Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lautasta teillä on?

Vierailija
08.03.2025 |

Jos ajatellaan yhtä astiastoa, niin montako kappaletta esim ruokalautasia teillä on? Miten iso perhe on kyseessä ja onko tiskikone sellainen kapea runsas 40 cm ja iso 60 cm?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ap itselläsi on?

Vierailija
2/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä nyt hemmetti rupea mitään lautasia laskemaan. Haloo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 hengen talous

4 x kaikkia peruskokoja eli 12 lautasta

sama laseissa ja mukeissa 4 kpl kutakik

tiskaan käsin

Vierailija
4/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäviälautasia löytyy meiltä yhä harvenevassa määrin.

Vierailija
5/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä nyt hemmetti rupea mitään lautasia laskemaan. Haloo.

Eipä se vastauskaan aloittajaa oikeasti kiinnosta, tietää varmaksi että kyselee taas vain huvikseen kun ei  itse edes vaivaudu kertomaan omaa vastaustaan.

Vierailija
6/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6hlö talous ja 12 hengen astiasto käytössä. Toki siinä mukana arjessa pyörii muutamia muitakin astioita. Juhlia varten on 24 hengen astiasto, mutta tosiaan niitä ei arjessa käytetetä. Tiskikone 60cm ja pyörii vähintään kerran päivässä.

Vierailija
7/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon niitä on. Kuuden hengen astiastossa on jo 6 soppalautasta, 6 matalaa lautasta, 6 salaattikulhoa. Keittiöstä löytyy myös arkipäivän lautasia kolme matalaa ja viisi keittolautasta, lisäksi pieniä nk. kakkulautasia 6 kpl. Kauhee määrä yhden hengen taloudessa. Tiskikoneella tietty tiskit joka toinen päivä. 

Vierailija
8/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän ,kännissä särkenyt melkein kaikki..lue pudottanut. ja pox .,olisiko pari syvää ja kolme matalaa  ja muutama pienempi lautanen,lasejaki on vaan pari,mutta mukeja ainakin tusina,yksi karhuntuoppi ,aarteeni sitä koitan olla särkemättä.Eli vanhaa  äidiltä perittyä  astiastoa ole minä kelvoton tuhonnut.

Vierailija
9/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 matalaa, 12 syvää, 12 leipälautasta. 2 henkeä, 40 cm kone.

Vierailija
10/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki lautaset eriparia. Yhtä on vain 1 kpl, toista 4 jne. Nyt haluaisin ostaa yhtenäisen astiaston. Ihmettelen että montako niitä yleensä on. Ikea myy 4 kpl settejä.

Tämä on 3 hengen uusperhe, kapea tiskikone. 

Ap

Vierailija
11/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaikki lautaset eriparia. Yhtä on vain 1 kpl, toista 4 jne. Nyt haluaisin ostaa yhtenäisen astiaston. Ihmettelen että montako niitä yleensä on. Ikea myy 4 kpl settejä.

Tämä on 3 hengen uusperhe, kapea tiskikone. 

Ap

Ikeasta sai ainakin ennen myös 6 hengen astiastoja. Itse ostin arkikäyttöön kuudelle 2 samanlaista 6 settiä.

Vierailija
12/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 hlö talous. Vain matalia lautasia, isompia ja pienempiä (syödään niin harvoin keittoa tai puuroa, että kulho käy hyvin niiden syöntiin). Arkilautasia 4+4, parempia 6+6. Arkilautaset on mun vanhat ja paremmat miehen vanhat.

Vierailija
13/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4hlö talous. Teemaa käytössä useana värinä ettei käy elämä tylsäksi niin aina muutama yhtä väriä.

Eli 2 isointa matalaa mustaa lautasta ja 4 valkoista.

Syviä 2 vaaleansinistä, 2 mustaa ja 4 valkoista.

Pieniä matalia 6 valkoista, 2 harmaata, 2 vaaleanpunaista, 2 beigeä.

Nyt voisi ostaa pari uutta vaalean vihreää syvää lautasta ja pari isoa.

Näitten kanssa marimekon räsymatto mukeja ja kulhoja useassa värissä sekä iittalan taikaa kaikissa väreissä.

Lasit on 24kpl samanlaisia pinottavia.

Vierailija
14/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pikkasen olen kujalla.. johtuu varmaan siitä ettei ole tiskikonetta:) Minä mittaan käytössä olevat lautaset mikron mukaan. 

Vierailija
15/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi pää räjähtää kun aloin miettiä asiaa. En kehtaa edes kertoa, mihin lukuun suunnilleen pääsin. Sanotaan vaikka, että kolme 12 hengen arkiastiastoa ja yksi juhla-astiasto. Näissä matalia, syviä ja pikkulautasia. Lisäksi pienempiä sarjoja.

Ja kesäpaikoilla lisää.

No, ei tarvitse ostaa uusia.

Vierailija
16/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasi pää räjähtää kun aloin miettiä asiaa. En kehtaa edes kertoa, mihin lukuun suunnilleen pääsin. Sanotaan vaikka, että kolme 12 hengen arkiastiastoa ja yksi juhla-astiasto. Näissä matalia, syviä ja pikkulautasia. Lisäksi pienempiä sarjoja.

Ja kesäpaikoilla lisää.

No, ei tarvitse ostaa uusia.

Mulla vähän sama. Pystyy ainakin antaa lapsille mukaan astioita kun muuttavat omilleen.

Vierailija
17/17 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan hirveästi lautasia (ja kaikkia muitakin astioita). Arkikäytössä on 12 teema-lautasta. Sitten on 12 leipälautasta. Vanhat leipälautaset - ainakin kaksi eri settiä joissa kussakin 10 jäljellä. Sitten on vanhat lautaset, 12 kpl ainakin, sekä matalat että syvät. Lisäksi juhla-astiasto 12 hengelle matalat ja syvät. Sitten vintillä jotkut perintölautaset, kolmea kokoa ja kaikkia n. 10 jäljellä. Ja vielä ne parittomat muutamat jossain hyllyn perukoilla... Eli lautasia on ainakin 100!!!

Meitä on nykyään enää kolme, kaksi vanhinta lapsista jo muutanut omiin koteihin. Kolmaskin lähtee kunhan opiskelu- tai työpaikka löytyy. Ehkä sille voisi työntää muutaman lautasen mukaan? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän