Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kamalaa isäni on tehnyt ulkomailla...

Vierailija
09.03.2007 |

Olen alkanut ihmettelemään kun leski isäni haluaa viettää aina puolet vuodesta samassa lomakohteessa vuodesta toiseen. Tämä paikka vetää puoleensa lapsista siinä mielessä kiinnostuneita ihmisiä ja nyt olen alkanut ihmetellä miksi hän palaa sinne yhä uudelleen ja uudelleen ja takaisin tulee yhtä tyytyväisenä.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne käyttäytymismallit on opittu jo vauvasta lähtien, eli se että ei isi ja äitikään tee näin ni ei muidenkaan pitäis. Sitten jos joku muu rakas aikuinen (esim vaari) tekee jotain minkä lapsi tietää sopimattomaksi, niin varmaan se hämmentää ja ahdistaa. Kun tavallaan jotenkin " vaistoaa" että on väärin, mutta silti luottaa siihen tuttuun rakkaaseen aikuiseen.

olikos sekavaa....

Vierailija
62/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sun pitää hommata " nannycam" teille. Kuvaamaan laitat sen, kun vaari lapsen kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä ei ole maisemissa. vaari on ainoa mies lapsen elämässä, kun muut sukulaiset asuu siis kauempana. Tää on vaikea asia, kun ei mun lapsella tunnu olevan mitään hätänä. Se on sellainen perustyytyväinen... Tiedän, et ei voi tietää, miten kukakin oireilee...

Voi JUMALAUTA sanon mä...

Vierailija
64/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsella ei ole muita miehiä elämässä niin ei ole saanut sitten sitä oikeaa mallia miten miespuolisten tulisi käyttäytyä..?

Vierailija
65/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näät vähän mitä puuhaavat kun ajattelee että et ole tulossa vielä pitkään aikaan..

Vierailija
66/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ollaan menossa sen vt-tulehduksen takia tutkimuksiin, niin kai ne voi katsoa sitten sillä silmällä, onko jotain merkkejä... No on sitä lääkärit jo ton tulehduksen merkeissä katsellut, mutta normaalilta näyttää. Kai mun on nyt avattava tää vyyhti. Kyseltävä sukulaisilta.. Ihan sama vaikka kuka luulis kenestäkin mitä sen jälkeen... Voi kun toi lapsi ei edes vielä puhu, niin en voi kysyäkään mitään. :( Kuinka kukaan voisi tehdä jotain niin pahaa pienelle, viattomalle lapselle...

Vierailija
67/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko seuraillut esim nukkeleikkejä, minkälaisia asioita leikkii ja miten käsittelee nukkea jne..

Vierailija
68/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, ois kiva olla kärpäsenä katossa... Tää on musta ihan kauheeta. Miten te tekisitte, jos joku teidän tuttu väittäisi kuulleensa tutun tutulta, että aviomiehelläsi olisi taipumuksia pedofiliaan? Miten toimisit? Luottaisitko vaan mieheesi, vai ottaisitko sen riskin, että otat asian esille?

Vierailija
69/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeempi juttu, jotenki pitäs yrittää selvittää ja tutkia..

Vierailija
70/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pitäisi kai unohtaa koko juttu joksikin aikaa. Vaikea se on tyhjästä lähteä tutkimaan. Voithan tehdä noita yllätysvierailuita kokeeksi, mutta jos ei mitään epäilyttävää ilmene niin anna olla.. Kyllä se varmaan alkaa käytöksessä näkymään jos jotain on tapahtunut, ja sitten kun lapsi oppii puhumaan niin sekin helpottaa. Muista vaan vastata lapsen tunteisiin ja kysellä paljon kuulumisia ja painottaa että äitille voi kertoa ihan mitä tahansa!

Vierailija
71/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tässä ole mitään, mitä tutkis... Täytyy vain toivoa, ettei mun pikkuiselle tehdä mitään pahaa. Ja jotenkin tässä on valppaana... Pakko olla. Eka kerta, kun mummon höpinät koskettaa suoraan mua... Nyt alan tajuta, miltä mun äidistä ja tädistä tuntuu kuunnella tällasia väitteitä koko ajan. Siis todella toivon, että mun mummo on vaan pöpi ja kaikki johtuu siitä...

Vierailija
72/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkemmin että mihin se perustaa väitteensä ja keneltä se on semmoista kuullut. ja että pitäiskö sinun olla huolissaan lapsesi kannalta.

Vierailija
73/82 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perrrrrrrkele, en jaksanut edes lukee parin sivun jälkeen eteenpäin, mut se 47 oli niin selvä lesta, ja täys juntti, jolla ei vittu ois edes varaa matkustaa .

Ei jumalauta ap, älä nyt anna näiden juttujen provosoida sua lisää. Itse ainakin pidän sellaista säästötiliä yllä, että saan tulevaisuudessa matkustaa puolet vuodesta, eli kylmimmäksi ajaksi jonnekin kaukomaihin.

Jos hänellä on vaikkapa lomaosake siellä, eikä ole kertonut, koska haluaa olla siellä omassa rauhassaan. Tai sitten vaan on tykästynyt paikkaan, ja sinne tuttuun paikkaan on sit myös kiva palata : ) ???

Vierailija
74/82 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että mummosi ehkä tietää/aavistaa itse jotakin hämärää vaarissasi ja haluaa noilla sanakäänteillä ilmaista (syyttämättä suoraan vaariasi), että aihetta vaaraan todella on?

Minusta sinun velvollisuutesi äitinä on ottaa selvää tästä asiasta puhumalla äitisi, mummusi tai vaarisi kanssa. Mielellään kaikkien kanssa erikseen.

Lue viesti nro 30. Kuka tahansa, tavallisen oloinen, mukava, normaalilta tuntuva ihminen voi olla peto! Lapsi ei välttämättä noin pienenä käyttäydy mitenkään erikoisesti (vasta myöhemmin tulee esille, kun on jo pahasti traumatisoitunut). Hyväksikäyttö voi olla paljon muutakin kuin yhdyntä.

Hyväksikäyttäjä saattaa käyttää useita vuosia vain luottamuksellisten välien luomiseen lapsen kanssa, kunnes etenee pikkuhiljaa hyväksikäyttöön joka kerta aina rohkeammin.

Keskustele sukulaistesi kanssa, kuuntele ja tarkkaile heidän reaktioitaan kriittisesti. Väärät syytökset ovat kamala asia, ei toki kannata suin päin katkaista välejä. Mutta lapsesi hyvinvoinnin vuoksi, ota asiasta selvää!

Minunkin isoisästäni oli " huhuja" suvussa, että hän on " itsensäpaljastelija" , äidillenikin oli tuo huhu kerrottu joskus aikanaan, mutta hän ei sitä ottanut todesta. Olisipa kannattanut.

30

Vierailija:

Mummo on tätä juttua muutaman kerran jauhanu. Varottelee, että ei saa antaa tyttöä vaarin hoidettavaks, koska mummo on KUULLUT, että jossain LIIKKUU JUTTUA, että vaarilla OLISI MAHDOLLISESTI tällaisia taipumuksia. Ja sitten juttu jatkuu siten, että koska vaarin isä käytti hyväkseen mun äitiä, niin sitä on myös suvussa... (En muuten ole äitiltäni kuullut, että olisi joutunut hyväksikäytettäväksi. Ja jos näin on, minusta äitini olisi itse saanut päättää kertooko vaiko ei...) Eli tältä pohjalta.

Olen siis se, jolla on ainakin pöpi mummo, vaarista ei ole varma...

Vierailija
75/82 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asia miksikään muutu välttelemällä. Ei savua ilman tulta! Sinun tehtäväsi vanhempana on taata lapsesi turvallisuus ja koskemattomuus.

Vierailija
76/82 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jutellut äitini kanssa, ja kyllä, hänen vaarinsa käytti häntä hyväkseen, tai siis oli pyytäny äitiäni hyväilemään itseään. tämän tapauksen jälkeen mummoni ei antanut vaarini,siis äitini isän edes koskea äitiini. (oma vaarini siis ei ole tehnyt mitään äitilleni.) ja sanottakoot vielä, että mun vaari ja mummo ei ole olleet/asuneet yhdessä viiteentoista vuoteen, joten ei mummo voi tietää mitä vaari tekee. ja todellakin tilanne on se, että mun mummo on selitelly vuosia ihan päättömiä juttuja. joten minulla ei ole syytä epäillä vaariani mistään. äitini arveli mummon vetävän suoria linjoja siitä, että vaarini on sellainen, koska hänen isänsäkin oli. eikä siis mummollakaan ole ollut mitään faktaa heittää kehiin, niin antaa olla omissa höpinöissään koko mummo.

turvallisempi olo mun on jättää lapsi vaarin hoitoon. mummon hoitoon en suostu häntä enää viemään, sillä hänellä ei ole mitään tajua, miten taaperon kanssa pitää olla...

Vierailija
77/82 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimaisia äijiä jäänyt kiinni ja suurin osa ei jää kiinni koskaan.

Vierailija
78/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks teillä heti tulee mieleen pedofilia?? voihan isälläsi olla siellä nainen jonka luona asuu ja elää. Ehkä isäsi on uudelleen rakastunut ja on siksi kuin kissa pistoksissa ennen matkaa ja erittäin tyydytetty kun palaa. Oliko maa siis thaimaa...mieti nyt niitä mimmejä siellä, nauttivat isäsi rahoista ja isäsi täydestä palvelusta.

Vierailija
79/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoo paljon, jos siellä viettää puoli vuotta joka vuosi. Tai viikonkin...

Vierailija
80/82 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mukaan joskus. Näkisit mitä siellä on. Ties vaikka on toinen perhe siellä, kun siellä niin paljon viihtyy. (Onkohan koko kirjoitus provo.)