Asiantuntijan mukaan alle 500€ ei saa käyttökelpoista puhelinta, edes lapselle
Osat on huonolaatuisia ja järjestelmä alkaa hidastua ja vikaantua nopeasti. Myöskään välttämättömiä päivityksiä ja tietoturvapäivityksiä ei halvempiin puhelimiin tarjota kovin pitkään.
Oletteko muut samaa mieltä jutun kanssa? En ymmärrä, miten omalla kohdallani monesti olen saanut asiantuntijoiden täysin lyttäämät halvemmat tuotteet toiminaan ja esim tämä puhelin taisi maksaa alessa parisataa ja olen käyttänyt tätä jo kohta 5 vuotta ilman ongelmia. Ainoa on akun tehon heikentyminen.
Kommentit (75)
Mun edellinen halpispuhelin kesti vaikka kuinka monta vuotta(7 tai 8 peräti jos en ihan väärin muista) ja toimi kuin unelma ilman ongelmia. Viime vuonna oli viimeinkin pakko ostaa uusi, ja tilalle ostin halpispuhelimen.
Ostin viime vuoden lopulla 150e maksaneen Honorin. Ihan hyvä puhelin, en kyllä enää kalliimpia osta.
Vierailija kirjoitti:
Halvat kestää paremmin koska niissä ei ole niin paljon hienosäätöä.
Tämä! Miten enemmän toimintoja, sitä enemmän kaikkea mikä voi mennä epäkuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut n. 1000€ puhelimia ja ikinä ei mikään ole kestänyt yli 2v, ainakin sitten putoamisista hajonnut. Nyt ollut yli 3v apple 13 pro joka tippuu päivittäin muttei yhtään raappua edes ja aivan kuin uusi, menee ainakin 10v. Ei niinkään se hinta vaan merkki. Mies ostaa 2000€ puhelimia muttei applea niin kestävät sen vajaa 2v kun näyttö irtoaa yms. Vuoden kohdalla menee takuuseen mutta ei enää kun taas puolen vuoden päästä irtoaa.
Onpas outoa. Mun kaikki puhelimet on maksaneet alle 200€, eikä yhdestäkään ole irronnut näyttö tms.
Olen vaihtanut uuteen kun tallennustila loppunut (nykyään ymmärrän valita mallin, jossa isompi muisti) tai käyttistä ei enää tueta tietoturvapäivityksin, jolloin esim. verkkopankin käyttö voi estyä. Mikään puhelin ei ole varsinaisesti mennyt rikki. Toki laitan heti uutena flip-suojakotelon, kuten kunnon mummon kuuluukin. 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut enintään 150 eur maksavia Android puhelimia noin 20 vuoden ajan, ne ovat pääasiassa olleet aivan kelvollisia välineitä kaikkeen mitä Android puhelimella voi tehdä. Ainoa harmitus on nämä kaksi viimeistä Honor X6b kapulaa, joissa ei ole kompassi elementtiä, siitä on valtava haitta käytettäessä GPS navigointia, kartta välillä pyörii valtoimenaan kun auto etenee hitaasti, ja kävellessä pyörii vielä pahemmin. En huomannut jäynää ostaessani.
Voiko siihen ladata Googlelta kompassin?
Samsungin A-sarja kestää ja päivityslupaus 5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Man har en telefon som kostade ca. 350 € för fem år sedan. Den fungerar perfekt. Man har en betydligt dyrare telefon som redan två gånger har totalrenoverats, utan att man skulle ha tappat den i golvet eller något dylikt. Den telefonen är dryga två år gammal.
Nästa telefon är igen från 350 € klassen. I mitt fall verkar den klassen ge mest för pengarna.
Miksi et ole tappanut jo itseäsi? Moneen kertaan on sulle kerrottu että mene ja hyppää mereen! Kuole jo!
Normaaliälyisille kouluruotsi ei ole ongelma.
Kiinalaiset on halvempia. 400€ kiinalainen on samaa tasoa kuin tonnin iPhone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 11 vuotta vanha nokialainen josta maksoin 79€ ja hyvin toimii vieläkin,,en ole koskaan tuohon älypuhelin hömpötykseen edes lähtenyt.
Ei ilman älyluuria eläminen ole mahdollista nykyaikana,oletko holhouksen alainen?
Laskut ym voi maksaa pöytäkoneella. Eikä kaikkien tarvi riekkua somessa.
Tekniset asiantuntijat nyt on usein tommoisia. Nyt kun on loppumassa vihdoin tavalliset tv-lähetykset, niin kyllähän jo silloin 15 tai 20 vuotta sitten oli aamuteeveessä joku tekninen asiantuntija neuvomassa, että ehdottomasti pitää kaikkien ostaa seuraavaksi HD ready telkkari.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ostanut n. 1000€ puhelimia ja ikinä ei mikään ole kestänyt yli 2v, ainakin sitten putoamisista hajonnut. Nyt ollut yli 3v apple 13 pro joka tippuu päivittäin muttei yhtään raappua edes ja aivan kuin uusi, menee ainakin 10v. Ei niinkään se hinta vaan merkki. Mies ostaa 2000€ puhelimia muttei applea niin kestävät sen vajaa 2v kun näyttö irtoaa yms. Vuoden kohdalla menee takuuseen mutta ei enää kun taas puolen vuoden päästä irtoaa.
Mutta miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut enintään 150 eur maksavia Android puhelimia noin 20 vuoden ajan, ne ovat pääasiassa olleet aivan kelvollisia välineitä kaikkeen mitä Android puhelimella voi tehdä. Ainoa harmitus on nämä kaksi viimeistä Honor X6b kapulaa, joissa ei ole kompassi elementtiä, siitä on valtava haitta käytettäessä GPS navigointia, kartta välillä pyörii valtoimenaan kun auto etenee hitaasti, ja kävellessä pyörii vielä pahemmin. En huomannut jäynää ostaessani.
Voiko siihen ladata Googlelta kompassin?
En voi ladata mistään kompassia, se on fyysinen komponentti. Mikään GPS ei tiedä suuntaa vaan vain paikan, mutta ollessa kahdenkin tukiaseman kuuluvuusalueella, tai reippaassa liikkeessä, kompassisuunta voidaan laskennallisesti ratkaista joko asemien viiveiden perusteella tai GPS polun mukaan jos auto etenee kartalla olevalla tiellä.
Minulla on sitten aina ollut käyttökelvoton (äly)puhelin. Hyvin olen pärjännyt sen kanssa, jo vuosia.
en ole koskaan omistanut yli 250 euron arvoista puhelinta ja hyvin on toiminut
Itselläni oli juuri käytössä edullinen iphone 14 ja se toimi minusta ihan hyvin,mutta ostin nyt uuden sonyn 1290€ hintaisen joka toimii vieläkin paremmin.
M42.
Valitettavasti saman tasoisia asiantuntijoita on Suomi täynnä nykyään.
Ja tulokset on kaikkien nähtävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas outoa. Mun kaikki puhelimet on maksaneet alle 200€, eikä yhdestäkään ole irronnut näyttö tms.
Olen vaihtanut uuteen kun tallennustila loppunut (nykyään ymmärrän valita mallin, jossa isompi muisti) tai käyttistä ei enää tueta tietoturvapäivityksin, jolloin esim. verkkopankin käyttö voi estyä. Mikään puhelin ei ole varsinaisesti mennyt rikki. Toki laitan heti uutena flip-suojakotelon, kuten kunnon mummon kuuluukin.
En ole koskaan ostanut yhtäkään Androidia jossa ei ole ollut Micro SDXC lisämuistille paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä "asiantuntijat" eivät oikeasti tiedä mitään.
No ei, mullekin just tarjottiin uutta liittymää ja myyjä kertoi, että ei kannata jakaa nettiä puhelimesta muihin lautteisiin, sillä puhelimet ei kestä sitä ja akku hajoaa helposti. Mä oon tehnyt näin jo ainakin seitsemän vuotta halvoilla puhelimilla ja hyvin ovat kestäneet tuota. Kaikki puhelimeni olen vaihtanut vain siksi kun puhelin on tippunut ja lasi hajonnut ja taas olen jonkun 200 euron puhemimen ostanut tilalle ja hyvin on toiminut.
En tee puhelimella muuta kuin luen kirjoja, selaan nettiä, pelaan älypelejä ja otan kuvia. Joku alle 200 euron Samsung Galaxy riittää tuollaisiin aina ihan hyvin. Nykyinen on ollut käytössä 2,5 vuotta ja voisin ehkä kohta katsella uutta.