Harmittaa, että en pitänyt hääjuhlia
Olemme molemmat avioituneet ensin nuorina ja eronneet kumpikin tahoillamme. Tapasimme 32- ja 34-vuotiaina, ja menimme 2v seurustelun jälkeen naimisiin. Jotenkin mulle tuli tunne, että en halua isoja hääjuhlia, joten menimme maistraatissa naimisiin. Mies oli jo kokenut isot ja kalliit kirkkohäät, minun eka hääjuhla oli alle 500e budjetilla ja nyt oli vielä vaatimattomammat häät vain kahden todistajan kanssa.
Meillä olisi nytkin ollut vain n. 15 vieraan juhla+muutama lapsi, mutta jotenkin ajattelin, että kukaan ei edes tulisi kun kyseessä on toinen liitto, vaikka eihän se nyt totta ole. Rahat olivat silloin myös tiukilla, mutta kyllä mua aivan totta harmittaa, ettei säästetty ja vietetty juhlia. En tykkää edes olla huomion keskipisteenä, mutta asia vaivaa mua.
Häistä on nyt 2v. Onko ihan hölmö idea viettää vaikka 5v hääpäivää ystävien ja muutaman lähimmän sukulaisen kesken?
Kommentit (6)
Ihana idea, mä tulisin heti jos saisin sellasen kutsun!
Jonnekki ulos,kesällä toki joo, ei oisi niin nokonnuukaa se pukeutuminen, vois olla lapsetkin, ois saunaa ja kivoja valoja, mukavaa naposteltavaa, kalaa ja kaikkee.
Ihana, pistä toimeksi joo!
Kerro sitten kuin kävi!
Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että aina kannattaa juhlia jos on vähänkään aihetta. Elämä on muuten ankeaa.
Kyllähän monet järkkää myös vihkivalojen uusimisseremonian ja juhlat. Tavallaan se on vähän amerikkalaista hapatusta, mutta jos ottaa kyynikon lasit nenältä, voi ajatella, että ne merkitsee muutaman vuoden liiton jälkeen vielä enemmän kuin suhteen alussa vannotut, jolloin ollaan ehkä vielä ensihuumassa. Silloin tunnetaan jo toinen läpikotaisin ja jos vieläkin tahtoo, mikseipä voisi myös juhlia!
Minua on harmittanut häiden vietto tosi raskaasti. Ensimmäisestä hetkestä lähtien koko juttu rupesi paisumaan ja morsiuskimppu sulhaskimppu olivat täysin pilalla. Ehdin sen toimittaa takaisin kukkakauppaan ja annoin kuulua kuka käski. Rahat vaadin takaisin ja se oli siinä se asiakkuus. Onneksi oli elokuu ja piha täynnä kukkia. Niistä sidoin itselleni morsiuskimpun ja leikkasin anopin kiinanruususta sopivan ruusun miehen rintapieleen.
Tuskin kukaan morsian on marssinut alttarille raivoissaan, mutta minä marssin. Sulho osasi pitää suunsa kiinni kun tiesi ettei mitkään kommentit nyt olleet paikallaan. Vihkiseremonia meni pisimmän kaavan mukaan. Virsissä pappi oli tehnyt kyllä omia viilauksiaan ja kun jälkikäteen siitä mainitsin, totesi ettei sitä oikein noilla sanoilla voi. Niinpä. Olin ne kyllä harkiten ja tarkoitukseen valinnut. Kyllähän se hääjuhla oli kahvituksineen oikein sievä. Oli omaiset ja ylimpänä suulas kummitäti piti huolen tiedottaa minun ja suvun historian, taas kerran. No se oli sitä siedättämistä. Huomasin aikojen perästä, että meiltä oli kiitoskortit jääneet toimittamatta asianosaisille. Häälahjat olivat oikein käytännöllisiä. Luulen että käyttömäärässä laskettuna kerroskattila oli parasta antia ja siskon kutomat napakat räsymatot ovat ilonani lattialla.
Jos olisin saanut itse päättää ja kai minä osin sainkin rahoittaa ja järjestää kaiken käytännön touhun niin en tässä järjessä missään tapauksessa häitä pitäisi. Mentäisiin pappilaan ja kahden todistajan läsnä ollessa asian pitäisi tulla hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Minua on harmittanut häiden vietto tosi raskaasti. Ensimmäisestä hetkestä lähtien koko juttu rupesi paisumaan ja morsiuskimppu sulhaskimppu olivat täysin pilalla. Ehdin sen toimittaa takaisin kukkakauppaan ja annoin kuulua kuka käski. Rahat vaadin takaisin ja se oli siinä se asiakkuus. Onneksi oli elokuu ja piha täynnä kukkia. Niistä sidoin itselleni morsiuskimpun ja leikkasin anopin kiinanruususta sopivan ruusun miehen rintapieleen.
Tuskin kukaan morsian on marssinut alttarille raivoissaan, mutta minä marssin. Sulho osasi pitää suunsa kiinni kun tiesi ettei mitkään kommentit nyt olleet paikallaan. Vihkiseremonia meni pisimmän kaavan mukaan. Virsissä pappi oli tehnyt kyllä omia viilauksiaan ja kun jälkikäteen siitä mainitsin, totesi ettei sitä oikein noilla sanoilla voi. Niinpä. Olin ne kyllä harkiten ja tarkoitukseen valinnut. Kyllähän se hääjuhla oli kahvituksineen oikein sievä. Oli omaiset ja ylimpänä suulas kummitäti piti huolen tiedott
Pisimmän kaavan mukaan eli oliko teillä morsiusmessu? Ehtoollinen siis mukana?
Ilman muuta järjestät juhlat, jos siltä tuntuu 🧡. Meillä oli isot häät ja vielä uudelleen avioliiton siunaaminen 10-vuotishääpäivänä. Itsehän me tätä elämää eletään 😁. 20-vuotishääpäivää juhlitaan ulkomailla, jos sinne asti kestetään 😆
Kertokaa, olenko nolo, ennen kuin alan vauhkona lähettää kutsukortteja