Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astunko vanhemman varpaille, jos opetan kortin opetusluvalla 'bonuslapselle'?

Vierailija
07.03.2025 |

Nuorelle tämä on ok. Eikä asuta edes samassa taloudessa eli en ole ns virallisesti isä/äitipuoli

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko edes, jos ei ole vanhempi? 

Vierailija
2/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko edes, jos ei ole vanhempi? 

Onnistuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan vain tyytyväinen.

Vierailija
4/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti vanhemmasta ja hänen asenteistaan. Itseäni ei haittaisi.

Vierailija
5/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi ei halua osallistua autokoulun kustantamiseen, joten minä ajattelin osallistua näin. Olis mahdollisuus tutustua myös paremmin, kun nuori on muuten aika paljon vain huoneessaan

Ap

Vierailija
6/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin aiemmin osoite piti olla sama.

Vierailija
7/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin aiemmin osoite piti olla sama.

Nykyään saa kuka vaan opettaa

Vierailija
8/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opetat.. hah

Vierailija
9/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tämä vanhempi vastaa, kun kysyt olisiko ok, että opettaisit hänen lastaan ajamaan? Ei kai me sitä täällä tiedetä.

Vierailija
10/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko siis myös maksaa sen? Opetusluvassakin on aika paljon pakollisia maksuja. Joku ei myöskään ehkä halua lapselleen ajokorttia. Mutta kysy ihmeessä.

Vierailija
11/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko siis myös maksaa sen? Opetusluvassakin on aika paljon pakollisia maksuja. Joku ei myöskään ehkä halua lapselleen ajokorttia. Mutta kysy ihmeessä.

En tietenkään maksa. Kumppanini maksaa ja se toinen vanhempi ei maksa mitään.

Miksi joku vanhempi vastustaisi ajokorttia?

Ap

Vierailija
12/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä vanhemmalta. Et sinä täältä saa muuta kuin sen vastauksen minkä itse suvaitset haluta (joka on ilmeisesti se että et astu, kerran olet jo nuoerlle mennyt sellaista vihjailemaan). 

Vierailija
13/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut lasteni isästä kuopuksen ollessa 1.5 v.

Kuopus elää nyt isänsä ja vaimo nro 3 kanssa maalla ja tämä nykyinen vaimo on opettanut kuopusta ajamaan.

Isänsä lähti matkalle ja lapsi tuli mun luo viikonlopuksi, tiputti isänsä lentokentälle, ajoi siitä tänne.

Olin kuulemma ollut näky, kun ovikello soi ja vieressä auto oli tyhjä.

Vierailija
14/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et olet ajanut tämän toisen vanhemman jo nurkkaan puhumalla ensin nuorelle? Ja syyllistelet täällä, että millainen vanhempi nyt ei tällaisesta tykkäisi. Tuo kokonaisuus ei ole asiallista käytöstä, ihmiseltä itseltään suoraan kysyminen on. Ja hänellä on lupa sanoa, että ei. 

Vierailija
15/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyään riittää kaiken maailman idealisteja. Kyllä jonkun mielestä se kortti on pahasta.

Tunnen yhden jo reilusti keski-ikäisen äidin, jonka mielestä kortin hankkiminen on aika turhaa. Pitkin hampain hyväksyi sen, että yksi hänen lapsensa hankki kortin, kun tämä oli perustamassa yritystä ja hommat eivät hoidu ilman autoa, kun työt hoidetaan asiakkaan luona ja työkalut ja tarvikkeet joutuu kuskaamaan mukana.

Vierailija
16/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin todella kiitollinen, jos bonusvanhempi olisi valmis käyttämään aikaansa lapseni ajo-opetukseen ja kiinnostunut tutustumaan siinä samalla lapseenikin. En keksi mitään syytä vastustaa, mutta kaikenlaista hiihtäjää maan päälle mahtuu, joten siitä en tiedä, miten tässä tapauksessa vanhempi suhtautuu.

Vierailija
17/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varmaan harvinaista, että joku vastustaisi oikeaa ajokorttia. Tuli vain mieleen kun yksi äiti kertoi, että isovanhemmat olivat hankkimassa pojalle mopoautoa ns. vanhempien ohi.

Vierailija
18/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä opetat.. hah

Varmaan sököä pelaamaan opetti,se on tuo uhkapeli kovaa hommaa suurilla panoksilla.

Vierailija
19/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Erot voivat olla sotkuisia ja riidat kestää koko elinän tai sitten ei. Osa ex pariskunnista on ihan hyvissä väleissä, mutta he eivät joudukaan kysymään tällaista asiaa cauvapakstalra vaan sopivat asian keskenään. 

Vierailija
20/23 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi pelkästään hienoa.

Minä opetin lapseni itse, ex-puolisoni ei osallistunut millään tavalla. Jos hän tai hänen puolisonsa olisi halunnut opettaa, se olisi tietenkin ollut minulle täysin ok. Siinä tosiaan tulee ihan eri tavalla juteltua nuoren kanssa ja oli kiva kun saatiin yhteinen projekti maaliin menestyksekkäästi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi