Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijan mukaan alle 500€ ei saa käyttökelpoista puhelinta, edes lapselle

Vierailija
07.03.2025 |

Osat on huonolaatuisia ja järjestelmä alkaa hidastua ja vikaantua nopeasti. Myöskään välttämättömiä päivityksiä ja tietoturvapäivityksiä ei halvempiin puhelimiin tarjota kovin pitkään. 

Oletteko muut samaa mieltä jutun kanssa? En ymmärrä, miten omalla kohdallani monesti olen saanut asiantuntijoiden täysin lyttäämät halvemmat tuotteet toiminaan ja esim tämä puhelin taisi maksaa alessa parisataa ja olen käyttänyt tätä jo kohta 5 vuotta ilman ongelmia. Ainoa on akun tehon heikentyminen.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Östan jotain satasen älykännyköitä, sillä paljoa en niitä käytä muutenkaan. Tietokonetta käytän enimmäkseen ja tyhmäpuhelin vielä löytyy, sillä on parempi lähetellä tekstiviestejä ja tarvittaessa soitellakin, kun on pieni ja kevyt. Älykännykkä on vain joidenkin sovellusten ja pelien takia, niin ei ole tarvetta nihin laittaa rahaa. Viimeksi oli pakko ostaa uusi, koska päivitys jäi jumiin, eikä mitään enää ollut tehtävissä tavalliselle tallaajalle. Aivan naurettavaa, tietokoneen kanssa olisi voinut värkkäillä ja korjata asian, mutta kännykkä olisi ilmeisesti pitänyt viedä johonkin kalliiseen merkkihuoltoon ja toivoa parasta.

Vierailija
62/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä "asiantuntijat" eivät oikeasti tiedä mitään.

No ei, mullekin just tarjottiin uutta liittymää ja myyjä kertoi, että ei kannata jakaa nettiä puhelimesta muihin lautteisiin, sillä puhelimet ei kestä sitä ja akku hajoaa helposti. Mä oon tehnyt näin jo ainakin seitsemän vuotta halvoilla puhelimilla ja hyvin ovat kestäneet tuota. Kaikki puhelimeni olen vaihtanut vain siksi kun puhelin on tippunut ja lasi hajonnut ja taas olen jonkun 200 euron puhemimen ostanut tilalle ja hyvin on toiminut. 

En ole koskaan onnistunut rikkomaan näyttölasia, vaikka kapulan olen pudottanut monia kertoja. Ainoa syy puhelimen uusintaan on ollut akun pullistuminen, tämä usein aiheuttaa näytön irtoamisen tai irvistämisen, tapahtuu 3-5 vuoden ikäisenä. Olen jakanut nettiä Hotspotilla, USB tetherillä ja Bluetooth tetherillä, ne kulttavat hyvin vähän tehoa/virtaa, puhelin ei kuumene eikä edes lämpene jakamien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 200 maksanut puhelin ollut kohta 6v käytössä. Uutta olen katsellut mutta kaikki alle 300 maksavat ovat järkyttävän isoja, joten pakko ostaa kalliimpi siitä syystä.

Vierailija
64/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä eroja, kun katsotte ominaisuuksia laitteesta ja kamera paljon parempi. Sehän riippuu täysin, mihin sitä puhelinta käytetään,millainen kannattaa ostaa

Kannattaa tosiaan maksaa ylimääräistä, jos pelaa raskaita pelejä tai haluaa ottaa puhelimellaan huippuluokan kuvia. Muille merkitystä on lähinnä akulla, joka on joissain halpispuhelimissa luvattoman huono.

Vierailija
65/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät mitään puhelimia tarvitse.

Vierailija
66/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut alle 500 euron puhelin, ja aina ovat olleet hyviä. Tämäkin millä nyt näpyttelen on noin 5 vuotta vanha ja toimii täysin hyvin (koputtaa puuta).

N.21

Vierailija
67/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Man har en telefon som kostade ca. 350 € för fem år sedan. Den fungerar perfekt. Man har en betydligt dyrare telefon som redan två gånger har totalrenoverats, utan att man skulle ha tappat den i golvet eller något dylikt. Den telefonen är dryga två år gammal.

Nästa telefon är igen från 350 € klassen. I mitt fall verkar den klassen ge mest för pengarna.

Miksi et ole tappanut jo itseäsi? Moneen kertaan on sulle kerrottu että mene ja hyppää mereen! Kuole jo!

Normaaliälyisille kouluruotsi ei ole ongelma.

No ei ole mutta mikä tarve on kirjoittaa suomalaisella keskustelupalstalla ruotsiksi? Etenkin kun selvästi ymmärtää suomea? Halu näyttää jotain?

Vierailija
68/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Man har en telefon som kostade ca. 350 € för fem år sedan. Den fungerar perfekt. Man har en betydligt dyrare telefon som redan två gånger har totalrenoverats, utan att man skulle ha tappat den i golvet eller något dylikt. Den telefonen är dryga två år gammal.

Nästa telefon är igen från 350 € klassen. I mitt fall verkar den klassen ge mest för pengarna.

Miksi et ole tappanut jo itseäsi? Moneen kertaan on sulle kerrottu että mene ja hyppää mereen! Kuole jo!

No ei ole mutta mikä tarve on kirjoittaa suomalaisella keskustelupalstalla ruotsiksi? Etenkin kun selvästi ymmärtää suomea? Halu näyttää jotain?

Palstan säännöissä ei ole määritelty kieltä, siis miksi ei?

Vierailija
69/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän 20 € löydy ihan toimivia uusia puhelimia

Vierailija
70/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niissä eroja, kun katsotte ominaisuuksia laitteesta ja kamera paljon parempi. Sehän riippuu täysin, mihin sitä puhelinta käytetään,millainen kannattaa ostaa

Kannattaa tosiaan maksaa ylimääräistä, jos pelaa raskaita pelejä tai haluaa ottaa puhelimellaan huippuluokan kuvia. Muille merkitystä on lähinnä akulla, joka on joissain halpispuhelimissa luvattoman huono.

Millään puhelimella ei voi ottaa huippuluokan kuvia/videota. Siihen tarvitaan huippuluokan järkkäri ja siihen huippuluokan objektiivi, hintaluokassa yht. alkaen 30k€.

Mutta superkalliissa puhelimessa on yleensä puhelinkamerat jonkin verran parempia kuin halvimpien puhelinten puhelinkamerat ovat. Myös prosessorien tehot ovat superkalliissa puhelimessa paremmat.

Minusta akunkesto on huono superkalliissa puhelimissa, sitä varten niissä on oikein säädöt sille että niiden prosessoreita voi käyttää osateholla, akun varausta varjellen.

Vierailija
71/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 11 vuotta vanha nokialainen josta maksoin 79€ ja hyvin toimii vieläkin,,en ole koskaan tuohon älypuhelin hömpötykseen edes lähtenyt.

Ei ilman älyluuria eläminen ole mahdollista nykyaikana,oletko holhouksen alainen?

Kara ainakin elää vallan mainiosti ilman älypuhelinta eikä ole holhouksen alla.

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8222507

Vierailija
72/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ostanut n. 1000€ puhelimia ja ikinä ei mikään ole kestänyt yli 2v, ainakin sitten putoamisista hajonnut. Nyt ollut yli 3v apple 13 pro joka tippuu päivittäin muttei yhtään raappua edes ja aivan kuin uusi, menee ainakin 10v. Ei niinkään se hinta vaan merkki. Mies ostaa 2000€ puhelimia muttei applea niin kestävät sen vajaa 2v kun näyttö irtoaa yms. Vuoden kohdalla menee takuuseen mutta ei enää kun taas puolen vuoden päästä irtoaa.

Kannattaisi vähän miettiä omaa toimintaansa jos puhelin tippuu päivittäin. 

Vierailija
73/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kaksikielinen maa eikä mikään ole este kirjoittaa äidinkielellään. Se että sinä ymmärtämättömänä ihmisenä et ymmärrä kuin yhtä kieltä ei tarkoita että äidinkielensä käyttäminen olisi halua näyttää jotakin. Ruotsinkieltä opetetaan kyllä ihan peruskoulussa joten kyllä sinä älykkäänä ihmisenä sitä ymmärrät. Haluat vain päteä tyhmyydelläsi. Lienet joku vihervasemmiston edustaja koska olet noin ra-sis-ti-nen sika. Nöff nöff.

Vierailija
74/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole mutta mikä tarve on kirjoittaa suomalaisella keskustelupalstalla ruotsiksi? Etenkin kun selvästi ymmärtää suome

Ei tuon ruotsiksi kirjoittavan äidinkieli ole ruotsi. On ihan itse myöntänyt sen ja huvikseen kirjoittaa ruotsiksi. Mun mielestä noloa ja lapsellista kirjoittaa ruotsia suomenkielisellä sivustolla ja varsinkin kun oma äidinkieli ei ole ruotsi. Menisi sitten vaikka ruotsalaisille sivustoille treenaamaan kielitaitoaan. Hänelle on myös huomautettu virheistä joita tekee.

Vierailija
75/75 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää aina vaihdan sivua, kun mediassa aletaan mainostamaan "asiantuntijaa" tai "proferssoria"-