Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitätte asuntonäytössä minkälaisia kyseisen kohteen naapurit on?

Vierailija
08.03.2025 |

Haluan ehdottomasti hiljaisen ja rauhallisen asunnon enkä kuunnelle mitään lapsiperhemöykkää.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuunnella

Vierailija
2/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös vilkaista, minkä nimisiä asuu talossa.

Vierailija
4/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.

Vierailija
5/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymällä. Jos esittelijä ei tiedä niin omistaja tietää, pihalla olevilta ihmisiltäkin olen kysynyt. Tai facebookin puskaradiossa tms kanavalla. Vuokran antaja tietää parhaiten ketä asuu. 

Vuokranantaja ei välttämättä tiedä yhtään mitään, ei yleensä asu itse talossa. Ja luuletko, että kukaan kertoo satunnaiselle asuntonäytössä kävijälle, jos on huonoja naapureita?

Vierailija
6/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputtamalla ovelle ja kysymällä. "Anteeksi, olen miettimässä tuon naapuriasunnon ostoa ja mietin onko tämä rauhallista aluetta ja millaisia ihmisiä täällä asuu?".

Todellisena pointtina tietysti selvittää millainen se naapuri on.

Itse olen toiminut noin.

Vierailija
7/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole toimiva keino, olen kokeillut. Esittelijä ei koskaan tiedä, vuokranantaja ei tiedä, asukas ei kehtaa kertoa totuutta. Facebookissa??

Ap

Vierailija
8/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös vilkaista, minkä nimisiä asuu talossa.

Tämä ei kerro myöskään mitään.

Ap

Vierailija
9/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koputtamalla ovelle ja kysymällä. "Anteeksi, olen miettimässä tuon naapuriasunnon ostoa ja mietin onko tämä rauhallista aluetta ja millaisia ihmisiä täällä asuu?".

Itse olen toiminut noin.

Ja paras naapuri on se, joka ei edes avaa ovea?

Vierailija
10/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika muutti omaan kotiin ja ensimmäisenä tarkisti nimitaulun. Ei ollut kuin yksi mamunimi niin otti asunnon vastaan. Espoon kaupungin asunto, hyvin on viihtynyt. 

Ei tarkoita mitään vaikka taulu olisi täynnä kantasuomalaisia nimiä.

Ap

Vierailija
11/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele, miltä talo, rappukäytävä ja piha näyttävät. Onko siistiä vai tupakantumppeja vai leluja vai mitä näkyy? Päättele merkeistä.

Mitä näistä voi päätellä? Tupakkaa polttava voi olla hyvinkin hiljainen asukas.

Ap

Vierailija
12/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toiminut noin.

Tämä varmaan on ainoa konsti, mikäli asukas on paikalla ja avaa oven. Samalla toki pitäisi vaivihkaa udella onko heillä lapsia tai aikeita lisääntyä lähiaikoina jne.

Ap

Vierailija
13/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toiminut noin.

Toinen keino on käydä siellä asunnon tienoilla. Asunnon osto on kuitenkin iso päätös, joten kannattaa käyttää aikaa. Kun ostin tämän asunnon, kävin muutamana päivänä tepastelemassa alueella. Millista väkeä siellä liikkuu? Siististi pukeutuneita kiireellisiä työikäisiä? Hymyileviä ja tervehtiviä eläkeläisiä? Vai rikkinäsissä kollareissa laahustavia kaljakassien raahaajia ja pikkugangstoja?

Jos näen pihoja jotka näyttävät rytöläjiltä tai tuhkiksia, se on huono merkki. Röökin vetäminen korreloi ongelmien kanssa.

Autoista saa viitteitä. Mitä paskempia autoja, sitä enemmän köyhiä, ja sitä enemmän ongelmaväkeä (juu ei koske kaikkia köyhiä tai edes enemmistöä, mutta sori vaan asuntoa ostaessa ei ole mahdollista tutustua jokaiseen naapuriin yksilönä).

Vierailija
14/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa on isoja perheasuntoja, niin tuskin niissä kukaan yksin asuu. Jos siis halusit vältellä lapsiperheitä. Mutta ne yksiöitä täynnä olevat talot vasta meluisia onkin...

Vierailija
15/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä näistä voi päätellä? Tupakkaa polttava voi olla hyvinkin hiljainen asukas.

Ap

Voi hyvinkin olla. Mutta röökaaminen korreloi ongelmien kanssa. Todennäköisyyksistähän tässä on kyse. Naapurihan voi olla vaikka hiljainen ja mukava eläkeläismummeli, mutta sitten muuton jälkeen käykin ilmi, että tämä majoittaa säännöllisesti tytärtään jolla on lauma räkyttäviä koiria. Ikinä ei voi olla varma.

Vierailija
16/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy katsomassa jätehuone tai -katokset, häiriöitä aiheuttavat urpot ei osaa laittaa roskiaan oikeisiin paikkoihin.

Vierailija
17/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö voi olla hiljainen juuri nyt, mutta muuttoasi seuraavana viikkona naapuriisi muuttaa mölyäjä. 

Että ihan turhaan mietit tuollaista. 

Vierailija
18/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika muutti omaan kotiin ja ensimmäisenä tarkisti nimitaulun. Ei ollut kuin yksi mamunimi niin otti asunnon vastaan. Espoon kaupungin asunto, hyvin on viihtynyt. 

Yes harvinainen löytö.

Vierailija
19/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talossa on isoja perheasuntoja, niin tuskin niissä kukaan yksin asuu. Jos siis halusit vältellä lapsiperheitä. Mutta ne yksiöitä täynnä olevat talot vasta meluisia onkin...

Kyllä niitä perheitä saa ahdettua ihan kaksioihinkin. Ainakin tässä talossa asuu useampikin lapsiperhe vaikka on pelkkiä yksiöitä ja kaksioita. Mikä on mielestäsi iso perheasunto?

Vierailija
20/109 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita mitään vaikka taulu olisi täynnä kantasuomalaisia nimiä.

Ap

Ramadanin aikana merkitsee kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme