Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että ihmiset vaihtavat nykyään koko ajan työpaikkoja? Onko syynä Linked in vai mikä?

Vierailija
08.03.2025 |

Olen 50+ ja olen elänyt sitä aikaa, kun ihmiset oli samassa työpaikassa koko ikänsä. Alkuvuosina saattoi olla pientä hapuilua. 

Siis mun vanhemmat oli kymmeniä vuosia samassa työpaikassa eläkkeelle asti. Samoin mun isoisät. 

Tuttu oli postinkantajana yli 40 vuotta ja hänen jakoalueensa oli koko ajan sama. Eläköityi 10 vuotta sitten. 

Tämä jatkuva vaihtuvuus on huono juttu. Asiakas ei voi tietää, osaako se toinen asiansa, kun esim verovirastossa ja pankissa vaihtuu yhtenään.

Syvällistä taitoa ei kerry. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä haluta pois työpaikasta voi olla kyllä loputon määrä. Esim. jos nykyinen työpaikka vaikeuttaa jotenkin perhe-elämää: työpaikan sijainti hankala kotiin ja päiväkotiin nähden, työnkuva tai työvuorot sellaisia, että esim. lapsen vieminen hoitoon/hoidosta hakeminen hankalaa jne.

Aika erikoiselta kuulostaa, että aina vaan pitäisi sinnitellä vuosikausia samassa työpaikassa, eikä yrittää etsiä helpompaa ratkaisua, jolla helpottaa oman perheen kuormitusta. Ihmisillehän ehdotetaan aina muuttamista toiseen asuntoon, jos asuu liian kaukana töistä, joten ihan samalla logiikalla voi katsoa myös sitä työpaikkaa lähempää.

Vierailija
42/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työssäni sain kauhean vääntämisen jälkeen 100€ palkankorotuksen. Meille ei tullut edes yleiskorotuksia, kun ei oltu minkään tesin piirissä. Olin siellä 5v ja tehtäväni muuttuivat paljon haastavammiksi sinä aikana, mutta palkka nousi tosiaan vain 100€. Vaihdoin työtä ja nyt minulla on 700€/kk isompi brutto ja meille maksetaan myös lomarahat, mitä edellisissä ei maksettu. Ja aiemmin minulla oli 5 viikkoa lomaa vuodessa ja nyt 7.5 viikkoa vuodessa. Kaikkineen varmaan lähemmäs 1000€/kk parempi kokonaisuus verrattuna edelliseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni haluaa kehittää osaamistaan, ja usein se onnistuu vaihtamalla toiseen yritykseen hieman erilaiseen rooliin. Myös vaihtelunhalu on ihan normaali syy vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
44/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että 50+ kertoilee reippaasti yli eläkeikäisten työhistoriasta,.eikä omastaan? Vähän nuorempana itselleni on ihan ilmiselvyys, ettei mitään eläkevirkoja tai edes vakituista sopimusta ole saanut aikoihin. 

Vanhemmilla oli 80-luvun alussa tarjotut työsopimukset. Ja kauppakoulun käyneet tädit olivat niinä virkailijoina. Missä maailmassa nykypäivänä edes pankissa ja verotoimistossa asioidaan yhtenään, kun virkailijat on enemmänkin vähissä kuin vaihtuvia? 

Miksi LinkedIniä käyttäisi kukaan, joka haluaa ja pystyy olemaan samassa työssä uransa loppuun asti? 

Vierailija
45/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä selity osittain sukupolvieroilla. Ennen on sinnitelty vähän kaikessa väkisin: samassa työpaikassa ja parisuhteessa/avioliitossa, vaikka vaihtamalla olisi parantunut. Nykyään ihmiset tajuavat oman arvonsa, eivätkä pistä toisten etua samalla tavalla itsensä edelle kuin ennen. Ihan samalla tavalla sen inhottavan työpaikan voi haluta vaihtaa parempaan kuin inhottavan puolisonkin. Työ ja puoliso vievät kuitenkin ison osan elämää.

Vierailija
46/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnan alla voi kyteä vaikka mitä: työpaikkakiusaamista, seksuaalista ahdistelua jne. Näitä asioita ei töissä välttämättä huomaa kukaan ulkopuolinen työntekijä tai niistä ei kukaan uskalla käräyttää tekijää valta-asetelmien takia. ERITTÄIN painavia syitä vaihtaa työpaikkaa!

Vierailija
47/47 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöt. Työsopimus ei jatku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän