Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sisarus koskaan katkaissut välejä teihin?

Vierailija
07.03.2025 |

Mistä johtui ja oletteko onnistuneet korjaamaan suhteenne? Miltä tuntui ja miten pärjäsitte tilanteen kanssa? Jos välit edelleen poikkki, toivotteko niiden korjaantuvan ja tiedättekö miten se onnistuisi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oma sisarus, mutta erääseen sukulaiseen olen katkaissut välit. Mielisairas, katkera ja kateellinen ihminen. Välejä en korjaa ikinä ja anteeksi en anna, vaikka polvillaan matelisi. Todellinen ihmisraukka, joka ei muuta levitä ympärilleen kuin myrkkyä.

Vierailija
2/31 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pitkäaikaistyötön ja masentunut veljeni ei halua olla meidän kanssa missään tekemisissä.  Ei vastaa puhelimeen,  viesteihin, eikä avaa ovea kun soitan kelloa. En jaksa enää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin kaikkiin kun kyllästyin olemaan terapeuttina ja puskurina tyhjänpäiväsissä nokitteluissa. Ei tunnu mukavalta, sisarusten välit aivan pirstaleina.

Vierailija
4/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse katkaissut välit enemmän tai vähemmän koko perheeseen. Päihteiden sekakäyttöä, varastamista, pari todella luonnevikaista yksilöä ja muut enempi vähempi läheisriippuvaisia. Koko karuselli keskittyy parin aivan häiriintyneen yksilön pillin mukaan hyppimiseen ja jokainen merkkipäivä ja loma ja juhla on yhtä draamaa. Osa on myös rahaa vailla kaiken aikaa. 

"Mutta kun perhe...!!" käy syyksi kaikkeen, ihan kaikkeen hulluuteen. Kaksi vuotta ilman kontaktia enkä uskoisi miten helppoa elämä voi olla. 

Vierailija
5/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit narsistiseen äitiini. Eihän se riitä kun pitää katkaista koko sukuun ja lapsuuden kavereihin ym. 

Asiaa on puitu jopa poliisin kanssa.

Luonnollisesti kun tulee suvussa kuoleman tapaus niin nähdään taas jokin hyvä syy (vuosien jälkeen) lähes murtautua asuntooni sitä kertomaan.

Vierailija
6/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Pitkäaikaistyötön ja masentunut veljeni ei halua olla meidän kanssa missään tekemisissä.  Ei vastaa puhelimeen,  viesteihin, eikä avaa ovea kun soitan kelloa. En jaksa enää.  

Mitä sinä haluat häneltä?

Vierailija
7/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ymmärrän syyt kyllä. Mutta ikävöin häntä. Kertoisin mitä olen tajunnut, jos voisin. Toisaalta ehkä parempi näin, hänelle.

Vierailija
8/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olis sisarus.

Vierailija
9/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väleissä sisarusteni kanssa mutta toisen vanhempani sisko katkaisi välit häneen. Kyseinen sisko on aina ollut mielenkiintoinen ja luova ihminen mutta samalla jotenkin lapsenomainen, mustavalkoinen ja heikosti sosiaalisia tilanteita ymmärtävä. Hyvin herkästi mm. erilaisiin salaliittoteorioihin hurahtava. Tämä oli yksi niistä asioista, jotka välirikkoon johtivat, koska kiihkoilunsa alkoi olla jo todellisuudentajutonta ja suorastaan loukkaavaa. Heikon sosiaalisen silmänsä takia hän myös loukkaantui erään toisen sukulaisen asioiden hoitoon liittyvästä järjestelystä, vaikka ei koskaan ollut ilmaissut mitään kiinnostusta olla siinä mukana. Ilmeisesti muiden olisi vain pitänyt tietää, että hän oli yks kaks yllättäen muuttanut mielensä ja nimetä hänet joksikin vastuuhenkilöksi näihin järjestelyihin. Tämä oli siskon puolelta viimeinen naula arkkuun ja hän pisti välit lopullisesti poikki. Siitä on nyt vuosia eikä hän ole ollut kertaakaan yhteyksissä. On luultavasti ollut vanhemmalleni suuri helpotus enkä itsekään enää olisi jaksanut sitä aggressiivisuutta, tökeröyttä ja täydellistä itsereflektion puutetta.

Vierailija
10/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko pisti muhun välit poikki kun tulin raskaaksi. Diagnoosina sillä on epävakaa persoonallisuushäiriö ja jotain muutakin, johtuu varmaan siitä. 

Vierailija
11/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aikuisena tuli kysyttyä itseltä kerran, että haluaisinko sisarukseni kaltaista ystävää itselleni? En. Sukulaisuussuhde ei paina vaakakupissa juuri ollenkaan. 

Vierailija
12/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko pisti muhun välit poikki kun tulin raskaaksi. Diagnoosina sillä on epävakaa persoonallisuushäiriö ja jotain muutakin, johtuu varmaan siitä. 

Käyttäydyitkö hyvin vai manipuloitko siskoasi raskausaikana? Minulla ei ole persoonallisuushäiriötä, mutta kävin terapeutilla samaan aikaan, kun siskoni oli raskaana. Terapeuttini sanoi siskostani, että hän on sadisti ja oli tyytyväinen kun katkaisin välit siskooni. Olen voinut paljon paremmin ilman siskoani. Siskoni on ollut väkivaltainen sekä fyysisesti, että henkisesti ja manipulointi oli todella voimakasta. Onneksi pääsin irti. Pari kertaa tuon jälkeen on yrittänyt saada minut takaisin lonkeroihinsa mm. perintöasioiden yhteydessä, mutta katkaisen aina välit, kun virallinen asia on hoidettu. Hän uskottelee itselleen olevansa henkisen kasvun tiellä (jooga ym.) ja käytännössä on piikkikielinen myrkkypesäke.

Vierailija
13/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä haluat häneltä?

Olen eri, mutta onpa outo kysymys. Hän varmaan halusi, että veli olisi hänelle elävä eikä sama kuin poissa eli kuollut.

Vierailija
14/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydyitkö hyvin vai manipuloitko siskoasi raskausaikana? Minulla ei ole persoonallisuushäiriötä, mutta kävin terapeutilla samaan aikaan, kun siskoni oli raskaana. Terapeuttini sanoi siskostani, että hän on sadisti ja oli tyytyväinen kun katkaisin välit siskooni. Olen voinut paljon paremmin ilman siskoani. Siskoni on ollut väkivaltainen sekä fyysisesti, että henkisesti ja manipulointi oli todella voimakasta. Onneksi pääsin irti. Pari kertaa tuon jälkeen on yrittänyt saada minut takaisin lonkeroihinsa mm. perintöasioiden yhteydessä, mutta katkaisen aina välit, kun virallinen asia on hoidettu. Hän uskottelee itselleen olevansa henkisen kasvun tiellä (jooga ym.) ja käytännössä on piikkikielinen myrkkypesäke.

Melkein samanlainen sisko meillä. 

Vierailija
15/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on jotkut ymmärtäneet kysymyksen. Se oli, että onko teihin katkaistu välit, eikä oletteko itse katkaisseet. 

Vierailija
16/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää nut j*malauta ihmiset rauhaan jos ei halua olla tekemisissä. Tuolla tuppautumisella ette saa yhtään mitään hyvää aikaiseksi. 

Vierailija
18/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on jotkut ymmärtäneet kysymyksen. Se oli, että onko teihin katkaistu välit, eikä oletteko itse katkaisseet. 

Hyvä havainto. Ihmismieli on kummallinen. Jotain ikäväähän on tapahtunut sisarusten välillä jo pitkään,  jos joku lopulta katkaisee yhteydenpidon. Syitä on sysissä ja sepissä. Suurimpana syynä lienee epätasa-arvo. Tuskin saadaan ketjuun tarinaa "kyykytin vuosia sisarustani, ja nyt se narsisti ei enää vastaa puheluihini". Karrikoin ja vedin mutkat suoriksi, mutta uskon ettei nämä sisarukset, joihin välit on menneet eivät edes koulukiusaajan lailla näe seurauksia. Uskon että täällä avautuneet ihmiset kärsivät paljon katkotuista sisarussuhteista ja siksi siis avautuvat. 

Vierailija
19/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen katkaissut.

Vierailija
20/31 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisarus, mutta läheinen sukulainen. Katkaisi välit täysin ollessani täysi-ikäisyyden kynnyksellä. Oltiin oltu tiiviisti yhteyksissä siihen asti. Kertoi, että olen hänelle yhtä kuin kuollut. Yllättäen laittoi viestiä kymmenen vuoden jälkeen ja avautui ongelmistaan.

Tässä on kymmenessä vuodessa tapahtunut paljon ja mulla on nyt oma elämä. Teoriassa ehkä voitais olla tekemisissä, mutta todennäköisesti molemminpuolinen luottamuksen puute kalvaisi. Itse en ainakaan uskaltaisi avata elämääni siinä pelossa, että hänellä olisi jotain ikävää mielessä.