Onko kuolemanjälkeisessä elämässä seksiä?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö uskontunnustuksessa sanota, että minä uskon ruumiin ylösnousemukseen. Ruumiissa on tiettävästi sukupuolielimet, hormonit sun muut seksvarusteet. Kai siellä sitä ruumista saa myös käyttää, jos kerta paratiisissa ollaan, vai pitääkö vaan soittaa harppua vaikka ei osaisikaan.
Miten se mädäntynyt ruumis voi ylösnousta? Mulla ei riitä mitenkään usko tuollaiseen. Hengen ylös nousemiseen voin vielä uskoa, mutta en ruumiin mitenkään, vaikka se kuinka lukisi Raamatussa.
No jos joku nostaa sen haudasta esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muslimit saa uskomustensa mukaan paratiisissa sata neitsettä? Kai nyt kristitytkin yhden saavat.
Vaan mahtaako neitsyys palautua, jos buddalainen uudelleensyntyy?
Tästä on maailman paras ja hauskin Jarlan strippi: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimages.sanoma-sndp.f…
Kyllähän jotkut niitä ruumitakin panee, että tavallaan voi sanoa että on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö uskontunnustuksessa sanota, että minä uskon ruumiin ylösnousemukseen. Ruumiissa on tiettävästi sukupuolielimet, hormonit sun muut seksvarusteet. Kai siellä sitä ruumista saa myös käyttää, jos kerta paratiisissa ollaan, vai pitääkö vaan soittaa harppua vaikka ei osaisikaan.
Miten se mädäntynyt ruumis voi ylösnousta? Mulla ei riitä mitenkään usko tuollaiseen. Hengen ylös nousemiseen voin vielä uskoa, mutta en ruumiin mitenkään, vaikka se kuinka lukisi Raamatussa.
Koska voidaan puhua henkiruumiista eli henkikehosta ja sielukehosta mutta fyysinen keho jää tänne maahan kuollessa. Eli henkikeho ja sielukeho eivät ole sellaisia kehoja kuin tämä näkyvä keho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä sielulla ole hormonitoimintaa. Eli ei sulla tee edes mieli. Et ole hormoniesi ohjattavissa. Ei sinulla tosin ole varmaan nykyistä minuuttakaan, että et ole edes sinä etkä ajattele ollenkaan samalla tavalla kuin nyt. Jätät sekä kehon että nykyisen minuuden.
Tämähän se taivaskäsityksen suurin ongelma ainakin minulle on. Eli siitä jää sen verran olennaisia elämän osia pois, että minä en ole enää minä. Ja miksi arvostaisin jotain ikuista ihanuutta, jos minulla ei ole vastoinkäymisiä, joita vastaan tätä ihanuutta voisin peilata.
Toinen kuin tuo ensimmäinen vastaa: Tämä planeetta maa on kärsimyksen planeetta. Kun me joudumme täällä vastoinkäymisiin niin on hyvä välillä päästä lepäämään toiselle puolelle. Kun virheet on opittu ja elämä tehty. Sieltä taas synnytään uudelleen vaan eri kehoon tietenkin ja sukupuoli vaihtelee myös. Onhan kiva, että jaksaa taas aloittaa uudestaan kun on levännyt välillä. Siellä kyllä näytetään ennen syntymää minne on syntymässä ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska voidaan puhua henkiruumiista eli henkikehosta ja sielukehosta mutta fyysinen keho jää tänne maahan kuollessa. Eli henkikeho ja sielukeho eivät ole sellaisia kehoja kuin tämä näkyvä keho.
Eli siis kaikki samaa asiaa: henki, sielu, henkiruumis, henkikeho, sielukeho..
Lisääntykää ja täyttäkää taivas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä sielulla ole hormonitoimintaa. Eli ei sulla tee edes mieli. Et ole hormoniesi ohjattavissa. Ei sinulla tosin ole varmaan nykyistä minuuttakaan, että et ole edes sinä etkä ajattele ollenkaan samalla tavalla kuin nyt. Jätät sekä kehon että nykyisen minuuden.
