Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sisarus koskaan katkaissut välejä teihin?

Vierailija
07.03.2025 |

Mistä johtui ja oletteko onnistuneet korjaamaan suhteenne? Miltä tuntui ja miten pärjäsitte tilanteen kanssa? Jos välit edelleen poikkki, toivotteko niiden korjaantuvan ja tiedättekö miten se onnistuisi?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, aikuisena tuli kysyttyä itseltä kerran, että haluaisinko sisarukseni kaltaista ystävää itselleni? En. Sukulaisuussuhde ei paina vaakakupissa juuri ollenkaan. 

Kohtelitko itse siskoasi kuin ystävääsi vai kuin perheenjäsentä, jonka toimintaa ja persoonaa voi kyseenalaistaa ja kritisoida suoremmin? 

Voisin kuvitella oman sisko sanovan jotain tällaista, mutta samalla tietysti jättävän mainitsematta kuinka itse hyvinkin suoraan kyseenalaisti kokemuksiani ja luennoi minulle siitä miten minun pitäisi elää ja ajatella. Kun sanoin vastaan en enää kohdellutkaan häntä kivasti. Todella toivon ettei hän ystävilleen luennoi samalla tavalla. 

Samassa perheessä kasvavilla lapsilla voi olla hyvinkin erilaiset kokemukset vanhemmistaan. Ei vanhemmat aina kohtele lapsia samalla tavalla ja toisaalta ikäeron vuoksi jollain lapsella voi olla aika eri versio samasta vanhemmasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän