Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko? Tuttavat haluaa minun neulovan villasukkia heille pelkästään lankojen hinnalla

Vierailija
07.03.2025 |

Ja ne langatkin olisivat voineet maksaa JOS TARVII. En ole suostunut vaan vedonnut siihen, että on niin kiireinen elämänvaihe (ruuhkavuodet), että hyvä jos itselleni ehdin tekemään sukkaparia tai lapasia per talvi. Ihmettelen vähän sitä, miten joku kehtaa pyytää toiselta tuollaista kun he kuitenkin tietävät, kuinka kortilla vapaa-aikani on. Teen kyllä läheisilleni mielelläni lahjaksi, jos sattuu olemaan aikaa, mutta en puolitutuille.

Ylireagoinko teidän mielestänne, jos pidän tuttavien käytöstä tahdittomana? Minulla on joskus vaikeuksia kieltäytyä (en ole heille kyllä palveluksia aiemmin tehnyt) ja minusta tuntuu hieman, ettei työtäni arvosteta.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi. En ikinä kehtais pyytää.

Vierailija
2/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että v*tuttaa. Ihmiset ei oikein käsitä aina sitä työmäärää, mikä käsitöissä on. Sano jatkossa hinta, ja muista ottaa myös tekopalkkaa itsellesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lapanen ap on?

Vierailija
4/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Vierailija
5/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Helppoa ja nopeaa hommaahan tuo on. Meillä äiti kutoi sukan siinä samalla kun katsoi telkkaria. Se on surullista jos AP on hidas ja kömpelö kutoja. Amatööri.

Vierailija
6/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni teki minulle vanhalla mallilla kirjoituslipaston, käsityönä alusta loppuun. Kun työkaverini näki sen niin sanoi: "oi kun ihana, sano että tekee minullekin". Kaikennäköistä sitä...

Vierailija
7/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi. Luulen, että jotkut jotka eivät itse tee käsitöitä eivät ymmärrä, mitä pyytävät. He saattavat ajatella, että käsityön tekijän pitäisi olla kiitollinen, kun hänen työnsä kiinnostavat ja kelpaavat. Joillekin taas ehkä on kaiken ikänsä "ilmestynyt" esimerkiksi mummon tekemiä sukkia, ja siksi niihin suhtaudutaan lapsekkaan ajattelemattomasti.

Vierailija
8/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Helppoa ja nopeaa hommaahan tuo on. Meillä äiti kutoi sukan siinä samalla kun katsoi telkkaria. Se on surullista jos AP on hidas ja kömpelö kutoja. Amatööri.

En katso telkkaria. 

ap

Vierailija
9/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä ei osata arvostaa. Jos joku kehtaa kysyä, kerron aina ettei heillä olisi varaa minun neuleisiin. Voin sen sijaan opettaa neulomista.

Vierailija
10/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi. Jos et saa suuta auki ja kerrottua paljonko haluat sukista niin vauvapalstalla kirjoitteleminen ei ole ylireagointia. Päin vastoin, voisit reagoida enemmänkin esim. lankojen ostajille.

Vierailija
11/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän wannabee kutoja. Siis sysipaskaa jälkeä josta kukaan ei varsinaisesti halua maksaa mitään,  vaan pyytävät lähinnä siksi, että ap saisi paljon tarvitsemaansa harjoitusta.

Vierailija
12/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso telkkaria. 

ap

Tämä. Kiinnitin huomiota samaan. TELKKARIA?

Vierailija
13/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN ei v 2025 käytä mitään saatanan rumia tätien kutoa villasukkia kun Temusta saa 5 e neljä paria hienoa tiiviitä koneella tehtyjä. 

Vierailija
14/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso telkkaria. 

ap

Tämä. Kiinnitin huomiota samaan. TELKKARIA?

Uskonlahko?

Vierailija
15/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan FYI: taloissa on nykyään keskuslämmitys ja ollaan paljain jaloin läpi vuoden. 

Vierailija
16/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi koskaan kertoa mitään kellekään. Armias jos joku tuttu saa tietää että olet sähkäri tms. niin kohta saat olla tekemässä "pikku"remppoja ihan vaan kaverin palveluksena. 

Vierailija
17/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setäni teki minulle vanhalla mallilla kirjoituslipaston, käsityönä alusta loppuun. Kun työkaverini näki sen niin sanoi: "oi kun ihana, sano että tekee minullekin". Kaikennäköistä sitä...

Olisin itsekin sanonut kuten kaverisi. Tuolla lauseella olisi minun kaverini kysyneet sedältään hintaa, minkä työltään haluaa ja vinkkejä mikä materiaali on hyvä. Materiaalit olisin hankkinut ja sitten odotellut ja hakiessa maksanut. Mitä muuta sinä tuosta lauseesta olet ajatellut? :o

Vierailija
18/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ylireagoi. En ikinä kehtais pyytää.

Suomeksi on sanonta: kohtuus se on kerjäämisessäkin. Tuttavasi eivät taida tietää tuota sanontaa? 

Vierailija
19/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutoisit ? Myyjäisistä, messuilta, kirpparilta saa ostettua lapasia ja sukkia.

Olen joskus teettänyt hienoja säärystimiä, mutta maksanut myös työstä. Kutoja on määrännyt hinnan ja tilaaja maksaa.

Vierailija
20/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmille maksan itse langatkin ja muille en tee maksustakaan. Ei nykyihmisillä ole paljoa vapaa-aikaa neuloa koko maailmalle.

En tarvi mitään hikistä kymppiä kahta tekopalkaksi oman ainutkertaisen elämäni tuhlaamisesta. Sitä paitsi ranteeni alkaa särkeä.

Läheisteni ilahduttamisen vuoksi välillä kestän sen ja koska tykkään kyllä neuloa.