- maitoa saa kaupasta ;). Itsellä on periaate että en ota paineita imettämisestä- enää. Esikoisen kohdalla oli myös tuo imeminen heikkoa, nyt tämä tuntuu olevan tytöistä kaikista innokkain siihen touhuun osallistuja. Eli lapset ovat erilaisia..tietenkin! Hattua sulle nostan kun kahden kanssa pärjäät- kun tietää että yhdessäkin on hommaa!

Meillä herätään yöllä 2-3 kertaa, rytmi on kyllä vielä hakusessa ja tuntuu että elellään samaa kuin masussa- eli päivät nukutaan ja yöllä siinä 12 jälkeen alkaa virkeä hetki. Viime yönä ähisi kahteen saakka kunnes nukahti. Toki tuo on sinänsä raskasta kun heräilee, että monesti herää siinä 04-05 ja kun taas saadaan unenpäästä kiinni herää jo nämä isot siskot. Eli siinä ollaan hereillä joka aamu aika aamutuimaan: Toivotaan että pää kestää !

Kilot on ensimmäistä kertaa lähteneet alkupainoon asti pois. Maha on vain ihan järkyttävä näky. Se ei ihan heti taida poistua mun kropasta. On pallo ja ällö. Mutta sitten kun saa taas alkaa joskus ehkä reenata (lue kun jaksaa...) niin ehkä sitten vähän pienenee. Kyllä nuo leikkauksetkin jättää aina jälkensä! Ja kolmen jälkeen vain paheni. Nooh....elämä on!

Niin meillä on käynyt täällä äitiysneuvolasta hoitaja ottamassa multa tikit ja punnitsemassa vauvan, ja sitten tällä viikolla kävi lastenneuvolasta. Sitten kk:den iässä mennään paikan päälle itse. Painoa oli nyt tullut kahdessa viikossa vain 240g, eli reilu 100g/vko, ei paljon. Mutta syö kyllä paljon. Että seurataan.. Ottaa nimittäin rinnasta jonka jälkeen menee vielä pullosta. Ja jos pelkkä pullo niin noin 100-110ml voi mennä kerralla! eipä enempää ota. Mutta meillä tytöt on kyllä aina menneet käyrien alapuolella, joten en vielä ainkaan huolestu: Miten teidän painonnousut- tai siis vauvan?

Nimi on valmiina, ollut jo jonkin aikaa!

Vierailija
5/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä nukuttiin oikeen kunnolla yöllä...

Mutta sitten kaikki siis vauvaa myöten lapsista oli hereillä jo klo:5.45.

Vauva söi illalla klo:18.30 klo:19 asti sitten nukkui klo:21 ja söi 10min rintaa ja nukahti.

Minä sitten odottelin elokuvaa katsellen että jos se heräisi taas syömään tuossa klo:23 tienoolla mutta nukahdin ja pikku mies heräsikin seuraavan kerran syömään vasta klo:02.40.

Joten kyllä oli ruokahuutokin melkoinen tuommoisien unien jälkeen oli aikamoinen nälkä jo tuossa vaiheessa.

Sitten nukahti jälleen rinnalle ja heräsi uudelleen klo:5 tienoolla.

Vanhempien lasten heräämiseen on myös syy varmaan jännittäminen kun tänään on pojan synttärit niin eivät hekään malttaneet nukkua myöhään vaikka vieraita tuleekin vasta klo:14 tienoolla.

Tai sukulaisia on vaan kutsuttu ja 1 pojan kaveri.

Eilen siivottiin ja puunattiin tätä asuntoa ja tänään pitää vielä imuroida pika imurointi keittiössä ja sitten lattiat pestä joka huoneesta.

Eilen pesin ikkunatkin sisäpuolelta että kehtaa vieraita kutsua kun ikkunoista näkee läpi.

Myönnettäköön ettei ikkunoita tule pestyä kuin 3kertaa vuodessa tai sitten jos joku lapsista on todellakin sotkemalla sotkenut jotain ikkunaa...

Pesettekös te muut usein ikkunoita entä mites verhojen vaihtaminen?

Meillä verhotkin vaihdetaan yleensä vuodessa sen kolme kertaa eli talviverhot, kesäverhot ja jouluverhot.

Mutta nyt lopettelen ja menen seuraan noita lapsosia kun mies vielä nukkuu...

Oli eilen appiukon luona saunassa ja joi hieman viiniä niin nyt nukuttaa makeesti,eipä mies ollut 3 kk juonut edes sauna lonkeroa!

Joten hyvillä mielin annoin miehen juoda hieman isänsä seurana...

Mutta nyt muille vuoroa!

toivoovauvaa+pikku-peikko ja kolme muuta hurjaa...

Vierailija
6/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi yötä jo kotiaikaa takana. Veeti syö tasaisesti 3-4 tunnin välein. Päivällä jaksaa olla hereillä syötön ajan ja jos puuhastellaan jotain esim aamutoimet, vaipanvaihdot noin 30-45 min ja yöllä vain syöttöhetket. Huomaa että pojua hoidellana kun tuppaa pisut lirumaan vaipan saumoista ja aina ei muista sitä pistoolia painaa alaspäin vaipanvaihdon yhteydessä. Tytöllä ei vesivahinkoja sattunut juuri yhtään. Kyllä vauva sitten voi tuoksua niin ihanalle - olen jo unohtanut nuo tuoksut ja luttanan kuuloiset vinkaisut ja purlutukset mitä vauvasta lähtee.

masuapina ja Veeti 6pv

Vierailija
7/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen silmäleikkaus onnistui odotusten mukaisesti, kaiken pitäisi olla nyt kunnossa vasemman silmän osalta. Oikea silmä leikataan ensi vuoden alussa, sitten kun vasemmalle on annettu tarpeeksi aikaa parantua täysin.

Pikkuisen kanssa asiat sujuu jo rutiinilla :) Näin kilttiä vauvaa en ole varmaan ikinä tavannut :D Päästää äidin helpolla.

Napatynkä irtosi tänään! :) Heh, pienet on juhlan aiheet.

Eilen käytiin ensimmäistä kertaa ulkona, kun äidillä meinasi seinät kaatua päälle...

Esikoinen onnesta soikeana työnteli vaunuja :D

Aika kuluu hurjan nopeaan, tuntuu kyllä siltä että olisin synnyttänyt vasta eilen...

Swehina kera onnellisen perheen :)

Vierailija
8/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään urheasti jo kaupassa.. hyvin meni reissu liian tiukissa _raskaus_ housuissa!! liukkaissa kengissä.. :) oma talvitakki päällä, kyllä oli kivaa :)) tuli ostettua elämäni ensimmäinen vaippa paketti...

nyt ollaan kaksi yötä oltu kotona. hyvin on mennyt. tyttö syö ja nukkuu. vähän jaksaa olla hereillä. yöllä herätään kerran tai kaksi, riippuen omasta nukkumaan meno ajasta, 3,5-4h välein.

vähän galluppia..?? itkeekö muiden vauvat unissaan? ei täyttä päätä mutta pikkasta kitinää ja muutama itku henkonen?

entä millon voisin antaa tutin ilman että se häiritsisi imetystä? kovasti työntää sormia ja nyrkkiä suuhun, jos tavottaa niin imee myös mun ja miehen sormia. auttaisko tutti vai haittaisko se?

napa asiaa.. onko teijän vauvjen napa tippunut kuinka pian?? mua vähän huolestuttaa kun meillä napa irtosi tänään ja tyttö on vasta 6 vrk. pitäiskö soittaa synnärille ohjeita?

oma olo ja vointi on hyvä.. noi tikit pikkasen haittaa elämää mutta jos muistaa ajatella hetken ennen istumista tai pissalle menoa niin kaikki hyvin. imetys vähän mietityttää, ei oo tissit enää niin pinkeenä kuin pari päivää sitten, pelottaa riittääkö maitoa vauvalle tarpeeksi.. voikohan maidon tuloa edistää ja miten?

kuinka paljon sitä onkaan kysyttävää ja ihmeteltävää..

ihanaa olla äiti! <3

huomenna täällä vietetään ensimmäistä isänpäivää :)) ihanaa!!

nyt ruokaa uuniin. Helmin täti tulee muutaman tunnin kuluttua ois hyvä syödä ennen sitä..

onko muilla ruokailu jäänyt vähemmälle? musta tuntuu etten osaa enkä ees tajua syödä tarpeeksi usein.. sen verran oon huomannut että multa linpparin juonti taitaa jäädä, tyttö saa ilmavaivoja entisestään =/

hyvää lauantaita!!

Salsa ja Helmi 6vrk

(ootellaan)

Vierailija
9/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä tytölle oli tullut 2 viikossa 530g painoa, eli viikossa 265g. Ihan hyvänä piti terveydenhoitaja tätä. Eli siis viikon iästä 3 viikon ikään oli tuo paino tullut.

Napa meidän tytsyllä irtosi viikon iässä, oli vaan yhtenä aamuna vaipassa irtonaisena. Esikoisella irtosi samoihin aikoihin aikanaan. Se tynkä irtoaa periaatteessa sitten kun on sen aika, eli sitten kun se on tarpeeksi kuiva. Kannattaa kuitenkin vielä putsailla sitä, meillä tytön napa on tuottanut märkää vielä irtoamisen jälkeenkin ja olen antiseptisellä aineella sitä kerran päivässä putsannut (neuvolan ohje), terkan mielestä se oli muuten ihan ok näköinen.

Kotikäyntejä täällä oli 2, viikon iässä kävi äitiysneuvolan kätilö-th, 2 viikon iässä lastenneuvolan th ja nyt käytiin 3 viikon iässä itse painokontrollissa, kun tuossa 2 viikon iässä ei ollut th:lla kunnon puntaria mukana. Seuraavan kerran mennäänkin vasta joulukuun 5. päivä lääkärineuvolaan, jos ei itse haluta käydä punnituksella ennen.

Mutta nyt tirppana ääntelee sen oloisena, että tissi saattaisi maistua :) Joten pitää rientää...

Marrastoive

Vierailija
10/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti tänään yhden viikon ja vasta nyt ehdin tälle puolelle. Elämä on tasaista kaaosta kolmen pienen kanssa (esikoinen 3v ja kakkonen 1v6kk)...

Meillä napatynkä irtosi tänään. Myös pojilla on irronnut noin viikon ikäisenä. Mitä tuttiin tulee, niin tarjosin jo sairaalassa. Olen kaikille tarjonnut eikä imetykseen ole vaikuttanut. Pojat ovat olleet tosi huonoja tutinimijöitä. Ei ole kauaa kelvannut ja lähinnä nukahtaessa. Nyt taas tarjoilen, katsoo sitten, minkälainen tapaus tämä on =)

Meillä kävi th neuvolasta eilen. Meillä on ollut aina sama th niin odotus- kuin lastenneuvolapuolellakin. Tosi kiva juttu minusta. Ensi viikolla mennään sitten jo neuvolaan. Ei täällä varmaan ole kuin tuo yksi kotikäynti. Tai varmaan tarvittaessa... Neiti oli jo päässyt lähelle syntymäpainoaan. Varmaan kasvaa yhtä vauhdilla kuin pojatkin. Maitoa ainakin tulee ja se kelpaa. Välillä tosi pitkän kaavan mukaan. Mikä ei ole kiva, kun on kaksi muuta pientä viihdytettävänä. Mitään ruokarytmiä ei ole. Tai on, syödään 1-3 tunnin välein. Alkuyöstä tankataan tiuhempaan.

Mitä painoon tulee, niin voih... Täällä on jäljellä aivan huimasti. Siitä tulleesta 20kg:sta on edelleen sellaiset 14kg jäljellä. Jotta repikää siitä! Ja th vielä painotti, ettei laihdutuskuureja saa nyt edes ajatella =( Vatsa on aivan järkyttävä! Aivan kuin olisi vielä raskaana. En ymmärrä, miten ikinä saan vatsani kuntoon. Tai miten koskaan mahdun vaatteisiini...

Nimi on tytölle jo valmiina. Minä haluaisin vielä kolmannen nimen, mutta joudun jälleen kerran tyytymään siihen, että lapsi saa *vain* kaksi nimeä. En varmaan keksi konstia, jolla nimi ujuttaa joukkoon... =P

Ei jaksa nyt heti alkuunsa muistaa, mitä kaikkea pitikään vastaamani...

Jospa joskus alkaisi jonkinlainen arki rullaamaan. Mies menee maanantaina jo töihin. Pitää isyysloman sitten tammikuussa. On kyllä nyt ihan kiitettävästi ottanut osaa kodin- ja lastenhoitoon. Th sitä hänelle painotti... Minulla kun nyt vielä on riesana issias, niin liikkuminen on hankalaa. Toivottavasti alkaisi helpottamaan, sillä kolmen pienen kanssa kolmannesta kerroksesta (hissitön) ulkoilemaan on pieni operaatio, kun rappujen kapuaminen on melkoista tuskaa...

On ne vauvat niiiiiin ihania!!! Vaikka raskastakin. Hattua pitää Alialle tosiaan nostaa, että pärjää ja jaksaa kahden pienen kanssa =) Voi kun tämä ei jäisi meidän viimeiseksi, vaikka tällä hetkellä niin taitaa olla. Vauvakuume iskee minulla jo nyt =P

TalviSalama + Tiitiäinen 1vko

Vierailija
11/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: Jopas olet melkoisen ahkera! Mä en edes tiedä, miten usein meillä ikkunat pestään. Itse kun en sitä tee ;) Korkeintaan 2 kertaa vuodessa nuo taidetaan pestä, äitini tai isäni puoliso ne pesee. Verhoja meillä ei vaihdeta koskaan! Kaikki verhot on aika kalliilla rahalla hankittuja ja sisustukseen suunniteltuja, joten ne on ja pysyy vuodesta toiseen. Tarttis varmaan joskus huiskia pölyt pois...

Imetys: Juu, en mäkään ota paineita enää. Esikoisen kohdalla imetys meni päin lehmän perspektiiviä, mutta näiden kanssa olen tajunnut, että hän oli myös huono imemään (malliksi imeskeli hetken ja sitten ei millään, vaikka nälkä oli). Olen kyllä tosi tyytyväinen nyt, kun tuo Miska on niin hyvä imemään. En edelleenkään tykkää imettämisestä, mutta silti on ihanaa, että se onnistuu! Ja korvikkeita käytän lisäksi ilman mitään syyllisyyden tunteita!

Muksut: Nyt on ollut vähän rankempaa. Vuorokauden unisaalis on 3,5h, vaikka sitäkin ennen meinasin nukahtaa pystyyn. Suurin syy varmaan on Miskalle tullut nuha :( Lienee mieheltä tarttunut. Nenä menee heti makuulla tukkoiseksi ja Miska huutaa suoraa huutoa, jos nenästä ei ilma kulje. Patjaa korotettiin ja mies haki keittosuolatippoja. Toivottavasti ensi yö menisi paremmin.

Alia ja pojat

Vierailija
12/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä keksi, miksi ja miten tutti haittaisi imetystä. Meillä on tutti ollut käytössä aina synnäriltä lähtien. Kyllähän se arkea helpottaa huomattavasti sitten, kun kunnolla oppivat sitä imemään. Ja aina se tutti on parempi vaihtoehto kuin oma peukku, peukusta on hieman vaikea vieroittaa. Kahden tutun pojat 2,5v ja 3v imevät edelleen peukaloa.

Vierailija
13/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuttia me alettiin tarjota viikon ikäiselle, sitä ennen halusin että vauva imee kaikki imunsa rintaa, että maito varmasti nousee kunnolla, eikä ole imemisen puutteesta kiinni! Sen jälkeen sitten alettiin laittaa tuttia aina kun käsi tai mikä tahansa eksyi suuhun tai jos vauva syötön jälkeen ei vaikuttanut tyytyväiseltä, eikä rinta siis enää kelvannut. Imemisen oppi nopsaan ja tutti on suussa unilla aika usein, ei nyt koko aikaa kuitenkaan.

Isyyslomaa mies piti viikon alkuun ja loppuja pitää sitten jouluna ja hiihtoloman aikaan.

Verhoista... Minä tykkään vaihtelusta ja keittiöön on eri verhot jouluksi, joulun jälkeiseksi talveksi, pääsiäiseksi ja toukokuusta marraskuuhun sitten vielä yhdet. Pojalle on tavalliset verhot ja jouluverhot, samoin olkkariin. Tosin tuossa olkkarissakin varmaan vaihtelen huvituksen mukaan tulevaisuudessa. Paneeliverhoja meillä lähinnä on, joten niitä on helppo (ja halpa...) vaihdella. Makkariin tällä hetkellä vain yhdet verhot, mutta me ollaan asuttu tässä vasta helmikuulta, että ei nuo vielä niin kauaa ole olleet... Ikkunoita olen tavannut pestä pari kertaa vuodessa. Nyt pesin tuossa mammaloman aluksi.

Ja vielä imetyksestä, minäkin oon älyttömän iloinen, että tää tyttö osaa kunnolla imeä rintaa! Esikoinen ei osannut, kesti ihan turkaisen kauan hänellä se oppia. Oli rintakumit käytössä ja vaikka mitkä poppaskonstit. Vaikka imetinkin vuoden, niin siitä vain se viimeinen 6kk oli helppoa!! Sitä ennen aikamoista taistelua.

Mutta jospa nyt riittäisi tää mun kirjoittelu...

Vierailija
14/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sairaalassa sanottin ettei kannata antaa ennen kun imetys lähtenyt kunnolla käyntiin.. en tiedä millon imetys on kunnolla käynnissä. rintamaidolla menty nää päivät kotona ja sairaalassa tyttö sai kerran korviketta ja kahesti olin käynyt lypsämässä niin hörpytettiin sitä..

ehä mä uskallan sitä tuttia sitten kokeilla.. voisi ehkä rauhottua paremmin. ei tarviis aina tissiä työntää suuhun.

painoa mulla sairaala vaa' an mukaan jäi sinne 10kg. en tiiä pitääkö paikkansa. raskauden alusta olisi siis kirittävää vielä 7-8kg ja siitä vielä viitisen kiloa että päästään alle 60kg. 157cm ei kovin paljoa enempää halua painaa. vaikka uskon että pääsen alle 60kg vasta kesällä jos sillonkaan.. :D

kai mä uskallan koittaa sitä tuttia suuhun sitten..

navasta vielä, sairaalassa sanottiin myös ettei desifiointiainetta tarvita navan puhdistukseen? ollaan märällä ja kuivalla topsilla pyöritelty. nyt kun se napa tippui niin kai vois muutaman kerran sitten puhdistaa sen oikeen kunnolla..

pyykit kuivumaan ja iltapalasta :))

Salsa

Vierailija
15/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä tuo napa siis märki aika pahasti vaikka tynkä oli irronnut, joten siksi " vahvemmat aineet" kehiin. Mutta ihan vain muutamana päivänä tuota, että loppuisi tuo märkiminen.

Salsa-:

.

navasta vielä, sairaalassa sanottiin myös ettei desifiointiainetta tarvita navan puhdistukseen? ollaan märällä ja kuivalla topsilla pyöritelty. nyt kun se napa tippui niin kai vois muutaman kerran sitten puhdistaa sen oikeen kunnolla..

Vierailija
16/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa.. meillä suht kuiva ollut.. kai. en tiedä kun en oo ennen vauvan napoja tutkinut :)

tutista vielä.. tutti saattaa haitata imuotetta. ja tutti on erimallinen kuin nänni ja vauva kuulemma voi alkaa hylkimään tissiä. rintakumia kokeilin sairaalassa mutta se on ihan liian iso vauvan suuhun. pitää mietiskellä vielä. tavallaan vähän " rasittaa" aina kaivaa tissi esiin rauhottaakseen.. kivahan se on että kelpaa mut... vaikeeta.

vatsalihakset ihan kakkana!! ku kumartuu roskia tunkemaan syvemmälle ämpäriin ni hitto mitkä kivut on sen jälkeen.

selkä on parempi, varmaan oma sänky tekee ihmeitä.

täytekakun leipoja pitäisi jostain taikoa. 2.joulukuuta nimiäiset..

ja mistä mä mekon ostan Helmille? =/

Salsa

Vierailija
17/36 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sen sitten huomaa jos alkaa olla märkä tms. sitten vahvempaa kehiin!

Tuteista- meillä on kaikki syöneet niin tuttia kuin rintaa- ja on helpottanut arkea. Ovat kaikki saaneet tutin jo tuolta keskolasta matkaan, siellä käyttävät niitä nähtävästi. Ei ne osastolla tuttia kyllä antaneet, eivätkä suostitelleet, mutta en kyllä itse ole niissä haittaa imemisen suhteen huomannut.

Ikkunan pesua...niin koska ja mitä- pitääkö niitä pestä :))). Meillä myös äiti pessyt viime kerrat, itse olen maailman huonoin ikkunan pesijä. Hyvä kun sen kerran vuodesta. Verhoja saatan kyllä vaihdella useamminkin, niitä kun on tullut tehtyä ja ostettua enemmänkin. Ikkunan pesu ja leivonta---siinä ei mun jutut!

Huomenna isänpäivää- kivaa. Tänään tehtiin tyttöjen kanssa kortteja ja leivottiin iskälle piparit- tekivät sitten omannäköiset ja kivat tuli ja hauskaa oli. Kerrankin näin ilman stressiä =)

Nyt menen nukkumaan, meillä pikku valvoi taas viime yönä 00-03, tai ähisi ja puhisi, onneksi ei sentäs itke, mutta ei siinä itse nukuttua saa. Ja oli muuten jollakin konstilla kääntynyt kyljeltä mahalleen, ihan itse..Ihme että ähistää kun pitää urheilla tuohon malliin! Vahingossa toki, mutta hassua silti..

Mutta öitä! Niin ja ristiäiset on meillä 09.12.

Vierailija
18/36 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavimme laakarilla perjantaina ja ekalla viikolla on tullut painoa n 100 g yli syntymapainon. Laakarikin nauroi, etta vasta viikon ikainen ja nyt jo kolme leukaa :) Vauveli voi todella hyvin, mina olen heikompi kuin kahden aiemman kanssa. Sen lekurireissun jalkeen olin ihan poikki. Ja jalkivuotoa tulee heti jos teen vahankin jotain enempi.

Eilen juhlimme minun ja baben synttareita, syotiin kakkua ja join lasin punaviinia, mita juhlaa!

Painosta en tieda, mutta aika nopsaan toi masu tosta pienenee. Oisin hikoilen aivan mielettomasti ja maitoa lentaa joka suuntaan. Muutama viikko viela tata hormonimyrskya, sitten kai tasoittuu.

Tuttia emme ole kayttaneet yhdellakaan lapsella, eika kukaan kylla peukkuakaan imenyt.

Tanaan yksi tuttava otti isommat lapset muutamaksi tunniksi heille leikkimaan. Aivan ihanaa jokaiselle.

Aivan ihania hymyja ollaan saatu pikku prinsessalta, paatakin jaksaa nostaa aika pontevasti.

Vierailija
19/36 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napaan annettiin sairaalassa ohjeeksi ostaa metyleenisiniä (apteekista, saa ilman reseptiä) jos napa alkaa haista ja märkiä. Samoin ainetta voi laittaa jos kynsien viereen tulee punoittavaa tulehdusta.

Meillä poju päätti antaa kunnon isänpäivänlahjan, nukkua nakotti 6 tuntia yhteen menoon. No illalla kyllä tankkaili sen sata kertaa, että alkoi jo ihmetyttää miten paljon maitoa se napa oikein vetää. Terkkari tulee kotikäynnille tiistaina, kiva katsoa miten on painoa tämän meidän maitoimuri ottanut.

Esikoinen ei tuttia koskaan huolinut, raivostui vain kun sieltä ei maitoa tullutkaan... Veetillekään ei ole tarkoitus antaa ellei nyt ala vaatimalla vaatimaan.

Masuapina ja Veeti 1 vko

Vierailija
20/36 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä isäinpäivät sujuivat?

Täälä rauhallisesti,sain aamusta tehtyä miehelle lapsien kanssa aamupalan kun vauveli nukkui,ehdin jopa leipoa tuulihattuja.

Lapsetkin antoivat lahjansa jo miehelle sänkyyn ja sitten pyysivät isin aamupalalle.

Vauva heräsi sitten sopivasti syömään juuri kun kaikki olivat istuneet aamiaispöytään.

Tänään kävi myös muutama isomman pojan synttäri vieraskin vielä jotka eivät eilen ehtineet poiketa.

Mies kävi sitten isällään vanhempien lasten kanssa ja mä sain olla vauvan kanssa kahden kotona.

Mutta muuta ihmeellistä ja uutta ei sitten ole tapahtunutkaan,huomenna tulee klo:14.00 neuvolasta ensimmäinen kotikäynti.

Ihanaa saada tietää paljonko " pikku-peikko" on kasvanut!

Tietäisi että tuo oma maito on riittävää ravinto kun meillä tuntuu vauvan maha toimivan jopa 10 kertaa päivässä.

Ajattelin siis että kerkiääkö vauvalle kertymään tuommoisella aineenvaihdunnalla painoa ja pituutta ollenkaan.

Mutta nyt muihin puuhiin...

toivoovauvaa+pikku-peikko