Mitä keinoja teillä on kestää tätä maailmaa?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu että tekis mieli mennä junan alle..Elämä on niin tasapaksua ...Ihanaa pohdintaa
Yritän olla ajattelematta ikäviä asioita liikaa ja pysyn omassa kuplassani.
Hirnun joka mutkassa mille vain voin nauraa.
- tämä on aika hyvä. Pätevä neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu.
Japanissa ei ole muslimeita, mustia, feministejä, vasemmistolaisia. Matkustelen vuosittain Japanissa ja se antaa voimaa sille, että oikeistolaisuus voi vielä voittaa Euroopassa. Ja jos ei voita, niin aina voi muuttaa takaisin Japaniin, jossa olen asunut 2 vuotta nuorena. M28
Tödöö, saastutat, siis riistät.
Tiesitkö, että lemmikit saastuttavat enemmän kuin citymaasturit? Kuinka monella ympäristöaktivistilla on lemmikki? Heti kun viette lemmikkinne piikille, niin lopetan matkustelun. Omaa kissaani en lopeta. Jos teille luonto on niiiiiiiiiiiiiiin tärkeää, niin aloittakaa itsestänne se muutos. M28
Oletpa vielä lapsi. On monia asioita, jotka saastuttaa. Sinun kuormassasi on matkustelu ja kissa, jollain toisella joku muu e
Niinpä ja jos kissan poistaa pihalta täällä maalla, tilalle tulee myrkytys. Se on kuorma ympäristölle ja linnuille+luonnoneläimille. Rottien kanssa ei vain voi elää.
Mitä kestämistä maailmassa edes on?
Elämä soljuu eteenpäin ihan omaa rataansa noin 45 asteen kulmassa.
Kun oma elämä on kunnossa niin miksi murehtia tai ylipäätään miettiä toisten elämää tai murheita?
Ei sellaiset asiat normaalia tervepäistä ihmistä kiinnosta pätkän vertaa. Kuka oikeasti miettii ns köyhien elämää tai sotaa Ukrainassa? Jos ihminen elää normaalia tavallisen ihmisen elämää niin kaikki on hyvin eikä missään ole mitään "kestämistä". Elämä on täynnä iloisia asioita. Alkaa moottoripyöräily ja veneilykausi ,sekä mökkeilyaika. Onkimista laiturin päästä,rantasaunassa saunomista..kaikkea kivaa ja mukavaa. Vaikka ei talvellakaan mikään sureta kun asuu neljävuotta vanhassa talossa jossa juuri ne mukavuudet jotka itse itselleen on halunnut. Ihmiset valitsevat aina itse oman polkunsa. Toiset ulisijan roolin ja kelan tuilla elämisen toiset taas vähän vauraamman elämäntavan. On älytöntä valittaa omista valinnoistaan tai murehtia toisten valintoja. Elämä on juuri niin helppoa kuin sen itse haluaa olevan. Ei siinä mitään kestämistä ole.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumori minusta juuri nyt on erittäin vaikeaa.
Minusta ei. Tuo on ihan luonnekysymys ja tietysti sillä on olennainen merkitys miten tapahtumia tulkistee, mihin taas vaikuttaa suuresti oma tietopohja, yleissivistys, elämänkokemus, seuratut uutislähteet..
Hirnun joka mutkassa mille vain voin nauraa. Sitten on semmoinenkin kuin musta huumori. Mitä synkemmät ajat, sitä vimmaisemmin huumoria revitään. Ihan survival skill. Nauru kuuluu henkiseen asennepakkiin ja tiedän kyllä kokemuksesta, että rikkinäiset ihmiset eivät naura, ainakaan hyväntahtoisesti. Onneksi minun ei tarvitse olla (enää) sellainen ja sekin vähän naurattaa.
Huumori ja nauru on hyviä defenssejä, kunhan niiden alle ei peittoa kaikkia tunnekokemuksia. Välillä on paikkansa surulle ja murheelle, pohdinnalle.
Vähemmän tätä mamma-viemäriä, enemmän oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu.
Japanissa ei ole muslimeita, mustia, feministejä, vasemmistolaisia. Matkustelen vuosittain Japanissa ja se antaa voimaa sille, että oikeistolaisuus voi vielä voittaa Euroopassa. Ja jos ei voita, niin aina voi muuttaa takaisin Japaniin, jossa olen asunut 2 vuotta nuorena. M28
Tiesitkö, että lemmikit saastuttavat enemmän kuin citymaasturit? Kuinka monella ympäristöaktivistilla on lemmikki? Heti kun viette lemmikkinne piikille, niin lopetan matkustelun. Omaa kissaani en lopeta. Jos teille luonto on niiiiiiiiiiiiiiin tärkeää, niin aloittakaa itsestänne se muutos. M28
Oletpa vielä lapsi. On monia asioita, jotka saastuttaa. Sinun kuormassasi
Silti moni elää kertostalossa kelarottien kanssa. Melko surullista. Häpeällistä jopa.
Vierailija kirjoitti:
Kun oma elämä on kunnossa niin miksi murehtia tai ylipäätään miettiä toisten elämää tai murheita?
Ei sellaiset asiat normaalia tervepäistä ihmistä kiinnosta pätkän vertaa. Kuka oikeasti miettii ns köyhien elämää tai sotaa Ukrainassa? Jos ihminen elää normaalia tavallisen ihmisen elämää niin kaikki on hyvin eikä missään ole mitään "kestämistä". Elämä on täynnä iloisia asioita. Alkaa moottoripyöräily ja veneilykausi ,sekä mökkeilyaika. Onkimista laiturin päästä,rantasaunassa saunomista..kaikkea kivaa ja mukavaa. Vaikka ei talvellakaan mikään sureta kun asuu neljävuotta vanhassa talossa jossa juuri ne mukavuudet jotka itse itselleen on halunnut. Ihmiset valitsevat aina itse oman polkunsa. Toiset ulisijan roolin ja kelan tuilla elämisen toiset taas vähän vauraamman elämäntavan. On älytöntä valittaa
Ketjun toinen mieslapsi, itsekeskeinen ja epäkypsä.
Varmaan ne sodassa kotinsa ja perheensä menettäneet on itse valinneet että tulee hyökkäyssota... Kyllä terve ja kunnollinen ihminen sellaisessa tilanteessa kokee murhetta myös toisten puolesta ja haluaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän uutisia, enemmän musiikkia ja elokuvia.
Samaa suositan. Käykää leffassa, jos talous kestää. Tänään kävin katsomatta musaleffa Completely unknownin, hienoa ajankuvaa. Tai sitten koluaa Yle areenasta. Tai lainaa kirjastosta. Kutsuu jonkun kaveriksi jos voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaiset asiat normaalia tervepäistä ihmistä kiinnosta pätkän vertaa. Kuka oikeasti miettii ns köyhien elämää tai sotaa Ukrainassa? Jos ihminen elää normaalia tavallisen ihmisen elämää niin kaikki on hyvin eikä missään ole mitään "kestämistä". Elämä on täynnä iloisia asioita. Alkaa moottoripyöräily ja veneilykausi ,sekä mökkeilyaika. Onkimista laiturin päästä,rantasaunassa saunomista..kaikkea kivaa ja mukavaa. Vaikka ei talvellakaan mikään sureta kun asuu neljävuotta vanhassa talossa jossa juuri ne mukavuudet jotka itse itselleen on halunnut. Ihmiset valitsevat aina itse oman polkunsa. Toiset ulisijan roolin ja kelan tuilla elämisen toiset taas vähän vauraamman elämäntavan. On älytöntä valittaa
Varsinkin naisille elämä on helppoa. Saavat syntymästä asti kaiken valmiina eteensä ja prinsessakohtelua läpi koko elämän. Sellaista kermavaahdossa kellumista,helppoa elämää.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumori minusta juuri nyt on erittäin vaikeaa.
Minusta ei. Tuo on ihan luonnekysymys ja tietysti sillä on olennainen merkitys miten tapahtumia tulkistee, mihin taas vaikuttaa suuresti oma tietopohja, yleissivistys, elämänkokemus, seuratut uutislähteet..
Hirnun joka mutkassa mille vain voin nauraa. Sitten on semmoinenkin kuin musta huumori. Mitä synkemmät ajat, sitä vimmaisemmin huumoria revitään. Ihan survival skill. Nauru kuuluu henkiseen asennepakkiin ja tiedän kyllä kokemuksesta, että rikkinäiset ihmiset eivät naura, ainakaan hyväntahtoisesti. Onneksi minun ei tarvitse olla (enää) sellainen ja sekin vähän naurattaa.
Huumori ja nauru on hyviä defenssejä, kunhan niiden alle ei peittoa kaikkia tunnekokemuksia. Välillä on paikkansa surulle ja murheelle, pohdinnalle.
Totta, enkä naura luontaisesti paljon. Olen aika kivikasvo perusolemukseltani. Siksi onkin niin ihanaa kun olen löytänyt itsestäni tämän kepeän puolen. Pakotettuna, esitettynä ei toimi.
Mua lohduttaa se että ei ole omia lapsia eli ei tarvi jälkipolven asioita murehtia. Ja itsensä voi aina poistaa muonavahvuudesta jos meno ihan sietämättömäksi yltyy. Siihen asti katsellaan ja elellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu.
Ei oo lemmikkiä, autoa ku liiemmin hukkaneliöitäkään ja kaiken materian ostan pääsääntösesti kierrätettynä *sädekehä*
Varmaan ne sodassa kotinsa ja perheensä menettäneet on itse valinneet että tulee hyökkäyssota... Kyllä terve ja kunnollinen ihminen sellaisessa tilanteessa kokee murhetta myös toisten puolesta ja haluaa auttaa.*
ihan vain tiedoksesi, että kyllä tuo sota on ihan Ukrainan oma valinta. He päättivät sotia. Ei heidän olisi tarvinnut sotia päivääkään jos olisivat valinneet olla sotimatta. Niin se vaan menee.
Kun on turva Jumalassa, turvassa on paremmassa..
Vierailija kirjoitti:
Käytän kannabista. Se auttaa hienosti olemaan psykoosissa. En näe,en kuule,en haista, minä metsästän vain kiitosta karvaista.. (!)
Ihme ulisijoita vaikka elämme maassa jossa kaikista pidetään huolta ja kaikilla on hyvä olla.
Käytän kannabista. Se auttaa hienosti.