Montako lautasta teillä on?
Jos ajatellaan yhtä astiastoa, niin montako kappaletta esim ruokalautasia teillä on? Miten iso perhe on kyseessä ja onko tiskikone sellainen kapea runsas 40 cm ja iso 60 cm?
Kommentit (17)
No enpä nyt hemmetti rupea mitään lautasia laskemaan. Haloo.
1-2 hengen talous
4 x kaikkia peruskokoja eli 12 lautasta
sama laseissa ja mukeissa 4 kpl kutakik
tiskaan käsin
Lentäviälautasia löytyy meiltä yhä harvenevassa määrin.
Vierailija kirjoitti:
No enpä nyt hemmetti rupea mitään lautasia laskemaan. Haloo.
Eipä se vastauskaan aloittajaa oikeasti kiinnosta, tietää varmaksi että kyselee taas vain huvikseen kun ei itse edes vaivaudu kertomaan omaa vastaustaan.
6hlö talous ja 12 hengen astiasto käytössä. Toki siinä mukana arjessa pyörii muutamia muitakin astioita. Juhlia varten on 24 hengen astiasto, mutta tosiaan niitä ei arjessa käytetetä. Tiskikone 60cm ja pyörii vähintään kerran päivässä.
Paljon niitä on. Kuuden hengen astiastossa on jo 6 soppalautasta, 6 matalaa lautasta, 6 salaattikulhoa. Keittiöstä löytyy myös arkipäivän lautasia kolme matalaa ja viisi keittolautasta, lisäksi pieniä nk. kakkulautasia 6 kpl. Kauhee määrä yhden hengen taloudessa. Tiskikoneella tietty tiskit joka toinen päivä.
Aika vähän ,kännissä särkenyt melkein kaikki..lue pudottanut. ja pox .,olisiko pari syvää ja kolme matalaa ja muutama pienempi lautanen,lasejaki on vaan pari,mutta mukeja ainakin tusina,yksi karhuntuoppi ,aarteeni sitä koitan olla särkemättä.Eli vanhaa äidiltä perittyä astiastoa ole minä kelvoton tuhonnut.
12 matalaa, 12 syvää, 12 leipälautasta. 2 henkeä, 40 cm kone.
Minulla on kaikki lautaset eriparia. Yhtä on vain 1 kpl, toista 4 jne. Nyt haluaisin ostaa yhtenäisen astiaston. Ihmettelen että montako niitä yleensä on. Ikea myy 4 kpl settejä.
Tämä on 3 hengen uusperhe, kapea tiskikone.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki lautaset eriparia. Yhtä on vain 1 kpl, toista 4 jne. Nyt haluaisin ostaa yhtenäisen astiaston. Ihmettelen että montako niitä yleensä on. Ikea myy 4 kpl settejä.
Tämä on 3 hengen uusperhe, kapea tiskikone.
Ap
Ikeasta sai ainakin ennen myös 6 hengen astiastoja. Itse ostin arkikäyttöön kuudelle 2 samanlaista 6 settiä.
2 hlö talous. Vain matalia lautasia, isompia ja pienempiä (syödään niin harvoin keittoa tai puuroa, että kulho käy hyvin niiden syöntiin). Arkilautasia 4+4, parempia 6+6. Arkilautaset on mun vanhat ja paremmat miehen vanhat.
4hlö talous. Teemaa käytössä useana värinä ettei käy elämä tylsäksi niin aina muutama yhtä väriä.
Eli 2 isointa matalaa mustaa lautasta ja 4 valkoista.
Syviä 2 vaaleansinistä, 2 mustaa ja 4 valkoista.
Pieniä matalia 6 valkoista, 2 harmaata, 2 vaaleanpunaista, 2 beigeä.
Nyt voisi ostaa pari uutta vaalean vihreää syvää lautasta ja pari isoa.
Näitten kanssa marimekon räsymatto mukeja ja kulhoja useassa värissä sekä iittalan taikaa kaikissa väreissä.
Lasit on 24kpl samanlaisia pinottavia.
No, pikkasen olen kujalla.. johtuu varmaan siitä ettei ole tiskikonetta:) Minä mittaan käytössä olevat lautaset mikron mukaan.
Meinasi pää räjähtää kun aloin miettiä asiaa. En kehtaa edes kertoa, mihin lukuun suunnilleen pääsin. Sanotaan vaikka, että kolme 12 hengen arkiastiastoa ja yksi juhla-astiasto. Näissä matalia, syviä ja pikkulautasia. Lisäksi pienempiä sarjoja.
Ja kesäpaikoilla lisää.
No, ei tarvitse ostaa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Meinasi pää räjähtää kun aloin miettiä asiaa. En kehtaa edes kertoa, mihin lukuun suunnilleen pääsin. Sanotaan vaikka, että kolme 12 hengen arkiastiastoa ja yksi juhla-astiasto. Näissä matalia, syviä ja pikkulautasia. Lisäksi pienempiä sarjoja.
Ja kesäpaikoilla lisää.
No, ei tarvitse ostaa uusia.
Mulla vähän sama. Pystyy ainakin antaa lapsille mukaan astioita kun muuttavat omilleen.
Meillä on ihan hirveästi lautasia (ja kaikkia muitakin astioita). Arkikäytössä on 12 teema-lautasta. Sitten on 12 leipälautasta. Vanhat leipälautaset - ainakin kaksi eri settiä joissa kussakin 10 jäljellä. Sitten on vanhat lautaset, 12 kpl ainakin, sekä matalat että syvät. Lisäksi juhla-astiasto 12 hengelle matalat ja syvät. Sitten vintillä jotkut perintölautaset, kolmea kokoa ja kaikkia n. 10 jäljellä. Ja vielä ne parittomat muutamat jossain hyllyn perukoilla... Eli lautasia on ainakin 100!!!
Meitä on nykyään enää kolme, kaksi vanhinta lapsista jo muutanut omiin koteihin. Kolmaskin lähtee kunhan opiskelu- tai työpaikka löytyy. Ehkä sille voisi työntää muutaman lautasen mukaan? ;)
Montako ap itselläsi on?