Onko paniikkihäiriöstä kärsiviä paikalla?
Kommentit (10)
Taitaa olla nykyiessä stressaaavassa yhteiskunassa aika tavallinenkin sairaus.
lopetin kahvin juonnin ja ei ole sen jälkeen oireita ollut. En tiedä oliko sattumaa...
nyt jo tosin pääsemässä niistä eroon, pitkällisen kärsimisen jälkeen. Helpottaa jo! Kohtaamalla pelot ja harjoittelemalla niistä voi päästä! Kannattaa myös pohtia mikä ne on laukaissut ja saanut aikaan. Mikäli kyseessä on jokin yksittäinen asia tai tapahtuma tai kokemus, voi sen käsittely helpottaa myös fyysisten oireiden poistumista.
Aina kun olen yksin vauvan kanssa, niin rintaani alkaa pistää ja pelkän kuolevani sydänkohtaukseen. En saa helposti henkeä, olo omituinen, pelkään kuolevani ja paniikki. Sitten soitan äidilleni ja se menee ohi.
Multa on otettu sydänkäyrä joka oli normaali. Myös verinäytteet. Lääkäri ei usko sydäntautiin. Mutta tämä vaivaa mua, koska pelkään kuolevani ja sitten se kamala paniikki iskee. Olen koko ajan puhelin mukana, jos kuolen :/
Tosin mullakin jo ohipuolella. Monta vuotta niiden kanssa tulikin nautiskeltua...
6. ei ole sattumaa, kahvi ja kolajuomat lisää paniikkikohtauksia.
paniikkihäiriöt, joihin liittyi hengenahdistusta, sydämmentykytystä, pistoa rintaan ym. menivät ohi kun lopetin imetyksen ja hormonitoiminta palautui ennalleen...
Kiitos viestistä! Itse vielä imetän ja mulla on ollut rytmihäiriöitä 8tosin siis sydänkäyrä täysin normaali) pistoja ja sitten en saa henkeä ja panikoin (tajuan sen itse, kun paniikki nousee ja pelkään kuolemaa)
pelkään olla yksin kotona vauvan kanssa, mutta en kehtaa mennä lääkärin, koska pelkään olevani luulosairas. Saako terv,keskuksesta asiantuntevaa apua? Mikä avuksi, lääkkeet?
pelko paniikista on kova :( ap
kunnan mielenterveyssairaanhoitajan kanssa enkä tarvinnut lääkitystä...
Oli vain todella jännä havainto kun huomasin, että imetyksen lopettaminen vaikutti oireiden päättymiseen... itse pelkäsin myös kuolemaa, tosin itseni en vauvani...
Uskon, että saat asiantuntevaa apua terveyskeskuslääkäriltä, myös gynekologeilla on yllättävän paljon tietoa näistä hormoonitoiminnan mukaanaan tuomista ongelmista, jos sulla siellä suunnalla on käyntiä...
täällä yksi, enkä varmaan ole ainut. Sen verran yleistä se on, vaikka harvoin julkisesti puhutaan.