Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijan mukaan alle 500€ ei saa käyttökelpoista puhelinta, edes lapselle

Vierailija
07.03.2025 |

Osat on huonolaatuisia ja järjestelmä alkaa hidastua ja vikaantua nopeasti. Myöskään välttämättömiä päivityksiä ja tietoturvapäivityksiä ei halvempiin puhelimiin tarjota kovin pitkään. 

Oletteko muut samaa mieltä jutun kanssa? En ymmärrä, miten omalla kohdallani monesti olen saanut asiantuntijoiden täysin lyttäämät halvemmat tuotteet toiminaan ja esim tämä puhelin taisi maksaa alessa parisataa ja olen käyttänyt tätä jo kohta 5 vuotta ilman ongelmia. Ainoa on akun tehon heikentyminen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sun "asiantuntija" joku Telian finninaama? XD

Tyhmältä rahat pois!

Vierailija
22/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut enintään 150 eur maksavia Android puhelimia noin 20 vuoden ajan, ne ovat pääasiassa olleet aivan kelvollisia välineitä kaikkeen mitä Android puhelimella voi tehdä. Ainoa harmitus on nämä kaksi viimeistä Honor X6b kapulaa, joissa ei ole kompassi elementtiä, siitä on valtava haitta käytettäessä GPS navigointia, kartta välillä pyörii valtoimenaan kun auto etenee hitaasti, ja kävellessä pyörii vielä pahemmin. En huomannut jäynää ostaessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Man har en telefon som kostade ca. 350 € för fem år sedan. Den fungerar perfekt. Man har en betydligt dyrare telefon som redan två gånger har totalrenoverats, utan att man skulle ha tappat den i golvet eller något dylikt. Den telefonen är dryga två år gammal.

Nästa telefon är igen från 350 € klassen. I mitt fall verkar den klassen ge mest för pengarna.

Miksi et ole tappanut jo itseäsi? Moneen kertaan on sulle kerrottu että mene ja hyppää mereen! Kuole jo!

Vierailija
24/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa puhelimeni joka on maksanut nykyrahassa lähellekään 500€, oli ensimmäinen puhelimeni vuonna 1995. Se oli 2 995mk maksanut Sonyn puhelin, jolla pystyi soittamaan ja vastaanottamaan tekstiviestejä sekä lähettämään valmiita tekstiviestejä operaattorin kautta. Sitä käytin reilun vuoden, sitten ostin Nokia 5000 mallin, jolla pystyi jo kirjoittamaan tekstiviestejä. Sen jälkeen tuli Nokia 6110, jossa oli jo matopeli ja mahdollisuus muokattuihin yksiäänisiin soittoääniin. Kaikki nämä maksoivat yli 2000mk. Sen jälkeen en olekaan nykyrahassa yli 250€:n arvoista puhelinta ostanut, vaikka hoidan kaikki nettiasiatkin nykyään puhelimella. Uusin kyllä viimeistään 2 vuoden käytön jälkeen puhelimen, enkä silloinkaan osta juuri markkinoille tullutta mallia vaan sellaisen, jota on jo  suuren ostajajoukon taholta ehditty käytössä testata ja havaittu toimivaksi. Toki jos mulla menee 5 vuodessa esimerkiksi tuo 500€ puhelimiin ja joku käyttää 5 vuotta 500€ maksanutta puhelinta, niin sama raha menee, itse en vaan koe saavani nykyään yli 200€:n hintaisesta puhelimesta sellaista lisäominaisuutta, jota halvemmassa ei ole, mutta jonka minä tarvitsisin.

Vierailija
25/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro jo, kuka se sun asiantuntija on????? Soneran pizzanaama???? Ikää melkein 16-vuotta! XDXDXD

Vierailija
26/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ostan tytölle sen 100€ puhelimen kun menee vaihtoon kumminkin vuoden parin sisällä. Näyttö on aina halki yms. 

Vierailija
27/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ostan tytölle sen 100€ puhelimen kun menee vaihtoon kumminkin vuoden parin sisällä. Näyttö on aina halki yms. 

Sen mitä on nähnyt nuorten puhelimia niin joo, nuorille ei kalliita puhelimia. Ne hajoaa / hukkuu.

Jos haluaa puhelimen kestävän, niin kannattaa ostaa se laadukas kännykkälompakko. Se suojelee paremmin kännykkää kun mikään "panssarilasi" tai vastaavaa

Vierailija
28/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On alle 500 puhelin ja hyvin on toiminut.

Vierailija
29/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein on ollut 79€, halvin 25€ ja molemmat toimivat moitteetta. Tuo halvin on jotain 8 vuotta vanha ja aina kun tarvii niin toimii. Pojalle ostettiin powerista 89€ uusi viime viikolla, eikä ole huono sekään. Vaimo ostaa aina noita tonnin i-phoneja, ja niitä on tuolla romulaatikossa useita, pitäisi varmaan viedä korjattavaksi itäblokin maihin, suomessa ei kuulemma onnistu.

Vierailija
30/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi en ole asiantuntija, kalliiksi tulisi elämä.

Hintavin puhelimeni koskaan oli jotain 300€, nykyinen ~130€.

Vierailija
31/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelin maksoi reilusti alle 500€ ja kolmen vuoden jälkeen toimii edelleen ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin uutena. Sitä ennen oli ihan älytön puhelin joka oli vielä halvempi ja vanhempi, ehkä kymmenen vuoden jälkeen alkoi akku tyhjentyä nopeammin, aiemmin tarvitsi ladata ehkä parin viikon välein ja sitten sai olla jo viikottain tai päivittäin lataamassa, jos sitä käytti.

Vierailija
32/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolen kilon painoinen halko blackview joka ei tainnut paljon päälle 200 maksaa. Akku kestää viikon käytölläni. Alkaa olla 3 vuodessa kärsinyt kun tippunut monta kertaa ja kerran taisin ajaa autollakin sen yli. Seuraavaksi ostan jonkun saman tapaisen jossa akkua ei tartte joka päivä latailla. On mulla työpuhelin joku apple josta lasi halkesi heti kun tippui ja akku on kokoajan finaalissa.

Vierailija
33/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko järkevää maksaa 1000€ laitteesta, joka voi pudota ja hajota, kadota, tulla varastetuksi jne. 

Vierailija
34/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuluvalla vuosituhannellla kokenut tarvitsevani yli 500€:n puhelinta yhtään mihinkään; en edes tiedä mistä olen jäänyt paitsi, onko se sitten hyvä vai huonojuttu. Selvää kuitenkin on, että minun kulutsutottumuksillani Nokia tuskin olisi koksaan noussut maailmanlaajuiseksi kännykkäjätiksi mutta tätä kirjoittaessani tuokin aika on jo enempi historiaa...

Vierailija
35/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 25v aikana ollut Nokiaa, samsungia, välissä yksi käyttikseltään kehno Noksu sen jälkeen iphoneja 3kpl. iPhonet vaikka kalliita ovat, niin ovat sekä fyysisesti ja softan puolesta kestäneet aina 5+ vuotta/laite. Niitä olen joutunut vaihtamaan kun laite ei enää ota puheluita tai viestejä vastaan. Budjetointi iPhonen kustannukset aina 5 vuodelle, jolloin vuoden kustannus on reilun satasen. Olen ollut ratkaisuuni tyytyväinen kun iPhoneen on saanut koko käyttöiän ajan aina päivitykset kumminkin. 

Vierailija
36/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika vaihtaa "asiantuntijat"?

Vierailija
37/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Nokia puhelimen Powerista 35 eurolla syksyllä 2018. Kelpo puhelin.

Vierailija
38/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5 v vanha älypuhelin, jonka ostin 78€:lla. Hyvin pelaa edelleen. Tässä on lähimaksukominaisuuskin! 

Vierailija
39/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt elämäni toinen Samsungin halpisGalaxy, edellistä pidin 3,5 vuotta. Ei mitään valittamista ja mitä hittoa, todellakin saa päivityksiä. Käyttö aika peruskäyttöä +sarjoja+youtubea. En maksais enää edes 250e puhelimesta :D Jos haluaa tosi hyvän kameran niin se on sitten eri asia, itse en sellaista nyt kaipaa.

Sama mulla ja miehellä joku kallis one plus, joka onnihan paska.

Vierailija
40/75 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa puhelimesta yli 250 euroa. Hyvin toimii nettin käytössä, pyörittää hyvin YouTube videoita ja kuvat hyvän tasoisia. Miksi maksaa enemmän vaikka varaa olisi?