Tämähän se taivaskäsityksen suurin ongelma ainakin minulle on. Eli siitä jää sen verran olennaisia elämän osia pois, että minä en ole enää minä. Ja miksi arvostaisin jotain ikuista ihanuutta, jos minulla ei ole vastoinkäymisiä, joita vastaan tätä ihanuutta voisin peilata.
Toinen kuin tuo ensimmäinen vastaa: Tämä planeetta maa on kärsimyksen planeetta. Kun me joudumme täällä vastoinkäymisiin niin on hyvä välillä päästä lepäämään toiselle puolelle. Kun virheet on opittu ja elämä tehty. Sieltä taas synnytään uudelleen
Ei pidä paikkaansa. Emme synny uudelleen koskaan fyysisyyteen kuolemamme jälkeen.
Onko kyseessä tarinat?
Eli siis kaikki samaa asiaa: henki, sielu, hen
Ei me voitaisi täällä elää ilman korkeampia yhteyksiämme. Fyysinen näkyvä keho on karkein ilmentymämme. Emme voisi myöskään elää täällä ilman auringon valoa eikä meillä olisi mitään tehtävää täällä jos olisimme ainoa ihminen maailmassa ilman toisia ihmisiä.
Jos ei ole kehoa, ei ole tarvetta seksiinkään. Sama juttu herkkujen syömisen kanssa, ja alkoholin ja huumeiden käytön.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikki samaa asiaa: henki, sielu, hen
Ei me voitaisi täällä elää ilman korkeampia yhteyksiämme. Fyysinen näkyvä keho on karkein ilmentymämme. Emme voisi myöskään elää täällä ilman auringon valoa eikä meillä olisi mitään tehtävää täällä jos olisimme ainoa ihminen maailmassa ilman toisia ihmisiä.
Jep emmekä voi elää täällä jos koko ajan joku roikkuu hihassa eikä anna hetkeäkään rauhaa. Huolehtikaa siis siitä että seisotte omilla jaloillanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kehoa, ei ole tarvetta seksiinkään. Sama juttu herkkujen syömisen kanssa, ja alkoholin ja huumeiden käytön.
Jep mutta kun on se keho, on tarvetta henkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös muslimit saa uskomustensa mukaan paratiisissa sata neitsettä? Kai nyt kristitytkin yhden saavat.
Vaan mahtaako neitsyys palautua, jos buddalainen uudelleensyntyy?
Tästä on maailman paras ja hauskin Jarlan strippi: https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimages.sanoma-sndp.f…
Nehän voivat olla samat sata neitsettä jokaiselle, kun eihän niitä voi tehdä ei-neitsyiksi millään, kun ei ole kehoa.
Ei ole kyseessä tarinat. Jotkut eivät usko jälleensyntymään sillä hevymmärtävät että kuoltuani syntyisimme uudestaan samanlaisiksi eli naiseksi tai mieheksi ja samanlaiseen ruumiiseen. Sehän on mahdotonta. Jokainen ihminen on ainutkertainen, toista samanlaista ei ole.
Jos ihminen on voipunut eikä kukaan auta, henki auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on voipunut eikä kukaan auta, henki auttaa.
Lisäys:
Henki täyttää kehon. Henki antaa elämän.
🖤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä asiat ovat ihmisjärjen tavoittamattomissa. Me olemme kehossamme vankeja, ajan, ruumiintoimintojen, hormonien, riippuvuuksien jne. En tiedä varmasti, onko mitään muuta kuin tämä lihallinen maatuva keho. Mutta uskon että on. Joidenkin teorioiden mukaan on useita kehoja, kuin vaatteita. Ja niiden kuollessa aikanaan pois, jäljelle jää se osa, joka on jumaluutta, eli palaamme osaksi Jumalaa. Ehkä siis on useita taivaita, josta jatkamme matkaa aina seuraavaan.
Tämä on yksi lukuisista teorioista, joita!Ei voi mitenkään ihmisaivoilla ja kyvyillä todistaa oleviksi tai olemattomiksi. Voimme vain uskoa tai olla uskomatta, mielestäni ei kuitenkaan kannata liikaa näitä pohtia, mielenterveys ei kestä eikä elinaika riitä ottamaan kaikesta selvää. Näkeehän sen sitten, ja jos ei mitään olekaan, niin siitä ei tarvitse ainakaan kärsiä.