Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Tuttavat haluaa minun neulovan villasukkia heille pelkästään lankojen hinnalla

Vierailija
07.03.2025 |

Ja ne langatkin olisivat voineet maksaa JOS TARVII. En ole suostunut vaan vedonnut siihen, että on niin kiireinen elämänvaihe (ruuhkavuodet), että hyvä jos itselleni ehdin tekemään sukkaparia tai lapasia per talvi. Ihmettelen vähän sitä, miten joku kehtaa pyytää toiselta tuollaista kun he kuitenkin tietävät, kuinka kortilla vapaa-aikani on. Teen kyllä läheisilleni mielelläni lahjaksi, jos sattuu olemaan aikaa, mutta en puolitutuille.

Ylireagoinko teidän mielestänne, jos pidän tuttavien käytöstä tahdittomana? Minulla on joskus vaikeuksia kieltäytyä (en ole heille kyllä palveluksia aiemmin tehnyt) ja minusta tuntuu hieman, ettei työtäni arvosteta.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt oli se ongelma? Sinulta kysyttiin ja sinä sanoit, ei. Pidän sitä hieman ylireagointina jäädä asiaan vellomaan. 

Tällaista on naisten elämä: ein sanomisesta tulee huono omatunto ja paha mieli pitkäksi aikaa. Kun aina pitäisi riittää aika, rahat ja innostus muiden tarpeiden tyydyttämiseksi. 

Marttyyrius on narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Vierailija
42/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset ovat just tällaisia. Kun ei itse osaa niin ne eivät näe kuinka aikaavievää hommaa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mielelläni maksan tutulle tai ystävälle, kun voin luottaa työn jälkeen. Esim auton huolto. Hän kyllä kertoo rehellisesti, mitä kannattaa seurata esim akun kunto tai renkaat, ei 'myy' väkisin.

Harmi vaan, kun jäi eläkkeelle. Osasi suositella uutta huoltoa, luotan tähänkin mielipiteeseen.

Vierailija
44/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitöitä ei osata arvostaa. Jos joku kehtaa kysyä, kerron aina ettei heillä olisi varaa minun neuleisiin. Voin sen sijaan opettaa neulomista.

et sinä mitään voi opettaa. jos joku pyytäisi opetusta, niin ruikuttaisit täällä, että ihmiset luulevat opetuksen olevan ilmaista ja haluat siitä paljon rahaa.

Vierailija
45/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuoritat, käyt suurilla kierroksilla, yrität olla muiden mieleen ja olet uupunut joka päivä. Syyllisen täytyy olla ne, jotka pyytää sinulta jotakin? 

Olet valanut hiekkakakun betoniin ja rukoilet, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne omat heikkouden jonkun muun piikkiin? 

Vierailija
46/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Helppoa ja nopeaa hommaahan tuo on. Meillä äiti kutoi sukan siinä samalla kun katsoi telkkaria. Se on surullista jos AP on hidas ja kömpelö kutoja. Amatööri.

Kutokoon tuttu itse kun se on niin helppoa ja nopeaa. 

Vierailija
47/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Helppoa ja nopeaa hommaahan tuo on. Meillä äiti kutoi sukan siinä samalla kun katsoi telkkaria. Se on surullista jos AP on hidas ja kömpelö kutoja. Amatööri.

En katso telkkaria. 

ap

Tämä. Kiinnitin huomiota samaan. TELKKARIA?

Uskonlahko?

Minulla ei ole ollut telkkaria kymmeneen vuoteen. Eikä syynä ole uskonlahko. Vain vanhuksilla on telkkarit enää. 

Vierailija
48/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hinnaksi 50e. Jo loppuu kyselyt. 

Vierailija
49/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylisuoritat, käyt suurilla kierroksilla, yrität olla muiden mieleen ja olet uupunut joka päivä. Syyllisen täytyy olla ne, jotka pyytää sinulta jotakin? 

Olet valanut hiekkakakun betoniin ja rukoilet, ettei kukaan huomaa miten sen perusta murenee ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne omat heikkouden jonkun muun piikkiin? 

Uhriasema antaa mahdollisuuden syyttää elämän monimutkaisuudesta ja epäreiluudesta jotain kuviteltua  vihollista. Kyllä se oli julmaa muutama vuosi sitten itsekin tajuta, että omaa vikaa ne omat teot ovat. Ei siinä mikään muu auttanut. Aikuisuus on vastuuta, ei paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Olet ap toiminut upeasti, kun olet kieltäytynyt. Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. 

Vierailija
50/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että ap:n haukkujat ovat itse niitä lokkeja, joille kaikki pitäisi tehdä ilmaiseksi.

Vierailija
51/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt oli se ongelma? Sinulta kysyttiin ja sinä sanoit, ei. Pidän sitä hieman ylireagointina jäädä asiaan vellomaan. 

Tällaista on naisten elämä: ein sanomisesta tulee huono omatunto ja paha mieli pitkäksi aikaa. Kun aina pitäisi riittää aika, rahat ja innostus muiden tarpeiden tyydyttämiseksi. 

Marttyyrius on narsismin piirre. Kun tekee auliisti muidenkin työt, saa hyvän syyn surkutella itseään ja työtaakkaansa. Silloin voi viimeinkin saada osakseen kehuja myötätuntoa. Marttyyrius on selviytymiskeino hauraan minuuden ja huonon itsetunnon kanssa.

Jokainen, joka syyttää omista ongelmistaan aina muita, on jonkin sortin narsisti.

Vierailija
52/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että ap:n haukkujat ovat itse niitä lokkeja, joille kaikki pitäisi tehdä ilmaiseksi.

Millä tavalla aloittajaa nyt haukuttu? 

Vierailija
53/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso telkkaria. 

ap

Tämä. Kiinnitin huomiota samaan. TELKKARIA?

Uskonlahko?

Minulla ei ole ollut telkkaria kymmeneen vuoteen. Eikä syynä ole uskonlahko. Vain vanhuksilla on telkkarit enää. 

Aijaa...käytiin eilen kylässä lapsiperheessä ja heillä on töllö. Onkohan se mahdollisesti sitä varten jos vanhus käy kylässä?  Vai oisko kenties sulla vähän turhan putkikatseinen ajatus muodostunut kun ei itelläs oo .

Vierailija
54/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä piilee keskustelun oleellisin sääntö: kun joku tekee aloituksen, sitä pitää myötäillä. Suuri loukkaus on esittää ratkaisuehdotus tai olla erimieltä. Ja jos olet erimieltä sinua voidaan alkaa haukkumaan erilaisilla haukkumasanoilla. 

Vierailija
55/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään ylireagoi ap eikä sun tarvi suostua kaverisyyllä. Mun ystävä on himoneuloja ja on tehnyt mulle sukkia ostamistani langoista ja määritellyt tekopalkan. En todellakaan oleta hänen neulovan ilmaiseksi tai halvalla koska kaveri joka muutenkin kokoajan neuloo jotain. Mutta auttaa kun en itse pysty neulomaan. 

Vierailija
56/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setäni teki minulle vanhalla mallilla kirjoituslipaston, käsityönä alusta loppuun. Kun työkaverini näki sen niin sanoi: "oi kun ihana, sano että tekee minullekin". Kaikennäköistä sitä...

Samaa sarjaa kuin että joku kertoo siivonneensa koko päivän ja siihen vastataan, että tuu meillekin siivoamaan. Kulunut läppä tuo vaan on.

Vierailija
57/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään ylireagoi ap eikä sun tarvi suostua kaverisyyllä. Mun ystävä on himoneuloja ja on tehnyt mulle sukkia ostamistani langoista ja määritellyt tekopalkan. En todellakaan oleta hänen neulovan ilmaiseksi tai halvalla koska kaveri joka muutenkin kokoajan neuloo jotain. Mutta auttaa kun en itse pysty neulomaan. 

Olet siis kysynyt joltakin, että voisiko tämä neuloa? Koko ajan neulova ei voi olla uupunut taakkansa alle, kuten sellainen joka ei neulo? Mitä, jos hän ei kehtaa sanoa ei, kuten ap teki? 

Vierailija
58/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi koskaan kertoa mitään kellekään. Armias jos joku tuttu saa tietää että olet sähkäri tms. niin kohta saat olla tekemässä "pikku"remppoja ihan vaan kaverin palveluksena. 

Jep. Sama pätee kampaajiin, lääkäreihin, puutarhureihin, vakahenkilöstöön ("tule häihin lastenvahdiksi kun olet niin hyvä lasten kanssa"), muusikoihin ("kai tulette häihin soittamaan kakkupalkalla!?") ja moneen muuhun ammattiryhmään. 

Ap, laita sukille kunnon hinta jos niitä joskus ehdit tekemään. 

Vierailija
59/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tehneet neulomisesta jotain pakkopullaa! Puhutte ruuhkavuosista ja siitä kuinka käsitöistä on vaivaa. No, älkää sitten neuloko! Se on harrastus, jota kannattaa harrastaa, jos siitä tykkää ja sille on aikaa! Itse neulon muutaman tunnin iltaisin TV:tä katsoen, koska tykkään siitä ja aikaa on. Ja neulon paljon muillekin, koska ei me kotona niitä kaikkia villasukkia, lapasia ja villatakkeja ja -puseroita määräänsä enempää tarvita!

Vierailija
60/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset ovat just tällaisia. Kun ei itse osaa niin ne eivät näe kuinka aikaavievää hommaa se on.

Tunnen vaikka kuinka monta helsinkiläistä jotka neuloo isolla innolla ja paljon. Sinulla on taas joku maalaisen helsinkiläisviha. Alemmuuskompleksi ilmeisesti vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi